E36 S50B30 Turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: PMN »

Szyberdach wyleci napewno. Z drzwiami jeszcze pomyślę :)
Kolektor jest quasirównoodległościowy ;) Jest natomiast 6 kanałów schodzących się po 3 do flanszy (turbo to twinscroll). Kolektor i orurowanie nie są idealne. W zasadzie mieliśmy je wywalać i robić nowe, ale narazie działają, więc...

Michał - pozdrów Mamę! Bardzo miło było mi poznać Was osobiście :) .
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: korona »

Michał_Małecki pisze:Adamie, nosiłem drzwi z E36 w pełni kompletne oraz takie, które zostały w 100% wycięte (co się tylko dało, to zostało usunięte, 0 zbędnego centrymetra kwadratowego blachy), z szybą z poliwęglanu. Różnica ogromna. Jak ciąć wnęke po kole zapasowym, to dlaczego od razu nie wywalić tylniej półki? Mam to w planach :ok:
Wiem ile ważą drzwi coupe, ale na wagę składa się też szyba i mechanizm podnoszenia oraz zamki i wzmocnienie w postaci rury stalowej. Po usunięciu tych elementów zostanie tylko goła blacha ok 10kg, ale tak jak sam pisałeś zero sztywności, a także zero użyteczności na codzień i gorsza ochrona bierna w razie (odpukać) draki. Co do półki, po wycięciu w innym aucie (Audi) zauważyliśmy ze znajomym pęknięcia w różnych dziwnych miejscach - przy tylnych słupkach, przy progach na dole auta a podczas jazdy słychać jak szyby pracują i wszystko strzela i się napręża. Trzeba by spiąć to rurą więc finalnie wyjdzie na to samo tyle że będziesz miał pocięte wnętrze.
www.turboBMW.pl
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: PMN »

Mały update.

Auto zważone. Zatankowane, gotowe do drogi, bez kierowcy - 1197,5kg.
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: Michał_Małecki »

PMN pisze:Mały update.

Auto zważone. Zatankowane, gotowe do drogi, bez kierowcy - 1197,5kg.
W sumie nie wyszło ciężko, Piotrek. Bazą jest 318iS? Dobrze pamiętam?
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: korona »

Jak spisuje sie kolektor wydechowy? Był jakoś specjalnie spawany czy obrabiany po spawaniu itp? Można prosić zdjęcia?
www.turboBMW.pl
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: hz10 »

byłem wczoraj w modlinie, auto startuje :eee: , na pierwszy rzut oka prawie jak veta :blink2: tylko poźniej jest mało mocy :wink2:
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: PMN »

hz10, trzeba było podejść, pogadać :)
Po sobotnich zawodach mogę, podpierając się dowodami, powiedzieć, że mój najlepszy czas 60ft, od najlepszego czasu vette Grześka różni się dokładnie o ,004s :D
Przez jakąś godzinę byłem nawet szczęśliwym posiadaczem lepszego 60ft ever od niego 1.406s :D ale w swoim 8,5s przejeździe zszedł do 1.402s :D
Ogólnie, trochę różnymi autami jeździłem, jednak ostatni start naprawdę zrobił na mnie wrażenie! Przeciążenie przy starcie... masakruje! I to RWD, hehe. Dawać mi tu te wyrywające z miejsca AWD! ;)

Ostatnie strojenie na hamowni dało taki wynik:
Obrazek

Jednak na ostatnich zawodach postanowiliśmy pójść grubiej - nie ma jednak pomiaru na hamowni. GS twierdzi, że powinno być ca.150KM więcej. Dodatkowo poza doładowaniem i zapłonem, przesunęliśmy odcięcie na 8500obr. Jako ciekawostkę podam, że peak EGT przy upalaniu to... 680stC.
Po podstrojeniu podjąłem kolejną próbę bicia rekordu, która skończyła się, tuż po puszczeni sprzęgła, o tak:

Obrazek


Teraz nowy, mocniejszy wał i 25 IX znów na zawody! :)

Co ciekawe, na ostatnich zawodach było węgierskie E30, którego właściciel twierdził, że jeździ 9,8s.
Z tego co widziałem to chyba raz zrobił jakieś wysokie 10s. A tak to 11ki...
Chyba bardzo mu zależało, żeby pojechać szybciej niż ja (pod maską chyba jakieś M30 czy M20 turbo - nie widziałem dobrze) i zaczął więcej strzelać z podtlenku. Finalnie przyszedł mi pokazać w ręku urwane śruby głowicy :blink2:
To ten gość, golądając moje M3T:
Obrazek

I zdjęcia z wyjazdu:
http://www.facebook.com/?ref=logo#!/pho ... 197&ref=nf" onclick="window.open(this.href);return false;
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: elmo0104 »

Ten wał robi wrażenie :ph34r: Chętnie na żywo pooglądam Twoje przejazdy z nowym wałem :pasuje: . Co mnie jeszcze zastanawia, że Ty masz EGT na poziomie 650 * przy upalaniu a u mnie pokazuje ca. 850* przy przyśpieszaniu z butem w podłodze. Co jest przyczyną Twojego EGT?:P
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: PMN »

Sądzę, że bezpieczne wystrojenie... Sonda jest w kanale kolektora wydechowego.

