Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Już nie przesadzajmy. Żadne R888 nie jest potrzebne. Mimo doładowania, w które celuje Adam, nie wierzę, że na czwórce z samego gazu samochód straci przyczepność. Także nie widzę problemu, aby to auto na drodze wystroić. Stroiłem 2JZ na 1.6bar i jakoś dało się ogarnąć na autostradzie i hamownia nie była potrzebna. Mój kolega stroił Soarera mojego drugiego kolegi przygotowanego do driftu (więc problemy z trakcją są naturalną rzeczą) z silnikiem 1JZ-GTE na 1.4bar i też nie narzekali, więc nie twórzmy historii, że M50 na 1.5bar jest nie do opanowania na drodze, bo tak nie jest.
Maleckis Motorsport
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Masz Michał rację, na drodze da radę wystroić. Ale... Po pierwsze musi to być droga szeroka i prosta, do autostrady póki co mam 40km, choć za rok będzie 1,5km do zjazdu
, a tzw "szybkiego ruchu" w okolicy nie nadaje się bo same ograniczenia do 70. Po drugie - banalne ale nie mam z kim tego wystroić, za kierownicę nikogo nie wpuszczę, pozostaje mi kogoś instruować co i jak ma klikać i cały czas zerkać na ekran laptopa co jest niebezpieczne. Szkoda że nie mieszkasz bliżej.
Co do hamowni - obciążenie było potężne, jak ustawiliśmy wzniesienie 30% to przy zmianie biegów ciężko było wejść ponownie na obroty, ale i tak boostu pełnego nie było. Może to wina MBC lub WG, sprawdzę wszystko raz jeszcze, na drodze boost jest większy ale na logach coś mi skacze doładowanie w zakresie 0,1bar z dużą częstotliwością jakby kulka drgała, nie wiem czy to wina właśnie tego MBC czy może map-sensor coś szwankuje. Pojechałem głównie ze względu na to by wystroić na spokojnie samemu, wykres miał być przy okazji. Mimo że się nie udało zapłaciłem sporo za rolki, wystarczyło by na 50l PB98
Na pocieszenie wykres przy 0,7-0,8bar (na zegarze, map pokazywał ponad 0,8), może komuś się przyda. Widać potencjał silnika, przy 5500obr odpuściłem bo jak wspominałem EGT wysiadło i nie byłem pewny co dzieje się z silnikiem. Widoczny uskok przy 5000obr to moment wyłączenia Vanosa.

Przy 1,5bar będzie ponad 450KM i 600Nm, ale nie wiem czy pojadę znowu na rolki i kiedy, pożyjemy, zobaczymy

Co do hamowni - obciążenie było potężne, jak ustawiliśmy wzniesienie 30% to przy zmianie biegów ciężko było wejść ponownie na obroty, ale i tak boostu pełnego nie było. Może to wina MBC lub WG, sprawdzę wszystko raz jeszcze, na drodze boost jest większy ale na logach coś mi skacze doładowanie w zakresie 0,1bar z dużą częstotliwością jakby kulka drgała, nie wiem czy to wina właśnie tego MBC czy może map-sensor coś szwankuje. Pojechałem głównie ze względu na to by wystroić na spokojnie samemu, wykres miał być przy okazji. Mimo że się nie udało zapłaciłem sporo za rolki, wystarczyło by na 50l PB98

Na pocieszenie wykres przy 0,7-0,8bar (na zegarze, map pokazywał ponad 0,8), może komuś się przyda. Widać potencjał silnika, przy 5500obr odpuściłem bo jak wspominałem EGT wysiadło i nie byłem pewny co dzieje się z silnikiem. Widoczny uskok przy 5000obr to moment wyłączenia Vanosa.

