edit: widzę że elmo napisał już równo ze mną
E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
Mitsubishi TD04HL-16T ? Miałem taką u siebie, pięknie ciągnie od 1,5tys obr zupełnie jakby się bardzo mocnym dieslem jeździło; na 0,5bar może być choć na górze obrotów wyraźnie za mała. W linkowni jest temat o tych turbosprężarkach i max wydajności poszczególnych modeli.
edit: widzę że elmo napisał już równo ze mną
edit: widzę że elmo napisał już równo ze mną
www.turboBMW.pl
-
k64
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
czy to nie jest familia turbin uzywanych w lancerach ?
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
Rodzina być może :P ale ta jest akurat z volvo. Nie jestem pewien ale w lancerach montowane są większe TD05
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
-
k64
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
pokaz fotki jak robisz kolektor 
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
fotki będą w przyszłym roku(haha jak to zabrzmiało:D) moja siostra jezdzi na ten czas autem i jest w innym mieście, musze je odebrać i postawić na pińkach w garażu i zdemontować oryginalne kolektory żeby cokolwiek dalej ruszyć z moim bo nawet nie wiem jaką długą rure uciąć. Zdjęcia będą napewno bo kolektor jest jakby nietypowy troche tzn plan na niego jest nietypowy ale zobaczymy jak wyjdzie i jakie efekty będą.
Zdjęcia w pierwszej połowie stycznia:)
Zdjęcia w pierwszej połowie stycznia:)
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
Jak narazie podłączyłem świnię. W pierwszy wieczór polutowałem tylko wejścia tak żeby sprawdzić czy wszystko czyta, no i czytało ok
. Następnego wieczora poprzecinałem kable i polutowałem tez wyjścia. Wszystko polutowałem wewnątrz wtyczki do DME. DET jest w tej komorze pod szybą razem z DME, jedynie kabel usb przeciągnąłem do schowka;).Dzisiaj sprawdzałęm czy wszystko jest ok i czy mogę modyfikować...no i okazuje się że mogę zmieniac dawkę pliwa(narazie sprawdzałem na wolnych obr co się dzieje) i zapłon. Dolałem troszkę paliwa na wolnych obrotach i przestał szarpać(wcześniej można było wyczuć delikatne szarpnięcia), pewnie coś tam z tymi seryjnymi wtryskami się dzieje. Nieważne, świnia działa więc jest ok.Wtryski wylatuja więc się nie martwie:P
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
Niekoniecznie przyczyną szarpnięć na wolnych obrotach są wtryskiwacze. Gdyby wina leżała po ich stronie problemy pojawiałyby się również podczas jazdy z obciążeniem. Wszystkie falowania na wolnych obrotach, szarpnięcia, zgubione zapłony przeważnie spowodowane są niepoprawnym składem mieszanki. Przyczyną może być nawet najmniejsza nieszczelność w układzie dolotowym za przepływomierzem. Z doświadczenia wiem, że zmiany nawet niewielkie w mapie w Ecumasterze na wolnych obrotach powodują całkiem spore zmiany w AFR. Niemal każdy silnik na wolnych obrotach będzie równo pracował przy AFR 11:1 ? 12:1, nie każdy na seryjnych nastawach map zapłonu chce pracować równo przy 14.5-15:1. Obstawiam, że zbliżyłeś się do AFR 12-13:1 i po prostu zapudrowałeś pryszcza. Jakie wtryskiwacze ostatecznie kupiłeś? Powodzenia z projektem!
Maleckis Motorsport
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
Jakieś nieszczelności pewnie tez są w dolocie i tym samym przyczyniają się do nierównej pracy na wolnych tak jak napisałeś Michał. Cały dolot będzie demontowany to wszystkie nieszczelności, mam nadzieję, wykryję i usunę. Wtryski mam 360tki, narazie leżą na szufladzie:) Nie dziękuje:)
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
Zdjęć nie będzie w obiecanym terminie z prac nad kolektorem z przyczyn pogodowych (chyba wszystkich nas spowalnia w jakimś stopniu tegoroczna zima). Wrzucam tymczasem zdjęcia zaległe:P
Wtryskiwacze 360cc z poczwórna dyszą od Adama (korony)


no i flansza jak narazie nie jest nic pospawane :evil: ale wywierciłem otwory na szpilki (żaden wyczyn
)

Wtryskiwacze 360cc z poczwórna dyszą od Adama (korony)


no i flansza jak narazie nie jest nic pospawane :evil: ale wywierciłem otwory na szpilki (żaden wyczyn

Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
Dzisiaj wziąłem się za uszczelnienie kolektora ssącego i przy okazji wykryłem źródło lewego powietrza. Wężyk średnicy 5mm był przetarty, ten który idzie od pokrywy zaworów do kolektora. Mam nardzieje że kłopoty z obrotami zginą. Przy kolektorze dokonałem małych zmian, mianowicie złączka którą kończy się wężyk do regulatora ciśnienia paliwa wkleiłem na silikon a złączka od krokowca na klej (urwał mi się ten zamek, któy trzyma ową złączke na miejscu:|). Zrobiłęm ją na stałe.

