Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)
poki co ja osobiscie nie widze roznic , niestety !
tak samo wstaje turbo w zeliwniaku jak i w baranach... (narazie przetestowane zostaly przez klientow 2 rodzaje).
Jak ktos naprawde chce byc profi i miec naprawde cos "lepszego" to TAK, ale jak ktos bedzie ladowac te 1,2 -1,4 to nie widac roznic nawet w zakresie nM od dolu do gory.
Oczywiscie wszystko zalezy od wielu czynnikow, muszla turbiny, dlugosci runnerow, ale naprawde moze inni inaczej twierdza, wykresy pokazuja prawie ze to samo.
tak samo wstaje turbo w zeliwniaku jak i w baranach... (narazie przetestowane zostaly przez klientow 2 rodzaje).
Jak ktos naprawde chce byc profi i miec naprawde cos "lepszego" to TAK, ale jak ktos bedzie ladowac te 1,2 -1,4 to nie widac roznic nawet w zakresie nM od dolu do gory.
Oczywiscie wszystko zalezy od wielu czynnikow, muszla turbiny, dlugosci runnerow, ale naprawde moze inni inaczej twierdza, wykresy pokazuja prawie ze to samo.
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)
u mnie twoje gt35 na kolektorze od coreya wstaje dużo szybciej bo chyba z 700obr także jaj estem jednym z tych co twierdzą że mimo wsyztsko daje, teraz jest dużo lepsza reakcja na gaz i szybciej mam boosta
BMWexpert Motorsport
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)
to bardzo dobrze ! , noo twoja akurat TS jest wiec wiesz, na zeliwniaku wogole nie wykozystasz tego ...leo pisze:u mnie twoje gt35 na kolektorze od coreya wstaje dużo szybciej bo chyba z 700obr także jaj estem jednym z tych co twierdzą że mimo wsyztsko daje, teraz jest dużo lepsza reakcja na gaz i szybciej mam boosta
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)
U Leo to silnik jest 3.0 a nie jak większość 2,5-2,8 to też ma wpływ na wstawanie przecież
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)
tak dlatego to napisalem co napisalem na gorze elmo, generalnie to do zeliwniaka nie ladowal nikt jeszcze gt35 1.0 ar procz leona, bo w sumie za bardzo nie chce tak latwo wejsc do e36 ...elmo0104 pisze:U Leo to silnik jest 3.0 a nie jak większość 2,5-2,8 to też ma wpływ na wstawanie przecież
z turbinami na twinscroolu to inna bajka oczywiscie. Ale znow ... nie kazdy wie , wieksze moce wychodzą w turbinach bez twinscroola , i wieksze moce wychodza na turbinach z kolektorami oczywiscie bez TS. Dlatego jak ktos ma zamiar ladowac turbo bez TS, to lepsza opcja jest prosty skrzynkowy kolektor anizeli TS !

pozdrawiam
- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)
Niestety ale nie posiadam tig-a . A przydał by się i to bardzo . Spawam to migiem ale staram się nie robić pełnego przetopu więc szlifowania też nie ma za dużo .metan pisze:jak masz mozliwosc to spawaj to tigiem "na poduszke" bedziesz mial mniej szlifowania i zrobisz to dokladniej niz magiem
Jasne że można by użyć kolektorów z m52 . Ale nie zawsze ich kształt jest odpowiedni żeby szły w tą stronę co chcesz.Blacha pisze:Tak patrzę na tego zawijasa i naprawdę wielki szacunek za poświęcony czas i pracę aczkolwiek czy robienie tego od podstaw da na tyle lepsze efekty niż użycie kolektorów z M52 że warto się w to bawić. Chodzi mi o to w czym taki kolektor będzie lepszy od np tego
Foto z projektu Coela
Co do mojego kolektora to.
Plan jest taki aby zachować podobne odległości runerów (3w1) . 1-6 , 2-5 , 3-4 cylinder równe odległości bez TS .
- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
-
- Forumowicz
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
- Imię: Michał
- lokalizacja: Częstochowa
Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)
Fajnego masz tego holseta - będzie to masakrycznie szybko wstawać na tym kolektorze 

- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)
Dupa 12 więc myślę ze gdzieś w połowie obr. będzie wstawać . Czas pokarze zresztą .
Swoją drogą wczesniej turbinki bi-turbo wstawały już od 1.5-2 tyś i trochę mi tego brakuje .
Teraz na pewno trzeba będzie trochę dłużej czekać .
Swoją drogą wczesniej turbinki bi-turbo wstawały już od 1.5-2 tyś i trochę mi tego brakuje .
Teraz na pewno trzeba będzie trochę dłużej czekać .
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)
Tę rurę "zbiorczą" tuż przed flanszą masz w środku jakoś podzieloną? Pytam bo i flansza i żeliwo jest TS więc nie łatwiej było runery z poszczególnych 3 garów dociągnąć do samej flanszy ?
- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)
To kolanko nie jest w środku podzielone , tak że kolekto jest bez TS.
Flansza była również bez TS , lecz dospawałem kawałek blachy i od strony kolektora zeszlifowałem w kształt litery "v" tak aby cieła na pół spaliny . (czy coś to da nie wiem)
Oczywiście mogłem samo żeliwo przeszlifować ale chciałem zostawić żeliwo w org. bo może kiedyś jak będzie trzeba wpadnie TS.
Flansza była również bez TS , lecz dospawałem kawałek blachy i od strony kolektora zeszlifowałem w kształt litery "v" tak aby cieła na pół spaliny . (czy coś to da nie wiem)
Oczywiście mogłem samo żeliwo przeszlifować ale chciałem zostawić żeliwo w org. bo może kiedyś jak będzie trzeba wpadnie TS.
-
- Forumowicz
- Posty: 306
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Lublin
Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)
. pisze:poki co ja osobiscie nie widze roznic , niestety !
tak samo wstaje turbo w zeliwniaku jak i w baranach... (narazie przetestowane zostaly przez klientow 2 rodzaje).
Jak ktos naprawde chce byc profi i miec naprawde cos "lepszego" to TAK, ale jak ktos bedzie ladowac te 1,2 -1,4 to nie widac roznic nawet w zakresie nM od dolu do gory.
Oczywiscie wszystko zalezy od wielu czynnikow, muszla turbiny, dlugosci runnerow, ale naprawde moze inni inaczej twierdza, wykresy pokazuja prawie ze to samo.
No ja sie z tym calkowicie nie zgodze.
Rurowy kolektor wydechowy czy to TS czy SS spowoduje szybsze wstawanie turbiny i lepszy top end. Nie mowie tego na podstawie wolnych przemyslen a kilkunastu klijentow ktorzy prrzesiedli sie z zeliwniaka, widze ze leo tylko to potwierdza.
http://www.full-race.com/articles/Bseri ... riteup.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; - wiadomo ze to inny zupelnie silnik ale warto zobaczyc roznice
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)
wiesz co, ja juz mam dystans do "matematyki" i algorytmów sieciowychcorey pisze:. pisze:poki co ja osobiscie nie widze roznic , niestety !
tak samo wstaje turbo w zeliwniaku jak i w baranach... (narazie przetestowane zostaly przez klientow 2 rodzaje).
Jak ktos naprawde chce byc profi i miec naprawde cos "lepszego" to TAK, ale jak ktos bedzie ladowac te 1,2 -1,4 to nie widac roznic nawet w zakresie nM od dolu do gory.
Oczywiscie wszystko zalezy od wielu czynnikow, muszla turbiny, dlugosci runnerow, ale naprawde moze inni inaczej twierdza, wykresy pokazuja prawie ze to samo.
No ja sie z tym calkowicie nie zgodze.
Rurowy kolektor wydechowy czy to TS czy SS spowoduje szybsze wstawanie turbiny i lepszy top end. Nie mowie tego na podstawie wolnych przemyslen a kilkunastu klijentow ktorzy prrzesiedli sie z zeliwniaka, widze ze leo tylko to potwierdza.
http://www.full-race.com/articles/Bseri ... riteup.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; - wiadomo ze to inny zupelnie silnik ale warto zobaczyc roznice

masz prawo miec odmienne zdanie i ocene - szanuje to .
wkleje jak skoncze , pokaze ci logi niebawem na 1 barze pomiedzy kolektorem rurowym na TS 3-1 3-1 a zeliwniakiem na 0,9 bara, moce prawie te same, roznica siega paru KM. (zmieniony został dolot niestety wiec w 100% test nie bedzie idealny) - na przykladzie 2,5L m50b25 vanos gt3035 z naszej oferty.
Co do Twinscroola to masz racje i z tym sie zgodze.
W wiekszych mocach ( i muszlach) i muszli na TS tak jak pisalem wyzej (na przykladzie leona) jest to oczywiste ze wstanie lepiej (bo zeliwniak jest uniwersalny i niestety nie byl robiony z myślą o TS, ma dzialac i tu i tu) i ma byc jak najbardziej uniwersalnych zeby trafic do jak najwiekszego gronta potencjalnych klientow.
Natomist w przypadku turbiny bez TS dla standardowych uzytkownikow gdzie rowniez liczą sie koszta (a gdzie sie nie licza) , a roznice w mocy nie idą jakos w parze z wydaniem 600zl + wiecej za kolektor - choc wiem ze to i tak smieszna kwota za robote kolektora (spawanie , prad, gaz, roboczogodziny i materiał) , to przyznac nalezy ze jednak zeliwniak jest mocny, nic sie z nim nie dzieje i robi robote - na dzien dzisiejszy decyzja pada na zeliwnika w wiekszosci przypadkow do mocy 400-500KM , gdzie liczy sie rowniez gwarancja i zadowolenie klienta, ktory nie zawsze ma ochote spawac pekajace runery.
Top End najlepszy jest w turbinie bez TS , i kolektorze 6-1 .
Powoli sie zabieram za kolektor do siebie, wlasnie taki 6-1 , bedziemy miec rowniez wglad przy 1,2 bara jak to sie zmieni, a teraz mialem na TS kolektor przygotowany.
dobra koniec wywodow, pozdrawiam ..
- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)
Fajne, te tłoki to sfrezowane B25?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO