e-30 touring 318is turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
pajak100
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 6 cze 2010, o 10:52
Imię: przemek
lokalizacja: płock

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: pajak100 »

Witam. Kolektor raczej powinien być z alu. Problem polega na dobrym spasowaniu elementów łaczonych ze sobą. Muszą dość dokładnie dolegać do siebie , co zapobiegnie powstawaniu niepotrzebnych nadlewów aluminium w środku kolekora. Tworzą się takie kuleczki aluminium , coś w rodzaju sopelków , które z czasem mogą się odrywać i wpadać na tłoki. Dobre spasowanie zapobiega temu.
Wpadaj do płocka , sądzę , że jak dobrze wszystko spasujesz to mogę to zrobić po kosztach , akurat stałem się kilka miesięcy temu posiadaczem TIGa i robie powien projekt , który wymagał całkowitego przerobienia miski oleju , bo oczywiście w bmw przez środek przechodzi magiel, wzmocnienie i stabilizator , a silnik który wkładam jest z innej bajki.

Obrazek

Obrazek
Po ukończeniu zapewne fura zagości w dziale projekty.
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: elmo0104 »

Taki problem dotyczy spawania wszystkich metali :) Wierzę, że umiejętność tą nabywa się wraz z praktyką.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
chodus
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 24 lip 2010, o 10:52
Imię: B
lokalizacja: Milanowek

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: chodus »

Zycze powodzenia i udanych spawow... rowniez posiadacz 318is turbo ;-)
Zielok
Turbo-Team
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, o 12:58
Imię: Kuba
lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: Zielok »

została podjęta decyzja o kompletnej przebudowie auta, zarówno pod względem mechanicznym jak i wizualnym. Pod maskę wejdzie nowa, większa jednostka, auto dostanie nowy lakier, a w środku zagości nowa tapicerka (być może kubełkowe fotele). Nowy materiał znajdzie się także na desce rozdzielczej, boczkach i podsufitce. Prace prawdopodobnie ruszą już w sierpniu. O postępach oczywiście będę na bieżąco informował. Obecny silnik m42b18 (wersja z natryskiem oleju na denko tłoka) jest na sprzedaż.
www.bmw-wloclawek.pl
Zielok
Turbo-Team
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, o 12:58
Imię: Kuba
lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: Zielok »

Przez totalny brak czasu długo nic się nie działo, ale.. Przywiązanie do silnika było silniejsze od chęci posiadania R6- IS zostaje pod maską. Głowica oddana do splanowania i kosmetycznych poprawek (docieranie zaworów, nowe uszczelniacze, zrobienie szpilek po stronie wydechowej i nagwintowanie otworów pod śruby od pokrywy zaworów). Jeśli chodzi o kolektor dolotowy zawita ciekawa nowość, ale tym pochwalę się jak już będę zakładał na auto. W tym tygodniu zostaną też sprawdzone pierścienie (prawdopodobnie któryś się poddał), a tłoki zostaną poddane frezowaniu o 2,5-3mm, w zależności o ile będzie splanowana głowica. Fotki wstawię jak odbiorę głowicę i wyciągnę tłoki.
Pozdrawiam
www.bmw-wloclawek.pl
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: mcgiver »

to ile miesa na denku zostanie po zfrezowaniu tych 2,5-3mm?
Zielok
Turbo-Team
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, o 12:58
Imię: Kuba
lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: Zielok »

mcgiver pisze:to ile miesa na denku zostanie po zfrezowaniu tych 2,5-3mm?
Prawdę mówiąc wszystko wyjdzie w praniu. Nie widzę innej możliwości odprężenia silnika. Jeśli pękną tłoki- trudno, czegoś się nauczę.
www.bmw-wloclawek.pl
Zielok
Turbo-Team
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, o 12:58
Imię: Kuba
lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: Zielok »