I jakieś foto:
Obrazek
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: hz10 »

PMN pisze:hz10, trzeba było podejść, pogadać :)
Po sobotnich zawodach mogę, podpierając się dowodami, powiedzieć, że mój najlepszy czas 60ft, od najlepszego czasu vette Grześka różni się dokładnie o ,004s :D
Przez jakąś godzinę byłem nawet szczęśliwym posiadaczem lepszego 60ft ever od niego 1.406s :D ale w swoim 8,5s przejeździe zszedł do 1.402s :D
jakoś w tłumie nie mogłem cie znaleźć :wink2: co do startów to jednak oko mnie nie myliło :pasuje:
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: PMN »

Znaleziony film z przejazdu (nie wiem jak tu się wkleja video) :

http://www.youtube.com/watch?v=Q6w8RzjX ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: korona »

ło madafaka ! :clap: Czekałem na takie zdjęcia na forum jak ten ukręcony wał, gratuluję bo niełatwo coś takiego zrobić :wink2:

Gratuluję przede wszystkim przejazdów, a najbardziej startów, przeciążenia muszą robić mega wrażenie. Sprawdził bym czujnik i zegar EGT, wiem że GS zna się na rzeczy ale przyznasz sam, że temp. 650* przy upalaniu nie jest normalna w doładowanym silniku gdzie dyma się ponad 1bar, przynajmniej ja nigdy się z tym nie spotkałem nawet czytając opisy zagranicznych projektów.

Podeślij mi proszę na priv dane twojej turbosprężarki, spisane oznaczenia, fotke tabliczki znamionowej lub coś w tym rodzaju - z góry dzięki!
www.turboBMW.pl
makaveli
User
Posty: 103
Rejestracja: 4 lip 2010, o 13:05
Imię: Bartek
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: makaveli »

czasy i same przejazdy miazdza cycki :eee: co do egt - tylko pozazdroscic - zdradzisz rabka tajemnicy skad tak nisko?
550-600 to ja mam na jalowym...
e36 m50b28 powered by HX35W - streetlanegarage.pl
12,83 et
plus passat tsi
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: PMN »

Co do EGT - widzę dwie możliwości:

a) walnięty czujnik / czujnik w złym miejscu;
b) megabogate strojenie w pełnym zakresie;

...w sumie możliwa jest kompilacja obu punktów...

Zdjęcia turbo podeślę jak wpadnę do VTG, ale obawiam się, że oznaczeń tam brak :( Turbo było kupowane "kiedyś" i na oko ;) To jakiś Garrett od Scani chyba. Kupiony w Mielcu. Twinscroll. Dodatkowo muszla była polerowana, nie wiem czy jakieś oznaczenia się zachowały. Poszukam i podeślę.

Wielką frajdę daje łomotanie mocnych 4x4 na starcie ;) I zdziwione miny kierowców później, hehe :)
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: korona »

PMN pisze:Co do EGT - widzę dwie możliwości:

a) walnięty czujnik / czujnik w złym miejscu;
b) megabogate strojenie w pełnym zakresie;

...w sumie możliwa jest kompilacja obu punktów...

Zdjęcia turbo podeślę jak wpadnę do VTG, ale obawiam się, że oznaczeń tam brak :( Turbo było kupowane "kiedyś" i na oko ;) To jakiś Garrett od Scani chyba. Kupiony w Mielcu. Twinscroll. Dodatkowo muszla była polerowana, nie wiem czy jakieś oznaczenia się zachowały. Poszukam i podeślę.

Wielką frajdę daje łomotanie mocnych 4x4 na starcie ;) I zdziwione miny kierowców później, hehe :)
Oznaczenie może być na tabliczce zamocowanej do środkowej części między muszlami, sprawdź proszę.

Jak sprawuje się kolektor wydechowy, były jakiekolwiek problemy? Nie pamiętam czy były zdjęcia, jeśli nie to proszę o fotki.

Mega bogate strojenie aż tak nie zbije temp. - przy AFR mniejszym niż 10:1 już auto kopci i zaczynają wypadać zapłony, wydech od wewnątrz pokryty sadzą, a EGT i tak oscyluje w okolicy 850*. Jedyne co mi przychodzi na myśl poza uszk. czujnikiem to duże współotwarcie zaworów i "przedmuchiwanie" cylindra świeżym powietrzem od razu w wydech, ale duże współotwarcie nie idzie w parze mocą - po to przecież wywala się vanosa :roll:
www.turboBMW.pl
ODPOWIEDZ