EDIT: Albo korona stwierdził, że 600 czy 800 kuni w emce to nie wyczyn i zrobi tyle z diesla
Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
-
choody
- User
- Posty: 45
- Rejestracja: 28 paź 2009, o 13:19
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mmz
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Czyżby bebechy z emki pasiły do dyszla????
EDIT: Albo korona stwierdził, że 600 czy 800 kuni w emce to nie wyczyn i zrobi tyle z diesla
EDIT: Albo korona stwierdził, że 600 czy 800 kuni w emce to nie wyczyn i zrobi tyle z diesla
-
k64
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
dokladnie jest to m57 3.0 D przed liftem , hmmm ukradniesz blok i wlozysz do S50
swoja droga jeszcze nie smigasz 2,8 a juz na m3 wchodzisz
gigant z ciebie.
swoja droga jeszcze nie smigasz 2,8 a juz na m3 wchodzisz
gigant z ciebie.
-
fwmotorsport-daniel
- Nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 21:55
- Imię: daniel
- lokalizacja: polska
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
heble bardzo ok
jak coś mam do sprzedania 8 przody i 4 tłoczkowy tyły z amg wraz z tarczami i klockami , blok z diesla średnio pasuje pod tą głowice tłoki też teoretycznie nie do wykorzystania ale jak to mówią dla chcącego nic trudnego 
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Co do nowego zakupu - zgadza się to M57D30, ale jeszcze zostawmy go w spokoju.
Wracając do S50 - silnik mam małe "kuku", a oto i sama kukułka wygląda z bloku :lol:



Miska w dół... a w zasadzie w górę bo silnik jest na obrotowym stojaku

Tyle zostało z tłoka nr 5...

Diagnoza: urwał się zawór, a kierowca zamiast od razu wyłączyć silnik próbował jechać, zawór roztrzaskał tłok na kawałki a korbowód latający luzem załatwił resztę

Mimo tego uszkodzenia silnik był w świetnej kondycji - wał jak NOWY, panewki idealne, wałki rozrządu, popychacze, gniazda popychaczy idealne, tłoki także w bdb stanie bez przytarć. Urwany zawór zatem to wina wady materiału lub przypadku a nie zużycia silnika. Głowica do zrobienia ale mam drugą więc ta pójdzie na zapas.


____________________________________________________________________
Wracamy do M57.
Silnik jest z 2002r i ma bardzo niski przebieg, ale po co jago kupiłem
Rozkręcamy, może mi coś zabłyśnie, chmmm, tu tego nie ma...

Może z dołu?? Jest !!

Tego szukałem, śliczny, nowiutki wał korbowy. Tylko po co bawić się w podmianę wału skoro mam idealny? Z powodu korbowodów Eagle 135mm które kupiłem do M50. Korby nie pasują do S50 bo ten ma większą średnicę panewki, a skoro kupiłem już raz korby to nie za bardzo chcę kupować po raz kolejny bo 2zł to nie kosztuje. Do S50 trafi zatem wał M57 + pancerne panewki M57 + korby Eagle 135mm + customowe tłoki, tłoki będą musiały być wyższe o 4mm niż te z S50 bo krótszy będzie korbowód.
Wały nie do końca pasują zamiennie...




I przymiarka do bloku S50. Dodatkowo po zmianie "skutkiem ubocznym" będzie wzrost pojemności do ok 3,2l 8-)

Polowe warunki ale co tam

Wracając do S50 - silnik mam małe "kuku", a oto i sama kukułka wygląda z bloku :lol:



Miska w dół... a w zasadzie w górę bo silnik jest na obrotowym stojaku

Tyle zostało z tłoka nr 5...

Diagnoza: urwał się zawór, a kierowca zamiast od razu wyłączyć silnik próbował jechać, zawór roztrzaskał tłok na kawałki a korbowód latający luzem załatwił resztę

Mimo tego uszkodzenia silnik był w świetnej kondycji - wał jak NOWY, panewki idealne, wałki rozrządu, popychacze, gniazda popychaczy idealne, tłoki także w bdb stanie bez przytarć. Urwany zawór zatem to wina wady materiału lub przypadku a nie zużycia silnika. Głowica do zrobienia ale mam drugą więc ta pójdzie na zapas.


____________________________________________________________________
Wracamy do M57.
Silnik jest z 2002r i ma bardzo niski przebieg, ale po co jago kupiłem

Może z dołu?? Jest !!

Tego szukałem, śliczny, nowiutki wał korbowy. Tylko po co bawić się w podmianę wału skoro mam idealny? Z powodu korbowodów Eagle 135mm które kupiłem do M50. Korby nie pasują do S50 bo ten ma większą średnicę panewki, a skoro kupiłem już raz korby to nie za bardzo chcę kupować po raz kolejny bo 2zł to nie kosztuje. Do S50 trafi zatem wał M57 + pancerne panewki M57 + korby Eagle 135mm + customowe tłoki, tłoki będą musiały być wyższe o 4mm niż te z S50 bo krótszy będzie korbowód.
Wały nie do końca pasują zamiennie...




