Nie jest źle

https://www.youtube.com/watch?v=D6NdXZ5wBr8" onclick="window.open(this.href);return false;
Mimo braku silnika m47n rozrusznik kręci :cwaniak: Temperaturę na zegarach pokazuje :cwaniak: obrotomierz będzie również - bo są 2 sposoby... Jak pierwszy kabelkowy nie zadziała to dorobię mocowanie na drugi czujnik i będzie on tylko i wyłącznie do licznika. Ciśnienie oleju podłączyłem - aczkolwiek nie mogłem jeszcze sprawdzić bo silnik odpalę dopiero w tym tygodniu - na pożyczonym od Sikora zamachu m50

ECU miałem wsadzić po drugiej stronie - ale jednak przeszedł mi ten pomysł. Odwinę tą wiązkę, i kable zostaną skrócone a ECU będzie jedno obok drugiego. Trochę się boje czy DET3 mi wejdzie później ale stwierdził, że to parę kabli i urządzenie wielkości paczki fajek - musi wejść. Zawsze to mniejszy burdel pod maską

wstępnie przygotowane połączenia wiązek :


sprawdzamy czujnik położenia wału :

tak miało w pierwszej wersji wyglądać umiejscowienie ECU od M50B25 - ale tak jak już wyżej napisałem, irytuje mnie kabel nad silnikiem i wsadzę go koło ECU z M47N.

Mam problem z dobraniem wału niestety - Skrzynię mam z 330i - dyfer z diesla jeszcze - w teorii głowa dyfra 330i/320d jest ta sama. Prawdopodobnie wystarczyła by mi pierwsza część z 330i/328i manual. Ale no to muszę zweryfikować jeszcze...
Działamy dalej...
Mam parę pytań :
Mój plan z góry zakładał zostawienie seryjnego sterownika z poprzedniego silnika (2.0d 150KM) - aby obsługiwał zegary, ews oraz komunikacje z seryjnymi modułami.
Udało mi się podłączyć już czujnik temperatury, ciśnienia oleju oraz pozbyć zbędnych kabli oraz wyszukać piny potrzebne do kolejnych czujników - alternatora, czujnika położenia wału.
Problem jest taki - że czujnik położenia wału znając życie będzie wymagał podłączenia 3 pinów z komputera diesla:
15 M Crankshaft sensor ground Speed (rpm) sensor
39 A Voltage supply Crankshaft sensor Speed (rpm) sensor
87 E Signal Crankshaft sensor Speed (rpm) sensor
tak aby działało prawidłowo. A ja planuję jeszcze DET 3 tu założyć w przyszłym miesiącu... Który też będzie korzystał z w/w czujnika. To już chyba za wiele.... Prawda ?
Istnieje możliwość dołożenia kółka przed kołem pasowym - i na nim osadzenie koła pomiarowego i czujnika na jakimś uchwycie dolegającym do koła.
Która wersja wg Was będzie lepsza, pewniejsza? Czujnik ten będzie dawał znak tylko i wyłącznie na zegary...
Opcja to wykorzystanie sygnału "tacho" z okrągłego złącza kabinowego - pojedyńczy pin prawdopodobnie idący jako sygnał z czujnika na zegary w e36 oryginale. Tylko nie wiem czy tak jak pisałem wyżej - samo pojedyńczy kabel sygnałowy zadowoli sterownik DDE 5.0 :rolleyes: :rolleyes: Zapewne nie...
No i teraz kolejna rzecz - alternator. W E46 jest taki z 2 pinowym złączem a piny owe nazywają się :
13 E Bi-directional data interface Alternator
37 E Alternator load signal Alternator
Obstawiam, że użyć muszę pinu 37 czyli "load signal" tylko czy brak połączenia tego pierwszego może mieć jakieś skutki uboczne ?

Macie jakieś sugestie ?
Ogólnie wizja na umiejscowienie sterowników zmieniła się - nie będzie on tu gdzie widać na zdjęciu tylko tuż obok seryjnego z diesla. Będzie ładniej pod maską, kable będę musiał tylko skrócić

Pinout seryjnego sterownika :
http://bmw-planet.com/diagrams/release/ ... A2249E.htm" onclick="window.open(this.href);return false;"]http://bmw-planet.com/diagrams/release/ ... A2249E.htm