Przy 1,5bar będzie ponad 450KM i 600Nm, ale nie wiem czy pojadę znowu na rolki i kiedy, pożyjemy, zobaczymy
www.turboBMW.pl
-
- User
- Posty: 82
- Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
+1 @ Michał_Małecki
Szkoda, że nie mieszkasz bliżej - mógłbyś wpaść na strojenie. Kiedy hamowaliśmy GT500 na Maha, poza spięciem, psikaniem na opony (305/ extreme drag), miałem cały bagażnik płyt chodnikowych i dwóch ciężkich kolegów stojących na tym. Długi wybieg, chyba na 4tym, albo 5tym biegu i jakoś się udało...
Przy M3T podczas strojenia też pojawiły się problemy (strojono na 255 plastikowy Dunlop), ale odpowiednie dociągnięcie w dół pomogło i bez problemu na niższych biegach generowało doładowanie - nie na Maha, tylko hamowni w VTG (z kanałem - łatwo dobrze dociągnąć auto). Oczywiście w trybie obciążeniowym.
Fajne masz to auto
Szkoda, że nie mieszkasz bliżej - mógłbyś wpaść na strojenie. Kiedy hamowaliśmy GT500 na Maha, poza spięciem, psikaniem na opony (305/ extreme drag), miałem cały bagażnik płyt chodnikowych i dwóch ciężkich kolegów stojących na tym. Długi wybieg, chyba na 4tym, albo 5tym biegu i jakoś się udało...
Przy M3T podczas strojenia też pojawiły się problemy (strojono na 255 plastikowy Dunlop), ale odpowiednie dociągnięcie w dół pomogło i bez problemu na niższych biegach generowało doładowanie - nie na Maha, tylko hamowni w VTG (z kanałem - łatwo dobrze dociągnąć auto). Oczywiście w trybie obciążeniowym.
Fajne masz to auto

E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
100-200km/h - 5.9s@1bar
-
- Nowy na forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 lip 2010, o 23:17
- Imię: Levi
- lokalizacja: 3City
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Twój projekcik jest totalnie kozacki
Naprawdę jestem pod dużym wrażeniem Twoich pomysłów i rozwiązań
I do tego zapowiada się coraz ciekawiej bo w Twojej głowie wciąż nowe pomysły się rodzą


Naprawdę jestem pod dużym wrażeniem Twoich pomysłów i rozwiązań

I do tego zapowiada się coraz ciekawiej bo w Twojej głowie wciąż nowe pomysły się rodzą

-
- Nowy na forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 28 lis 2009, o 15:17
- Imię: Adam
- lokalizacja: Zza Buga
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Witam
Mam pytanko dotyczące kolektora, z jakiej grubości płyty alu jest zrobiony? Może jakieś konkrety co do wymiarów (dł, szer, wys)? Czy opłaca się montować taki kolektor w M50B25 non Vanos bez turbo? I jeszcze jedno jak udało Ci się zrobić te trąbki które są elementem końcowym kolektora?
Pozdr.
Mam pytanko dotyczące kolektora, z jakiej grubości płyty alu jest zrobiony? Może jakieś konkrety co do wymiarów (dł, szer, wys)? Czy opłaca się montować taki kolektor w M50B25 non Vanos bez turbo? I jeszcze jedno jak udało Ci się zrobić te trąbki które są elementem końcowym kolektora?
Pozdr.

- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Nie, nie warto, będzie tylko strata spowodowana zmianą objętości i długości układu dolotowego który w silniku ssącym musi być dokładnie dobrany. Trąbki wykonane są na prasie hydraulicznej.adser pisze: Czy opłaca się montować taki kolektor w M50B25 non Vanos bez turbo? I jeszcze jedno jak udało Ci się zrobić te trąbki które są elementem końcowym kolektora?
www.turboBMW.pl
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
UPDATE
No i po sezonie. Niewiele się działo w tym roku jako że miałem inne rzeczy na głowie, tak że fanów przepraszam
i obiecuję poprawę. A tak na serio to mam jakieś tam plany na konkretne mody, tylko czasu na realizację nie ma.
Silnik który obecnie jest w samochodzie jest do sprzedania, jak nie będzie chętnego to po prostu wyląduje w innym samochodzie. Kupujący otrzymuje sprawdzony, 100% pewny silnik złożony na najlepszych dostępnych częściach, i na pewno będzie zadowolony. Tu link do ogłoszenia http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=6&t=706" onclick="window.open(this.href);return false;
Wracając do tematu; nabyłem kolejne silniki jako zapas części, mam już trzy sztuki S50



Głowica która trafi do mojego silnika już wyremontowana, czeka na resztę. Zawory i prowadnice w idealnym stanie, nowe uszczelniacze, dotarte zawory, splanowana powierzchnia


Tu ciekawostka: zawory S50 wewnątrz są wypełnione sodem w celu lepszego odprowadzania ciepła. Na zdjęciu widać zawór od S50 z kanałem wewnątrz i inny standardowy, pełny


Docieranie



I przymiarka




Cały czas trwa zbieranie części, bo mimo że wszystko pasuje z obecnego osprzętu to większość będzie jednak całkiem nowa - oba kolektory, dolot, sama turbina itd. Pracuję też nad przeróbką wału, niedługo okaże się ostatecznie jaki setup będzie na dole silnika
No i po sezonie. Niewiele się działo w tym roku jako że miałem inne rzeczy na głowie, tak że fanów przepraszam

Silnik który obecnie jest w samochodzie jest do sprzedania, jak nie będzie chętnego to po prostu wyląduje w innym samochodzie. Kupujący otrzymuje sprawdzony, 100% pewny silnik złożony na najlepszych dostępnych częściach, i na pewno będzie zadowolony. Tu link do ogłoszenia http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=6&t=706" onclick="window.open(this.href);return false;
Wracając do tematu; nabyłem kolejne silniki jako zapas części, mam już trzy sztuki S50




Głowica która trafi do mojego silnika już wyremontowana, czeka na resztę. Zawory i prowadnice w idealnym stanie, nowe uszczelniacze, dotarte zawory, splanowana powierzchnia


Tu ciekawostka: zawory S50 wewnątrz są wypełnione sodem w celu lepszego odprowadzania ciepła. Na zdjęciu widać zawór od S50 z kanałem wewnątrz i inny standardowy, pełny


Docieranie



I przymiarka




Cały czas trwa zbieranie części, bo mimo że wszystko pasuje z obecnego osprzętu to większość będzie jednak całkiem nowa - oba kolektory, dolot, sama turbina itd. Pracuję też nad przeróbką wału, niedługo okaże się ostatecznie jaki setup będzie na dole silnika
www.turboBMW.pl
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
No i stało sie. Stage 2 już nieaktualny, silnik z całym osprzętem od przepływomierza do końcówek wydechu wyleciał dzisiaj z auta. Od nowego sezonu będzie cieszył nowego właściciela - gratuluję zakupu bo sporo serca włożyłem w każdy szczegół, o pieniądzach i pracy nie wspominając.
Ostatnia przejażdżka, niestety bez zimówek to raczej toczenie się...


W ostatnie wersji wyglądało to tak, doszła osłona filtra powietrza i regulator ciśnienia paliwa.



No trudno, trochę z żalem, ale w perspektywie nowy setup




Ale dziura !


Ostatnia przejażdżka, niestety bez zimówek to raczej toczenie się...


W ostatnie wersji wyglądało to tak, doszła osłona filtra powietrza i regulator ciśnienia paliwa.



