Auto służy do dojazdu do pracy i czasem po bułki...
Zakupiłem e36 i odrazu zrodziły się plany zrobienia cos z silnikiem - każdy wie jak przyspiesza 1.8 w nienajlżejszym bmw .(cabrio 1360 kg)
Poczatkowo był plan swap-u na m52b28 , ale na szczęście upadł.
Założeniem było uturbienie silnika który nie będzie przepalał niezliczonej ilości paliwa i jak trzeba stanie do walki z m54b30

Wybór padł na silnik który znajdował sie seryjnie w aucie .
Jak sie okazało silnik m43 jest bardzo rzadko dmuchaną jednostka napędową

Silnik wystrojony z 2 mapami 0,5 bar i 1.1 bar - na dojazdy do pracy włącznik sobie odpoczywa - a jak trzeba klik i dzida .
Jeżdżąc podobnie spalanie na takim samym poziomie (w podciśnieniu).
Jest pomysł na stage 2 ...ale się okaże.
Modyfikacje
Silnik:
- seryjna moc i moment 115 KM , 168 Nm
- blok E36 M43B18 splanowany o odpowiednią wartość, rozwiercony na 85mm
- głowica zregenerowana (8 zaworów nowych odpowiednio luźniej spasowanych, planowanie, czyszczenie , nowe uszczelniacze, dotarte zawory);
- tłoki z silnika seryjnie doladowanego(narazie nie pisze z jakiego) odprężenie 8,4 :1, z metalowymi wkladkami miedzy pierscieniami
- korbowody krótsze o 5 mm w stosunku do serii (M50B20 135mm);
- nowe wszytkie uszczelki ,śruby itd
- nowe panewki korbowodowe i główne , nominał Mahle
- nowe pierścienie
- olej mobil 5w50 peak life
- zasilanie oleju w oplocie spod czujnika ciśnienia oleju
- spływ z turbo do obudowy rozrządu
- świece NGK seryjne-
- zmienione miejsce mocowania zbiorniczka wspomagania
- uszczelka głowicy seryjna
Układ dolotowy:
- IC z ryżem
- Silikony
- blow off - hks też z ryżem
- stożek Simota;
- odma atmosfera;
- przeplywomierz usunięty
- EBC zawór mac - sterujący doładowaniem - super sie sprawdza - 2 MAPY PALIWA
- seryjny kolektor ssący M43b18 z usuniętą dis-ą
- usunięty filtr weglowy
- opaski na całość SGB
- zamontowany przed przepustnica czujnik temperatury powietrza seryjny
Układ wydechowy:
- TD04HL-16T(na poczatku była TD04HL-13t ) z Volvo ,turbina spr umyta itd - stan super - zaslepiony zawór obejsciowy, westagate wbudowany
- Kolektor wydechowy seryjny - napewno nie peknie
- przejściówka miedzy kolektorem a turbiną - z 2 rur wchodzi przy turbo w 1 rure średnice rur obmyślane dniami

- Downpipe 2.5 cala jak i reszta układu wydechowego
- flansze do turbo
- przejściówka i downpipe owinięte bandażem na 1200 stopni
- końcowy tłumik przelotowy - jest głośno...
Układ paliwowy / wtryskowy:
- pompa paliwa seria;
- wtryski Saab 2.3T 350ccm/min@3b;
- regulator ciśnienia 3,5b z M52;
Elektronika / wskaźniki:
- DET3 w trybie FIT,
- konwersja MAF -> MAP;
- EGT Defi za kolektorem wydechowym - blisko
- Boost Defi
- EBC - ustawione 2 mapy - daje rade
- Cewki przeniesione nad pokrywę zaworów
Układ chłodzenia:
- usuniete podgrzewanie przpustnicy
- termostat seria
- seryjna duża chłodnica
- usunięte wisko '
- zamontowanie elektrycznego wentylatora z e36
- zamontowanie dodatkowego czujnika z przejściówką - włączajacego wentylator
- zamontowana większa chłodnica z modelu e36 z klimatyzacją
Układ napędowy:
- sprzęgło zrobione z zapasem
- tarcz 240mm na sprężynkach okladzina kevlar
- docisk sprinter
- kolo zamachowe m50 - odelżone wywazone ,spasowane po reszte
- przerobione mocowanie lapy wysprzglika na regulowane
- dyfer narazie seria
Zawieszenie:
- amortyzatory monroe
- sprężyny obniżające
- x brace
Układ hamulcowy:
-Przód jak i tył zamontowany z e46 328 (tarcze ,klocki, zaciski ,jarzma )
-Przód tarcze i klocki BREMBO nacinane
-zaciski i jarzma pomalowane na czerwono
Body Kit i wnętrze:
- zderzaki i listwy boczne m technik
- buda zdrowa
- felgi 16 cali zima
-felgi 18 cali DTM BBS - wypiaskowane i pomalowane
- lampy ciemne+krzyże
- ciemna nerka
- koncowki wydechu 2 sztuki sciete
- środek odnowiony - SPORTSIZE - półskóry
- przełącznik map - jest lans...
- jest zbiorniczek spryskiwaczy
Strojenie
- Michał Małecki - pełen profesjonalizm
Silnik przed..............

ROzbiórka blok itd



korbowody porownanie seria i krotsze z m50b20

sworzeń tłokowy


pomalowany blok

Porównanie tłoków z prawej seria...



uzbrojony blok

GMP



Zostały dorobione rowki pod pierścienie blokujące sworznie tłoków

malowanie

Głowica i całe 8 zaworów


Poskaładane

Dmuchawka

intercooler


Reszta gratów


EBC MAC


spływ oleju z turbiny

wtryski


SSący kolektor


Jeszcze bez miski

Część dolotu


Stary i nowy silnik

Pasowanie









Downpipe

Wentylator elektryczny

Regulatory porownanie

Przejściówka z czujnikiem wlaczającym wentylator

x brace


Stare sprzeglo z kołem

NOwe sprzęgło

Nowe koło m50

Tarcz sprzęgła 240 mm kevlar

Docisk

Pod maską

