E36 M3 turbo STAGE II

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 M3 turbo STAGE II-850cc in action...

Post autor: krismax »

Nie. Po prostu węże spadały z przepływki. Teraz to już raczej dla ozdoby :)
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E36 M3 turbo STAGE II-850cc in action...

Post autor: Michał_Małecki »

Wiosna powoli nadchodzi, Krzysiek zrobił sobie nową przepływkę, więc problemy z notorycznie spadającym dolotem zażegnane, wczoraj wieczorem w Poznaniu było sucho i mroźno ? także decyzja mogła być tylko jedna. Zabraliśmy się za lubońskiego monstera i dokończenie strojenia jeszcze z poprzedniego roku. Śmiało mogę powiedzieć, że z 850cc wtrysków na Ecumasterze wyciągnęliśmy max tego, co się dało. Boost to ~1.7bar, stosunkowo agresywny zapłon. Gdyby podnieść ciśnienie doładowania jeszcze delikatnie w górę albo zapłon przesunąć do przodu, to nie starczyłoby już paliwa. Także latem na pewno zejdziemy z doładowaniem troche. Jak po strojeniu katowaliśmy auto, to sutki mi twardniały nieziemsko! Chyba do końca życia zapamiętam przejazd od niskich obrotów na 4. biegu na WOT ? obaj z Krzyśkiem krzyknęliśmy tylko ?Ooooo kur?.!? Jak trochę Krzysiek potrenował starty, to na ulicy od startu do końca 4. biegu zostawiliśmy ślady opon! Meeega sprawa! Różnymi wynalazkami już jeździłem, ale M3 Turbo na 1.7bar to jest coś nie od opisania! Adam, polecam Ci to doładowanie haha!
Maleckis Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 M3 turbo STAGE II-850cc in action...

Post autor: k64 »

ja tez tak chce :sad:
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 M3 turbo STAGE II-850cc in action...

Post autor: korona »

Tak czytam i zazdroszczę jak diabli :kwasny: ja w takim tempie na wiosnę nie wyjadę
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 M3 turbo STAGE II-850cc in action...

Post autor: krismax »

3 lata zajęło mi i mojej M3 doprowadzenie do takiego stanu rzeczy, a Ty chciałbyś na wiosnę :eee:
Gdyby nie Michał i "Maleckis" nigdy by nie jeździło.
Co do wtrysków to szczerze: 850cc kiepsko daję radę. Jak mówi Michał; "teraz to już tylko SA..."
Będąc na wiosennym spacerku nie chcę dostać Twoim tłokiem w głowę dlatego proponuje, abyś nie schodził poniżej 850cc, lub wybrał niższe, ale też męskie :śmiech: doładowanie. Pozdrawiam
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: E36 M3 turbo STAGE II-850cc in action...

Post autor: sierRKA »

Michał_Małecki pisze: to sutki mi twardniały nieziemsko! sprawa! Różnymi wynalazkami już jeździłem, ale M3 Turbo na 1.7bar to jest coś nie od opisania!
jak w reklamie mentosa, skoro Michał jeździł już różnymi szybkimi wynalazkami i przy Twoim sutki stawały mu dęba to megagratulacje Krzysztof :ok: za maszynę. pozdrawiam
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 M3 turbo STAGE II-850cc in action...

Post autor: korona »

krismax pisze:3 lata zajęło mi i mojej M3 doprowadzenie do takiego stanu rzeczy, a Ty chciałbyś na wiosnę :eee:
Gdyby nie Michał i "Maleckis" nigdy by nie jeździło.
Co do wtrysków to szczerze: 850cc kiepsko daję radę. Jak mówi Michał; "teraz to już tylko SA..."
Będąc na wiosennym spacerku nie chcę dostać Twoim tłokiem w głowę dlatego proponuje, abyś nie schodził poniżej 850cc, lub wybrał niższe, ale też męskie :śmiech: doładowanie. Pozdrawiam
Ha! To brzmi jak wyzwanie :heh: . Mógłbyś zmierzyć dokładnie wirnik strony zimnej i zrobić jakieś wyraźne jego zdjęcie - spróbujemy dopasować jakąś mapę do turbiny, zobaczymy ile te bary powietrza nadmuchały. Jakbyś zmierzył wewnętrzną i zewnętrzną średnicę było by idealnie, no ale to już kłopot z rozbieraniem muszli. Masz MPX4250AP u siebie? - w takim razie jak wystroiliście to na 1,7bar jak MPX ogarnia 1,5bar, Skąd sygnał dla Ecumastera? Ćwicz starty i wrzuć jakiś film jak to rusza teraz.
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 M3 turbo STAGE II-PROJEKT ZAKOŃCZONY :)

