e34 m50b29 turbo>kabrio e36 m50b29

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

e34 m50b29 turbo>kabrio e36 m50b29

Post autor: mcgiver »

witam
Na zaproszenie Korony przedstawiam i ja mój projekcik który, rozpoczął się ponad rok temu i jest nadal w trakcie.
Model: e34
Silnik: m50b25 ( dla niewtajemniczonych seria to 192KM i 246 NM )
po kompletnym remoncie;
-panewki (korbowe sputery z tds m51d25),
-pierścienie ( z azotowanym górnym z silnika m44),
-zimeringi ,
-prawie kompletny nowy rozrząd,
-głowica po kompletnym remoncie ,
PLAN : 300-350KM i 400-450NM
Modyfikacje
UPDATE STYCZEŃ 2011

-rozwiercony blok do fi85 pod tłoki z m43b19 , (obecnie pojemnośc wynosi 2858cc),
-wał z m52b28 ,
-blok planowany o 0,3mm ,
-odprężenie ?naturalne? tłokami , CR na customowej uszczelce o grubosci 1,2mm wynosi 8,2:1
status -silnik zamkniety

Układ dolotowy:
-bov TheSun -zakupiłem
-własne orurowanie z nierdzewki + ŚREDNIEJ WIELKOŚCI FMIC - w planach

Układ wydechowy:
-kolektor wydechowy upmount na bazie kolektorów z m52 +wastegate 60mm +turbina kkk k27 ,

Układ paliwowy / wtryskowy:
-większe wtryski i dodatkowa pompa ? w planach , A NA POCZATEK DODATKOWE WTRYSKI SERYJNE NA DOLOCIE sterowane czymś :wink2:
Elektronika / wskaźniki:
-det3 i konwersja na map (chyba jednak nie :wink2: ) + dodatkowe wskaźniki w customowym urzadzeniu (2 x egt + pomiary temperatur IAT , OLT, CLT http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=2&t=375&start=0" onclick="window.open(this.href);return false; - status -ZAKOŃCZONE )

Układ chłodzenia:
-chłodzenie płynu seria ,
-zewnętrzna elektryczna pompa oleju + chłodnica -w trakcie

Układ napędowy:
-sprzęgło (docisk i tarcza z m57d30);jest
-szpera e34 ix z customowym systemem spinania - http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=2&t= ... t=dyfer+ix" onclick="window.open(this.href);return false; - status -ZAKOŃCZONE


Zawieszenie:
na razie nic poza serią
Hamulce :
-kupiłem NARAZIE zaciski z 540 , a nowe tarcze w planach.

BODY KIT i wnętrze:
-seria na razie ,ale odchudzenie i pewna modyfikacja ;) nadwozia w planach .

http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-72.html" onclick="window.open(this.href);return false;



cdn...
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: korona »

Wklej jakieś zdjęcia, przegląda się wygodniej niż przez zewnętrzny album.

Korby 135mm z M50B25? Sprzęgło kompletne z M57 razem z dwumasem? Proszę o zdjęcie tłoków z boku, chciałbym porównać do tłoków M50/M52. No i zdjęcia budy E34 w której to będzie siedziało, jak z blachą, potrzebny jakiś remoncik czy jest zdrowa? Zawsze mi się podobały E34, może sobie kiedyś takie sprawię z jakimś 4,0 bi-turbo ;)
www.turboBMW.pl
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

korona pisze:Wklej jakieś zdjęcia, przegląda się wygodniej niż przez zewnętrzny album.

Korby 135mm z M50B25? Sprzęgło kompletne z M57 razem z dwumasem? Proszę o zdjęcie tłoków z boku, chciałbym porównać do tłoków M50/M52. No i zdjęcia budy E34 w której to będzie siedziało, jak z blachą, potrzebny jakiś remoncik czy jest zdrowa? Zawsze mi się podobały E34, może sobie kiedyś takie sprawię z jakimś 4,0 bi-turbo ;)
Moją hybrydę zacząłem robić z myślą o wrzuceniu do mojej bety , jednak stwierdziłem ze niebede rozgrzebywał samochodu którym jeżdżę i musi być bezawaryjny . Mam w niej silnik m50b25 z szperą 25% , krótsze przełożenie(ori 3,23 a teraz 3,45) i małego chipsa .beta która jeżdżę wygląda tak :

