E28 m30b28 bi turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Karol
User
Posty: 87
Rejestracja: 27 paź 2009, o 12:45
Imię: Karol
lokalizacja: TheDark

E28 m30b28 bi turbo

Post autor: Karol »

MODEL: e28 m30b28

Modyfikacje:

Modyfikacje głowicy:
-poprzedni właściciel coś tam robił, ale szczegółów nie znam


Modyfikacje bloku:
seria

Układ dolotowy:
-dwie turbinki z silnika N54b30
w turbinkach zostały wymienione actualtory z saaba 900 turbo. Bez podłączonego zaworka( MBC czy elektrozaworu) maksymalne doładowanie to 0.2b
-przepustronica przeniesiona na drugą stronę, 76mm
-IC Saab 9000 Aero
-łączniki silikonowe
-rury - między IC a przepustnica 76mm, przed IC 44mm x2 schodzące w 63mm


Układ wydechowy:
-2.5 cała x2, za dyfrem schodzą się w 3 calowy tłumik przelotowy, plecionka przy turbinach
-odwrócone seryjne kolektory do nich dopasowane turbo
Obrazek
Obrazek


Układ wtryskowy:
-315ccm przy 3b
-wyczynowy regulator paliwa
-pompa paliwa to jakiś zamiennik o wydajność ok 220l/h i ciśnieniu 6-9b. Pompa została przeniesiona do środka.

Elektronika:
-L-jetronic wywalonym, wsadzony Motronic z końcówką komputera 179
-konwersja MAF --MAP
-czujnik temperatury w kolektorze dolotowym
-dodatkowe wskaźniki : ciś. oleju, temp. wody, EGT, boost
-elektrozawór z silnika N54b30
-EcuMaster


Układ chłodzenia:
-Dodatkowy wentylator - CZEKA

Układ napędowy:
-wzmocniony docisk
-short shifter

Dodatkowo:
Smarowanie poprowadzone z podstawki pod filtr oleju. Podstawka ta, ma dodatkowe wyjścia na chłodnicę oleju. Funkcję chłodnicy pełni seryjna chłodnica od oleju skrzyni biegów. Jak narazie wytrzymuje. Każda turbinka ma oddzielny sływ o średny ok 10mm.

Oczywiście hamulce i zawieszenie zostało przerobione i dostosowane do wymagań driftingu.
Autko będzie można zobaczyć wieczorkami po wiaduktach w wawie :twisted:

Zostało już strojenie i ogranięcie jakiś filterków.


Mapa turbinki:
Obrazek

PODOBNO max tych turbinek w n54b30 to ok 480KM
W N43b30 doładowanie to chyba 0.4b, N54b30 przy 0.9 ma ok 400KM. Na dzień dobry dajemy 0.7b.
Niestety to tylko teoria przepisana z forum http://www.e90post.com/forums.
Mam cichą nadzieję na 300+
Wczoraj w czasie próbnych jazd 0.5b pokazało się przy 3 tys

PS Wieczórkiem postaram się wrzucić jakies dodatkowe foty.
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E28 m30b28 bi turbo

Post autor: korona »

E28to moja niespełniona (na razie) miłość, miałem E23 z przodem E24 i sentyment do rekinów już został... Jak wymiarowo ma się auto do E36 czy E30 tzn jak to skręca, nie jest za długie? Jaki kolor nadwozia? Daj jakieś zdjęcia proszę.
elektrozawór z silnika N54b30

Będziesz sterował doładowanie ecumasterem przez EBC ?

Wklej zdjęcia tych turbin, jakie mają flansze przy kolektorze wydechowym? W ogóle to wszystkie foto wklejaj bo jestem ciekawy jak to rozwiązałeś. Gratuluję, to chyba pierwsze BMW b-turbo home made w PL ;)
www.turboBMW.pl
Karol
User
Posty: 87
Rejestracja: 27 paź 2009, o 12:45
Imię: Karol
lokalizacja: TheDark

Re: E28 m30b28 bi turbo

Post autor: Karol »

W czasie zeszłorocznej zimy rozkręcilem Bunię na części pierwsze. Przy okazji powalczyłem o większy negaty.
Obrazek
Nie obyło się bez wymiany wahaczy na inne. Seryjne wahacze kontra hybryda e23 i e39
Obrazek

Taki jest efekt końcowy, negatyw ponad 6 stop. Jestem troszkę rozczarowany ponieważ zmniejszym się kąt wyprzedzienia sworznia zwrotnicy. Mam już plan jak zrobić, żeby zmniejszyć negatyw, zwiększyć KWSZ a dodatkowo przerobimy zwrotnice, żeby osiągnąć jak największy skręt kół.
Obrazek

Dodatkowo większość elementów gumowych wymienilem na poliuretany: gumy tynej belki, wahaczy, łącznik wału, wspornik drążka kierowniczego.
Przednie hamulce zaadaptowalem z BMW e92 335i - troszke większe, ale przede wszytskim lżejsze

Obrazek
Tak poglądowo wyglądają turbinki. Brakuje jeszcze filtrów. Chłodzenie wodą poprowadzone jest od chłodnicy ( odpowietrzenia) z powrotem do zbiorniczka.
Problem jest gdy wskończymy jazdę i woda zalega w turbinkach. Niestety kończy się to gotowaniem wody w przewodach przy sprężarkach.

Z racji tego, że seryjne turbosprężarki na stałe połączone są z kolekrami, uciąłem je i połączyłem z seryjną flanszą m30b35 ( trójkątną ) Średnia rur okazała się jednakowa.
Obrazek
Obrazek

Wnętrze dosyć spartańsko wyposażone
Obrazek

Ogólny poglądą na bajzel pod maską. Niestety brakuje mi jeszcze listwy na wiązkę
Obrazek

Co do body kitu, zostawiam to na później jak już się naciesze autem i zmienimy mocowania przedniego zawieszenia.
Myślę nad dowiem opcjami poszerzenia M3 i dokładki: http://srmm.com.pl/wp-content/uploads/2" onclick="window.open(this.href);return false; ... evo-12.jpg ,
Obrazek


Teraz kilka wyjaśnień. Mam świadomość, że może to zalatywać drutem i może po części tak jest. Za nim nie wziąłem się robienie tego auta, nie miałem do czeynienia z mechaniką :D Wynająłem magazyn i poszedłem na żywioł. Rozkręcilem całą furę, aż została sama buda i jaazda.... Skręcamy wszystko na nowo ulepszając i zmieniając...
Dlatego też kilk rzeczy będzie poprawionych i jeszcze bardziej udoskonalonych, niestety takie koszta i cena zabawy laika...
Przyznam... porwałem się z motyką na słońce, ale trzeba to skończyć nie? :lol:
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E28 m30b28 bi turbo

Post autor: Michał_Małecki »

Karol pisze: Taki jest efekt końcowy, negatyw ponad 6 stop. Jestem troszkę rozczarowany ponieważ zmniejszym się kąt wyprzedzienia swożnia zwrotnicy. Mam już plan jak zrobić, żeby zmniejszyć negatyw, zwiększyć KWSZ a dodatkowo przerobimy zwrotnice, żeby osiągnąć jak największy skręt kół.
Też myślałem o przerobieniu zwrotnicy - skróceniu odległości pomiędzy mocowaniem sworznia wahacza a sworzniem końcówki drążka kierowniczego. Jak planujesz to zrobić? Spawać? Spaw wytrzyma?
Maleckis Motorsport
Karol
User
Posty: 87
Rejestracja: 27 paź 2009, o 12:45
Imię: Karol
lokalizacja: TheDark

Re: E28 m30b28 bi turbo

Post autor: Karol »

Podobno niekórzy spawają nawet wahacze, ale wolałbym tego uniknąć. Tym zajmie się już znajomy a znająć jego nie będzie spawania. Dla przykładu na drążki kierownicze zrobił coś na wzór śruby rzymskiej.
Tak, sterowanie actuatorami będzie odbywało się przez elektrozawór. Jakby co to mam jeden na zbyciu.
Kolektowy wydechowe są w pełni seryjne od m30, ale odwrócone.
jendrek e-30
User
Posty: 54
Rejestracja: 25 paź 2009, o 16:34
Imię: Andrzej
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: E28 m30b28 bi turbo

Post autor: jendrek e-30 »

Tak Michał spaw wytrzyma na 100% znam kogoś co ma tak w 30 i jest kozak o ile dobrze pamiętam to od lewej do prawej 2,5 obrotu czy 2,25 w tych granicach na pewno i u niego zdaję to egzamin, u mnie mocowania zacisków są dospawane i już było kilka lądowań z 150kmh 180kmh i działa nawet ostatni tam zaglądałem i nic się nie dzieje, trzeba dużym prądem dobrze przetopić i będzie działać, jak nie jesteś pewny drugi sposób spawanie to miejsce spawania i element do przyspawania przed spawaniem rozgrzać palnikiem (tlenowo acytylenowym) do czerwoności żeby świeciło mocno i spawać wtedy będzie na pewno ok




POZDRAWIAM :geek:
Mechanika ? swapy - modyfikacje - zawieszenia i silników - oraz naprawy bieżące i główne
Nie tylko BMW 602-75-20-18
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E28 m30b28 bi turbo

Post autor: Szary »

Masz troche druciarni pod maską, ale myśle ze ogarniesz to. Dobrze, że jesteś świadom tego. Pozatym chyba każdy tak zaczynał - ja np w swoim pierwszym projekcie turbo mialem połączone wyjscie z turbiny z przepustnicą za pomocą rury od odkurzacza - to byl hardcore :lol:
Karol
User
Posty: 87
Rejestracja: 27 paź 2009, o 12:45
Imię: Karol
lokalizacja: TheDark

