Długo śledze forum i już w tamtym roku byłby projekt bmw Turbo albo siadła opcja M60b40.
W tym roku brakło mocy i postanowiłem zrobić coś dmuchniętego:)
Biorca silnika to rx8:P Zawsze o takiej myślałem a ze względu na bardzo dobre parametry techniczne, stosunkowo niską cene za młody samochód oraz pojeżdzenia sobie rotorem da sie znieść połączenie niemieckiej motorowni z japońską budą i blachą

Silnik kupiłem z myślą tylko o strokerze z wałem b28 ale po otwarciu wnętrza okazał sie totalną kupą....
Progi w cylindrach, o rysach po honowaniu można było zapomnieć, panewki w wiekszości zatarte a ich pozostałości wszedzie w silniku....
Przynajmniej głowica okazała sie nie popękana ale i tak wszystkie prowadnice + nowe zawory
Rex ma zostać streetowozem dlatego nie chce ciąc ani grodzi, ani maski, ani nic zmieniać z zewnątrz a m50 starannie to utrudnia za wzgledu na to ze jest dosc wysokim silnikiem.
Specyfikacja:
Silnik
Blok M50b25 92r rowiert na 85mm pasowanie 0,04mm, honowany, osiowany + planowanie
Wał m52b28
Korby M50B25NV
Tłoki z M43b19
Głowica B25 NV po kompletnym remoncie
Panewki głowne M51
Panewki korbowe M50
Uszczelka Reinza 1,75mm
Śruby Reinza 10mm (zobaczymy czy wytrzyma, skręcone na 107Nm)
Uszczelka + kilka uszczelek papierowych psiknięte Loctite 3020
Wtryski 630ccm Siemiens Deka
Układ dolotowy
Turbo Replika 3582 Anti Surge od FTWL
Fmic 600x300
Reszta w trakcie
Układ wydechowy
Custom koletor ssący powydziwiany zeby zmieścić DP i nie pociąć całej budy
WG 50m "Tail"
Reszta w trakcie
Napęd
Skrzynia z M51 ZF
Sprzęgło dwutarcz FTWL
Reszta w trakcie
FOTO
Z góry sory za jakość, wszelkie zdjecia robione maglownicą :P















Taki bonusik z Rexa ktorego robilem wczesniej z 3/4 JZ tzn 1,8t AUQ wchodzi jak marzenie
