E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara pierwsze: 393KM 504nM stage 1

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara pierwsze: 393KM 504nM stage 1

Post autor: k64 »

czesc
Obecnie autko robimy na sobote zeby sobie poszalec przed remiza , plan jest taki zeby uzyskac jak najwiecej KM oczywiscie z doladowania
nie wiecej niz 1~


Do ukonczenia zostalo troche, ale idziemy jak waszka ! do wiosny bedziemy śmigać mam nadzieje ze cos z tego wyjdzie.
Uturbiam sam, z pomoca brata i Ojca oraz znajmych którzy mi doradzają:
Dzieki WAM nawet bym nie byl w stanie ruszyc pokrywy silnika (jestem zielonym mechanikiem jak wogole tak mozna to nazwac)
szczegolne podziekowania dla: Maleckisa ktory będzie stroić samochód (POLECAM) ,Korony, Artixa, Bambra BMW za uszczelke , Mario Tuning Garage ...

Do opisu w 1 poscie bede na biezaco dodawac, a na kolejnych stronach zdjecia.

Może dam rade a jak nie - to Do Odry albo WIsły


MODEL:
BMW E36 sedan 325i M50B25 (bazowo 318i) 93r


opcje wyposazenia: standard, najbardziej uboga ver (procz szyberdachu) jaka istnieje.

MODYFIKACJE:
Silnik stage 1.

MOC:
Przed zmianami: 2,5 N/A - 168KM (wydech z 2.0)
Po zamianach: archiwum X

silnik M50B25 bez vanosa 92r. silnik z automatu (anglik) swap dosyc dawno temu z 1.8i
-dół seryjny - bez dotykania 200tys przebieg, kompresja jak fabryka na każdym z cylindrów.
-głowica sciagnieta, splanowana (00,0016)
-odprężony do ~ 7,5:1 - dwie seryjne uszczelki 1,75 + przekładka między nimi 1,4mm
-sruby do glowicy zwykle GOETZ.
-wymieniony rozrzad tj lancuch, slizg glowny.
-sprawdzone cisnieniowo zawory , gniazda ogolnie glowica - byla OK


Turbina:
Garrett GT32 była ale sie rozciekła ! w drodze coś innego...
oznaczenie Turbiny: ......
Chłodzona i smarowana olejem.


Układ dolotowy:
- cały dolot z rur aluminiowych 60mm (procz wyjscia z turbiny oczywiscie (45mm?)
- złączki silikonowe samco, reszta na sztywno spawana (alu i nierdzewka)
- intercooler z rdzeniem 61cm x 19cm z wyjściami po 6cm
- przepływonierz przeniesiony na prawą stronę, podłączony przed turbosprężarką
- odma odłączona z przepustnicy i krokowego , wypuszczona w atmosfere
- usunięty filtr węglowy
- usunięty wąż z odprężeniem baku paliwa
- filtr stożkowy KN
- Blow Off (tymczasowy ? z KITU) z regulacja , 2 sprezynowy, ala HKS

Układ wydechowy:
- ooczątkowo downmount kolektor wydechowy z nierdzewki (KIT), przeciete flansze (seryjny lubi pekac), wwiert na EGT
- aktualnie będzie TOPMAUNT - zmiana planów
- downmount turbo - poczatek to 3cm flansza dorabiana + elastyczny lacznik wydechowy 3calowy
- przelot : 3cale od Turbo do Konca
- tłumik końcowy : BRAK
- tłumik srodkowy: BRAK

Układ wtryskowy - paliwa :
- wtryski 460cc LUCAS wysokoomowe
- regulator cisnienia paliwa z regulacja przeniesiony do przodu (seryjny wywalony, wyjscie zaspawane )
- zmieniowe wszystkie weze paliwowe
- usuniety przewod odprezajacy bak paliwa

Elektronika, zegary
- ECUMASTER DET II
- brak sondy lambda
- dodatkowe wskazniki : boos, egt - auto gauge


Układ chłodzenia:
- seria z 1,8i nowa chlodnica
- visco orginalne z 1,8i (narazie)


Układ napędowy:
- sprzęgło narazie seryjne
- skrzynia z 1,8i , dyfer 1,8i przełożenie 3:45 (krótkie biegi), zaspawany most (mala glowa)
- w planach kolo zamachowe nieco stoczone ...

Zawieszenie i układ jezdny
- gwint przód, tył seryjne amory, sprężyny jakieś twardsze ...
- opony przód 225 x 40 x 17, opony tył: 245 x 40 x 17

Układ hamulcowy:
seria z 1,8 ! koniecznie do zmiany ...

