Witam ponownie Szanowne Państwo!
Zbliża się wiosna, suche dni, trzeba ruszyć z projektem.
Punktowe podsumowanie sezonu.
Sukcesy:
- I miejsce w Drag RWD w PL;
- Trzeci czas na 1/4 w PL wogóle (AWD, FWD, RWD), za Vette VTG i Typhoonem, innymi słowy...
Najszybsze RWD w PL w 2010,
- Best ET - 10.2s i kilkadziesiąt niskich dych (raz za razem),
- Best 60ft - 1.402s (które AWD podskoczy?

),
- w zasadzie (poza ukręconym wałem napędowym), bezawaryjny sezon, jedna wymiana oleju i... tyle

- BMW Turbo pokazało miejsce w szeregu Suprom i innym diabłom
Minusy:
- ukręcony wał napędowy przy starcie z 8200RPM na klejącej nawierzchni (jest już nowy - mocniejszy),
- ...hmmm... chyba tyle
Po sezonie auto zostało rozebrane i kończymy je odświeżać. Poza tym sam byłem ciekaw co tam w środku się dzieje.
"Nowy" dyferencjał, stary (który finalnie był już jakąś hybrydą) miał już dość, co było widać po pęknięciach na zębach - czegóż chcieć przy takim traktowaniu, dziwię się jedynie, że nie wyrwało go z mocowań...
Zmienione półosie - po sezonie kulki w przegubach zmatowiały. Brak uszkodzeń punktowych, po prostu zużycie mocno eksploatowanego materiału.
Skrzynia daje radę i zostaje, tak jak sprzęgło. Nowe poduszki skrzyni.
Silnik rozebrany - jak już wspomniałem w temacie korony, wielokrotnie przeciągnięte śruby głowicy popuściły trochę kiedy podczas ostatniej jazdy sezonu doładowanie podkręciliśmy w górne rejestry. Tłoki, pierścienie, gładzie cylindrów - jakby niedawno wyjechał po składaniu
Panewki korbowodowe bez zmian, mieszczą się w fabrycznych parametrach. Panewki główne spracowane, w związku z czym zrobione ponownie osiowanie bloku i wyważanie układu.
Odświeżona głowica, taki pełen lifting

Składamy oczywiście na nowych uszczelkach i śrubkach. Piramidy zostają! Skoro w Egipcie są zamknięte dla zwiedzających, to zapraszam do Warszawy na Dorodną! Można sobie zrobić fotkę z piramidami w tle
W sezonie 2011 moje M3T nie będzie już jeździć w Dunlop Teamie i wraca do klasy street. W związku z czym muszę podpiąć przełączniki do elektrycznych szyb i wymyślić jak schować turbo. No właśnie, wolałbym nie budować nowego kolektora. Zastanawiam się nad jakimś "daszkiem"... Macie jakieś pomysły jak to schować (chodzi głównie o jazdę w gorszych warunkach atmosferycznych). Mam filtr powietrze, który tam (ciasno) wchodzi.
Zaglądam niezbyt często, ale proszę, jak już to jakie wypracowanie mi się udało!
