W końcu zacząłem długo odwlekane prace nad moim turbo-kebabem.Ostatecznie setup na ten sezon nie będzie jakiś bardzo rozwojowy (klasyka gatunku TD04HL-16T i jakieś 0,6-0,7 bara) ale myślę,że na pewno umili mi on wakacje a zdobyte teraz doświadczenie zaprocentuje w przyszłości.Projekt robię razem z moim dobrym kumplem Maćkiem w warsztacie jego taty.
Zaplanowane modyfikacje:
Silnik:
- silnik M50B25 vanos
- stopień sprężania obniżony do 8,5:1 - dwie seryjne uszczelki a pomiędzy nimi przekładka
- turbo TD04HL-16T chłodzone wodą-chłodzenie będzie wpięte w ogrzewanie przepustnicy
- doładowanie 0,6-0,7 bara
- zregenerowany vanos-nowe uszczelki od elmo0104,kasacja luzów
Układ dolotowy:
- filtr stożkowy
- większa obudowa przepływomierza
- intercooler merc sprinter 640x205x64
- łączniki silikonowe samcopodobne
- rury z nierdzewki
Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy downmount na podstawie kolektorów z m52
- downpipe 3 cale
- 2,5 cala przelot
Układ wtryskowy:
- wtryski BOSCH 315cc @3bar
- regulator na listwie 3,5bar
Elektronika:
- ECUMASTER DET II
- map-sensor MPX4250AP jako deflection
Układ chłodzenia:
- seryjna chłodnica m50 wersja z klimą
Układ napędowy:
- sprzęgło spiekowe współpracujące z seryjnym zamachem i dociskiem
- w dalszych planach skrzynia m3-już kupiona
- regeneracja mechanizmu wybierania biegów,kasacja luzów na lewarku
Zawieszenie:
- w planach gwint MTS
Układ hamulcowy:
- w planach

BODY KIT:
- wymiana pordzewiałych progów (bolączka wszystkich e36)
- wspawanie nowych mocowań pod podnośnik (żeby nie musieć za rok powtarzać punktu pierwszego

- zderzak m-pakiet z przodu (jest)
- nakładki progów m-pakiet
- całość w czarny mat
Tak auto wyglądało jak je kupiłem:




Niestety dość szybko okazało sie,że seryjne otwory po lewarek podnoszą się razem z nim

No i zaczęło się:
Najpierw wycięliśmy próg:

Jak zobaczyłem jak w środku jest rozwiązane mocowanie na podnośnik to się za głowę złapałem,to nie miało prawa dobrze funkcjonować po tylu latach.
Zapadła decyzja o zrobieniu nowych solidniejszych podstawek i samych progów od nowa.Po drobnych modyfikacjach udało mi się ładnie wpasować kształtownik 4/6 cm do słupka,a dodatkowo jescze przyspawaliśmy go do podłużnicy

Do tego dorobiliśmy próg z blachy 2 mm giętej na zimno.Wszystko zarówno od wewnątrz jak i od zewnątrz było malowane podkładem reaktywnym a po wierzchu akrylem.

Nasz customowy próg,będzie ukryty za m-pakietową nakładką z laminatu

Zeszlifowałem,wyczyściłem i zapodkładowałem również drobne bąbelki na tylnym nadkolu.Teraz pozostało tylko zmatowić stary lakier a na wierzch dać czarny mat ale to zostawiam sobie na koniec.Teraz pora zabrać się za to co siedzi pod maską


To wyżej to tylko taka przymiarka up-mounta raczej nie będzie,będę kombinował z kolektorami od M52.Uszczelka tylko jedna bo na początku myślałem żeby frezować tłoki ale już mi przeszło i druga jest w drodze


Spiekło,oryginalnie było robione do ISa więc tylko na 215 mm ale wyrwałem je tanio i mam nadzieję,że podpasuje.

Pod koniec dłubania przy progach pod wpływem oparów rozpuszczalników wzięło mnie na machnięcie jakiegoś artworka


Przy okazji z Maćkiem ochrzciliśmy nasze dzieło

No i jeszcze drobna dedykacja dla mojej lepszej połowy za to,że wciąż ze mną jest

Wszelkie rady czy komentarze mile widziane
