
po wielu przejściach z e30 kupiłem 323i z 1984roku w bardzo słabym stanie technicznym i blacharskim, ale od początku wiedziałem że musi być moja

więc zacząłem remont który trwał ponad 1,5roku i tak naprawde jeszcze go nie skończyłem.
po wyciągnięciu i rozebraniu silnika M20B23 ręce mi opadły... już wiedziałem że będzie gruba impreza.
udało mi się dostać cały silnik M20B27 więc wyremontowałem ładną hybryde M20B23/27 która ładnie sie odpycha.
podczas remontu byłem zmuszony poskładać silnik na odprężających tłokach, wklęslych jak u diesla ( wersja USA na niskooktanowe paliwo )
miałem komplet doprężających wypukłych tłoków ale mocno przytarte więc wolałem wsadzić prawie nowe odprężające.
kilka miesiecy jeździłem i docierałem myśląc co zrobić z tym odpreżonym silnikiem i wpadł pomysł na doładowanie

jestem w trakcie instalowania Eatona M62, na dniach powinien już dmuchać, zostały mi tylko szczególy ( wskaźniki doładowania, EGT, itd. )
ale zrodził mi się w głowie pomysł Twinchargera

silniki M20 znam jak własną kieszeń, jednak z doładowaniem nigdy nie miałem styczności i mam kilka pytań.
1. jaka jest bezpieczna granica doładowania dla tych silników
2. mam stary typ komputera na 2 rzędy pinów i brak sondy lambda, czy będzie się to dało jakos ogarnąć i wystroić?
3. przy silniku zapłon i kilka innych urządzeń jest sterowany podciśnieniowo, co się będzie działo kiedy w kolektorze będzie nadciśnienie i jak serwo będzie na to reagowało.
4. czy mogę chłodnice oleju założyć przy takiej kombinacji.
i ostatnie pytanie, jest to projekt niskobudżetowy więc czy mogę zalożyć turbosprężarke z jakiejś pospolitej ciężarówki np. Liaz, Kamaz, Jelcz, itd. turbosprężarki sa potężne i do kupienia w cenie złomu.
i żeby było regulaminowo

Model: 323i
Modyfikacje
Silnik: hybryda M20B23/B27 ( w głowicy twardsze podwójne zprężyny na zaworach i wałek B23 )
Układ dolotowy: seria M20B23
Układ wydechowy: aktualnie seria
Układ paliwowy / wtryskowy: białe wtryski z E34 w planie są dwie pompy paliwa+ swirl pot 0,7L/sekunde i 6,5bar ( wszystko już czeka w garażu )
Elektronika / wskaźniki: komputer M20B23 bez sondy lambda, odcięcie mechaniczne na aparacie zapłonowym.
Układ chłodzenia: aktualnie seria
Układ napędowy: dwa dyfry i jedna elektroszpera zakończyły żywot, spieki ceramiczne on board
Zawieszenie: MTS 60/40 gruba laga, tuleje M3 i nawiercane tarcze
BODY KIT i wnętrze: aktualnie brak wnętrza
http://img837.imageshack.us/img837/9971/dsc01297z.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


