E39 M62B44 Automat + Vortech V3 + EMU

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

E39 M62B44 Automat + Vortech V3 + EMU

Post autor: g-rad »

Model: BMW E39 1997r

Modyfikacje: Vortech V3 + EMU

Silnik: M62B44

Układ dolotowy: Vortech

Układ wydechowy: MG MOTORSPORT

Układ paliwowy / wtryskowy: Wtryskiwacze 350 cc, ori pompa

Elektronika / wskaźniki: EMU

Układ chłodzenia: ORI

Układ napędowy: Szpera Qualife

Zawieszenie: H+R sprężyny, amortyzatory, stabilizatory

BODY KIT i wnętrze: Seria

Miałem okazję stroić kolejne E39. Tym razem M62B44 bez vanosa z oryginalnym kitem Vortech V3. Pomimo problemów udało się ogarnąć zapłon oraz skrzynię automatyczną razem z EMU.
Na desce i w sterownikach zero błędów. Samochód zachował charakter cywilnego auta w 100%. EMU jest niezauważalne w każdym aspekcie codziennego użytkowania. Silnik seria. W planach dalsze mody.

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E39 M62B44 Automat + Vortech V3 + EMU

Post autor: leo »

Wyszło elegancko :)

Graty, kto składał auto?
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E39 M62B44 Automat + Vortech V3 + EMU

Post autor: Karolo »

Co tam z tym automatem, musiałeś uzupełnić sygnały dla sterownika po wypadzie oryginalnego dme? Motor widać zdrowizna po deklach, robi robotę. Jeszcze pytanie o ten "dołek" na wykresie, czym jest to spowodowane? Mniemam, że skrzynia rujnuje potencjał samochodu?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E39 M62B44 Automat + Vortech V3 + EMU

Post autor: g-rad »

Graty wkładał właściciel u swojego lokalnego mechanika, do którego mam ogromny szacunek ze względu na dbałość o szczegóły przy montażu jak i ogólnym serwisowaniu auta. Straty widać jakie są, to limuzyna, nie rajdówka, automat musi być ;) Co do dołka to kompresor zaczyna w tym miejscu generować nadciśnienie, być może tworzy się przy tym jakiś mikroklimat... Skrzynia komunikuje się z ori sterownikiem po szynie CAN, odpięcie ori sterownika powodowało tryb awaryjny.
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: E39 M62B44 Automat + Vortech V3 + EMU

Post autor: Pan. B »

Przyjemny dupowóz na trasy;) Pod maską wygląda jak by z fabryki wyjechała z tym kompresorem.
Ile ładujecie z tego vortecha? Cewki oem puszczone w wasted spark z dodatkowym tranzystorem czy jakieś inne rozwiązanie?
Jak wyglądają temp w dolocie? Pewnie Ic poprawiłby te i tak już przyjemne kreski.
Wrzucisz G-rad fotki całego auta?
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E39 M62B44 Automat + Vortech V3 + EMU

Post autor: Karolo »

Myślę, że ten kompresor nie nagrzewa tak powietrza, ażeby trzeba było kłaść cooler. Myslę, że jego dodanie może wręcz pogorszyć całość, bo coolery przy kompresorach są dość często największą restrykcją w układzie.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E39 M62B44 Automat + Vortech V3 + EMU

Post autor: k64 »

Karolo pisze:Myślę, że ten kompresor nie nagrzewa tak powietrza, ażeby trzeba było kłaść cooler. Myslę, że jego dodanie może wręcz pogorszyć całość, bo coolery przy kompresorach są dość często największą restrykcją w układzie.
wlasnie ze mega grzeje ,ten IC ktory wlozylem do s54, (taki zazyczyl sobie klient) to jest dupowaty, zbyt maly, org wiekszy byl dawany (rowniez go dostal do zestawu). Coolery to nie moze restryktor a zwiekszenie ukladu objetosciowo.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E39 M62B44 Automat + Vortech V3 + EMU

Post autor: Pat-325 »

Eeee no git! Biorę na dupowóz!
Tylko kto to będzie tankował? Miałem takie cudo poliftowe z vanosami (bez kompresora) i jakbym nie jeździł to kotłowała takie ilości paliwa, że obecne m50 turbo jest mistrzem oszczędności :)
500nm poniżej 2000obr/min robi wrażenie.
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E39 M62B44 Automat + Vortech V3 + EMU

Post autor: g-rad »

Ten kompresor wcale nie grzeje silnika jak by się wydawało. Różnica pomiędzy skatowanym dziesięcioma przejazdami a ostudzonym to raptem 20 koni.

Udało się poprawić wynik

Obrazek
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E39 M62B44 Automat + Vortech V3 + EMU

Post autor: Michał_Małecki »

. pisze:
Karolo pisze:Myślę, że ten kompresor nie nagrzewa tak powietrza, ażeby trzeba było kłaść cooler. Myslę, że jego dodanie może wręcz pogorszyć całość, bo coolery przy kompresorach są dość często największą restrykcją w układzie.
wlasnie ze mega grzeje ,ten IC ktory wlozylem do s54, (taki zazyczyl sobie klient) to jest dupowaty, zbyt maly, org wiekszy byl dawany (rowniez go dostal do zestawu). Coolery to nie moze restryktor a zwiekszenie ukladu objetosciowo.
Stroiłem rok temu dokładnie taki sam setup - silnik M62B44 wraz z zestawem VF Engineering na Vortechu V3 i przy doładowaniu 0.45bar powietrze w kolektorze ssącym osiągało temperature o 20st wyższą niż temperatura otoczenia. Moim zdaniem nie można więc powiedzieć, że takie kompresory mocno grzeją powietrze. W tym akurat przypadku potencjał V3 jest sporo większy, więc przy relatywnie niskich generowanych prędkościach obrotowych nie powoduje aż takiego wzrostu temperatury powietrza.
g-rad pisze:Graty wkładał właściciel u swojego lokalnego mechanika, do którego mam ogromny szacunek ze względu na dbałość o szczegóły przy montażu jak i ogólnym serwisowaniu auta. Straty widać jakie są, to limuzyna, nie rajdówka, automat musi być ;) Co do dołka to kompresor zaczyna w tym miejscu generować nadciśnienie, być może tworzy się przy tym jakiś mikroklimat... Skrzynia komunikuje się z ori sterownikiem po szynie CAN, odpięcie ori sterownika powodowało tryb awaryjny.
Myślę, że powodem dołku jest kwestia automatu i przeniesienia przez niego napędu.

Obrazek

Tutaj wykres tego M62, o którym wyżej pisałem, i w manualu wykres idzie gładko.

Generalnie mega fajnie śmigają takie Vki z kompresorami na >500NM.

Pozdrawiam,
Michał.
leniwiec
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 25 maja 2015, o 08:52
Imię: Michał
lokalizacja: TG

Re: E39 M62B44 Automat + Vortech V3 + EMU

Post autor: leniwiec »

Jak się auto sprawuje po czasie? Były jakieś dalsze mody?
marcc
User
Posty: 30
Rejestracja: 10 sty 2016, o 20:16
Imię: Marcin
lokalizacja: Navan

Re: E39 M62B44 Automat + Vortech V3 + EMU

Post autor: marcc »

Tez jestem ciekaw, plus zdjęcia wygasły - chętnie zobaczę ponownie
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E39 M62B44 Automat + Vortech V3 + EMU

Post autor: g-rad »

Zdjęcia poprawione.
Właściciel zakuwa silnik pod 800+.
Tuleje żeliwne
Porting głowic
Obrazek
Obrazek
marcc
User
Posty: 30
Rejestracja: 10 sty 2016, o 20:16
Imię: Marcin
lokalizacja: Navan

Re: E39 M62B44 Automat + Vortech V3 + EMU

Post autor: marcc »

Wow! Chcialbym takie mocne Daily :pasuje:
Awatar użytkownika
Driftman
User
Posty: 42
Rejestracja: 26 paź 2009, o 19:18
Imię: Paweł
lokalizacja: ulica

Re: E39 M62B44 Automat + Vortech V3 + EMU

Post autor: Driftman »

WOW ! No to pięknie. Czekałem na zatulejowane V8, zresztą jak wszyscy chyba. To jest to.
Z czego będzie dmuchane ? Piękne plany. Powodzenia.
ODPOWIEDZ