BMW E30 M62B44 Kompresor do driftu dla Michała

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

BMW E30 M62B44 Kompresor do driftu dla Michała

Post autor: Michał_Małecki »

Witam.

Driftingowy sezon 2013 zbliża się coraz większymi krokami, co dla mnie oznaczało prace nad BMW E30 GTR chłopaków z Banzai Drift Team ze Szczecina. Kierowcą E30tki jest mój imiennik - Michał. Pod maską znalazło się M62B44, odpalone na osprzęcie M60B40. Ja zająłem się montażem kompresora śrubowego Eaton M122, pochodzącego z Forda Mustanga Shelby GT500. Traktujcie projekt jako typową zabawkę do driftu, nie jako żaden daily driver, bo w końcu kto by jechał po bułki z kompresorem wystającym ponad maskę :) . Dodatkowo gabaryt kompresora uniemożliwia jakikolwiek sensowny montaż pod maską. Do rzeczy jednak?

Specyfikacja:
  • Silnik:
  • fabryczna jednostka M62B44
  • kompresor Eaton M122 z Shelby GT500
  • zawór DV ProPerfekt
  • intercooler 600x300x76mm
  • dolot od SC do IC 63mm
  • dolot od IC do TB 76mm
  • łączniki sylikonowe FMIC.PL
  • przelotowy układ wydechowy 76mm

    Układ paliwowy:
  • aluminiowy zbiornik paliwa OBP
  • swirl pot OBP
  • pompa paliwa Bosch 044
  • wtryskiwacze 315cc/min.@3.0bar

    Elektronika:
  • Ecumaster DET3 z wbudowanym map sensorem
  • strojenie Michał Małecki
  • czujniki Auto Gauge SM Peak: temp. wody i oleju, ciś. oleju, boost
  • obrotomierz Auto Gauge
Fotorelacja:

Intercooler

Obrazek

Układ pasowy, rolka acentryczna ułatwia ?dopięcie? paska

Obrazek

Obrazek

Aleksander z FMIC.PL dosłał sylikony, więc można było zacząć modzić doloty

Obrazek

Dolot od IC do przepustnicy w trakcie prac

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Droga od kompresora do IC

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Cdn.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E30 M62B44 Kompresor do driftu dla Michała

Post autor: Michał_Małecki »

Na gotowo orurowanie

Obrazek

W tle zawór dump valve

Obrazek

Kiedy orurowanie zawiozłem do pomalowania, wziąłem się za pozostałe elementy układanki. O odpowiednią dawkę paliwa zadba Bosch 044

Obrazek

Układ paliwowy

Obrazek

Zamontowany Bosch

Obrazek

Swirl Pot OBP

Obrazek

Wskaźniki

Obrazek

Ich pozycja w centrum dowodzenia Michała

Obrazek

Wydajniejsze wtryskiwacze dopełniły zmian w układzie paliwowym

Obrazek

Obrazek

Doloty po proszku

Obrazek

?Podstawa? kompresora

Obrazek

Proces składania

Obrazek

Układ na gotowo przed strojeniem

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Planujemy około 0.4bar ciśnienia doładowania na starcie. Silnik jest nieodprężony, więc nie chcemy ryzykować. Ze względu na specyficzny wygląd oraz ogólną hardkorowość projektu :) w całości musi zostać wystrojony na hamownii. Wczoraj była pierwsza próba, lecz podczas jednego z przejazdów rozszczelniła się chłodnica wody i musieliśmy przerwać strojenie. Kolejna próba na dniach.

Stay tuned,

Michał Małecki.
Maleckis Motorsport
max325
User
Posty: 124
Rejestracja: 19 gru 2010, o 21:37
Imię: marek
lokalizacja: czestochowa

Re: BMW E30 M62B44 Kompresor do driftu dla Michała

Post autor: max325 »

Fajny projekt, wydaje sie znajomy. Czy to czasem nie sa stare graty słomy??? :wink2:
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E30 M62B44 Kompresor do driftu dla Michała

Post autor: Michał_Małecki »

max325 pisze:Fajny projekt, wydaje sie znajomy. Czy to czasem nie sa stare graty słomy??? :wink2:
Tak, to zestaw od Słomy. Część została wykorzystana, część zmodyfikowana, większość jednak od podstaw. Pozdr.
Maleckis Motorsport
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E30 M62B44 Kompresor do driftu dla Michała

Post autor: DOHC »

czemu tylko 315 wtryski ? W ile mocy celujecie ?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: BMW E30 M62B44 Kompresor do driftu dla Michała

Post autor: Drapek »

DOHC - nie zapomnij że to osiem cylindrów ;) 315 na ori regulatorze paliwa zapewne starczą do ~400KM.
Michał_Małecki - jakie są szacunki odnośnie mocy i momentu??
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E30 M62B44 Kompresor do driftu dla Michała

Post autor: DOHC »

pamiętam o tym :) ale chciało by się więcej z takiego pieca.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E30 M62B44 Kompresor do driftu dla Michała

Post autor: Karolo »

Moc to nie jest najważniejszy parametr. Właściciel zapewne chciał mieć extremalnego kopa w postaci szeroko dostępnego momentu obrotowego w ogromnych ilościach. W tym setupie podejrzewam, będzie go aż naddto :) MP122 to najbardziej wydajny i rzadki kompresor tej rodziny rootsów.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E30 M62B44 Kompresor do driftu dla Michała

Post autor: Michał_Małecki »

DOHC pisze:czemu tylko 315 wtryski ? W ile mocy celujecie ?
Przy DC=85% wtryskiwacze 315cc powinny starczyć do 400KM mniej więcej.
Drapek pisze:DOHC - nie zapomnij że to osiem cylindrów ;) 315 na ori regulatorze paliwa zapewne starczą do ~400KM.
Michał_Małecki - jakie są szacunki odnośnie mocy i momentu??
Jak stroiliśmy na hamownii part-throttle to przy 0.2bar boostu silnik wytworzył 326KM i około 500NM. Myślę, że realnie do osiągnięcia jest 340-350KM. Od razu widać, że kompresory śrubowe zabierają sporo mocy z silnika przez układ pasowy. Dziś akurat stroiłem chłopakom z Bydgoszczy inne E30 z M60B40 i dołożonym kompresorem Vortech V1. Bez intercoolera i z mniejsza pojemnością silnik na 0.2bar wytwarzał 350KM, a na Eatonie o ~25KM mniej.

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam,

Michał Małecki.
Maleckis Motorsport
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E30 M62B44 Kompresor do driftu dla Michała

Post autor: DOHC »

Powiem szczerze że nasuwa się pytanie czy gra jest warta świeczki. Oczywiście nie mam żadnych ale do wykonania ale 350 KM z v8 na kompesorze szału nie robi :/ .

Pozdrawiam
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW E30 M62B44 Kompresor do driftu dla Michała

Post autor: Blacha »

:eee: Przebieg momentu
Brak IC przy nie przeszkadza na dłuższą metę?
Jakie przeznaczenie auta w takiej konfiguracji?
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E30 M62B44 Kompresor do driftu dla Michała

Post autor: Michał_Małecki »

DOHC pisze:Powiem szczerze że nasuwa się pytanie czy gra jest warta świeczki. Oczywiście nie mam żadnych ale do wykonania ale 350 KM z v8 na kompesorze szału nie robi :/ .
Powiedz to wszystkim tym, którzy do M50 ładują Eatony M62 :wink2: . Nikt nie pokazał wykresu, bo kto zmierzył ten wie, że w porywach ma 220-230KM. M122 na pewno ma większy potencjał i jakieś sensowne wyniki są do osiągnięcia, ale pamiętajmy, że 350KM na takim Eatonie bardzo podobnie obciąża silnik (nieodprężony) jak Vortech przy tym samym doładowaniu - inna sprawa, że wynik na Vortechu robi większe wrażenie. Nigdzie nie mogłem znaleźć pewnych danych co do power consumption Eatona M122, niektórzy piszą, że około 30KM, inni że nawet i 80KM.
Blacha pisze::eee: Przebieg momentu
Brak IC przy nie przeszkadza na dłuższą metę?
Jakie przeznaczenie auta w takiej konfiguracji?
Oba auta do driftu. Brak IC na pewno ogranicza możliwości. Myślę, że z IC spokojnie granica 400KM byłaby do przekroczenia. Trzeba jednak brać pod uwagę dostępne miejsce pod maską. W przypadku tego E30 z Vortechem nie wyobrażam sobie jeszcze puścić orurowania do IC.

Pozdrawiam,
Michał.
Maleckis Motorsport
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW E30 M62B44 Kompresor do driftu dla Michała

Post autor: Blacha »

Gdyby ogarnąć te servo i tam dać Vortecha to nie było by tak źle, mój znajomy ma tak w e30 1UZ z V1.
Co do projektu to może i cyferki nie są jakieś astronomiczne ale auto będzie dobrze podawać na każdym biegu :devill2:
simon1989
User
Posty: 102
Rejestracja: 11 maja 2011, o 01:19
Imię: Michał
lokalizacja: Puławy

Re: BMW E30 M62B44 Kompresor do driftu dla Michała

Post autor: simon1989 »

Pasek kompresora musisz poprawic, bo jest za blisko siebie.
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: BMW E30 M62B44 Kompresor do driftu dla Michała

Post autor: Drapek »

Blacha pisze:Gdyby ogarnąć te servo i tam dać Vortecha to nie było by tak źle, mój znajomy ma tak w e30 1UZ z V1.
Co do projektu to może i cyferki nie są jakieś astronomiczne ale auto będzie dobrze podawać na każdym biegu :devill2:
Tu się trochę nie zgodzę - 400KM i 530Nm według mnie robią wrażenie :ok:
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
ODPOWIEDZ