E34 m50b20 GT35/30 Driftcar up str.15
- Pan. B
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Biały Kościół
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
Nie chłodnica a przegrody w misce.
Mam szablony z brazeau motorsport, z tym że do tylnej miski e36.
Mam szablony z brazeau motorsport, z tym że do tylnej miski e36.
- maveric004
- Turbo-Team
- Posty: 174
- Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Nowy Dwór Mazow
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
zrobiłem za miską jak w nissanach :PBlacha pisze:Magiel przed czy za belką?
Ostatnio pojawiają się projekty gdzie do e34 zakładają zawias z e36/e46 i miska tylna.
Fajnie lata![]()
Co do szklanek to może chłodnica oleju pomoże
-
- User
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 sty 2010, o 16:13
- Imię: Michał
- lokalizacja: warszawa
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
dawno mnie nie było i widzę że dopiąłeś swego
dobrze się odpycha jak na E34. ja robię 10 000km po remoncie m50tki i czapka w górę i podobna robota.
masz zegar temp. oleju? przy jakiej temperaturze zaczynają grać Ci szklanki?
u mnie częściowo pomogło wypłukanie silnika, zalanie 5w30 i dodatek Xado.

masz zegar temp. oleju? przy jakiej temperaturze zaczynają grać Ci szklanki?
u mnie częściowo pomogło wypłukanie silnika, zalanie 5w30 i dodatek Xado.
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
Poka pokaPan. B pisze:Nie chłodnica a przegrody w misce.
Mam szablony z brazeau motorsport, z tym że do tylnej miski e36.

Mnie jak raz ciekawi jak jest mocowana belka z e36 do mocowań w podłużnicach a ponad to mocowanie końcówki kolumny kierowniczejmaveric004 pisze:zrobiłem za miską jak w nissanach :PBlacha pisze:Magiel przed czy za belką?
Ostatnio pojawiają się projekty gdzie do e34 zakładają zawias z e36/e46 i miska tylna.
Fajnie lata![]()
Co do szklanek to może chłodnica oleju pomoże
- Pan. B
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Biały Kościół
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
http://przeklej.org/file/JRy8c3/baffle.plate.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
Pierwszy plik z wymiarami z brazeu drugi z instrukcją montażu z turner motorsport.
Trzeba sobie dokupić 3 klapki do miski m3 e30, są dostępne w aso bmw ok 50zł/szt.
Sory za OT;)
Pierwszy plik z wymiarami z brazeu drugi z instrukcją montażu z turner motorsport.
Trzeba sobie dokupić 3 klapki do miski m3 e30, są dostępne w aso bmw ok 50zł/szt.
Sory za OT;)
-
- User
- Posty: 54
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 22:28
- Imię: m
- lokalizacja: Poznań
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
Nieźle to wyszło. Gratki.
Jaką moc uzyskales na turbinie z volvo 13t ?
Jakie odczucie na obecnej w stosunku do tej z volvo?
Kiedy doładowanie itd.
Jaką moc uzyskales na turbinie z volvo 13t ?
Jakie odczucie na obecnej w stosunku do tej z volvo?
Kiedy doładowanie itd.
- maveric004
- Turbo-Team
- Posty: 174
- Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Nowy Dwór Mazow
- maveric004
- Turbo-Team
- Posty: 174
- Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Nowy Dwór Mazow
- maveric004
- Turbo-Team
- Posty: 174
- Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Nowy Dwór Mazow
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
dam resztę zdjeć pózniej bo się nie chcą dodawać 

- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
Zmyślne rozwiązanie, czy ktoś w Polsce już to stosował czy jesteś pionierem?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- User
- Posty: 65
- Rejestracja: 20 lut 2014, o 21:27
- Imię: Kamil
- lokalizacja: MMZ
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
Jesteśmy pionierami
Ja od koncepcji w pewnym stopniu (jak jest jakiś problem to pomagam go rozwiązać), Maverick od całej reszty.
Tzn, było jedno e28 z podobnym rozwiązaniem zawieszenia w PL. Ale tam kolumny były seryjne. Maverick chciał z początku zrobić zawieszenie na unibalach, żeby nie ciąć belki, ale namówiłem go na fabryczne sworznie i szczep dwóch belek. Próbowaliśmy uwalczyć coś na kolumnach od e34 i wahaczach z e36, coś nawet wychodziło, ale nadal to nie było to.
Reszta teraz już pójdzie z górki, najtrudniejsze raczej za Rafałem. Koło ustawione w nadkolu - więc dwa punkty odniesienia są (mocowanie w belce i pozycja koła w nadkolu) teraz wystarczy umocować "lizak" i można testować czy działa. Później to już kwestia przykręcenia zestawu skrętu.