No trudno, trochę z żalem, ale w perspektywie nowy setup




Ale dziura !



www.turboBMW.pl
-
- User
- Posty: 112
- Rejestracja: 9 lis 2009, o 12:52
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Okol. Warszawy
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
W czym bedzie jezdzil ten silnik ?
Rozumiem ze Twoja buda zostaje bez zmian u Ciebie?
Widze ze fartuszek troszke trzeba bylo podliftingowac
.
Hak wkrecony widze - byla potrzeba skorzystania ?
Rozumiem ze Twoja buda zostaje bez zmian u Ciebie?
Widze ze fartuszek troszke trzeba bylo podliftingowac

Hak wkrecony widze - byla potrzeba skorzystania ?

bmw z3 2.8 roadster N/A
-
- User
- Posty: 57
- Rejestracja: 24 lis 2009, o 20:48
- Imię: Marcin
- lokalizacja: [RJS]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
co teraz wyladuje w tej dziurze?
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Silnik idzie do cabrio, właściciel mam nadzieję opisze budowę auta na forum. Buda zostaje u mnie, nowy silnik już jest składny, części zamówione
nawet jakiś tir mnie pod górkę wyprzedził... bez haka nie dało rady
Nawt nie mów. Opony letnie + śnieg na drodze (auto miało stać całą zimę nie ruszane), tylny napęd i trylion Nm sprawiły, że odcinek 1,5km pokonywałem ponad 5 godzinpiotres pisze:Hak wkrecony widze - byla potrzeba skorzystania ?

www.turboBMW.pl
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Hehe, noo ostatnio jest ślisko. Fajnie się z zaspawanym dyfrem jeździ, w poślizgu 100% czasu i ruszania z piątki - uwielbiam zimę !
Ciesze się, że udało Ci się sprzedać silnik. Jakie ostatecznie ciśnienie doładowania miałeś ustawione? Pogubiłem się już w Twoim projekcie, co chwile była jakaś zmiana; udało się ostatecznie wystroić na 1.5bar czy próbowałeś ładować więcej? Ile kilometrów zrobiłeś od złożenia? Czekamy z tatą na Twoje M3 Turbo!
Powodzenia,
Michał.

Ciesze się, że udało Ci się sprzedać silnik. Jakie ostatecznie ciśnienie doładowania miałeś ustawione? Pogubiłem się już w Twoim projekcie, co chwile była jakaś zmiana; udało się ostatecznie wystroić na 1.5bar czy próbowałeś ładować więcej? Ile kilometrów zrobiłeś od złożenia? Czekamy z tatą na Twoje M3 Turbo!
Powodzenia,
Michał.
Maleckis Motorsport
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Auto jeździło ostatnio na 1,5bar, więcej nie próbowałem. Od złożenia przejechałem chmm... 3-5tys km, nawet nie wiem bo zapomniałem zapisać stan licznika...Michał_Małecki pisze:udało się ostatecznie wystroić na 1.5bar czy próbowałeś ładować więcej? Ile kilometrów zrobiłeś od złożenia?
www.turboBMW.pl
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Zebrałeś sporo informacji o M3 turbo. Zaoszczędzisz kupę pieniędzy
Pochwal się proszę jakie planujesz doladowanie, osprzęt no i najważniejsze; MOC 


S50B30 M3turbo
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Najważniejszą zmianą w stosunku do dotychczasowych planów jest zastosowanie wału z S50 - pomysł z wałem M57 przestał mieć sens z powodu sprzedania obecnego silnika razem z korbami Eagle 135mm. Jak mam kupić nowe korby to nie ma już po co kombinować i będą przeznaczone do S50B30 142mm i do tego właśnie wał S50 i tłoki kute S50. Szkoda że panewki takie drogie, ale przy tych kosztach nie ma już to większego znaczenia...krismax pisze:Zebrałeś sporo informacji o M3 turbo. Zaoszczędzisz kupę pieniędzyPochwal się proszę jakie planujesz doladowanie, osprzęt no i najważniejsze; MOC
Poza tym całkiem inny kolektor wydechowy typu "barany" up-mount, wielka jak wiadro turbna twin-scroll z zewnętrznym WG i minimum 1bar. Cały osprzęt od początku dolotu do końcówek wydechu trzeba zrobić od nowa.
www.turboBMW.pl