325 E30 Trumna

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: filip »

Ja mam M20 (!)

Tak wygląda po dwóch dniach uszczelka która miała być pod turbo - kosztowała 300 zł - wykonali ją Panowie na ulicy Gimnazjalnej w Warszawie. Nie jestem pierwszą osobą której spaliła się uszczelka od Panów z Gimnazjalnej.

Obrazek
Obrazek


Jedyne wyjście to tak jak wcześniej pisałem cała metalowa uszczelka
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: mcgiver »

tak wyglada moja uszczelka (6 post od góry);
http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f= ... 9&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
ze wzgledu na to ze ma tylko 1,2mm to z jednej strony jest cała stalowa a z drugiej ma wywiniete ringi z tej stalowej blachy .
ja jeszcze nie wiem ak sie spisze ta uszczelka , namiar miałem od korony i twierdził ze to sprawdzony towar .
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: korona »

U mnie taka uszczelka jak pisałem wytrzymywała 1,5bar, do tego na hamowni udało mi się stopić czujnik temp. spalin, a uszczelka przetrwała
www.turboBMW.pl
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: filip »

Panowie z gimnazjalnej zaproponowali zrobienie drugiej tym razem z podwójną przekładka b blachy z materiałem zgniatającym z góry i z dołu, miedźna to z góry i z dołu i stalowe pierścienie... no i będzie trochę taniej ze względy na okoliczności :ph34r:
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: mcgiver »

w katowicach ta uszczelka kosztowała cos około 150zł
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: filip »

200 zł i ma być na jutro, pokaże zdjęcia jak będzie, do tego blok do planowania i głowica do planowania, skręcimy większym momentem i moze pojeździ dłużej niż trochiee
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: g-rad »

Jeżeli "specjalista" z tej firmy doradził Tobie, że miedziana uszczelka wytrzyma turbo, a nie wytrzymała to ja bym się uparł, że mają zrobić nową za darmo, albo zwrócić poniesione koszty.
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: mcgiver »

g-rad pisze:Jeżeli "specjalista" z tej firmy doradził Tobie, że miedziana uszczelka wytrzyma turbo, a nie wytrzymała to ja bym się uparł, że mają mi to zrobić nową za darmo, albo zwrócić koszt uszczelki.
dokładnie
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: filip »

nie będę się handryczył dla 150 - 200 zł... jak mu udowodnię że akurat wina była jego a nie moja... zrobi mi drugą za połowę ceny i to mi chyba pasuje :|
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: mcgiver »

spoko Twoja sprawa jak to załatwisz tylko ze teraz oprócz tych 150-200zł masz wiecej wydatków i roboty :wink2: .
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: filip »

jedynie czego mam więcej to roboty nie licząc 150 zł za uszczelkę... + planowanie bloku którego wcześniej nie zrobiłem
Cieniu
User
Posty: 71
Rejestracja: 3 sty 2011, o 18:00
Imię: Mateusz
lokalizacja: Szczytno

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: Cieniu »

Jeżeli chodzi o przekładke to ja mam znajomego co tnie plazmą i zrobił w CADzie projekt wycioł mi z blachy 1.2 silnik m20b25
tak że jak ktoś by taką chciał to mogę załatwić.
Teraz moje pytanie jak rozwiązałeś sprawę rozrządu ? bo u mnie po kanapce znak odsunął się na połowę zęba na wałku Ja to zrobiłem tak że ustawiłem kółko wałka na znak punktakiem zaznaczyłem sę na wałku i obudowie a na kółku zrobiłem fasolkę napiąłem pasek wał na znaku wałek na punktach i dokręciłem kułko i jest idealnie, a ty jak to robiłeś ?
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: filip »

Nic nie zmieniałem, ponieważ uszczelka którą zastosowałem była wyższa o 0,3 od oryginalnej (czyli 2.3). Nowa uszczelka będzie podobna lub trochę niższa od poprzedniej czyli po zgniocie ~2,1mm.

Wracając do głównego wątku. Dziś rozbroiłem blok z wiązki i mocowań. Trzymają go łapy oraz skrzynia. Jutro planuję wyciągnięcie bloku z Trumny i rozebranie dołu. W piątek chciałbym oddać blok z głowicą do planowania i na spokojnie złożyć wszystko w weekend.
Cieniu
User
Posty: 71
Rejestracja: 3 sty 2011, o 18:00
Imię: Mateusz
lokalizacja: Szczytno

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: Cieniu »

No ja dałem dwie uszczelki i przekładkę 1.2mm i mi zmieniło o pół zęba. i obudowę kopułki też trzeba było sfazować na jednej śrubie.
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: filip »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

tak wygląda nowa uszczelka, podobno ma być terminatorem nie do zajebania

stalowe pierścienie w okół cylindrów
wypełnienie z dwóch warstw materiału nieznacznie zgniatającego się zbrojonego stalową blachą
miedź od góry uszczelki
poprawione chłodzenie przy cylindrach na których poprzednia dała ciała

z obserwacji:
w porównaniu do poprzedniej jest dużo sztywniejsza i twardsza... może tym razem... trzymajcie kciuki

edit:
porównałem zdjęcia i wygląda że moje jest z tego samego materiału tylko dwóch warstw :)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... feec4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pociesza mnie to trochę:)
ODPOWIEDZ