BODY KIT
- przód seryjny zderzak z e36 po lifcie,wywalona kratka
- tyl zderzak seryjny + dokladka `m
- brewki,
- lampy przód tył nowe
- cała buda na gładko (bez listw),pomalowany akrylem + mat pasta (mat efekt)
- alu 17 BROCK B1
- i pare innych pierdol o ktorych juz nie bede pisac


_________________________________________________________________________________________

FOTOSTORY:

Było tak:
http://www.r-t-k.pl/e36xproject/13.jpg

i potem się porobiło...

zaspawany regulator na listwie
http://img16.imageshack.us/img16/27/81545181df2.jpg/

i nowa zabawka regulator
Obrazek

zalatywało WT choć to fajny trend :D i wałek i emulsja i jazda
http://img87.imageshack.us/img87/7885/70296623.jpg


i wyszło tak ;)
Obrazek

przy okazji zaspwania mostu pśik pśik
http://img183.imageshack.us/img183/8117/foto850.jpg

pierwsze graty
http://img2.imageshack.us/img2/6182/foto868.jpg

a potem miało być tak pięknie ale GT32 sie wykapała jak sie pozniej okazalo ale fotke daje ;)
Obrazek

felgi beda jakos tak wyglądac
Obrazek

a potem to już OGIEN
po 2h udalo sie zdjac glowice razem z kolektorami (sruby byly tak zapieczone ze w caloci cza bylo
Obrazek

25zł spray i sruuuuuuuuuuuu :?
Obrazek
Obrazek

kanapkaaaaa
Obrazek

GT32 pasowała pięknie... ale niestety (fotki dodaje do upamiętnienia)
Obrazek

mały porting kanałow wydechowych
Obrazek

bod te wyloty będzie robiony nowy kolektor wydechowy :geek:
Obrazek


planownie :D
Obrazek

śruby orginalne goetza, mam nadzieje ze wystarczą
Obrazek

po pradu godzinach pytania MICHAŁA z POZNANIA udało się zmienić rozrząd :)

tak tego Kamilu nie odkęcisz...
Obrazek
Obrazek
Obrazek

no to LUFA z TANK LEOPARD II :twisted: zarcik
Obrazek
Obrazek

OGNIA
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

miedzy czasie pocztą paczka doleciała
Obrazek
dzięki Michał

Map sensor tez doleciał to sie podłączyło wstepnie :mrgreen:
Obrazek

smarowanie turbiny bedzie z trójnika
Obrazek

głowica splanowana i założona 3 uszcelki KPL
Obrazek

malowanie
Obrazek
Obrazek
Obrazek

bandażyk
Obrazek

no i machnią rozrząd
Obrazek
i już tam nie bede zaglądac
Obrazek

odpalil na sucho , bez turbo ... walczymi z pierdolami - > to najwiecej czasu zajmoje,

VIDEO:
http://img190.imageshack.us/i/63141681.mp4/


dolot zrobiony, ic wisi, nowy garaż
Obrazek

ciasno i bez podnośnika problem
Obrazek

więc turbo burbo bedzie na gorze, nowy kolektor sie robi
Obrazek







Tym akcentem koncze post:

Obrazek

OGNIAAAAAAAAAA całą noc :mrgreen:
Obrazek








pozdro
. :
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: e36 2,5L Turbo Burbo Mat Black Suszara .

Post autor: korona »

Heh ;) Kamila poznałem w 2006 roku chyba, wtedy kupił silnik 2,0 oryginalny z mojego obecnego BMW T do dokładnie tego BMW co na zdjęciach. Wtedy dowiedział że że u mnie ląduje 2,5 + T i oczka się mu zaświeciły, haha!

Co do auta: długa jeszcze droga cie czeka, sprzęgło do wymiany, hamulce też OBOWIĄZKOWO - jam nie masz kasy to mam gdzieś komplet z 325 łącznie z wahaczami, tam jest z tyłu tarcza a z przodu tarcza wentylowana.
www.turboBMW.pl
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: e36 2,5L M50 Turbo Burbo :P Mat Black Suszara /// .

Post autor: PMN »

. - dobry kierunek, trzymam kciuki :)

Pomyśl może (jak już wspomniał Korona) od razu o sprzęgle. Nie będziesz musiał później skrzyni wyciągać.

Pozdr,
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e36 2,5L M50 Turbo Burbo :P Mat Black Suszara /// .

Post autor: k64 »

PMN pisze:. - dobry kierunek, trzymam kciuki :)

Pomyśl może (jak już wspomniał Korona) od razu o sprzęgle. Nie będziesz musiał później skrzyni wyciągać.

Pozdr,
dzieki ! chcialbym na wiosne wyjechac , moze starczy $, powoli a do przodu. Sprzęgło rusze niebawem, skrzynia i tak jest założona nie ruszałem jej, ale moze jakos to pojdzie mysle o sprzegle z modelu ktory mi na podworku stoi ;) 330D :lol:
korona pisze:Heh ;) Kamila poznałem w 2006 roku chyba, wtedy kupił silnik 2,0 oryginalny z mojego obecnego BMW T do dokładnie tego BMW co na zdjęciach. Wtedy dowiedział że że u mnie ląduje 2,5 + T i oczka się mu zaświeciły, haha!

