E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: korona »

Mitsubishi TD04HL-16T ? Miałem taką u siebie, pięknie ciągnie od 1,5tys obr zupełnie jakby się bardzo mocnym dieslem jeździło; na 0,5bar może być choć na górze obrotów wyraźnie za mała. W linkowni jest temat o tych turbosprężarkach i max wydajności poszczególnych modeli.


edit: widzę że elmo napisał już równo ze mną :heh:
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: k64 »

czy to nie jest familia turbin uzywanych w lancerach ?
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Rodzina być może :P ale ta jest akurat z volvo. Nie jestem pewien ale w lancerach montowane są większe TD05
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: k64 »

pokaz fotki jak robisz kolektor :greek2:
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

fotki będą w przyszłym roku(haha jak to zabrzmiało:D) moja siostra jezdzi na ten czas autem i jest w innym mieście, musze je odebrać i postawić na pińkach w garażu i zdemontować oryginalne kolektory żeby cokolwiek dalej ruszyć z moim bo nawet nie wiem jaką długą rure uciąć. Zdjęcia będą napewno bo kolektor jest jakby nietypowy troche tzn plan na niego jest nietypowy ale zobaczymy jak wyjdzie i jakie efekty będą.

Zdjęcia w pierwszej połowie stycznia:)
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Jak narazie podłączyłem świnię. W pierwszy wieczór polutowałem tylko wejścia tak żeby sprawdzić czy wszystko czyta, no i czytało ok :). Następnego wieczora poprzecinałem kable i polutowałem tez wyjścia. Wszystko polutowałem wewnątrz wtyczki do DME. DET jest w tej komorze pod szybą razem z DME, jedynie kabel usb przeciągnąłem do schowka;).Dzisiaj sprawdzałęm czy wszystko jest ok i czy mogę modyfikować...no i okazuje się że mogę zmieniac dawkę pliwa(narazie sprawdzałem na wolnych obr co się dzieje) i zapłon. Dolałem troszkę paliwa na wolnych obrotach i przestał szarpać(wcześniej można było wyczuć delikatne szarpnięcia), pewnie coś tam z tymi seryjnymi wtryskami się dzieje. Nieważne, świnia działa więc jest ok.Wtryski wylatuja więc się nie martwie:P
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: Michał_Małecki »

Niekoniecznie przyczyną szarpnięć na wolnych obrotach są wtryskiwacze. Gdyby wina leżała po ich stronie problemy pojawiałyby się również podczas jazdy z obciążeniem. Wszystkie falowania na wolnych obrotach, szarpnięcia, zgubione zapłony przeważnie spowodowane są niepoprawnym składem mieszanki. Przyczyną może być nawet najmniejsza nieszczelność w układzie dolotowym za przepływomierzem. Z doświadczenia wiem, że zmiany nawet niewielkie w mapie w Ecumasterze na wolnych obrotach powodują całkiem spore zmiany w AFR. Niemal każdy silnik na wolnych obrotach będzie równo pracował przy AFR 11:1 ? 12:1, nie każdy na seryjnych nastawach map zapłonu chce pracować równo przy 14.5-15:1. Obstawiam, że zbliżyłeś się do AFR 12-13:1 i po prostu zapudrowałeś pryszcza. Jakie wtryskiwacze ostatecznie kupiłeś? Powodzenia z projektem!
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Jakieś nieszczelności pewnie tez są w dolocie i tym samym przyczyniają się do nierównej pracy na wolnych tak jak napisałeś Michał. Cały dolot będzie demontowany to wszystkie nieszczelności, mam nadzieję, wykryję i usunę. Wtryski mam 360tki, narazie leżą na szufladzie:) Nie dziękuje:)
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Zdjęć nie będzie w obiecanym terminie z prac nad kolektorem z przyczyn pogodowych (chyba wszystkich nas spowalnia w jakimś stopniu tegoroczna zima). Wrzucam tymczasem zdjęcia zaległe:P

Wtryskiwacze 360cc z poczwórna dyszą od Adama (korony)

Obrazek
Obrazek

no i flansza jak narazie nie jest nic pospawane :evil: ale wywierciłem otwory na szpilki (żaden wyczyn :śmiech: )

Obrazek
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Dzisiaj wziąłem się za uszczelnienie kolektora ssącego i przy okazji wykryłem źródło lewego powietrza. Wężyk średnicy 5mm był przetarty, ten który idzie od pokrywy zaworów do kolektora. Mam nardzieje że kłopoty z obrotami zginą. Przy kolektorze dokonałem małych zmian, mianowicie złączka którą kończy się wężyk do regulatora ciśnienia paliwa wkleiłem na silikon a złączka od krokowca na klej (urwał mi się ten zamek, któy trzyma ową złączke na miejscu:|). Zrobiłęm ją na stałe.

Obrazek


Przy okazji zdjętego kolektora postanowiłem wymienić tez bendiks. Czasem miałem kłopoty z obróceniem silnika:P Dowiedziałem się przy tym że w rozruszniku jest przekładnia planetarna:P
Tutaj juz po umyciu i nasmarowaniu (był tutaj jakis czarny syf, ledwo co dało się ręką obrócić wałkiem)

Obrazek

Obrazek

Tu widac troche czarnego syfu( w środku obudowy)

Obrazek


Ciekawostka! :
Pod rozrusznikiem jest otwór, w który wkłada się blokadę wału korbowego( do ustawiania rozrządu). Tutaj widac zaślepkę tego otworu:

Obrazek

Mam pytanie co do regulatora ciśnienia. On poradzi sobie w nadciśnieniu? Bedzie zwiększał Ciśnienie paliwa jeśli w kolektorze pojawi się nadciśnienie?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Fotki z prac nad kolektorem wydechowym

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Padła mi bateria w aparacie ale wykonane już są cztery runery. Zostały 2 ;) zobaczymy jak wyjdzie.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: korona »

:ok: Bardzo ładnie ci wyszedł kolektor, dobry patent ze stożkową rurą, widać dbałość o każdy szczegół. Regulator ciśnienia paliwa będzie działał dobrze, sprawdzone. W tle widzę malutką tokarkę - jaką max średnicę idzie tym obrobić, przydaje się to w garażu?
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Dziękuje za słowa uznania. Mam nadzieje że skończę go w poniedziałęk-wtorek. Wstawie zdjęcia gotowego kolektora;)

Max średnica jaka wejdzie to 155mm. W uchwyt da się wkręcić tylko coś o srednicy max 80mm. Przydaje się jak mamy coś niedużego do obrobienia:P Gwinty też wycina.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: k64 »

ladnie ze juz dzialasz , dobrze ci idzie , i pomysl z wieksza srednica fajny , wrecz idealny przy takim skrzynkowym prostym kolektorze.

powodzenia i czekam na fotki.

za wczasu sobie ladnie obszlifuj wyciete elementy, dziury zeby bylo jak najmniej ostrych krawedzi. (ale pewnie tym wiesz) :wink2: :piwo:
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Kamil szlifowania było co nie miara:P. Kolektor już pospawany wygląda tak :P :

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Nie miałem do czego przykręcić flanszy i troche się wygięła podczas spawania w łuk
Obrazek

Po procesie prostowania (duży dwuteownik i palnik gazowy) wygląda juz tak
Obrazek

Na dniach zaniosę do sąsiada na frezarkę i pięknie mi wygładzi flanszę. Podczas prostowania pękły mi trzy spawy, ciekaw jestem czy nie będzie z nimi problemów w przyszłości.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
ODPOWIEDZ