Kilka faktów z budowy auta.
Założeń było kilka, pierwsze z nich to bezawaryjność bo właściciel chce dużo jeździć tym samochodem, drugie to duża schludność całej instalacji, trzeci praktyczność auta w użytkowaniu. Wszystkie te założenia udało nam się uzyskać:)
Teraz troche suchych danych i faktów:
Bazą było m54b30 w którym delikatnie odpręzyliśmy motor i mocniej go skręciliśmy, przy okazji robiąc pełen przegląd i remont góry silnika.
Silnik:
-odpręzony w pełni metalową uszczelką pod głowicę (bez przekładek) naszego pomysłu
-głowica przeszła całkowity porzegląd i remont: nowe uszczleniacze zaworowe, docierane zawory, planowanie, sprawdzanie na szczelność itd
-blok z głowicą skecony na szpilkach 11mm od FTWL Motorsport
-z kolektora ssącego usunięe wszystko co zbędne łącznie z ori odmą
-termostat na 80 stopni naszego pomysłu
Dolot:
-cały dolot wyspawany z kwasiaka o średnicy 2,5 cala ze zmniejszoną ilością sylikonó do minimum
-IC FMIC 450x300x76mm
-BOV HKS SKV automat
-całość skręcona miękkimi opaskami
Wydech:
-turbina to sprawdzony turbonetic 60-2 o kompaktowym żeliwie i muszli ssącej oraz sporych wirnikach i łożyskach kulkowych chłodzony wodą
-kolektor wydechowy 3w1 Down Mount
-wyech 3 cale po całości z puszką końcową, elastozłączem i 2 x vbadem
-WG 50mm ze screamer pipem
Układ paliwowy:
-wtryski siemens 360ccm
-pompa ori bosch 040
Elektronika
-ecumaster det3 w trybie Fuel implant
-wskaźniki "uszy Shreka" za kierownicą: boost + egt
-układ zapłonowy na świecach denso
-usunięte sondy
-usunięty przepływomierz
Sprzęgło:
-lekkie koło jednomasowe + tarcza z okładziną kewlarową i dociskiem mocniejszym od sachsa performance`a pracującym bardzo miękko pod pedałem
a wszystko to współpracuje z 6b skrzynią biegów bez zadnych modyfikacji łap wysprzęglikó itd
Aktualne doładowanie to 0,5 bara które pokonało seryjne sprzęgło po 4 godzinach.
Samochód jeździ bardzo przyjemnie i jak tylko kierownik wprawi się i zaprzyjaźni z pedałem gazu zwiększymy doładowanie i jeszcze raz dokładnie wystroimy.
Nie walczymy o każdy KM i NM a wykres pojawi się wkrótce.
Auto nie straciło ani trochę na funkcjonalności, wszystko pod autem zawieszone jest max wysoko i nie obciera, klimatyzacja pozostała na miejscu a pod maską jest wszystko dokładnie pochowane odmalowane i zrobione na glanc

i kika fotek z budowy


