Tzn, było jedno e28 z podobnym rozwiązaniem zawieszenia w PL. Ale tam kolumny były seryjne. Maverick chciał z początku zrobić zawieszenie na unibalach, żeby nie ciąć belki, ale namówiłem go na fabryczne sworznie i szczep dwóch belek. Próbowaliśmy uwalczyć coś na kolumnach od e34 i wahaczach z e36, coś nawet wychodziło, ale nadal to nie było to.
Reszta teraz już pójdzie z górki, najtrudniejsze raczej za Rafałem. Koło ustawione w nadkolu - więc dwa punkty odniesienia są (mocowanie w belce i pozycja koła w nadkolu) teraz wystarczy umocować "lizak" i można testować czy działa. Później to już kwestia przykręcenia zestawu skrętu.
- maveric004
- Turbo-Team
- Posty: 174
- Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Nowy Dwór Mazow
- Pan. B
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Biały Kościół
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
A wahacz z e46?
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
Przekozacko to wymyśliłeś
W belkę wstawiłeś tulejkę z takim samym fi z jedneji drugiej strony czy jest to przystosowane jakoś pod sworzeń ?
Wahacz z e46 jest 3cm dłuższy od e36 więc już będzie lepiej ale jak chcesz mega skręt to wahacze +9cm i poduchy z e36 M3 żeby górę wysunąć na zewnątrz i będzie wózek widłowy

W belkę wstawiłeś tulejkę z takim samym fi z jedneji drugiej strony czy jest to przystosowane jakoś pod sworzeń ?
Wahacz z e46 jest 3cm dłuższy od e36 więc już będzie lepiej ale jak chcesz mega skręt to wahacze +9cm i poduchy z e36 M3 żeby górę wysunąć na zewnątrz i będzie wózek widłowy

