E30 coupe 88' m20b27 turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: nfs »

Gdzie spawasz czapki i ile to kosztuje (jeśli to nie tajemnica)? Jak miałem zdjętą swoją głowicę chciałem odrazu zrobić temat kanałów wodnych ale w jednym punkcie powiedzieli mi że nie da rady bo trzeba by najpierw wstawić ją do pieca i dopiero spawać żeby nie powyginało przy zaworach.

PS:coś jest nietak z tymi głowicami m20 bo jedne pękają jak szpachla na sprinterze a inne wytrzymują naprawde sporo bez problemu.
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Głowice koniecznie trzeba podgrzać. Choćby dlatego żeby później nie popękała. Długo szukałem pukntu. W Bydgoszczy mamy Wojskowe Zakłady Lotnicze. Chłopaki robią robotę "wysokich lotów" :pasuje: . Jak pojechałem do nich to się okazało, że nie byłem pierwszy. Parę sztuk na regale leżało. Mają piec i podpisują się pod swoją pracą. Za spawanie kanałów wodnych i dwa pęknięcia przy gniazdach zapłaciłem około 400zł.


Najstarsi górale nie wiedzą czemu one tak pękają. Sam znalazłem w końcu nie pękniętą pomiędzy podporami. Jeżeli i ona tam pęknie to pospawam ją w tych zakładach. Wtedy to będzie test dla ich roboty. Ta moja poprzednia czapka pękła jak sam widzisz na spawie. Tylko nikt nie wie czy ktoś ją podgrzewał do tego zabiegu. :?:
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Grzesi(E30)k »

Kiedys ze znajomym stwierdzilismy ze czapki 885 z pierwszych wypustow rzadziej pekaja
-chałturnik-
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Ja z kolei wyczytałem na zagranicznych forach, że te z końcówki serii były wytrzymalsze. I tu jest problem. N/t wzmacniania głowic b25 jest wiele info, ale mało potwierdzonych.
przem
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 17 mar 2011, o 17:03
Imię: Przemek
lokalizacja: WZY

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: przem »

ja miałem stare m20b25 co prawda bez turbo ale lekkiego życia nie miało, zdarzyło się nawet parę kółek po lublinie bez wody pełnym ogniem, silnik kilka lat poź niej rozebrany głowica prześwietlana i zdrowa :wink2: z dawnych legend wynikało że najtrwalsze są głowice amc ale są ciężko osiągalne
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Grzesi(E30)k »

AMC smmialo kupisz na ebay'u. Cena tez fajna. Ale kiedys byly i w Inter Carsie po jakies +2000zl.

Z tego co jeden czlowiek ktory takowa glowice w rekach trzymal pisal ze ich wytrzymalosc jest wzieta kosztem kanalow. AMC jest niby kopia seryjnej 885 ale ma wezsze kanaly (nie pamiwetam ktore i nie wiem czy przypadkiem nie oba dolot/wydech)
-chałturnik-
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

No i wszystko sie skrzaczyło! Silnik rozebrany w drobny mak. Okazało się że panowie nie pospawali głowicy dobrze, a raczej nie dało się pospawać. Jak się później okazało nie sprawdzili jej na szczelność. Spaliny szły z runnera wydechowego w kanał wodny. Finalnie utworzyło się mega duże ciśnienie w układzie chłodzenia czego nie zauważyłem przy duzej chłoście na drodze. Kiedy oko poleciało na wskaźnik temperatury było już za późno. Po ostudzeniu okazało się że korek upuścił 7l płynu. Oczywiście na ogarnianiu głowicy się nie skończy. Popękał blok. Prawie na każdym otworze montażowym głowicy. Wszystkie pęknięcia prosto w kanały wodne. Więc jest miód malina. Nic dodać nic ująć :oops:
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: elmo0104 »

Od siebie napiszę tylko że pęknięcia w bloku idące od szpilek głowicy to bardzo często błąd montażowy. Otwory muszą być absolutnie czyste. Jakakolwiek woda czy olej w otworze może spowodować właśnie takie pęknięcia. Współczuje sytuacji. Szukasz innego silnika?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

elmo0104 pisze:Od siebie napiszę tylko że pęknięcia w bloku idące od szpilek głowicy to bardzo często błąd montażowy. Otwory muszą być absolutnie czyste. Jakakolwiek woda czy olej w otworze może spowodować właśnie takie pęknięcia. Współczuje sytuacji. Szukasz innego silnika?

Widzisz jestem pewien ze otwory wszystkie czyściłem i sprawdzałem pare razy przed skręceniem. Jedno mi sie nasuwa. Otwory rozwierciłem na większe pod szpilki m12. Głowica była 2 razy zamontowana na tych większych. Więc jestem pewien, że pęknięcia powstały dopiero po przegrzaniu. Blok już znalałem następny. Leży na szlifierni. Będzie pasowanie na 7 setek. Teraz zastanawiam się, czy znowu rozwiercać otwory w bloku. Będzie cienko jak znowu popękają. Swoją drogą ile wytrzymają ori szpilki?
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: elmo0104 »

Można dorobić mocniejsze M10 szpilki, Karolo takie sprawy ogarnia, jeśli masz podejrzenie że to przez zbyt dużą średnicę to ja poszedłbym właśnie w tą stronę, dorobić szpilki M10 i skręcić tak głowicę. U mnie takie szpilki znoszą 1,5 bara i okolice 500koni.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
wzkurczak
User
Posty: 149
Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
Imię: Tomek
lokalizacja: Warszawa Zachod

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: wzkurczak »

umnie są ori szpilki boost dochodzi do 1.45b i po sezonie upalania nic sie nie działo, a motorowinie widziała pare razy ok 105 stopni.
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: caserwis »

Ja pod doładowanie nie pakował bym spawanej głowicy, pisałem Ci że profi robota kosztuje i lepiej szukać drugiej głowicy. Co do szpilek to pęknięcia raczej spowodowane są szpilkami a nie rozwiertem na większą średnice może został olej,woda itd jeśli są pęknięcia to robota szpilek a nie temperatury. Miałem już fioletowe bloki jechane bez wody i nigdy otwory szpilek nie pękały.
Awatar użytkownika
wzkurczak
User
Posty: 149
Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
Imię: Tomek
lokalizacja: Warszawa Zachod

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: wzkurczak »

pytanie jeszcze co to za szpilki były może tak mocno reagowały na temperaturę, i spuchły tyle ze po pękał blok, lecz to dość mocno wyimaginowana teoria :heh:
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

To były śruby z m30b35. Póki co zostanę przy seryjnych i zobaczymy jak to się skończy. Jak źle to i tak krzywdy nie będzie. Silnik rozbierałem tyle razy, że zaczynam robić to na czas :)
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: caserwis »

Możesz też zastosować szpilki z ARP w e30 nie ma problemu z załorzeniem głowicy na nich. Troche kosztują ale w zamian możesz użyć kilka razy.
ODPOWIEDZ