Co do auta: długa jeszcze droga cie czeka, sprzęgło do wymiany, hamulce też OBOWIĄZKOWO - jam nie masz kasy to mam gdzieś komplet z 325 łącznie z wahaczami, tam jest z tyłu tarcza a z przodu tarcza wentylowana.
no dokladnie tak było oczka mi sie zaswiecily, co do hamulcow Adam wiesz jak stoje finansowo, bedzie tak daleko to napewno sie odezwe :?

tymczasem mam flansze juz do kolektora ktore odpowiadaja powiekszonym w glowicy otworom wydechowym i powoli myslimy jak to zrobic, moze nie bedzie tak zle, bedzie to najprostrzy kolektor skrzynkowy? tak to sie zwie?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

pozdro :shock:
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e36 2,5L M50 Turbo Burbo :P Mat Black Suszara /// .

Post autor: k64 »

:D :ph34r:

doszly wtryski...

wysokoomowe LUCAS 460cc prosto z jednej z dwóch jezdzacych m3 Turbo w PL , (dzieki krismax) . Powinny wystarczyc do 400 ^_^

Obrazek

pozostalo

ecumaster,
dokonczenie spawania kolektora,
nieszczesne turbo burbo,
zegar boost,

do wiosny damy rade ;)
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: e36 2,5L M50 Turbo Burbo :P Mat Black Suszara /// .

Post autor: elmo0104 »

pokaż kolektor wydechowy :) jakieś fotki i wogole :)
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e36 2,5L M50 Turbo Burbo :P Mat Black Suszara /// .

Post autor: k64 »

wszystkie zmiany , zdjecia, historia bedzie aktualizowana na mojej stronie internetowej projektu.

http://www.bmwproject.pl/


:piwo:

niebawem dalsza relacja prac ;)
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e36 2,5L M50 Turbo Burbo :P Mat Black Suszara /// .

Post autor: k64 »

Obrazek
jako ze turbo bedzie teraz na gorze znalazlem
s-taniol samoprzylepny wysoko tmp. grubszy niz ten z czekolady milki :śmiech:

i jestem juz spokojniejszy bo auto wkoncu odpalilo na 6cyl. , wystarczylo DME kupic a nie kabinowac :clap:
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: e36 2,5L M50 Turbo Burbo :P Mat Black Suszara /// .

Post autor: krismax »

Ta folia alu. to sniadaniówka z biedronki ?? :lol:
S50B30 M3turbo
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e36 2,5L M50 Turbo Burbo :P Mat Black Suszara /// .

Post autor: k64 »

krismax pisze:Ta folia alu. to sniadaniówka z biedronki ?? :lol:
prawie :śmiech: z budowy z austri od ekipy co robia instalacje grzewcze CO i takie tam :ph34r: :cool2: byla jeszcze zlota :devill2:
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: e36 2,5L M50 Turbo Burbo :P Mat Black Suszara /// .

Post autor: krismax »

. pisze:... byla jeszcze zlota :devill2:
:rolleyes2:
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: e36 2,5L M50 Turbo Burbo :P Mat Black Suszara /// .

Post autor: korona »

Ty Kamil turbine kupuj, blink-blink będzie póżniej :heh: . Krismax może dosadnie to ujął ale ta folia to nie za bardzo pasuje i nie ma żadnej funkcji jak nie jest na jakiejś warstwie izolacji. Mało tego, będzie potężnym aluminiowym radiatorem odbierającym ciepło od gorącej turbiny i promieniującym to ciepło z powrotem do komory, ostatecznie może być cieplej niż w serii pod maską.
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e36 2,5L M50 Turbo Burbo :P Mat Black Suszara /// .

Post autor: k64 »

korona pisze:Ty Kamil turbine kupuj, blink-blink będzie póżniej :heh: . Krismax może dosadnie to ujął ale ta folia to nie za bardzo pasuje i nie ma żadnej funkcji jak nie jest na jakiejś warstwie izolacji. Mało tego, będzie potężnym aluminiowym radiatorem odbierającym ciepło od gorącej turbiny i promieniującym to ciepło z powrotem do komory, ostatecznie może być cieplej niż w serii pod maską.
widzisz moze i masz racje, ale przynajmniej mi nie spali pod maska kielichow od nowego Turbo ... niebawem bedzie :ohmy: do wiosny daleko :pasuje:
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e36 2,5L M50 Turbo Burbo :P Mat Black Suszara /// .

Post autor: k64 »

do wiosny daleko ale cos sie tam robi czasem :

map sensor w obudowie po filmie KODAK :o

Obrazek

Obrazek

i prosto do schowka gdzie bedzie det II

Obrazek

blink blink
Obrazek


Obrazek

CDN :hammer:
CDN
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e36 2,5L M50 Turbo Burbo :P Mat Black Suszara /// .

Post autor: k64 »

Myslelismy ze budowa kolektora pojdzie raz dwa ale nie bdzie tak latwo, wzorem stal sie dla nas kolektor ARTIXA (dzieki) , mial byc najpierw prosty skrzynkowy (ale niby nie jest idealny) tymbardziej ze turbina to twin scrool wiec co tam B)

flansze byly 3x2(cylindry), najpierw plaszczyzna, i zlapac (elektrodowa dala rady)
Obrazek

Obrazek

pozniej dobranie rury oraz spasowanie kolanek i przyciecie do "kielbasy" z grila

Obrazek

noo kierunek obrany
Obrazek

CDN
ODPOWIEDZ