BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
-
- Forumowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Limanowa
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar
Jakie panewki miałeś ? Mam nadzieje ze nic sie nie stalo
- master86
- Forumowicz
- Posty: 310
- Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
- Imię: Karol
- lokalizacja: Imielin
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar
Panewki były z acla, auto po oględzinach... nie wiem jak to możliwe ale tym razem ukręciło wałek na którym osadzona jest zębatka zaraz jak się kończy wieloklin. Sprawdziłem panewki na dwóch korbach i w 1/3 powierzchni są zatarte (pasek po środku, boki bez przebarwień), wał nie miał rys, nie wiem jak na reszcie w każdym bądź razie silnik opuścił już karoserie i jutro wędruje na stojak... Mam tylko skrytą nadzieje że pozostała część wału jest w podobnej kondycji. Po demontażu na panewkach był jeszcze olej. Jutro się dowiem czy z wału coś jeszcze będzie...
Pojawił się już film na necie z częścią mojego startu z gtrem, jest to krótki fragment w 59 sec filmu.
https://www.youtube.com/watch?v=PLR2Ru2eK1A" onclick="window.open(this.href);return false;
Pojawił się już film na necie z częścią mojego startu z gtrem, jest to krótki fragment w 59 sec filmu.
https://www.youtube.com/watch?v=PLR2Ru2eK1A" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar
Nie logujesz pewnie ciśnienia oleju MSem ? Jeśli naprawde pompa jest przeciążona tzn że przelew nie wyrabia i ciśnienie oleju leci w kosmos. Może zwróciłeś uwagę co się dzieje na wskaźniku ciśnienia oleju ?
Pozdrawiam i kibicuje bo m50 zrobione naprawde ze smakiem
Pozdrawiam i kibicuje bo m50 zrobione naprawde ze smakiem

- master86
- Forumowicz
- Posty: 310
- Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
- Imię: Karol
- lokalizacja: Imielin
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar
Czujnik od ciśnienia jest wpięty tylko do msa, i wszystkie wahania mam na logach, przed zawodami miałem zrobić zabezpieczenie, coś ala tryb awaryjny w razie spadków ciśnienia...ale niestety z początku nie było czasu, a później umknęło...
Wał już wyciągnięty, na moje szczęście posiada tylko drobne ryski i jutro zaworze go do prze polerowania
.
Wał już wyciągnięty, na moje szczęście posiada tylko drobne ryski i jutro zaworze go do prze polerowania

-
- Forumowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Limanowa
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar
Brawo za trakcje hehe Brach zostal z tylu hehe dobrze ze tylko ryski
wiem ze byl problem ze sprzętem wiesz może jakie miałeś 60 Ft ? I na jakich oponach ?

-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar
Master chodzi mi nie o za niskie ciśnienie i warning tylko o to że jeśli sprężyna w pompie odpowiadająca za przelew "puszcza" przy 4 barach a u Ciebie się to ukręca tzn że pompa stwarza większy opór niż to zaprojektowano ----> tworzy większe ciśnienie niż projektowane ----> przelew nie wyrabia. Może ta wydajniejsza pompa nie jest niezbędna jeśli np ta z m52 utrzymuje wystarczające ciśnienie oleju w silniku.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- master86
- Forumowicz
- Posty: 310
- Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
- Imię: Karol
- lokalizacja: Imielin
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar
Wiem o co Ci chodzi, czujnik ciśnienia jest tam gdzie org i jak wiadomo z tam tond leci kanał do zaworka w pompie, i gdyby przelew nie wyrabiał to by podbiło ciśnienie też na czujniku. Rzecz w tym że zwiększyłem ciśnienie w obiegu podkładając podkładkę pod sprężynę i pompa trzymała ciśnienie w okolicy 5 barów... Tak samo miałem na pompie z 2.8, tyle że tam napęd to wytrzymywał... Poskładam tą pompę z m54 na org zębatce bez udziwnień, może 7500 wtedy je nie zaszkodzi
Na zawodach nie mierzyli 60 stup, ani prędkości na mecie, na dodatek jak do kulałem się do mety to nawet czasu nie zmierzyli bo mieli problemy ze sprzętem, konkurencja była słaba, corveta miała 12.5, i mercedesy amg robiły 13.0, po 5.5 sec miałem 146 i wg obliczeń po tym czasie z tym przyspieszeniem mogłem przejechać jakieś 120m, a przyjmując że resztę odcinka przejechałem ze stałą prędkością 150km/h (i tak było więcej bo wbiłem czwórke i jeszcze jechałem) to miał bym czas w okolicy 12.3
.
Opony mam te same co 2 lata temu, inny rozkład mas i w końcu kontrola trakcji ma się na czym podeprzeć

Na zawodach nie mierzyli 60 stup, ani prędkości na mecie, na dodatek jak do kulałem się do mety to nawet czasu nie zmierzyli bo mieli problemy ze sprzętem, konkurencja była słaba, corveta miała 12.5, i mercedesy amg robiły 13.0, po 5.5 sec miałem 146 i wg obliczeń po tym czasie z tym przyspieszeniem mogłem przejechać jakieś 120m, a przyjmując że resztę odcinka przejechałem ze stałą prędkością 150km/h (i tak było więcej bo wbiłem czwórke i jeszcze jechałem) to miał bym czas w okolicy 12.3

