BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
złotko
User
Posty: 43
Rejestracja: 5 lut 2013, o 16:32
Imię: Kamil
lokalizacja: SJZ

BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: złotko »

Witam!

Za namową kilku osób postanowiłem pokrótce opisać swój projekt na bazie BMW e30 320.

Samochód zakupiłem jakieś 6 lat temu od miłej pani w Rudzie Śląskiej ;)
Od początku samochód był przygotowywany pod drift/zawody driftingowe. Miałem już kilka silników z palety BMW m.in. m30b35, m62b44 chyba z 2 i od 2 sezonów m60b40 :D

Niestety seryjny m60b40 nie pozwala na konkurowanie z mocniejszymi samochodami. Pierwszym pomysłem było włożenie s62b50 ale koszt silnika i koszt swapu trochę przerastał moje możliwości finansowe wiec za namowa mojego przyjaciela Sebastiana(guzbmw30) i Adama(korona) postanowiłem doładować silnik turbosprężarką holseta hx40 ;)

Poniżej postaram się przedstawić zakres modyfikacji i w miarę na bieżąco aktualizować ;)


Silnik:
- BMW m60b40 czyli poczciwe 4L V8.
- Silnik cofnięty około 8cm.
- Turbosprężarka holset hx40.

Obrazek
Obrazek


Układ dolotowy:
- Chiński intercooler 600x300x76mm
- Usunięty przepływomierz
- Rury nierdzewka 76mm
- Zawór upustowy powietrza BOV HKS

Obrazek
Obrazek


Układ wydechowy:
- Customowy kolektor wydechowy, odpuszczony i sfrezowany.
- v-band 51mm.
- Zawór upustowy spalin 50mm
- Wydech kolanko nierdzewka 76mm puszczony nad maskę.
- Rura WG puszczona nad maskę w miejscu znaczka :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Układ paliwowy:
- Wtryskiwacze 335ccm 3bary.
- Zbiornik paliwa w bagażniku na bazie zbiornika rezerwowego z motorówki.
- Pompa paliwa zewnętrzna 6 barów
- Przewody paliwowe miedziane/w oplocie/gumowe

Obrazek


Elektronika:
- Ecumaster DET3 z map sensorem
- Strojenie by LAMIK TUNING
- Usunięta ori puszka z bezpiecznikami
- Dodatkowe wskaźniki temp wody, oleju, voltomierz, bost.


Układ chłodzenia:
- Chłodnica wody z BMW v8 650x440x32
- Chłodnica przeniesiona do bagażnika.
- Wiatraki ssące ford mondeo plus pchający 16''
- Rury 40mm
- Dodatkowe odpowietrzniki
- Nowa pompa wody
- Usunięty termostat
- Chłodnica oleju 16-rzędowa, przewody 16mm, filtr oleju przeniesiony.
- Chłodnica oleju wspomagania 9-rzedowa

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Układ napędowy:
- Skrzynia biegów 5b z bmw e34 530 V8
- Sprzęgło spiek 4 łopatki, ori docisk i dwumas po regeneracji.
- Dyfer w zależności od potrzeb aktualnie 3,25 zaspawany.
- Wał skracany i wywarzany Eta

Obrazek


Przednie zawieszenie:
- Konwersja na 5x120
- Przerobione wahacze i zwrotnice
- Relokatory drążków kierowniczych
- Maglownica bmw e36 + pompa wspomagania bmw e36
- Gwint ISC Drift z regulacja twardości
- Poliuretany


Zawieszenie tylne:
- Konwersja na 5x120 z compacta na tarczach
- Belka na 0
- Poliuretany
- Gwint ISC DRIFT ze Skyline r33 z regulacja twardości.

Karoseria:
- Zderzak laminat przód i tył wzór M3
- Błotniki z parapetem laminat
- Drzwi laminat
- Zaślepiony szyberdach
- Maska i klapa bagażnika laminat
- Oklejenie teamowe ZR TRACZYŃSKI DRIFT TEAM

Obrazek


Wnętrze:
- Klatka bezpieczeństwa by Budowa Rajdówek z homologacja.
- Usunięte wszystko co zbędne.
- Fotele bimarco i sparco
- Ręczny hydrauliczny
- Kierownica MOMO
- Pasy szelkowe
- Szyby poliwęglan 3mm


Moc i moment po modyfikacjach:
-377KM 596NM przy 0,4b
Głównym założeniem była możliwie jak najmniejsza awaryjność. Odcinka cofnięta na 6200.
Potencjał przy tym doładowaniu był jeszcze trochę większy ale seryjny docisk mógł by się poddać...

Obrazek


Ogólnie samochód wymaga jeszcze kilku poprawek przed sezonem, ale na Drift Open w Toruniu powinien być już gotowy.


Zapraszam do polubienia naszego teamowego fanpageu ZR DRIFT TEAM
Dziękuje osobom zaangażowanym w projekt w szczególności Sebastianowi(guzbmw30) i Adamowi(Korona)
Dziękuje również sponsorom: Traczyński Plast Produkt(e-tpp.pl), ADVERT Agencja reklamowa(reklama-advert.pl/), Best Parts Żory(bestparts.maxsote.pl/)



Zapraszam do komentowania i konstruktywnej krytyki ;)

pozdro Złotko!
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: Karolo »

Nie wiem jakie żeliwo na tym HXie ale 16 cm to będzie chyba przymało na takiego molocha :D Typowy potwór, parametry budzą podziw jak na tak skromne doładowanie. Śmiało szedłbym na 0.8b.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: DawidLwa »

Silnik seria czy odprężony ? Dlaczego nie bi-turbo na mniejszych dupkach ? Długość runerow i duża locha nie są lubiane w drifcie. Po odpuszczeniu gazu trzeba kopać na krótkich przejściach czy w miarę szybko sie budzi ? W końcu jakieś turbo w V8 super gratuluje fajny projekt macie jakis filmik on-board ?
złotko
User
Posty: 43
Rejestracja: 5 lut 2013, o 16:32
Imię: Kamil
lokalizacja: SJZ

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: złotko »

DawidLwa pisze:Silnik seria czy odprężony ? Dlaczego nie bi-turbo na mniejszych dupkach ?
Silnik seria. Bi turbo więcej problemów, więcej miejsca itp...
DawidLwa pisze:Długość runerow i duża locha nie są lubiane w drifcie. Po odpuszczeniu gazu trzeba kopać na krótkich przejściach czy w miarę szybko sie budzi ?
Setup nie testowany jeszcze na torze. W porównaniu do seryjnego silnika lag praktycznie nie występuje.
Ban0ff
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 7 gru 2010, o 18:05
Imię: M
lokalizacja: Jarosław

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: Ban0ff »

fajny projekcik :)
Czemu moment opada od 4k??
Za malo wydajna suszarka czy moze taka charakterystyka silnika (walkow)?
Pozdrawiam i do zobaczenia w bocznej :)
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: Pan. B »

Ciekawe ile M60B40 zniesie... Czemu gwint ze skyline'a? Jakieś profity względem dedykowanego gwintu?
złotko
User
Posty: 43
Rejestracja: 5 lut 2013, o 16:32
Imię: Kamil
lokalizacja: SJZ

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: złotko »

Ban0ff pisze:Czemu moment opada od 4k??
Za miękka sprężyna i spada trochę doładowanie.
Pan. B pisze:Czemu gwint ze skyline'a? Jakieś profity względem dedykowanego gwintu?
Bo tylny gwint ze skyline'a pasuje praktycznie p&p i amortyzator jest razem ze sprężyną ;)
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: Wąski »

dobry projekt :) może doładowanie nie jest potężne ,ale w drifcie liczy się bezawaryjność :)

Do zoo w Sosnovej :)
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: Pan. B »

zlotko a co na to tylne kielichy. Nie będą pękać? Fabrycznie sprężyna jest osobno i pytanie czy kielichy przyjmą to na klatę.
guzbmw30
Turbo-Team
Posty: 114
Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
Imię: sebastian
lokalizacja: SZO

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: guzbmw30 »

Pan. B pisze:zlotko a co na to tylne kielichy. Nie będą pękać? Fabrycznie sprężyna jest osobno i pytanie czy kielichy przyjmą to na klatę.
beta lata juz 2lata na tym zawieszeniu i jak narazie nic sie niedzieje jest oki :heh:
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: Pan. B »

To pozostaje życzyć bez awaryjności i więcej mocy/momętu :D
misza
User
Posty: 53
Rejestracja: 19 lut 2011, o 16:06
Imię: Michał
lokalizacja: Polska

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: misza »

Macie jakiś film tego potworka? Bo z tym "wydechem" to musi urywać łeb .
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: atom1 »

podobno turbo wycisza :hammer: ale chyba nie w tym przypadku :devill2: swietnie wyglada, szkoda ze slipera nijak z tego nie idize ugrac:D
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: Blacha »

atom1 pisze:podobno turbo wycisza :hammer: ale chyba nie w tym przypadku :devill2: swietnie wyglada, szkoda ze slipera nijak z tego nie idize ugrac:D
Turbo wycisza i to masakrycznie, dobrym przykładem jest auto BRT
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT

Post autor: korona »

Gratuluję ukończenia. Podobała mi się od początku koncepcja umieszczenia turbosprężarki centralnie przed silnikiem, wygląda świetnie. Bardzo widowiskowy dolot i solidne kolektory wydechowe, wyszło lepiej niż myślałem, kawał dobrej roboty. Pod koniec sezonu jak już można będzie zaryzykować to doładowanie w górę i zobaczymy ile wytrzyma M60 na seryjnym dole :wink2:
www.turboBMW.pl
ODPOWIEDZ