Re: E28 m30b28 bi turbo

Post autor: Karol »

Podobno listwa ma być we wtorek. Napewno w takim stanie nie oddam go na strojenie, wstyd :lol:
jendrek e-30
User
Posty: 54
Rejestracja: 25 paź 2009, o 16:34
Imię: Andrzej
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: E28 m30b28 bi turbo

Post autor: jendrek e-30 »

Karol może coś z tej listwy będzie, był u mnie człowiek od listwy i miał w bagażniku dolną część więc i może się góra znajdzie





POZDRO :geek:
Mechanika ? swapy - modyfikacje - zawieszenia i silników - oraz naprawy bieżące i główne
Nie tylko BMW 602-75-20-18
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: E28 m30b28 bi turbo

Post autor: mcgiver »

fajny projekcik , trzymam kciuki .
sam byłem posiadaczem e28m30b25 , którego sprzedałem na rzecz e34 .
Decyzji o sprzedaniu żałowałem już po roku czasu , ale auto było już nie do odkupienia czego bardzo załuję , bo silnik który robię wsadziłbym właśnie do e28 , który jest bardzo wdzięcznym samochodem .
Karol
User
Posty: 87
Rejestracja: 27 paź 2009, o 12:45
Imię: Karol
lokalizacja: TheDark

Re: E28 m30b28 bi turbo

Post autor: Karol »

Auto oddane na strojenie, zobaczymy co z tego wyjdzie....
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E28 m30b28 bi turbo

Post autor: korona »

Twój cytat z innego tematu:
Karol pisze:Niestety nie udało się zadowalająco ustawić mieszanki. Teraz czeka mnie zmiana sprzęgła i wynajęcie hamowni...
Jakie doładowanie? Dlaczego nie mogliście ustawić tak jak chcieliście, kto stroił?

Co do hamowni na strojenie - ja dotychczas dawałem sobie radę bez niej ale obecnie jest to już niewykonalne (za dużo KM lub za krótkie i za śliskie drogi niezależnie od pogody ;)). U mnie w okolicy wynajęcie obciążeniówki na godzinę w tym ze 3 pomiary to ok 400zł, to sporo biorąc pod uwagę że ciągle coś zmieniam i w zasadzie co jakiś czas na nowo trzeba by stroić. Obecnie z kumplem próbujemy zbudować własne rolki + obciążenie, tylko do strojenia, większość części już mamy łącznie z rolkami i łożyskami, trzeba by to tylko do kupy złożyć. Jak się uda to będzie się łatwiej stroić a może i ktoś wykona sobie podobne na wzór.
www.turboBMW.pl
Karol
User
Posty: 87
Rejestracja: 27 paź 2009, o 12:45
Imię: Karol
lokalizacja: TheDark

Re: E28 m30b28 bi turbo

Post autor: Karol »

Główną przeszkodą jest zbyt duży negatyw, który utrudnia panowanie nad autem przy jeździe na wprost. Do tego jak połączymy to z wysokimi prędkościami i teraźniejszą aurą.
Strojenie powierzyłem Zibiemy z racingforum. Jak wcześniej pisałem aktuatory zaadaptowałem od Saaba 150KM. Stety i niestety mają one na tyle delikatną sprężynę, że otwierają się już przy 0,2b. Zblokowaliśmy ciśnienie elektrozaworkiem do 0,5b. Przy tej wartości ciśnienie spalin już samo uchyla zawór. Muszę podciągnąć sprężynki i powinno już bez problemu dmuchnąć 0.7b

Na stronie VTG wyczytałem, że u nich 1h kosztuje 200zł. Podobno jest możliwość dogadania się w właścicielem hamowni na Mineralnej.
Karol
User
Posty: 87
Rejestracja: 27 paź 2009, o 12:45
Imię: Karol
lokalizacja: TheDark

Re: E28 m30b28 bi turbo

Post autor: Karol »

korona pisze: Obecnie z kumplem próbujemy zbudować własne rolki + obciążenie, tylko do strojenia, większość części już mamy łącznie z rolkami i łożyskami, trzeba by to tylko do kupy złożyć. Jak się uda to będzie się łatwiej stroić a może i ktoś wykona sobie podobne na wzór.
Pomysł własny, czy macie jakieś "materiały naukowe " :heh:
Karol
User
Posty: 87
Rejestracja: 27 paź 2009, o 12:45
Imię: Karol
lokalizacja: TheDark

Re: E28 m30b28 bi turbo

Post autor: Karol »

po długich poszukiwaniach docisku od jednomasa ......
Obrazek
teraz możne dmuchać i dmuchać :devill2:
ODPOWIEDZ