Opony mam te same co 2 lata temu, inny rozkład mas i w końcu kontrola trakcji ma się na czym podeprzeć
-
- User
- Posty: 40
- Rejestracja: 10 wrz 2010, o 09:54
- Imię: Bartek
- lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar
Z tego co się orientuje to pompy oleju z m54 lubią się w ten sposób uszkadzac. Mi ukrecil się ten wałek/os zebatki w seryjnym m54b30 kreconym do 7200. No i z tego co po fakcie doczytalem na forach w us to dosyć często się zdarza. Podobnie jak odkrecajaca się nakretka.
-
- Turbo-Team
- Posty: 313
- Rejestracja: 29 sty 2014, o 21:00
- Imię: Krzysiek
- lokalizacja: Wojnicz
- Lokalizacja: Wojnicz
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar
Fura nieźle zamiata
Gratki
Może powrót do tamtej pompy z 2.8 załatwi sprawe skoro dawała rade ? 



- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar
Też niestety słyszałem już co najmniej o kilku pompach oleju M54, którym ukręciły / złamały się wałki napędu. Sposobem na odkręcającą się nakrętkę koła zębatego jest wywiercenie w niej małego otworu na przestrzał i przywiązanie jej drucikiem do zębatki - tak jak robi się to w silnikach samolotowych. Powodzenia ze składaniem z powrotem. Pozdr.
- master86
- Forumowicz
- Posty: 310
- Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
- Imię: Karol
- lokalizacja: Imielin
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar
Już jest postanowione, będę robił nową ośkę do tej pompy z większym wieloklinem. Do tego w org zębatce wytnę wieloklin na druciarce. Org ośka ma 15mm i zwężkę na 9mm przy wieloklinie, u mnie będzie bez żadnych zwężek i powinno być ok.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar
Czyli jak zawsze ,zadnych polsrodkow czy krokow w wstecz 

-chałturnik-
- master86
- Forumowicz
- Posty: 310
- Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
- Imię: Karol
- lokalizacja: Imielin
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar
Pytanie za sto punków, jak wiadomo ośka z pompy z uzębieniem jest łączona na wcisk... Nie wiem jakie jest pasowanie w org (nie mam czym dokładnie zmierzyć średnicy wew trybka) ale wałek jest 0.5 setki na minusie i prawdopodobnie zrobię go troszkę ciaśniej. I zastanawiam się czy dla pewności nie zrobić dodatkowo jeszcze klina... W org potrafi zmielić wieloklin na trybie, ukręcić napęd (9mm na zwężce) i wcisk trzymie, ale jak zrobię resztę solidną to czy znowu nie będzie problemów na ośce? Jeśli ktoś dysponuje odpowiednim zapleczem merytorycznym chętnie wysłucham...
A tak przy okazji chciałbym rozwiać wasze wątpliwości odnośnie moich ringów miedzianych w uszczelce pod głowicą... Nic złego się z nimi nie dzieje, są całe nie nadpalone, 600 konmi nie robiło na nich wrażenia, przy okazji wrzucę zdjęcia, gdyby nie drobne wycieki płynu na łączeniu głowicy z blokiem głowicy bym nie ruszał. Tym razem zamiast blachy będzie dorabiana uszczelka plus taki sam miedziany znaczek z audi
.
A tak przy okazji chciałbym rozwiać wasze wątpliwości odnośnie moich ringów miedzianych w uszczelce pod głowicą... Nic złego się z nimi nie dzieje, są całe nie nadpalone, 600 konmi nie robiło na nich wrażenia, przy okazji wrzucę zdjęcia, gdyby nie drobne wycieki płynu na łączeniu głowicy z blokiem głowicy bym nie ruszał. Tym razem zamiast blachy będzie dorabiana uszczelka plus taki sam miedziany znaczek z audi

-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar
ale to nie konie palą miedź tylko cykle pracy. zrób tak z 10-20tyś i pokaż jak wygląda miedź
co do pompy to proponowałbym przyjrzeć sie napędowi bo nie uwierze że bmw zaprojektowało wadliwy wałek, jakaś przyczyna musi być a napewno nie są to ani wysokie obroty ani za duże ciśnienie.

co do pompy to proponowałbym przyjrzeć sie napędowi bo nie uwierze że bmw zaprojektowało wadliwy wałek, jakaś przyczyna musi być a napewno nie są to ani wysokie obroty ani za duże ciśnienie.
- master86
- Forumowicz
- Posty: 310
- Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
- Imię: Karol
- lokalizacja: Imielin
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar
Tyle że mój przypadek nie jest jedyny, a to o czymś świadczy... Tu jest link z przykładowymi rozwiązaniami:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=833891" onclick="window.open(this.href);return false;
A co do tej miedzi niedawno słyszałem że za bramę nie wyjadę, a teraz muszę klepać duże przebiegi... Na chwile obecną niema śladów nadpaleń, przedmuchów, a nawet w głowicę się nie wgryzły. Może i dla niektórych wyważam otwarte drzwi
,a że z autem działam hobbistycznie, to mogę sobie na to pozwolić
Pozdrawiam
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=833891" onclick="window.open(this.href);return false;
A co do tej miedzi niedawno słyszałem że za bramę nie wyjadę, a teraz muszę klepać duże przebiegi... Na chwile obecną niema śladów nadpaleń, przedmuchów, a nawet w głowicę się nie wgryzły. Może i dla niektórych wyważam otwarte drzwi


Pozdrawiam