Post autor: krismax »

Hehehe; map ogarniał faktycznie do 1,5bara. Kolejne 0,2b obserwowaliśmy tylko egt a Michał za pomocą "czujnika stuku" sprzężonego ze stetoskopem badał ewentualne stuki przy zmianach w mapie zapłonu. Niestety na obecnej sprężynie w WG nie da się uzyskać mniejszego doladowania niż 1,7b. Na początku wartości chciały przekroczyć 2bary i przekroczyłyby :) Miałem problem z ustawieniem minimalnego ciśnienia...
Co do pomiarów to na pewno je dostaniesz, jednak najpierw musze zdjąć filtr, którego niedawno czyściłem. Lampa też musi wylecieć więc chwilowo zapomnijmy o temacie.
Jeśli masz najdrobniejsze wątpliwości co do szarży jaką robi M3 zapraszam do Lubonia. Na pewno znajdę dla Ciebie czas !!!

p.s. zewnętrzna śred. strony ssącej to fi100mm, ale w środku już pewnie jest między 60 a 70mm tak na oko :wink2:
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 M3 turbo STAGE II-PROJEKT ZAKOŃCZONY :)

Post autor: korona »

krismax pisze:... ale w środku już pewnie jest między 60 a 70mm tak na oko :wink2:
No właśnie, te 10mm to 200KM różnicy :wink2:
PS szukam już na mapie gdzie podjechac latem, może autem jak zdążę, a może na moto, zobaczymy
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E36 M3 turbo STAGE II-850cc in action...

Post autor: Michał_Małecki »

korona pisze:Masz MPX4250AP u siebie? - w takim razie jak wystroiliście to na 1,7bar jak MPX ogarnia 1,5bar, Skąd sygnał dla Ecumastera? Ćwicz starty i wrzuć jakiś film jak to rusza teraz.
Jaki finalnie miałeś boost w swoim 2.8 Turbo? Myślałem, że właśnie w okolicach/powyżej 1.5bar. Jak przekroczysz 1.5bar, to po prostu lecisz na najbardziej skrajnej kolumnie w mapach. Jest to trochę męczące, bo boost musisz kontrolować patrząc we wskaźnik (u Krzyśka raczej ciężko dostępny z fotela pasażera), ale reszta pozostaje bez zmian. Oczywiście, że jakby ładować 2.0bar na MPXie 2.5-barowym, to już wystroić to porządnie byłoby trudno, ale wartości o 0.2bar większe są jak najbardziej w zasięgu.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 M3 turbo STAGE II-PROJEKT ZAKOŃCZONY :)

Post autor: krismax »

korona pisze:
krismax pisze:... ale w środku już pewnie jest między 60 a 70mm tak na oko :wink2:
No właśnie, te 10mm to 200KM różnicy :wink2:
PS szukam już na mapie gdzie podjechac latem, może autem jak zdążę, a może na moto, zobaczymy
Wpadaj wiosną ! Wiesz sam ile w PL wytrzymują M3T :wink2:
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E36 M3 turbo STAGE II-PROJEKT ZAKOŃCZONY :)

Post autor: g-rad »

Panie! Lud domaga się wykresu! :piwo:
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 M3 turbo STAGE II-PROJEKT ZAKOŃCZONY :)

Post autor: krismax »

Jak tylko znajdę czas to na pewno podjadę :cool2:
Szczerze to troszkę się boję wyniku, ale mam nadzieję, że granica "prawdziwych" 500KM zostanie przekroczona...
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 M3 turbo STAGE II-PROJEKT ZAKOŃCZONY :)

Post autor: krismax »

Cóż, projekt niby miał już być zakończony, ale w wyniku naprawdę długich poszukiwań, udało mi się kupić takie cuda :cool2:

Zaraz po zakupie, ich stan był raczej mało reprezentacyjny, ale 3 szczotki druciane i płyn do felg poprawiły nieco sytuacje :)

Obrazek

Najpierw podkładzik jak zalecano:

Obrazek

i na gotowo (znowu pozdro dla ".") :piwo:

Obrazek
montaż

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Może zaraz powiecie, że ich za bardzo nie widać, ale zależy mi bardziej na innym aspekcie zacisków 4ro tłoczkowych. Co do montażu to były plug&play. Wężyk pasował, tarcze zostały 315mm. Blaszki, trzpienie i odpowietrzniki zostały poniklowane. Klocki ATE - kupiłem.
Acha, zaciski pochodzą z E32 750i
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: E36 M3 turbo STAGE II - Nowe zaciski :)

Post autor: sierRKA »

testy już były? jak się poprawiła skuteczność?
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
ODPOWIEDZ