-
- User
- Posty: 65
- Rejestracja: 20 lut 2014, o 21:27
- Imię: Kamil
- lokalizacja: MMZ
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
Wahacz z e46 będzie za krótki. Da pozycję koła mniej więcej jak w serii. A w serii tak próbnie Maverick osiągnął duuużo - bo była chwila refleksji by jedynie zamocować wahacze typu L zamiast dwóch fabrycznych. Ale nadal to nie było warte kontynuowania. Skręt dałoby radę zrobić jak w widlaku, ale zmiana kątów wyszła okropnie źle. Przy max skręcie, koło prowadzące miałoby jakieś 20% styczności z nawierzchnią. Co dałoby średnio jakieś 50% styku (przecież nie całym kątem się lata non stop). Więc sumarycznie, wyszłoby że trakcja na oponach które teraz ma rafał byłaby na poziomie 15" opony o szerokości 175mm w najlepszym przypadku.
Z kolei strzelanie o ile ma być dłuższy wahacz od tego co jest teraz to trochę jakby do wróżbity Macieja zadzwonić. Bo nie wahacz jest w cale najważniejszy.
Jedno jest pewne,
- wahacz dłuższy musi być,
- koło musi zmieścić się w seryjnym nadkolu (najtrudniejsze do spełnienia)
- negatywny kąt pochylenia koła przy ustawieniu na wprost musi być mniej więcej jak seria
- pozytywny kąt pochylenia koła przy max skręcie musi być jak najmniejszy
- sworznie wahacza muszą mieć odpowiedni zakres pracy, seryjny wahacz z e3X czy e46 tego nie zapewni, nawet przedłużany (chyba że zmieni się odległość osi koła od ucha sworznia zwrotnicy, nie zmieniając długości od osi koła do górnego mocowania)
- no i skręt musi być znacząco większy niż był ,na tym kole które chce mieć Maverick.
To wszystko po tym czasie który Maverick poświęcił na różne przymiarki i który my we dwóch poświęciliśmy na analizowanie zmian, jest do osiągnięcia.
Więc summa summarum, wahacz palony z blachy raczej będzie grany, z odpowiednim gięciem pod sworzeń zwrotnicy - to najlepsze wyjście. Do tego adapter pod zwrotnicę, relokacje drążków i nowe górne mocowanie (zmiany wprowadzane stopniowo w tej kolejności, żeby wiedzieć jak w praktyce wpływają zmiany na prowadzenie się samochodu). I wtedy każda e34 będzie skręcać jak normalny driftowóz.
Żeby nie wyglądało strasznie, roboty jest tyle samo (i jest ona taka sama) co w innych samochodach do driftu (tylko wartości należy ustalić inne niż stosowane są w innych samochodach), z tą różnicą że tutaj przeszczepiono wahacz.
EDIT: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... a25882568b" onclick="window.open(this.href);return false;
Taki rezultat osiągnęliśmy na seryjnej ladze e34, i jednym wahaczu z e34 umocowanym na sztywno, a drugim - skośnym usuniętym. Jedynie zmieniając kilka rzeczy w seryjnej przykręcanej zwrotnicy, nic innego nie było ruszane. Niby wszystko było ok, ale koło już tarło o nadkole błotnika. Gdyby dołożyć relokacje drążków kierowniczych doszłoby jeszcze parę stopni wychylenia. Tylko że jak wspomniałem, seryjna laga e34 ma swoje ograniczenia których nie da rady przeskoczyć, a seryjne zwrotnice z e36 już otworzyły kilka opcji osiągnięcia założonego celu.
Z kolei strzelanie o ile ma być dłuższy wahacz od tego co jest teraz to trochę jakby do wróżbity Macieja zadzwonić. Bo nie wahacz jest w cale najważniejszy.
Jedno jest pewne,
- wahacz dłuższy musi być,
- koło musi zmieścić się w seryjnym nadkolu (najtrudniejsze do spełnienia)
- negatywny kąt pochylenia koła przy ustawieniu na wprost musi być mniej więcej jak seria
- pozytywny kąt pochylenia koła przy max skręcie musi być jak najmniejszy
- sworznie wahacza muszą mieć odpowiedni zakres pracy, seryjny wahacz z e3X czy e46 tego nie zapewni, nawet przedłużany (chyba że zmieni się odległość osi koła od ucha sworznia zwrotnicy, nie zmieniając długości od osi koła do górnego mocowania)
- no i skręt musi być znacząco większy niż był ,na tym kole które chce mieć Maverick.
To wszystko po tym czasie który Maverick poświęcił na różne przymiarki i który my we dwóch poświęciliśmy na analizowanie zmian, jest do osiągnięcia.
Więc summa summarum, wahacz palony z blachy raczej będzie grany, z odpowiednim gięciem pod sworzeń zwrotnicy - to najlepsze wyjście. Do tego adapter pod zwrotnicę, relokacje drążków i nowe górne mocowanie (zmiany wprowadzane stopniowo w tej kolejności, żeby wiedzieć jak w praktyce wpływają zmiany na prowadzenie się samochodu). I wtedy każda e34 będzie skręcać jak normalny driftowóz.
Żeby nie wyglądało strasznie, roboty jest tyle samo (i jest ona taka sama) co w innych samochodach do driftu (tylko wartości należy ustalić inne niż stosowane są w innych samochodach), z tą różnicą że tutaj przeszczepiono wahacz.
EDIT: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... a25882568b" onclick="window.open(this.href);return false;
Taki rezultat osiągnęliśmy na seryjnej ladze e34, i jednym wahaczu z e34 umocowanym na sztywno, a drugim - skośnym usuniętym. Jedynie zmieniając kilka rzeczy w seryjnej przykręcanej zwrotnicy, nic innego nie było ruszane. Niby wszystko było ok, ale koło już tarło o nadkole błotnika. Gdyby dołożyć relokacje drążków kierowniczych doszłoby jeszcze parę stopni wychylenia. Tylko że jak wspomniałem, seryjna laga e34 ma swoje ograniczenia których nie da rady przeskoczyć, a seryjne zwrotnice z e36 już otworzyły kilka opcji osiągnięcia założonego celu.