325 E30 Trumna

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
żabol_E34
User
Posty: 173
Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
Imię: Tomek
lokalizacja: WW 88

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: żabol_E34 »

Uszczelki z gimnazjalnej, moim zdaniem mogą mieć zastosowanie w samochodach typu : żuk, nysa itp.
Założyłem to gówno u siebie 2 lata temu i zaraz się obsrało pomiędzy 5 a 6 cyl.(seryjna uszczelka nieporuwnywalnie lepiej się ogarnia), na zakup tego kibla skusił mnie fakt,gdy pan powiedział że już to robił do bmw turbo jakiegoś typa (PMN?) i było git :wink2: .
300 stówy za uszczelkę do żuka to przesada, zwłaszcza że przedmuch pomiędzy cylindrami na pełnej piździe może doprowadzić do nieodwracalnych zmian w motorze. Poruszając kwestię samej jakości wykonania tej szmaty to hylę czoła za ohujalstwo wykonującego(zwłaszcza otworów wodnych :pasuje: )
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: filip »

he he he he
masz sporo racji ale wystarczyło wrócić i pokazać... dorobił mi teraz zupełnie inną uszczelkę, praktycznie identyczną jak wklejał korona (mówił że wytrzymywała dobry ogień)

z drugiej, strony sprawdzałeś czy blok nie jest pokrzywiony?? mój też niby był dobry a po oddaniu do autoszlifu okazało się że musieli z niego zebrać aż 0,22mm

także podejrzewam że krzywy blok + miedziane pierścienie uszczelki + dokręcenie fabrycznym momentem spowodowały awarię


p.s. nie przesadzaj z "żukiem" konstrukcja silnika M20B25 jest generalnie w pizdu prosta... silnik składa się z 3 części i konstrukcją przypomina ursusa :lol:
moje doświadczenia z silnikami tyczą się japońskich wozów, głównie Hondy, która jest bez porównania bardziej zaawansowana technologicznie niż ta strychnina z BMW :)
np tolerancja panewek głównych w Hondzie to ~ 0,025 do 0,055
żabol_E34
User
Posty: 173
Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
Imię: Tomek
lokalizacja: WW 88

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: żabol_E34 »

Blok był planowany. Dlaczego nie masz jednego otworka wodnego na pierwszym cylindrze?
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: filip »

Bo tak ma fabryczna uszczelka a fabryczna ma tak dla tego żeby przepływ płynu chłodzącego był odpowiedni.

P.S. Dziś powinno nastąpić drugie "pierwsze odpalenie" za mojego posiadania. Głowica dokręcona na 30-60-95Nm. Po pierwszym cyklu cieplnym dociągnięcie śrub. Mam nadzieję że tym razem pójdzie pełnym ogniem bez problemów :)
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: Grzesi(E30)k »

filip pisze: np tolerancja panewek głównych w Hondzie to ~ 0,025 do 0,055
Ale jak robisz mocną Hondę to musisz kupować jakieś ACL ,a w przypadku BMW idziesz do ASO po seryjne albo składasz na zdrowych nominałach :P
-chałturnik-
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: mcgiver »

Grzesi(E30)k pisze:
filip pisze: np tolerancja panewek głównych w Hondzie to ~ 0,025 do 0,055
Ale jak robisz mocną Hondę to musisz kupować jakieś ACL ,a w przypadku BMW idziesz do ASO po seryjne albo składasz na zdrowych nominałach :P
albo dajesz z dizla i masz bazę pod 300-400% seryjnej mocy
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: filip »

Nawet udało mi się rozpalić lalkę po małych problemach.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Aquaz
Forumowicz
Posty: 554
Rejestracja: 27 lip 2010, o 01:59
Imię: Beniamin
lokalizacja: Glasgow/Shotts

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: Aquaz »

Nie wiedziałem że Haineken produkował cewki zapłonowe..... :śmiech: :śmiech: :śmiech: Musza nieźle kopać ciekawe ile volt :śmiech: :śmiech:
http://img256.imageshack.us/img256/94/bmw23.jpg
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: filip »

taką już zanabyłem z kablami razem hehehe, dobrze wygląda więc zostawiłem... tuning po polsku :)

w rogu kasztan, tymczasowy hołmmejd


Obrazek
Obrazek

a to moja inspiracja hehe:

http://www.youtube.com/watch?v=N65YvmvmPRQ" onclick="window.open(this.href);return false;
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: filip »

Co myślicie o dociągnięciu śrub (ostatnim momentem dokręcania) po pierwszym rozgrzaniu i ostudzeniu silnika??
żabol_E34
User
Posty: 173
Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
Imię: Tomek
lokalizacja: WW 88

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: żabol_E34 »

Ja dokręcałem ostatnio po 400 km ,
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: filip »

Testy drogowe wypadły pomyślnie, ze strony mechanicznej wóz ma dobre rokowania. W niedzielę poprawimy mapę i zaaplikujemy 0.9 b. Zdam relację jak przeżyjemy :).


Wszystkim którzy pomogli serdecznie dziękuję :)
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: filip »

onbordzik http://www.youtube.com/watch?v=jue9u0yQ_rA" onclick="window.open(this.href);return false;

przy 3100 jest full boost
0.6 b przy 2500
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: filip »

http://www.youtube.com/watch?v=aApqyCrXsf8" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: g-rad »

elegancko się odpycha ;)
ODPOWIEDZ