Głowica odebrana, czeka już w garażu, więc zająłem się dołem silnika. Zalałem wczoraj tłoki naftą w celu sprawdzenia szczelności pierścieni. O dziwo pierwszy przepuścił wszystko po kilku minutach- zapewne to był powód całej awarii, ale czemu najlepiej chłodzony pierwszy? Dziś zajrzałem do garażu.. Wszystkie tłoki były suche- wszystkie pierścienie się poddały. Pytanie tylko czy powodem było pojawienie się ciśnienia, czy poprzedni właściciel źle je złożył przy remoncie.. Okaże się, bo dziś chce rozebrać dół silnika.
www.bmw-wloclawek.pl
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: DOHC »

Hmm wydaje mi sie ze z każdego nawet najlepszego silnika nafta predzej czy pozniej ucieknie , przeciez zamki nie sa idealnie szczelne... pozatym pierscień bez ciśnienia nie dociska do powierzchni poziomej w tloku wiec uszczelnienie marne . To ze z jednego ucieklo szybciej to wiadomo , tam pierscien pekniety ale reszta mysle ze moze byc w normie .
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: Blacha »

Otworzyłeś silnik i robisz testy... tylko po co?
Tłoki i tak będą wyciągane do frezowania to zakup nowe pierścienie i sprawdz czy blok nie wymaga obróbki. Zaoszczędzisz na robieniu dwa razy.
Zielok
Turbo-Team
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, o 12:58
Imię: Kuba
lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: Zielok »

DOHC pisze:Hmm wydaje mi sie ze z każdego nawet najlepszego silnika nafta predzej czy pozniej ucieknie , przeciez zamki nie sa idealnie szczelne... pozatym pierscień bez ciśnienia nie dociska do powierzchni poziomej w tloku wiec uszczelnienie marne . To ze z jednego ucieklo szybciej to wiadomo , tam pierscien pekniety ale reszta mysle ze moze byc w normie .
Nafta powinna utrzymać się w cylindrach przez 24h. Uciekła przez zaledwie 10h więc na bank wszędzie zagoszczą nowe pierścienie. Blok też przy okazji pójdzie do sprawdzenia.
www.bmw-wloclawek.pl
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: elmo0104 »

Też nigdy o takim teście nie słyszałem. Z zaworami w głowicy to coś podobnego mi się obiło o uszy. Pisz jak wyglądają pierścienie jak wyjmiesz tłoki z bloku!:)
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: korona »

Zielok pisze:Nafta powinna utrzymać się w cylindrach przez 24h..
Też pierwszy raz słyszę o taki teście. Każdy pierścień puści - na zamkach muszą być przecież luzy ok 0,1-0,25mm - to wystarczy by nafta praktycznie ciurkiem przez nie przeleciała. Gdzie wyczytałeś taki sposób sprawdzenia?
Skoro silnik jest rozebrany wyjmujesz tłoki i sprawdzasz ich stan, a przede wszystkim stan gładzi. Pierścienie niekoniecznie trzeba zmienić, musisz zdjąć je z tłoków i po włożeniu w cylinder przemierzyć luzy na zamkach - jeśli mieszczą się w tolerancji mogą zostać.
www.turboBMW.pl
Zielok
Turbo-Team
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, o 12:58
Imię: Kuba
lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: Zielok »

Rozebrałem dół silnika i się przeraziłem.. w tłokach na pierwszym i czwartym cylindrze popękały półki między pierścieniami, w pierwszym powypalało wręcz dziury i uszkodzony został cylinder- jest wyraźnie porysowany. Co za tym idzie projekt w tym miejscu póki co ma swój koniec. Niestety w najbliższym czasie nie będę miał funduszy i czasu na zabawę w turbo, a e30 jest moim jedynym autem do poruszania się. Pozostaje mi jedynie zakup innego silnika, stawiając głównie na bezawaryjność. Wszystkie części użyte do instalacji turbo, które posiadam będą na sprzedaż, jak również części z silnika, ale o tym w dziale Sprzedam. Na pewno temat turbo u mnie powróci, ale nie w najbliższym czasie, dlatego temat raczej do zamknięcia- decyzja jednak należy do administratora.
www.bmw-wloclawek.pl
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: g-rad »

ho ho, ile ładowałeś w ten silnik ? stroiłeś go przy użyciu sondy afr ?
ODPOWIEDZ