Coś się z furą dalej dzieje/tuninguje?
BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela
odkopie temat 
Coś się z furą dalej dzieje/tuninguje?
Coś się z furą dalej dzieje/tuninguje?
BMWexpert Motorsport
- Qwet
- User
- Posty: 37
- Rejestracja: 14 cze 2012, o 19:34
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela
Co się dzieje z furą? Służy cały czas, zarówno do codziennej jazdy, jak i weekendowych wypadów 
No więc tak. Na przełomie 2015/2016 maszyna jeszcze raz odwiedziła Maleckis Motorsport. Przyczyną była awaria skrzyni biegów, objawiająca się głośną pracą na pierwszych trzech biegach.
Michał wymienił skrzynię na inną używaną, a starą przeznaczyliśmy do remontu żeby przy następnej wizycie za rok znowu je podmienić.
Przy okazji podmiany skrzyni Michał wykonał też parę innych prac, między innymi usuwanie ognisk korozji i zabezpieczenie antykorozyjne:








Oprócz tego zawieszenie przeszło drobne modyfikacje:

Na koniec Michał podłączył laptopa i wpisał z palca więcej koni. Poniżej nałożone wykresy przed zmianami (szary) i po zmianach (czerwony)

Sezon 2016 przejeździłem z mocą ponad 500 koni
https://www.youtube.com/watch?v=kHRwDmS2sG4" onclick="window.open(this.href);return false;
Niestety pojawiło się parę denerwujących usterek, takich jak spadający wężyk odpowietrzania chłodnicy... A poza tym od jesieni druga skrzynia też już zaczyna coraz głośniej pracować.
Ostatnio Michał ma coraz więcej pracy i coraz mniej czasu, ale w końcu przy sylwestrze zabrał się za remont starej skrzyni biegów. Obaj oczekiwaliśmy wyraźnych uszkodzeń, ale po zdjęciu obudowy na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało idealnie:


Jednak podczas stopniowego zdejmowania poszczególnych zębatek wyszło to czego się spodziewałem od początku. Tak wygląda u mnie ten nieszczęsny thrust washer:

Porównanie starej podkładki z nową super-tuningową marlin crawler thrust washer:

Michał mówi że zmiętolony kołek ustalający starej podkładki wydłubał spomiędzy kulek głównego łożyska. A więc znamy przyczynę całego tego charczenia podczas jazdy. Teraz pozostało pomierzyć wymiary technologiczne, powymieniać łożyska, synchronizatory, widelce i co tam jeszcze. Nie chciałbym denerwować Michała bo ostatnio ma bardzo dużo innej roboty, ale mam cichą nadzieję, że do końca stycznia skrzynia będzie gotowa do montażu
No więc tak. Na przełomie 2015/2016 maszyna jeszcze raz odwiedziła Maleckis Motorsport. Przyczyną była awaria skrzyni biegów, objawiająca się głośną pracą na pierwszych trzech biegach.
Michał wymienił skrzynię na inną używaną, a starą przeznaczyliśmy do remontu żeby przy następnej wizycie za rok znowu je podmienić.
Przy okazji podmiany skrzyni Michał wykonał też parę innych prac, między innymi usuwanie ognisk korozji i zabezpieczenie antykorozyjne:
Oprócz tego zawieszenie przeszło drobne modyfikacje:
Na koniec Michał podłączył laptopa i wpisał z palca więcej koni. Poniżej nałożone wykresy przed zmianami (szary) i po zmianach (czerwony)

Sezon 2016 przejeździłem z mocą ponad 500 koni
https://www.youtube.com/watch?v=kHRwDmS2sG4" onclick="window.open(this.href);return false;
Niestety pojawiło się parę denerwujących usterek, takich jak spadający wężyk odpowietrzania chłodnicy... A poza tym od jesieni druga skrzynia też już zaczyna coraz głośniej pracować.
Ostatnio Michał ma coraz więcej pracy i coraz mniej czasu, ale w końcu przy sylwestrze zabrał się za remont starej skrzyni biegów. Obaj oczekiwaliśmy wyraźnych uszkodzeń, ale po zdjęciu obudowy na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało idealnie:
Jednak podczas stopniowego zdejmowania poszczególnych zębatek wyszło to czego się spodziewałem od początku. Tak wygląda u mnie ten nieszczęsny thrust washer:
Porównanie starej podkładki z nową super-tuningową marlin crawler thrust washer:
Michał mówi że zmiętolony kołek ustalający starej podkładki wydłubał spomiędzy kulek głównego łożyska. A więc znamy przyczynę całego tego charczenia podczas jazdy. Teraz pozostało pomierzyć wymiary technologiczne, powymieniać łożyska, synchronizatory, widelce i co tam jeszcze. Nie chciałbym denerwować Michała bo ostatnio ma bardzo dużo innej roboty, ale mam cichą nadzieję, że do końca stycznia skrzynia będzie gotowa do montażu
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela
Nie lepiej było od razu załadować skrzynie z BMW na przekładce? Pytam z czystej ciakawości dlaczego wybór padł akurat na tą skrzynie ? Nie sądzę że z powodu dzwonu p&p do silnika 
ja to Michałowi mówiłem ostatnio że podziwiam jego podejście i chęci do takich blacharskich zabaw... ma chłop zdrowie i nerwy mnie to by już dawno h... strzelił przy takiej dziubance
ja to Michałowi mówiłem ostatnio że podziwiam jego podejście i chęci do takich blacharskich zabaw... ma chłop zdrowie i nerwy mnie to by już dawno h... strzelił przy takiej dziubance
BMWexpert Motorsport