Obrazek
Obrazek
Obrazek

a tak wygląda beta którą kupiłem w czerwcu pod mój projekcik również m50b25 , jest trochę dojechana , dopadł ją ząb czasu więc z blacharką trochę zabawy będzie , pozatym instalacja elektryczna również wymaga poprawy szczególnie światła b o jest rozgrzebana , ale pod mój projekcik jest super materiałem , za grosze

Obrazek
Obrazek
Obrazek

korby oczywiście z m50b25 nonvanos ,
Obrazek
Obrazek
docisk z m57 , roztoczony na 240mm dwumas z m50 , a tarcza równiez z m57 z roztoczoną tuleją wieloklina i wprasowana tuleja wieloklin z m50

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

zrobiłem dziś małe zakupy w aso ;śruby korbowodów oraz tłok i cylinder napinacza łańcucha głównego.
niewiem czy nie zrobiłem błedu ze nie kupiłem równiez sprężyny .
czy ktoś ma dane jaka powinna być jej długość?
Obrazek
Awatar użytkownika
Dakic
User
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:35
Imię: Szymon
lokalizacja: Pszczyna

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: Dakic »

Jaka odleglosc od osi sworznia do denka tloka??
WIELE SERC JEDNO BICIE BMW PONAD ŻYCIE!!!!
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

30,4 a czemu pytasz ?
3,3 niżej niż ori nonvanos
Awatar użytkownika
Dakic
User
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:35
Imię: Szymon
lokalizacja: Pszczyna

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: Dakic »

poniewaz sie zastanawiam skad "naturlne" odprezenie czy przez to ze tlok nizej czy przez bardziej wklesle denko...
WIELE SERC JEDNO BICIE BMW PONAD ŻYCIE!!!!
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

wklęsłośc denek jest porównywalna , tłok jest o 3,3 nizej niz oryginalnie w nonvanos , czyli aby zachować oryginalna odległośc na manewry zaworów mogę jeszcze obniżyć głowice o 0,7mm , a dalej to tylko w parze z bardziej progresywnymi springami zaworów .
muszę to wszystko zweryfikować bo najwiecej prac robiłem na przełomie zimy-wiosny i teraz nie pamietam wszystkich szczegółów.
jak widać na fotkach w tłokum50 jest wklesłosc i podciecia na zawory a w m43 tylko wklesłość
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Karol
User
Posty: 87
Rejestracja: 27 paź 2009, o 12:45
Imię: Karol
lokalizacja: TheDark

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: Karol »

Jak będziesz potrzebował k27 od e23 745i to wiem kto może taką mieć. Niestety trzebą ją zregenerować. Myślę, że ta od benzyniaka byla by lepszym rozwiązaniem, ale neistety droższym.
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

Karol pisze:Jak będziesz potrzebował k27 od e23 745i to wiem kto może taką mieć. Niestety trzebą ją zregenerować. Myślę, że ta od benzyniaka byla by lepszym rozwiązaniem, ale neistety droższym.
k27 o której piszesz to inna k27 niz ja mam ,moja jest z jakiejś 9litrowej maszyny budowlanej :heh: .
ta co mam traktuję ja tylko jako wstęp , bo prędzej czy puzniej sie napewno wysra gdyz niejest z pewnego zródła , i kupiłem ją bardzo tanio , potem bedę myslał o innej .
co do regeneracji to słyszałem że nie ma u nas serwisu kkk :kwasny: .
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: elmo0104 »

sam mam w domu regenerowana kkk w szafce ale modelu nie znam, tez od jakiejs 400konnej ciezarowki jest tyle wiem. Swojego czasu kupiłem ją od znajomego ktory zajmowal sie regeneracja turbo. Teraz robi niestety tylko do osobówek. Tak czy inaczej robił on KKK wiec i Twoja powinien tez ktoś zrobić;>.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: k64 »

elmo0104 pisze:sam mam w domu regenerowana kkk w szafce ale modelu nie znam, tez od jakiejs 400konnej ciezarowki jest tyle wiem. Swojego czasu kupiłem ją od znajomego ktory zajmowal sie regeneracja turbo. Teraz robi niestety tylko do osobówek. Tak czy inaczej robił on KKK wiec i Twoja powinien tez ktoś zrobić;>.
masz namiar na tego kolegi co regeneruje? moze by mi pomogl? -sorki za ot.