I przymiarka do bloku S50. Dodatkowo po zmianie "skutkiem ubocznym" będzie wzrost pojemności do ok 3,2l 8-)

Polowe warunki ale co tam

www.turboBMW.pl
-
mcgiver
- Turbo-Team
- Posty: 1413
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Korona widze że jesteś niestrudzonym poszukiwaczem przygód
.
nie spi nie, bzyka tylko kombinuje :lol:
kiedy Ty masz na to wszystko czas ? musisz miec chyba zajebiscie okazyjne ceny ze kupujesz te wszystkie silniki
.
Gratulacje zapału .
nie spi nie, bzyka tylko kombinuje :lol:
kiedy Ty masz na to wszystko czas ? musisz miec chyba zajebiscie okazyjne ceny ze kupujesz te wszystkie silniki
Gratulacje zapału .
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- Dakic
- User
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:35
- Imię: Szymon
- lokalizacja: Pszczyna
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
M57D30 88mm skok a S50B30 85,7 czyli nowa pojemnosc to bedzie 3,08
WIELE SERC JEDNO BICIE BMW PONAD ŻYCIE!!!!
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Adamie mam pytanie dwa do Ciebie:
Chciałem zapytać odnośnie Twojego pierwszego setup'u z turbo od volvo. Czy pamiętasz orientacyjnie ile spala paliwka ta Twoja wyścigówka na 0.5 bar przy normalnej jezdzie? Jakie wtryski wtedy używałeś?
Chciałem zapytać odnośnie Twojego pierwszego setup'u z turbo od volvo. Czy pamiętasz orientacyjnie ile spala paliwka ta Twoja wyścigówka na 0.5 bar przy normalnej jezdzie? Jakie wtryski wtedy używałeś?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Michał - oprócz wału o większym skoku planuję rozwiert do 87mm.
mcgiver - no właśnie brak czasu jest największym problemem, obecnie mam max 10 godzin tygodniowo a co w tym czasie można zrobić... pozostaje myślenie przez resztę dnia
elmo - spalanie
jak zależy ci na ekonomii odpuść uturbianie, bez sondy nie udało mi się zejść poniżej 16l w codziennej jeździe (nie w trasie ale i bez korzystania z potencjału silnika). Jak przyciskasz do końca to pali nie mam pojęcia ile, nawet nie wiem jak to policzyć, chyba na motogodziny
bo jak upalasz to pewnie jest koło 25-40/100. Zakończmy więc temat spalania, nie po to buduje się auta 300KM i więcej żeby potem liczyć czy pali 16 czy 19 na 100km...
mcgiver - no właśnie brak czasu jest największym problemem, obecnie mam max 10 godzin tygodniowo a co w tym czasie można zrobić... pozostaje myślenie przez resztę dnia
elmo - spalanie
www.turboBMW.pl
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
też właśnie kierowała mną taka sama ciekawość zadając to pytanie co Tobą kiedy sprawdzałes jednak ze pali te ...naście litrów. Chodziło mi o rząd wielkości;) dzięki za odpowiedź:) Możesz rozwinąć temat sondy? beż dokłądnego pomiaru AFR przy strojeniu to miałes na mysli ? Czy bez seryjnej sondy? no i ju koniec OT 
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Miałem nieplanowany przegląd silnika
. Tu opisana przyczyna http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f=8&t=179" onclick="window.open(this.href);return false; i proszę nie zaśmiecać wątku pytaniami z tym związanymi.
Tak czy inaczej miałem okazję zerknąć pod głowicę i sprawdzić czy wszystko OK. No i jest wszystko w jak najlepszym porządku, cylindry igła, brak śladów spalania stukowego.


Tu można podejrzeć jak zbudowana jest łapa i zamocowany na niej aktuator turbiny

Wirniki mojego Garretta jak nowe


Przy okazji przeglądu wymieniłem wałki rozrządu na te z silnika M52 - są lżejsze i mają przeciwwagi jak na wale, ma to podobno zaowocować płynniejszą pracą i lepszą reakcją na gaz (info ze strony BMW)



Tak czy inaczej miałem okazję zerknąć pod głowicę i sprawdzić czy wszystko OK. No i jest wszystko w jak najlepszym porządku, cylindry igła, brak śladów spalania stukowego.


