E-30 HOLSET HX40, Powered by jendrek

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
jendrek e-30
User
Posty: 54
Rejestracja: 25 paź 2009, o 16:34
Imię: Andrzej
lokalizacja: Ożarów Maz

E-30 HOLSET HX40, Powered by jendrek

Post autor: jendrek e-30 »

Witam chciałbym wam zaprezentować kolejny projekt mojej konstrukcji BMW E-30 m30b35 turbo, auto już miało silnik m30 jak trafiło do mnie właściciel nabył je z przeznaczeniem do driftu, generalnie zaczęło się od napraw bieżących i modyfikacji poprawiające prowadzenie auta. Jesienią zeszłego roku urodził się pomysł poturbowania tegoż silnika. Silnik był w bardzo dobrej kondycji naprawdę poruszał się bardzo zacnie jak na m30 wolno ssące. Modyfikacje pod turbo zaczęliśmy od założenia ecu-mastera i odprężenia silniki, przekładką o grubości 0.6mm plus dwie uszczelki o grubości 1.72mm. Przenieśliśmy przepustnicę na drugą stronę żeby wyeliminować zawiłość dolotu, IC zostało odwrócone do góry wlotem i wylotem żeby maksymalnie skrócić dolot. Auto generalnie z kończone wystrojone na 0.9b porusza się zacnie nawet bardzo zacnie bym powiedział, przy strojeniu mieliśmy małą niespodziankę ponieważ wtryski 440 przy ciśnieniu paliwa 3b i przy doładowaniu 0.7b przestały dawać radę (robiło się ubogo na górze) założyłem regulator ciśnienia paliwa podkręciłem ciśnienie na 4b i okazało się że jest ok. więc i bost podkręciliśmy na 0.9B. Hamownię odwiedzimy na pewno bo jestem ciekawy co tam wynikło bo auto robi straszną robotę.





MODEL: BMW E-30 M30B35



Silnik: Seria + odprężenie


Układ dolotowy: Złączki silikonowe+ orurowanie kwasówki


Układ wydechowy: Stal ocynkowana o średnicy 65mm, tłumik z kwasu


Układ wtryskowy: wtryski 440 + pompa paliwa Waluro + regulator paliwa

Elektronika: ECU-MASTER DET II

Układ chłodzenia: Chłodnica od diesla + potężny wentylator

Układ napędowy: Most e-szperka o przełożeniu 3.64, skrzynia ori m30

Zawieszenie: sprężyny H&R amorki utwardzane, w planach gwint k sporta

BODY KIT: BRAK



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Jak się pojawi wykres to na pewno go umieszczę




POZDRAWIAM :ph34r:
Mechanika ? swapy - modyfikacje - zawieszenia i silników - oraz naprawy bieżące i główne
Nie tylko BMW 602-75-20-18
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: E-30 HOLSET HX40, Powered by jendrek

Post autor: sierRKA »

ja jestem pedantem i dlatego podoba mi sie projekt. auto pewnie zapie....dala ładnie ale tez wszystko ladnie i estetycznie wykonane :ok:
co to, skad i oczywiscie jak cenowo wypadaja kolanka gumowe "logpro cos tam"?? pzdr
p.s. widze, ze powstal i jest uzywany znak firmowy..
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
jendrek e-30
User
Posty: 54
Rejestracja: 25 paź 2009, o 16:34
Imię: Andrzej
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: E-30 HOLSET HX40, Powered by jendrek

Post autor: jendrek e-30 »

Tak tak powstał i niebawem będzie stronka, i miejsce nowe bardzo ładne terakota glazura kosteczka przed garażem jest ok,




POZDRAWIAM :ph34r:
Mechanika ? swapy - modyfikacje - zawieszenia i silników - oraz naprawy bieżące i główne
Nie tylko BMW 602-75-20-18
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E-30 HOLSET HX40, Powered by jendrek

Post autor: elmo0104 »

W jakim przedziale wyszło CR po odprężeniu Jędruś? Jakie było seryjnie a jakie jest teraz? Czy robiłeś coś z blokiem silnika w tym kierunku? Mega IC :ph34r: Jak gołębia w niego złapiesz to nie straci za wiale na wydajności:D
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
owiec
User
Posty: 57
Rejestracja: 24 lis 2009, o 20:48
Imię: Marcin
lokalizacja: [RJS]

Re: E-30 HOLSET HX40, Powered by jendrek

Post autor: owiec »

może jakiś filmik jak to lata? :tongue:
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: E-30 HOLSET HX40, Powered by jendrek

Post autor: mcgiver »

jendrek a co to za holset ?
rozmiarami strona goraca przypomina moją k27 .
jak to pompuje i od jakich obrotów ?
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E-30 HOLSET HX40, Powered by jendrek

Post autor: elmo0104 »

"E-30 HOLSET HX40, Powered by jendrek"
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: E-30 HOLSET HX40, Powered by jendrek

Post autor: mcgiver »

fakt w tytule jest , a ja szukałem w opisie :śmiech: .
w czym to było montowane ?
jak to sie sprawuje w tym silniku ?
jendrek e-30
User
Posty: 54
Rejestracja: 25 paź 2009, o 16:34
Imię: Andrzej
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: E-30 HOLSET HX40, Powered by jendrek

Post autor: jendrek e-30 »

Tak jak napisane mojego pomysłu ta hybryda, część gorąca jaka najmniejsza weszła znaczy policzona i o odpowiednim kanale wydechowym, powiększone koło kompresji, nie bardzo mam jak opisać to co się działo z tą sprężarką bo nie wiem od czego co na niej jest tylko jest to co mi pasowało żeby było, pompuje już od 2500tyś obr a masakra jest już od 3000tyś obr, a na 5 biegu od 1500tyś obr jest 0,5B a przy 2000tyś obr jest 0,9B poprostu masakruje asfalt, i powiem że też mi się spłoszyła na 5 biegu było 4 do końca i poprawiłem 5 i poszła bokiem , obsrałem się po pachy bo nie liczyłem na to wcale, dla mnie kiler jest to auto .