co do tematu, mcgiver w podobnym czasie co ja ok rok temu zaczal zbierac info na temat uturbiania i sie zaczal ujawniac, wreszcie opisales swoj temat, zycze powodzenia bo stroker to bedzie hoho :heh: powodzenia :cool2:
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

. pisze:
elmo0104 pisze:sam mam w domu regenerowana kkk w szafce ale modelu nie znam, tez od jakiejs 400konnej ciezarowki jest tyle wiem. Swojego czasu kupiłem ją od znajomego ktory zajmowal sie regeneracja turbo. Teraz robi niestety tylko do osobówek. Tak czy inaczej robił on KKK wiec i Twoja powinien tez ktoś zrobić;>.
masz namiar na tego kolegi co regeneruje? moze by mi pomogl? -sorki za ot.



co do tematu, mcgiver w podobnym czasie co ja ok rok temu zaczal zbierac info na temat uturbiania i sie zaczal ujawniac, wreszcie opisales swoj temat, zycze powodzenia bo stroker to bedzie hoho :heh: powodzenia :cool2:
materiałów o uturbianiu szukam juz od prawie 2 lat , a rok temu zakupiłem silnik pod projekcik , no i tak to powoli idzie do przodu .
niestety co juz nieraz pisałem nie mam czasu na swoje chobby , pozatym wydatków równiez mam sporo wiec to co wkładam w projekt to lewizna :heh: .
jendrek e-30
User
Posty: 54
Rejestracja: 25 paź 2009, o 16:34
Imię: Andrzej
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: jendrek e-30 »

Ja kupiłem swojego HOLSETA do mojego projektu z allegro za 250zł z przesyłką i powiem że w kompresorze sucho i w wydechu sucho źródło bardzo nie pewne bo kolo sie zapierał że igła i okazało się że nie kłamał, a każde kkk złapie takiego luzu że połowę wirnika wytrze a oleju nie puści. Częściej w kkk jest defektem panewka a nie że olej puszcza w mojej już nawet 0.5 bara nie chciała na pompompować (tak wirnik był rozwalony wytarty prawie o połowę) a jak ją zdjąłem to i w kompresorze i wydechu sucho. A serwis jest i to dobry bo jak by ktoś nie wiedział to kkk27 były montowane w naszych Polskich URSUSACH. Ja bym ci zaproponował Holseta i byś był zadowolony bardziej a naprawdę mogę mieć w kozak cenie takowe turbo po regeneracji z gwarancją sprawdzony gość.




POZDRAWIAM :geek:
Mechanika ? swapy - modyfikacje - zawieszenia i silników - oraz naprawy bieżące i główne
Nie tylko BMW 602-75-20-18
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

jendrek e-30 pisze:Ja kupiłem swojego HOLSETA do mojego projektu z allegro za 250zł z przesyłką i powiem że w kompresorze sucho i w wydechu sucho źródło bardzo nie pewne bo kolo sie zapierał że igła i okazało się że nie kłamał, a każde kkk złapie takiego luzu że połowę wirnika wytrze a oleju nie puści. Częściej w kkk jest defektem panewka a nie że olej puszcza w mojej już nawet 0.5 bara nie chciała na pompompować (tak wirnik był rozwalony wytarty prawie o połowę) a jak ją zdjąłem to i w kompresorze i wydechu sucho. A serwis jest i to dobry bo jak by ktoś nie wiedział to kkk27 były montowane w naszych Polskich URSUSACH. Ja bym ci zaproponował Holseta i byś był zadowolony bardziej a naprawdę mogę mieć w kozak cenie takowe turbo po regeneracji z gwarancją sprawdzony gość.




POZDRAWIAM :geek:
ciekawe to co piszesz , ale ja narazie nie bedę kupował innej suszarki niż mam , nic nie tracę na tym ze ją włozę , tylko tyle ze potem bede ewentualnie musiał flansze przerobić na inną .
miejsca w e34 jest dośc że można jeżdzić w te i wewte , Wg odrazu zapodam duzy i nie ma problemu .
co do tej suszarki którą kupiłem na allegro to była mokra w srodku i zadzwoniłem do kolesia to twierdził ze to jest WD40 w celu konserwacji , no i faktycznie po dogłębnej analizie okazało się ze to wd.
Koleś trochę dziwny bo tydzień po zakończeniu aukcji odrazu mi wystawił pozytywa , a ja narazie czekam do załozenia turbiny i wtedy dopiero bedzie koment.
ODPOWIEDZ