Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Sultan of spin
User
Posty: 34
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:43
Imię: Maciek
lokalizacja: Płock

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: Sultan of spin »

A nie lepiej zacieśnić tą szpere? Przecież seryjnie mocne auta nie mają zaspawanych mostów, tylko szpery 40 czy 50%
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: mcgiver »

a nie próbujesz zacieśnić szpery ?
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: Michał_Małecki »

Nie słuchaj Panów powyżej, zaspawany dyfer to najpiękniejsza rzecz w motoryzacji :wink2:

Jest tylko jeden problem, z trakcją będzie jeszcze gorzej, będzie Ciebie rzucało bokiem na full booście na 4. biegu i pewnie jak agresywniej przepniesz bieg "podłoga-podłoga" na 5. też lekko rzuci. O agresywnych wyprzedzaniach na 3. biegu będziesz mógł zapomnieć, potrzebowałbyś z 3 pasy, aby się zmieścić :śmiech: . Mimo to - polecam !
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: Grzesi(E30)k »

Też polecę e-szpere tylko w cywilnej jeździe opony i tuleje na blece zżera w oczach.Ale te tuleje to raczej w E30 i E34...w E36 może co najwyżej standardowo wyrwać wózek z podłogi :P
-chałturnik-
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: mcgiver »

hmm.. wiem adrenalina jest dobra , łatwo i tanio można zrobić szperę 100% i napewno sie sprawdza w jezdzie torowej , ale dlaczego wszyscy są tak sceptycznie nastawieni do zacieśnienia seryjnej szpery do cywilnej jazdy tymbardziej że nie wyniszcza tak samochodu ?
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

Blink Blink :ph34r: :clap:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: elmo0104 »

wypolerowany kolektor +15 koni :clap: Jakim specyfikiem i ile czasu zajęło? :D
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
woytek13
User
Posty: 55
Rejestracja: 25 paź 2009, o 12:28
Imię: Wojtek
lokalizacja: Lublin

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: woytek13 »

Raczej: ile paczek czipsów z biedronki Ci to zajęło? :śmiech:
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

woytek13 pisze:Raczej: ile paczek czipsów z biedronki Ci to zajęło? :śmiech:
aaaaa :śmiech: swój chłop :wink2:, a tak serio podziękowania dla kumpla Krzycha, może w końcu da się namówić na doładowane M50. kolektor montuję w niedzielę, na śląku szaleją burze a chwilowo nie ma nad autem żadnego zadaszenia :dry:
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

Ciągle leje i mimo tego że kolektor jest w aucie nie ma szans podkręcić doładowania, tzn podkręcić można ale nie wystroić.
Obrazek

Tymczasem trochę podłubałem przy nowym silniku. Jakieś pół roku temu kupiłem blok z S50B32 w idealnym stanie + parę innych części które były mi potrzebne, pora zacząć to składać do kupy
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Blok jest z marca 98r czyli jeden z ostatnich wyprodukowanych S50 :tongue:
Obrazek

Głowica przeznaczona na części została rozebrana, okazało się że oprócz urwanych zaworów wszystkie zawory wydechowe były pokrzywione :kwasny: a ostatnio dla PMNa wysłałem cały komplet 24szt do S50B30... Na szczęście mam pokaźny zapas części i póki co zaworów mi nie braknie
Obrazek

Blok silnika trafił na stojak i tu spędzi jakiś czas, trochę się go odświeży i kilka rzeczy muszę przerobić zgodnie z zamierzonym planem np. przygotować gniazda na grubsze szpilki głowicy
Obrazek

Obrazek

Obrazek
www.turboBMW.pl
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: mcgiver »

korona jak tam temat szpery? na co sie zdecydowałeś?
własnie sobie przypomniałem ze kombinowwałes kiedys cos z mostem od ix .
jakies wnioski ? da sie zrobić z tego szpere z regulowanym spieciem ?
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

Dzisiaj walczyłem z autem na hamowni. Niestety zakończyło się niepowodzeniem, poślizg kół, niemożność zbudowania doładowania powyżej 0,8bar i ostateczny pomiar przy 0,7-0,8bar do tego do 5500obr... porażka :zły2: więcej info jutro
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

Tak jak pisałem, chciałem wystroić silnik na pełnym doładowaniu i zmierzyć efekty, jednak się nie udało :rozczarowany:
Znalazłem czas, przygotowałem sprzęt i udałem się na hamownię obciążeniową MAHA
Obrazek

Przypinamy auto, długo na to czekałem :ph34r:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ustawiamy hamownię by symulowała jazdę z obciążeniem, nie wiedzieć dlaczego nie mogę jednak przekroczyć doładowania 0,8bar mimo tego że powinno być 1,5bar :kwasny: Zwiększamy obciążenie tak jakby auto wjeżdżało na 30% wzniesienie
Obrazek

Sonda w wydech i dalej jazda
Obrazek

Obrazek
Nie, to nie ja

Obrazek

Niestety nic z tego, doładowanie nie rośnie, za to ciągle pojawia się poślizg i dym z obu tylnych opon + swąd spalonej gumy mimo sikania rolek jakimś sprayem.
Obrazek

Obrazek

Do tego w pewnym momencie wysiada EGT nie wiadomo czemu, co jeszcze bardziej utrudnia sprawę. Trudno, nic z tego, wypinamy auto... Jestem tak wk..y że nie chce mi się nawet hamować auta, zresztą po co jak i tak nie ma docelowego bostu. Okazuje się jednak że i tak trzeba płacić jak za pomiar, w końcu pałowałem auto prawie godzinę w okolicach odcinki. Skoro tak się sprawy mają przypinamy auto z powrotem i robimy jeden pomiar przy doładowaniu 0,7-0,8bar.

Podsumowanie: nie mam pojęcia dlaczego na obciążeniówce nie udało się osiągnąć pełnego boostu, po wyjeździe na drogę znowu jest 1,2-1,3bar na 3 biegu (kręciłem przy MBC). Jestem bardzo niezadowolony ze wczoraj, kasa poszła, miało być tak pięknie, najbardziej zależało mi na wystrojeniu a nic z tego nie wyszło...
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: Michał_Małecki »

W takim razie wpadaj na podpoznańską autostradę, wystroimy na jakim tylko chcesz doładowaniu :wink2: .

... i nawet pomiar na Dynomecie, który ogarnie Twoją moc, też da się załatwić...
Maleckis Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: k64 »

hamownia o dupe rozczasc jak nie potrafi dac takiego obciazenia jakie stwarza droga, ja bym nie placil bo za co? za slizganie :o
no to moze warto zainwestowac w toyo r888 i jednak autostrada
ODPOWIEDZ