POZDRO :ph34r:
Mechanika ? swapy - modyfikacje - zawieszenia i silników - oraz naprawy bieżące i główne
Nie tylko BMW 602-75-20-18
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E-30 HOLSET HX40, Powered by jendrek

Post autor: elmo0104 »

a co z tym odprężeniem?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E-30 HOLSET HX40, Powered by jendrek

Post autor: korona »

Jendrek gratulacje - to chyba najładniejsze od strony estetyki BMW jakie zrobiłeś, widać dbałość o szczegóły, właściciel też się do tego przyczynił nie oszczędzając na częściach np kolankach redukcyjnych dolotu. Czym malowaliście elementy silnika na niebiesko - zwykły akryl? Dolot i wydech (DP wraz z WG) też nieźle wyszły, szkoda że trzeba było ciąć maskę - chyba że to było celowe. Kolektor wydechowy od wewnątrz szlifujesz na spawach? Pękł ci kiedyś taki kolektor przy flanszach lub przy turbo - tylko szczerze :heh:, to już któryś z rzędu podobny, teoretycznie powinno być lepiej niż przy skrzynkowym bo naprężenia mają gdzie się rozchodzić.



elmo0104 pisze:a co z tym odprężeniem?
W uproszczeniu dla 80-90mm średnicy cylindra każde 1mm różnicy w położeniu głowicy to ok 1st inna kompresja - na plus lub na minus w zależności czy głowica idzie w dół czy w górę :wink2:
www.turboBMW.pl
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: E-30 HOLSET HX40, Powered by jendrek

Post autor: mcgiver »

jendrek e-30 pisze:Tak jak napisane mojego pomysłu ta hybryda, część gorąca jaka najmniejsza weszła znaczy policzona i o odpowiednim kanale wydechowym, powiększone koło kompresji, nie bardzo mam jak opisać to co się działo z tą sprężarką bo nie wiem od czego co na niej jest tylko jest to co mi pasowało żeby było, pompuje już od 2500tyś obr a masakra jest już od 3000tyś obr, a na 5 biegu od 1500tyś obr jest 0,5B a przy 2000tyś obr jest 0,9B poprostu masakruje asfalt, i powiem że też mi się spłoszyła na 5 biegu było 4 do końca i poprawiłem 5 i poszła bokiem , obsrałem się po pachy bo nie liczyłem na to wcale, dla mnie kiler jest to auto .




POZDRO :ph34r:
no to fajnie :pasuje: .
mam nadzieję ze miałes gacie na zmiane bo inaczej tego nie widzę :śmiech:
jendrek e-30
User
Posty: 54
Rejestracja: 25 paź 2009, o 16:34
Imię: Andrzej
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: E-30 HOLSET HX40, Powered by jendrek

Post autor: jendrek e-30 »

Po lakierze ledwie wspomnienie bo zszedł od temp ( a mialo być tak słodko) było za grubo ba chciałem żeby się lśniło, a z gaciami problem był poważnie, miałem za pasażera Karol E28, bynajmniej ja narżnąłem po pachy dodam że otarliśmy się o krawężnik na grubość lakieru bo na feldze tylko jego brak za obserwowałem. Panowie to co wyszło z tego wszystkiego przeszło moje najśmielsze oczekiwania gryzie masakruje asfalt i nie wiem jak to opisać, a po wczorajszym to brak mi słów, start z 2 poprawka 3 po chwili 4 i świata nie widać to jest masakra co to auto wyprawia, hehehe dodam tylko że pali około 40L przy pełnym ogniu, przy cyklu mieszanym na zbiorniku 200km a jak ogień to jak obrotomierz rośnie to wskazówka od paliwa spada.



POZDRO :ph34r:
Mechanika ? swapy - modyfikacje - zawieszenia i silników - oraz naprawy bieżące i główne
Nie tylko BMW 602-75-20-18
jendrek e-30
User
Posty: 54
Rejestracja: 25 paź 2009, o 16:34
Imię: Andrzej
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: E-30 HOLSET HX40, Powered by jendrek

Post autor: jendrek e-30 »

Auto było na hamowni, dałem ciała bo wziąłem wykresu w wersji elektronicznej i mam kartki a nie mam skanera, jakoś to przeskoczę kilka razy hamowane auto było na 4 ślizgało się, na 5 poszło i wypluła 333km i 560nm jestem generalnie zadowolony tylko mały nie dosyt związany z konikami




POZDRAWIAM :ph34r:
Mechanika ? swapy - modyfikacje - zawieszenia i silników - oraz naprawy bieżące i główne
Nie tylko BMW 602-75-20-18
JanekLWC
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 17 cze 2010, o 09:59
Imię: Marcin
lokalizacja: Łowicz

Re: E-30 HOLSET HX40, Powered by jendrek

Post autor: JanekLWC »

albo mi nie dziala przeglądarka tak jak potrzeba albo zdjecia sie nie otwierają...z checią bym podejrzał projekt klienta, który był dzisiaj u mnie na firmie :)
ODPOWIEDZ