Tu można podejrzeć jak zbudowana jest łapa i zamocowany na niej aktuator turbiny

Wirniki mojego Garretta jak nowe


Przy okazji przeglądu wymieniłem wałki rozrządu na te z silnika M52 - są lżejsze i mają przeciwwagi jak na wale, ma to podobno zaowocować płynniejszą pracą i lepszą reakcją na gaz (info ze strony BMW)



www.turboBMW.pl
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Silnik już oczywiście złożony, a ja nie mając nic do zrobienia przy aucie zabrałem się za przymiarki do S50. Poniżej korbowód 135mm jaki będzie w silniku z tłokiem S50

Oryginalny tłok S50 z korbą 135mm i wałem M57 o tyle niżej siedzi w bloku

... więc o tyle właśnie będzie musiał być wyższy, do tego sworzeń będzie 22mm (w S50 jest 21mm). Tłoki będą wykonane na zamówienie dokładnie takie jak będą mi potrzebne.
A tu jeszcze porównanie tłoków S50 z M50 vanos / M52

Tymczasem czekam na blok. Pierwotnie miał być wykorzystany z M50 po paru modyfikacjach, jednak okazało się że blok M50 jest niższy o 4mm od S50
Mam na to patent ale szkoda mojego czasu na to. Przyznać się panowie z Poznania - kto mi ostatnio sprzątnął blok sprzed nosa - ten z Warszawy
Teraz z innej beczki. Długo przymierzam się do zmiany kolektora ssącego, wreszcie coś się ruszyło. Podziękowania dla Tomka za wykonanie elementów z poniższych zdjęć. Wykonał też parę narzędzi i stożek do rozciskania rury.
Trąbki zostały wykonane na prasie hydraulicznej, ponieważ alu pękało rura podczas rozciskania była podgrzewana palnikiem acetylenowym.

Otwornica się poddała i trzeba było improwizować


Efekt końcowy, na razie elementy są w rozsypce, w ciągu tygodnia wszystko będzie spawane



I takie cudaki wychodziły spod prasy




Oryginalny tłok S50 z korbą 135mm i wałem M57 o tyle niżej siedzi w bloku

... więc o tyle właśnie będzie musiał być wyższy, do tego sworzeń będzie 22mm (w S50 jest 21mm). Tłoki będą wykonane na zamówienie dokładnie takie jak będą mi potrzebne.
A tu jeszcze porównanie tłoków S50 z M50 vanos / M52

Tymczasem czekam na blok. Pierwotnie miał być wykorzystany z M50 po paru modyfikacjach, jednak okazało się że blok M50 jest niższy o 4mm od S50
Teraz z innej beczki. Długo przymierzam się do zmiany kolektora ssącego, wreszcie coś się ruszyło. Podziękowania dla Tomka za wykonanie elementów z poniższych zdjęć. Wykonał też parę narzędzi i stożek do rozciskania rury.
Trąbki zostały wykonane na prasie hydraulicznej, ponieważ alu pękało rura podczas rozciskania była podgrzewana palnikiem acetylenowym.

Otwornica się poddała i trzeba było improwizować


Efekt końcowy, na razie elementy są w rozsypce, w ciągu tygodnia wszystko będzie spawane



I takie cudaki wychodziły spod prasy



www.turboBMW.pl
- Maleckis
- User
- Posty: 69
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 18:50
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: Poznań
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Pozdrawiamy!korona pisze:Przyznać się panowie z Poznania - kto mi ostatnio sprzątnął blok sprzed nosa - ten z Warszawy![]()
Kolektor ssący zamierzasz spawać na wzór tego ze Szwecji?
Maksymalna ilość znaków w podpisie to 50.
-
mcgiver
- Turbo-Team
- Posty: 1413
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
praska Twoja ?
miec taką praske to sama radośc , mam kilka siłowników , węże złączki pompę rozdzielacz , kilkanascie silników 1i 3 fazowych wiec prędzej czy puzniej praske tez sobie zrobię.
jesli m50 jest niższy o 4mm niż s50 to nie da rady dobrac korb z m20 lub m30 o długości 130mm
co do tłoków to gdzie będziesz je wykonywał?
korby na fotkach z m50?
miec taką praske to sama radośc , mam kilka siłowników , węże złączki pompę rozdzielacz , kilkanascie silników 1i 3 fazowych wiec prędzej czy puzniej praske tez sobie zrobię.
jesli m50 jest niższy o 4mm niż s50 to nie da rady dobrac korb z m20 lub m30 o długości 130mm
co do tłoków to gdzie będziesz je wykonywał?
korby na fotkach z m50?
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Prasa jest Tomka, oczywiście home-made.mcgiver pisze:praska Twoja ?
miec taką praske to sama radośc , mam kilka siłowników , węże złączki pompę rozdzielacz , kilkanascie silników 1i 3 fazowych wiec prędzej czy puzniej praske tez sobie zrobię.
jesli m50 jest niższy o 4mm niż s50 to nie da rady dobrac korb z m20 lub m30 o długości 130mm
co do tłoków to gdzie będziesz je wykonywał?
korby na fotkach z m50?
Z niższym blokiem problem jest głównie w łańcuchu rozrządu, będzie za luźny i nic z tym nie zrobisz, korby i tłoki to nie problem. Tłoki na zamówienie wykona Wiseco ale jeszcze daleko do tego...
Maleckis - wiedziałem
www.turboBMW.pl