E36 320>328>325TURBO DRIFT

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: k64 »

hz10 pisze:kup sobie z e46.
sama chlodnicaa z e46 jest wydajniejsza tak mi sie tez wydaje (e46 filipa ktore robilem zero problemow z chlodzeniem) . Tak wogole odslon jak najwiecej chlodnicy, robilem jeden woz i w jednym byl problem podobny, winowajca byla wlasnie chlodnica oleju ktora troche zaslaniala.

i jak wg44 i turbo ? :wink2:
grubyrrc
User
Posty: 22
Rejestracja: 25 lis 2014, o 21:10
Imię: Lech
lokalizacja: WLKP

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: grubyrrc »

Zawór ogarnąłem i na razie jest mega dobrze, gonie za furami 500+ :cool2:
Przestroję na nowym kolektorze i będzie ogień.
Spróbuję z tą chłodnicą od e46, ale czy ona pasuje P&P.
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: hz10 »

chłopaki walicie gas :blink2: wentylator od e46 a nie chłodnice :piwo:
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: Pan. B »

W takim wypadku ładuj wiatrak z e46 jak Hz10 pisze. Ewentualnie od mondeo tdci podwójny wentylator.
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: farmer91 »

Tak jak ktoś pisał wcześniej, jeżeli masz chłodnice oleju przed wszystkimi innymi chłodnicami to wywal ją w inne miejsce, żeby ich nie zasłaniała, to ona generuje największa temp i nagrzewa pozostałe chłodnice, temat sprawdzony w drifcie. Można jeszcze dorobić mniejsze kółko pasowe do pompy wody żeby zwiększyć jej wydajność, również temat sprawdzony u znajomego w driftowozie przy ostrym chłostaniu w upalne dni. No i też dobry płyn, wiem że Motul robi jakiś płyn chłodniczy o mocno podwyższonej temp wrzenia, tylko drogo to wychodzi w zakupie na auto bo jest on z tego co pamiętam z przeznaczeniem dla motocykli, a jak wiadomo tam są sporo mniejsze układy chłodzenia...
grubyrrc
User
Posty: 22
Rejestracja: 25 lis 2014, o 21:10
Imię: Lech
lokalizacja: WLKP

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: grubyrrc »

FARMER91 dzięki za podpowiedź z tym kółkiem, nie wpadłbym na to, nie doczytałem a zasada taka jak z kompresorem, im mniejsze kółko tym większa łycha.
Na temat chłodnicy oleju to nie ma za bardzo miejsca na nią w innym miejscu a robi mega robotę, taki maluszek od M5. :clap: a jak termostat otworzy to temperatura oleju do 70st spada.
grubyrrc
User
Posty: 22
Rejestracja: 25 lis 2014, o 21:10
Imię: Lech
lokalizacja: WLKP

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: grubyrrc »

Temperatura wody opanowana.
Dodam, że prawie idealnie pasuje wentylator z volvo S80, V70, roczniki 2000-05. One maja często spalony sterownik, ale można go ominąć i wtedy daje jak huragan. Ceny na allegro od 50zł. Jest wąski, większy od oryginalnego wisca i wystarczą dwa cięcia obudowy i jest igła. Ja obciąłem gwint od pompy wody do wisca, ale nawet bez tego się mieści.
W piątek próby w Kaliszu.
Zobaczymy :clap:
Trema
User
Posty: 120
Rejestracja: 18 paź 2013, o 12:07
Imię: Jacury
lokalizacja: GZC

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: Trema »

Mógłbyś podać grubość tego wentylatora?Maksymalną.
grubyrrc
User
Posty: 22
Rejestracja: 25 lis 2014, o 21:10
Imię: Lech
lokalizacja: WLKP

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: grubyrrc »

Wentylator z obudową którą można wykorzystać ma niecałe 10cm, ale do chłodnicy z e36 tej większej na klimę (nie od TDS) można ściąć dwa centymetry z obudowy i posadzić ją głębiej i wtedy z obudową ma niecałe 8cm. We wtorek zrobię zdjęcia jak to pasuje i pokażę.
grubyrrc
User
Posty: 22
Rejestracja: 25 lis 2014, o 21:10
Imię: Lech
lokalizacja: WLKP

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: grubyrrc »

Na reszcie wszystko furczy (oprócz temperatury - o tym później)
Teraz najważniejsze FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=2SgTObcSDB8" onclick="window.open(this.href);return false;
lub film: "BMW M50B28 Turbo JUR-TRANS Racing"
Przyznam bez bicia że w pierwszej fazie filmu kieruje były mistrz Przemek Jańczak.
Tam dalej gdzie gorzej to ja.
Teraz podziękowania dla mecenasów: Michał Małecki i ..
Po 8 miesiącach walki naprawdę k..wi :clap:
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: k64 »

grubyrrc pisze:Na reszcie wszystko furczy (oprócz temperatury - o tym później)
Teraz najważniejsze FILM:

http://www.youtube.com/watch?v=2SgTObcSDB8" onclick="window.open(this.href);return false;
lub film: "BMW M50B28 Turbo JUR-TRANS Racing"
Przyznam bez bicia że w pierwszej fazie filmu kieruje były mistrz Przemek Jańczak.
Tam dalej gdzie gorzej to ja.
Teraz podziękowania dla mecenasów: Michał Małecki i ..
Po 8 miesiącach walki naprawdę k..wi :clap:
Idziesz jak torpeda ale ze skretem :heh:
grubyrrc
User
Posty: 22
Rejestracja: 25 lis 2014, o 21:10
Imię: Lech
lokalizacja: WLKP

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: grubyrrc »

Witam po dłuższej przerwie.
Mam pytanie odnośnie zbieżności. Otóż zimą został wspawana klatka bezpieczeństwa ze wzmocnieniem wózka i podłużnic od dołu. Następnie wypiaskowałem i pomalowałem tylne zawieszenie i zamontowałem poliuretany wraz z regulowanymi dolnymi wahaczami. Dziś wziąłem się za zbieżność i zonk. Kąt pochylenia elegancko ustawiłem na zero, jednak zbieżność pokazuje -23m/1km czyli mega rozbieg. Teraz mam pytanie: Czy mogłem pomylić montaż poliuretanów. Czy mega niskie sprężyny około 12cm mogą mieć wpływ na długość górnego wahacza, czy zwiększenie odległości pomiędzy wózkiem a podłogą ma też wpływ na zbiegi, czy ewentualnie inne pomysły.
A może ktoś z kolegów borował / frezował fasolki na blachach mocujących tuleje w progu. Dodam, że one są odpowiedzialne za zbieżność i mam jej maksymalnie do wewnątrz karoserii a i tak jest niesamowity rozbieg tylnych kółek.
Z góry dzięki za wszelakie sugestie.
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: elmo0104 »

Jak do góry skoro ten wahacz regulujesz przesuwając go w poprzek auta- do osi lub na zewnątrz auta??
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
grubyrrc
User
Posty: 22
Rejestracja: 25 lis 2014, o 21:10
Imię: Lech
lokalizacja: WLKP

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: grubyrrc »

Wahacze regulowane do E36 odpowiedzialne są za kąt pochylenia koła +/-, natomiast fasolki w blachach w progu są odpowiedzialne za zbieżność.
U mnie jest mega rozbieg, kąt ogarnąłem.
Martwi mnie jakiś błąd w montażu.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: Miś »

Pewnie błąd w montażu.
Montowałem poli w wózek i zawias tylny do E36 coupe obniżonej i żadnych problemów ze zbieżnością, na 100% nie brakowało regulacji przesuwu przy ustawianiu potem.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
ODPOWIEDZ