Modyfikacje
Silnik: m40b18 zmieniony na m42b18 z instalacja gazową sekwencyjną STAG 200
Układ dolotowy: filtr stożkowy turbina od m51 325tds, IC od 325tds (oznaczenia nie znam/nie interesowało mnie)
Układ wydechowy: customowy pełen przelot z kwasówki 55mm srednica zewnetrzna ze szwem, 1.5mm scianka
Układ paliwowy / wtryskowy: seryjna pompa paliwa, 3,5 barowe wtryski od m30
Elektronika / wskaźniki: komputer sterowany ecumasterem III, wskaźniki autogauge: BOOST, AFR, EGT
Układ chłodzenia: chłodnica od m42 z wentylatorem elektrycznym zamiast wiska od e36 compact
Układ napędowy: skrzynia seryjna z shortshiftem, dyfer o przełożeniu 4.10 ze szperą 25%
Zawieszenie:przod apex -60mm + bilstein b6, tyl apex -30mm (sprezyny do wersji kombi) + bilstein b6
BODY KIT i wnętrze: przednie lampy i kierunki ori black hella, z tyłu clear black, wkrótce dokładka od IS pod zderzak lub dokładka m-technic 2, w środku kierownica momo corse, sportsitze wraz z kanapą obszyte alcantarą i ecoskórą.
Długo rozmyślałem co zrobić ze zbyt małą ilością koni po maską..po przestudiowaniu wszystkich opcji silnikowych doszedłem do wniosku, że mój m42b18 zostanie pod maską i dostanie turbinę. W pracach pomagał mi, a w zasadzie podejmował najważniejsze decyzje mój szwagier, któremu ogromne dzięki. Bez niego projekt nie doszedłby do skutku. Póki co zdecydowaliśmy się na mikroturbinkę, a dokładnie turbinę od 2,5 litrowego tdsa m51 z e36 w celach edukacyjnych. Auto jest zasilane LPG sterowane przez STAG-a 200. Niestety w chwili obecnej padł sterownik, ale po uruchomieniu działało na gazie. Silnik jest po kapitalnym remoncie ok. 2 lata temu.
Kilka fotek z realizacji projektu:
Prawie gotowy kolektor wydechowy:

Pierwsze przymiarki:
Część zimna została wraz z zasilaniem i spływem oleju została obrócona o 180*. Jak widać turbina jest ułożona w pozycji odwrotnej niż w serii.

Wycięcie pod Intercooler:

Turbina z podłączeniem zasilania i spływu oleju. Jak widać czujnik ciśnienia oleju przeniesiony w pobliże turbiny, wcześniej nie było miejsca.




Jak poprawi się pogoda to zrobię więcej fotek i wrzucę. Dolot zrobiony z rur gumowych od tds-a i ok 40cm stalowej rurki, do której zainstalowany jest blow off. Doładowanie 0,6bara- minimalne, jakie udało się ustawić na blow off-ie. Intercooler od 325tds (w 525 jest inny).
A teraz o problemach:
Całość sterowana jest ecumasterem III i próbujemy sami to wysterować..
Założone zostały wtryski od m30 3,5barowe. Wydaje mi się, że powinny wystarczyć, mapy podkręcone prawie maksymalnie na ilość dawanego paliwa, jednak samochód idzie dobrze tylko przy lekkim uchyleniu przepustnicy. Przy wdepnięciu w gaz dławi się ilością powietrza. Pytanie czy powodem są mimo wszystko za małe wtryski? Czy może jednak my nie potrafimy tego wysterować?
Kolejnym problemem jest wskaźnik AFR. Wskazówka wręcz leży jakby w ogóle nie działała na każdej ilości obrotów. Dzisiaj sprawdzimy trzecią z kolei lambdę, czy rzeczywiście mieszanka jest tak uboga, czy może dotychczasowe lambdy były złe, czy jednak może czujnik jest walnięty..