Przy okazji zdjętego kolektora postanowiłem wymienić tez bendiks. Czasem miałem kłopoty z obróceniem silnika:P Dowiedziałem się przy tym że w rozruszniku jest przekładnia planetarna:P
Tutaj juz po umyciu i nasmarowaniu (był tutaj jakis czarny syf, ledwo co dało się ręką obrócić wałkiem)


Tu widac troche czarnego syfu( w środku obudowy)

Ciekawostka! :
Pod rozrusznikiem jest otwór, w który wkłada się blokadę wału korbowego( do ustawiania rozrządu). Tutaj widac zaślepkę tego otworu:

Mam pytanie co do regulatora ciśnienia. On poradzi sobie w nadciśnieniu? Bedzie zwiększał Ciśnienie paliwa jeśli w kolektorze pojawi się nadciśnienie?

Przy okazji zdjętego kolektora postanowiłem wymienić tez bendiks. Czasem miałem kłopoty z obróceniem silnika:P Dowiedziałem się przy tym że w rozruszniku jest przekładnia planetarna:P
Tutaj juz po umyciu i nasmarowaniu (był tutaj jakis czarny syf, ledwo co dało się ręką obrócić wałkiem)


Tu widac troche czarnego syfu( w środku obudowy)

Ciekawostka! :
Pod rozrusznikiem jest otwór, w który wkłada się blokadę wału korbowego( do ustawiania rozrządu). Tutaj widac zaślepkę tego otworu:

Mam pytanie co do regulatora ciśnienia. On poradzi sobie w nadciśnieniu? Bedzie zwiększał Ciśnienie paliwa jeśli w kolektorze pojawi się nadciśnienie?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
Fotki z prac nad kolektorem wydechowym







Padła mi bateria w aparacie ale wykonane już są cztery runery. Zostały 2
zobaczymy jak wyjdzie.







Padła mi bateria w aparacie ale wykonane już są cztery runery. Zostały 2
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
www.turboBMW.pl
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
Dziękuje za słowa uznania. Mam nadzieje że skończę go w poniedziałęk-wtorek. Wstawie zdjęcia gotowego kolektora;)
Max średnica jaka wejdzie to 155mm. W uchwyt da się wkręcić tylko coś o srednicy max 80mm. Przydaje się jak mamy coś niedużego do obrobienia:P Gwinty też wycina.
Max średnica jaka wejdzie to 155mm. W uchwyt da się wkręcić tylko coś o srednicy max 80mm. Przydaje się jak mamy coś niedużego do obrobienia:P Gwinty też wycina.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
-
k64
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
ladnie ze juz dzialasz , dobrze ci idzie , i pomysl z wieksza srednica fajny , wrecz idealny przy takim skrzynkowym prostym kolektorze.
powodzenia i czekam na fotki.
za wczasu sobie ladnie obszlifuj wyciete elementy, dziury zeby bylo jak najmniej ostrych krawedzi. (ale pewnie tym wiesz)

powodzenia i czekam na fotki.
za wczasu sobie ladnie obszlifuj wyciete elementy, dziury zeby bylo jak najmniej ostrych krawedzi. (ale pewnie tym wiesz)
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
Kamil szlifowania było co nie miara:P. Kolektor już pospawany wygląda tak :P :



Nie miałem do czego przykręcić flanszy i troche się wygięła podczas spawania w łuk

Po procesie prostowania (duży dwuteownik i palnik gazowy) wygląda juz tak

Na dniach zaniosę do sąsiada na frezarkę i pięknie mi wygładzi flanszę. Podczas prostowania pękły mi trzy spawy, ciekaw jestem czy nie będzie z nimi problemów w przyszłości.



Nie miałem do czego przykręcić flanszy i troche się wygięła podczas spawania w łuk

Po procesie prostowania (duży dwuteownik i palnik gazowy) wygląda juz tak

Na dniach zaniosę do sąsiada na frezarkę i pięknie mi wygładzi flanszę. Podczas prostowania pękły mi trzy spawy, ciekaw jestem czy nie będzie z nimi problemów w przyszłości.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx