E34 M20B25 turbo by Ecru

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E34 M20B25 by Ecru

Post autor: Drapek »

no właśnie chodziło mi o to gdzie dałeś spływ oleju bo sam jestem na etapie robienia spływu i doszedłem do wniosku że też będę wiercił otwór w bloku, nagwintuję go i dam nypel :wink2:
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
ecru
Turbo-Team
Posty: 73
Rejestracja: 27 paź 2009, o 19:43
Imię: David
lokalizacja: Wilanów

Re: E34 M20B25 by Ecru

Post autor: ecru »

Pan. B pisze:A co z tłokami? trzeba było dużej rzeźby żeby połączyć je z korbami M50? Swoją drogą ciekawe jak zareagują na dmuchanie.
Tłoki nie były dużym problemem. Sworzeń tłoka w silniku M20, M50, M70 czy M73 jest takiej samej średnicy. Nie miałem więc problemu by połączyć korby z M50 z tłokami M73.
Wstępnie chciałem zamiast tłoków z M20 wykorzystać tłoki z M70 i odprężyć silnik tymi tłokami, posiadają taką samą średnicę i prawie identyczne KH ( odległość od środka sworznia do góry tłoka ), ale za to sporo większe MT ( czyli głębokość niecki w tłoku ). Niestety okazało się, że jest problem z owalizacją cylindrów i muszę zrobić szlif. Cylindry były tak wytarte, że ledwie by wydał 2 szlif a to się wiązało z zakupem nadwymiarowych tłoków. Rozwierciłem więc cylindry do fi 85 i włożyłem tłoki z M73, które dość mocno obniżyły CR do ok 7.6:1 więc zdjąłem z bloku silnika trochę ponad 1mm i CR wrócił do poziomu ok 8.3:1.

Tłoki a M73 w odróżnieniu od tłoków z M20 czy tłoków z prawie bliźniaczego silnika M70 mają sporo grubsze denko, co pozwala im lepiej znosić wysokie temp i są o wiele mocniejsze.
Dodatkowo dołożyłem jeszcze natrysk na denko.

Poniżej masz porównanie wspomnianych tłoków:

Obrazek
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: E34 M20B25 by Ecru

Post autor: Pan. B »

Wygląda na to że tłoki z m73 mogą być dobrą alternatywą do odprężania M20/M50. Zobaczymy ile zniosą w praktyce. Powodzenia :)
Awatar użytkownika
ecru
Turbo-Team
Posty: 73
Rejestracja: 27 paź 2009, o 19:43
Imię: David
lokalizacja: Wilanów

Re: E34 M20B25 by Ecru

Post autor: ecru »

Wyszperałem kolejne zdjęcia.
Poniżej pompa oleju z diesel'a M21. Widać, że pompa jest większa i masywniejsza niż oryginalna, jednak bez najmniejszych przeróbek pasuje na miejsce starej.

Obrazek Obrazek

A tutaj moje rozwiązanie dla większego zapotrzebowania na paliwo - podwójna pompa, wykorzystałem dwie standardowe pompy z M20 i zamontowałem je w jednym sitku

Obrazek Obrazek

Jeden z dołożonych czujników spalania stukowego

Obrazek

i jeszcze przegroda w misce olejowej, którą zamontowałem by zabezpieczyć się przed możliwością odpłynięcia oleju od smoka

Obrazek

c.d.n.
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: E34 M20B25 turbo by Ecru

Post autor: kamil7s »

Czy nie utrudni to spływu do miski oleju?
E30 325
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E34 M20B25 turbo by Ecru

Post autor: leo »

w m54 jest taka sama wkladka w misce fabrycznie, u mnie spływ jest wspawany idealnie na dnią więc sądze że w żaden sposób nie bdzie to utrudniało spływu
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E34 M20B25 turbo by Ecru

Post autor: Drapek »

a czy bagnet miarki oleju nie będzie zawadzał o tą dorobioną przegrodę??
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
ecru
Turbo-Team
Posty: 73
Rejestracja: 27 paź 2009, o 19:43
Imię: David
lokalizacja: Wilanów

Re: E34 M20B25 turbo by Ecru

Post autor: ecru »

Co do kwestii spływu oleju, to spływ został wykonany bezpośrednio w bloku silnika w dolnej jego części. Na poprzedniej stronie widać to miejsce.
Bagnet sięga bez problemu. Kształt otworu w przegrodzie uwzględnia miejsce na pręt bagnetu.
Awatar użytkownika
ecru
Turbo-Team
Posty: 73
Rejestracja: 27 paź 2009, o 19:43
Imię: David
lokalizacja: Wilanów

Re: E34 M20B25 turbo by Ecru

Post autor: ecru »

Kilka kolejnych zdjęć. Było kilka wolnych dni to miałem chwilę by wejść pod samochód i zrobić kilka drobiazgów

Kolektor, spływ oleju, przewód chłodzenia turbiny i kolektor z wastegate'em

Obrazek Obrazek

Założyłem zaciski z E31 i wymieniłem serwo na podwójne z 540

Obrazek Obrazek

Zamontowałem wentylator w oryginalnej osłonie chłodnicy

Obrazek

i wreszcie dopieściłem podłączenie wtrysków, dorabiając drugą wtyczkę by uruchomić sterowanie sekwencyjne

Obrazek

c.d.n.
simon1989
User
Posty: 102
Rejestracja: 11 maja 2011, o 01:19
Imię: Michał
lokalizacja: Puławy

Re: E34 M20B25 turbo by Ecru

Post autor: simon1989 »

To sa te same zaciski co w e32 750 pod tarcze 324x30 mm?
16 calowe felgi wejda pod te zaciski czy bez szans?
Awatar użytkownika
ecru
Turbo-Team
Posty: 73
Rejestracja: 27 paź 2009, o 19:43
Imię: David
lokalizacja: Wilanów

Re: E34 M20B25 turbo by Ecru

Post autor: ecru »

Tak, w 750 były takie same. Pasują do każdego E34 P&P. Ja mam felgę 17'', ale zgodnie z opisem ze strony poniżej, 16'' też podejdą - to minimum.
Zanim wybrałem zaciski zapoznałem się z tym opisem: http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/Brakes.htm
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E34 M20B25 turbo by Ecru

Post autor: Karolo »

Z tymi 16" to bym polemizował. W E30 z tarczą z e46 m3 i zwrotnicą e36 minimum to 17" i też nie każde bo zależne od ET (zacisk opiera się czasem o rotor). Jakby ktoś szukał mam takie zaciski, można przypasować u siebie.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
simon1989
User
Posty: 102
Rejestracja: 11 maja 2011, o 01:19
Imię: Michał
lokalizacja: Puławy

Re: E34 M20B25 turbo by Ecru

Post autor: simon1989 »

http://www.ebay.de/itm/111062265479?nma ... 984wt_1346" onclick="window.open(this.href);return false;

Tarcza m3 e46 i te zaciski. P&P do zwrotnicy e36, tylko nie wiem jak gruby jest ten zacisk i czy by wszedl pod 16". Wiem, ze te zaciski brembo z w220 z tarcza 315mm juz mam w 16" i te same zaciski z w220 pod tarcze m3 e46 tez wejda pod 16" zostawiajac 2-4 mm luzu.

Pytalem, bo jestem ciekaw jak te OEM z bmw by pasowaly.

Moglbys moze zmierzyc jaki jaka jest odleglosc miedzy osia obrotu kola a najdalszym elementem zacisku jak jest zamocowany w Twoim e34? Dokladnie chodzi o minimalna srednice walca w jaki daloby sie wpisac ten zacisk zalozony na zwrotnice, czyli wlasciwie minimalna srednica wewnetrzna felgi.

e34 a e36 to pewnie zadna albo minimalna roznica w pozycjonowaniu zacisku na zwrotnicy.
pibza
User
Posty: 46
Rejestracja: 12 maja 2012, o 00:51
Imię: piotr
lokalizacja: mikołów

Re: E34 M20B25 turbo by Ecru

Post autor: pibza »

mam ten zestaw w swoim 540 i teraz mam 16 założone. A jak szukałem swojego zestawu to widziałem fotki e32 z tymi zaciskami na 15 stalówkach ale ponoć te stalówki z e32 są inne?
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E34 M20B25 turbo by Ecru

Post autor: caserwis »

Witam. Podepne się pod temat skoro takie zaciski i tarcze pasują do e34 to powinny też podejść do e28. Wole się upewnić zanim kupie.
ODPOWIEDZ