Jestem za , a nawet przeciw .caserwis pisze:Witam. Przerabiałem temat starej wiązki dwurzędowego kompa bz lambda. Przy takiej hybrydzie lepiej wymień przednią wiązke na nowy typ z lambda i kompem na 3 rzędy pinów. Wtedy przy niskim budżecie zaoszczędzisz na ecu masterze a skoro chcesz tanio to wiele nie wydusisz. Nowa wiązka pozwoli póżniej na większe mody lepsze wtryski ecu master wydajne turbo itd.
W przypadku 323i nie da się zaoszczędzić na systemie wtrysku-zaplonu . Ten silnik był wyposażony w system L-Jetronic , całkowicie analogowy system wtrysku . Układ zapłonowy , to prahistoryczny rozdzielacz bezstykowy z regulacja wyprzedzenia zapłonu na zasadzie ciężarków odśrodkowych . Korekcja pod obciążenie , siłownik podciśnieniowy . W przypadku silnika 2.7 ETKA miał zamontowany system MOTRONIC .Ciekawostka , to był pierwszy silnik seryjnie sterowany systemem MOTRONIC . Niestety nie da się zmieniać zawartości pamięci CHIPA , nie jest on typu FLASH . Z tym się nic nie da zrobić .
Zgadzam się z cytowanym kolega . Lepiej od samego początku pomyśleć o EMU . Zamontowanie systemu MOTRONIC 1.1 lub nowocześniejszy , a potem dorzucanie DETa , myślę ze wyjdzie drożej , a jeśli nie drożej , to na pewno jest to bledziej pracochłonne i mniej wydajne . Ja jestem za niskobudżetowymi rozwiązaniami , ale marnowanie kasy i własnego czasu , nie popieram . Na tym systemie wtrysku od 323i lub MOTRONIC ETA , ten projekt nie zadziała .
Najlepiej poczytać te forum , zobaczyć o jaki kamienie się potknęli inni użytkownicy i omija je . Wytyczanie nowych ścieżek , OK , ale ten projekt idzie w przeciwnym kierunku i prosto w przepaść .
