Na pomysł z Turbo wpadłem z kolegą gdyż obaj jesteśmy fanami mocy to chcieliśmy zbudować coś co będzie dawało dużo frajdy i się udało .
Samochód ściągnięty z Torunia z silnikiem 1.6 , zależało nam tylko na budzie gdyż reszta i tak by była zastąpiona nowymi czy zregenerowanymi elementami i się udało znaleźć , ludzie pytają czemu Compact jak zaczęliśmy składac naszego to był może 1 compact turbo i chodziło nam żeby maksymalnie zejść z masy która jest wrogiem przyśpieszenia

Modyfikacje
Silnik: M50B25, przebieg 210 tyś . km. Brak owalizacji cylindrów, doskonale wyczuwalne ślady honowania. Odprężony przekładką 0.8 mm od FTWL i dwoma uszczelkami VR 1.75 + Loctite 3020. Rozebrany w drobny mak, wymyty, wyczyszczony i złożony ponownie na nowych uszczelkach z ASO.
Układ dolotowy: dolot z kwasówki, intercooler 450x300x76mm , aluminiowy customowy kolektor ssący , wielokrotnie wzmocniony, łączniki sylikonowe FMIC.pl. Kolektor wydechowy top mount i replika GT3582 antisurge od FTWL. BOV HKS SQV 4 i zawór WG 35 mm. Króćce smarujące, złączki, spływ i inne tematy od FTWL. EBC MAC.
Układ wydechowy: przelot 3", środkowy magnaflow, końcowy RM Motors
Układ paliwowy / wtryskowy: pompa replika 040 oraz wtryski 440 cc przy 3b Siemens Deka od FTWL. Seryjny regulator ciśnienia paliwa. Cała sekcja węży paliwowych i filtrów nowa.
Elektronika / wskaźniki: det3 w trybie FIT, strojenie Michał Szary. Wskaźniki boost i egt autogauge.
Układ chłodzenia: nowa chłodnica z E46 ze zbiorniczkiem z boku. 2 biegowy elektryczny wentylator chłodnicy.
Układ napędowy: sprzęgło jednomasowe jednotarczowe na bazie koła 240 mm (6.5 kg), sztywna tarcza kewlar 240 mm oraz docisk z M57 od FTWL. Szpera 25% po kapitalnej regeneracji w FTWL. Toyo R888 255/40 R17 na tyle. Short shifter Ori M3 E36
Układ hamulcowy: aluminiowe zaciski 4 tłoczkowe Brembo z E38 + tarcze e46 325x25 i klocki Ferrodo. Set od FTWL. Na dniach wleci serwo z pompą z E46 330d. Tył seria na tarczy 318 ti.
Zawieszenie: przód gwint FK, tył gwint Weitec, wszystkie tuleje to żółty poliuretan, przerobiona belka tylna - pochylenie oraz zbieżność od FTWL.
BODY KIT i wnętrze: body to wyrolowana do oporu seria, wnętrze wyprute, skórzane grzane fotele sportsitze BMW. Szyby przyciemnione czarnym sprayem

Jest to 1 projekt zbudowany z kumplem i jak na 1 raz to jesteśmy ostro zadowoleni i mamy nadzieje że nie jest to 1 projekt gdyż już są plany żeby coś pozmieniać i wzmocnić naszego turbo lota . Obecnie ładujemy 1.5 bara moc jest niestety nieznana gdyż często ja jak i ziomek jesteśmy w rozjazdach i nie było kiedy ale myślimy że 400 pękło .
Obecnie na przyszły sezon mamy plany na :
-Sprzęgło 2 tarczowe
-Szpilki M12
-Wtryski 850cc
-Zmiane turbo na Borg Warnera i załadować 1.6 bara
Niestety nie mam dużo fotek z budowania projektu ale te co mam to postaram się wrzucić wszystkie
Wszystko zaczęło się tak, ogólnie cały projekt składaliśmy przez rok czasu jak policzyliśmy ile czasu przy tym siedzieliśmy to wyszło że w 2.5 tygodnia licząc po 10h dziennie








Pierwsze Odpalenie
https://www.youtube.com/watch?v=tpIwqQW ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Jakieś filmiki na razie mało tego ale z czasem kolekcja będzie się powiększać

https://youtu.be/pIiraHZLpl0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=uyDCSTPnmMI" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/RUzp7fHrIC8" onclick="window.open(this.href);return false;
Obecnie sezon przelataliśmy bez większych problemów opony już się prawie skończyły i dziś spróbowaliśmy zdjąć filtr z turbiny i efekt był oszałamiający
na 1 , 2 i 3 biegu i paliwku z Shella 100 oktanów spowodowało że bez strzelania ze sprzęgła za nami została chmura białego dymu

Jest to nasz 1 projekt także jeżeli czegoś nie opisałem czy może macie jakieś inne sugestie co zmienić jeszcze patrząc po opisie to będę wdzięczny za każde porady ludzi którzy przerobili tych projektów sporo , dla nas jak na 1 projekt efekt jest kosmiczny a satysfakcja że osiągnęliśmy to sami z małą pomocą ludzi chcących podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem jest również kosmiczna
