Wymieniajac glowice na 885 rownoczesnie wymienilismy kolektor dolotowy, te dwie rzeczy daly zdecydowanie duzo lepsza reakcje na gazie, co za tym idzie duzo wczesniej wstaje boost. Stopien sprezania nie liczylismy ale napewno tym zabiegiem odprezylismy motor, wiec na ta chwile dalismy doladowania 0,9bar.serek_pl pisze:Witam! Mam pytanie donośnie wrażeń po zmianie na głowicę 885. Jak wiadomo ma ona większe zawory oraz komorę spalania. Liczyliście jaki po tym zabiegu wyniesie stopień sprężania oraz czy jest odczuwalna różnica w mocy/momencie dzięki większym zaworom i kanałom w głowicy.
Pozdrawiam.
E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
-
- User
- Posty: 19
- Rejestracja: 14 wrz 2011, o 20:34
- Imię: Marcin
- lokalizacja: poznań
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
-
- Turbo-Team
- Posty: 64
- Rejestracja: 9 gru 2010, o 14:40
- Imię: Jasiek
- lokalizacja: B-stok
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
A Jeszcze ma ostatnie pytanie. Jaką uszczelkę głowicy zastosowaliście, od B20 czy B25 i jakiej grubości.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
- User
- Posty: 19
- Rejestracja: 14 wrz 2011, o 20:34
- Imię: Marcin
- lokalizacja: poznań
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
Uszczelka Goetze'a 2.5
- pajak2444
- User
- Posty: 71
- Rejestracja: 30 maja 2011, o 13:50
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Długołęka
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
ciekawe jak by wyglądało zestawienie nowego kolektora ssącego ze starą głowicą i doładowaniem 0,9.
mimo większych zaworów mam pewne obawy o słuszność montażu głowy 84mm do bloku 80mm.
mimo większych zaworów mam pewne obawy o słuszność montażu głowy 84mm do bloku 80mm.
-
- User
- Posty: 21
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 19:45
- Imię: Matey
- lokalizacja: PL
- Lokalizacja: Turbina
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
Sprawdź luz zaworowy bo jeżeli ustawiłeś na niedokręconej głowicy to po przykręceniu na 200% się on zmienił. Miałem to samo w 2 m20.
Pzdr !
Pzdr !
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
to ja może pociągnę temat dalej, bo nie umarł.
dziwnym trafem stałem się właścicielem białej jakoś w pierwszych dniach sierpnia. chwilę z autem nic się nie działo, głównie stało a ja pomykałem moim ex e36 turbo.
po sprzedaży e36 zacząłem obmyślać plan na e30. jednak, że środki finansowe są ostatnio średnie - a w zasadzie to ich nie ma to wszystko trwa dość długo.
na początek poszedł cały wydech do wymiany. zastosowany wcześniej kompletnie mi się nie podobał, ani wizualnie ani dzwiękowo, a do tego był głośny.
operacja trochę z musu, bo wjeżdżając do garażu zahaczyłem wydechem o próg - spadł, a następnie skrócił się o 20cm
nowy wydech to po całości 3" z jednym, sporym, końcowym tłumikiem.






Przy okazji dyfer został zaspawany. Miała być szpera, ale póki z budżetem kiepsko to wyszło rozwiązanie tymczasowe.
Jazda z dyfrem otwartym jest dla mnie mega stresująca
Następnie wjechały dwie solidne rozpórki, które faktycznie poprawiły sztywność budy.


I najważniejsza rzecz, która przyjechała wczoraj po długich poszukiwaniach. Od momentu sprzedaży e36 szukałem słupka w promocyjnej cenie, udało się ustrzelić m20b25 w cenie złomu dopiero teraz.
Dostępność m20 jest praktycznie żadna, w porównaniu do m50.

Przez weekend chcę ściągnąć głowicę, zrobić tam mały remont a przy okazji pospawać kanały wodne. W tym momencie nie mam jak sprawdzić kompresji, żeby zobaczyć w jakim stanie jest też dół silnika,
ale i tak pewnie rozbiorę i profilaktycznie wymienię to co będzie źle wyglądało.
Zawrotnego tempa nie będzie, auto cały czas jest na chodzie więc silnik można sobie poskładać w wolnej chwili. Bez ciśnienia. Większe wtryski leżą na półce, jeszcze z e36.
Także jak silnik zostanie poskładany, to wtedy zrobimy szybką weekendową podmiankę i zobaczymy jak to chodzi.

dziwnym trafem stałem się właścicielem białej jakoś w pierwszych dniach sierpnia. chwilę z autem nic się nie działo, głównie stało a ja pomykałem moim ex e36 turbo.
po sprzedaży e36 zacząłem obmyślać plan na e30. jednak, że środki finansowe są ostatnio średnie - a w zasadzie to ich nie ma to wszystko trwa dość długo.
na początek poszedł cały wydech do wymiany. zastosowany wcześniej kompletnie mi się nie podobał, ani wizualnie ani dzwiękowo, a do tego był głośny.
operacja trochę z musu, bo wjeżdżając do garażu zahaczyłem wydechem o próg - spadł, a następnie skrócił się o 20cm

nowy wydech to po całości 3" z jednym, sporym, końcowym tłumikiem.






Przy okazji dyfer został zaspawany. Miała być szpera, ale póki z budżetem kiepsko to wyszło rozwiązanie tymczasowe.
Jazda z dyfrem otwartym jest dla mnie mega stresująca

Następnie wjechały dwie solidne rozpórki, które faktycznie poprawiły sztywność budy.


I najważniejsza rzecz, która przyjechała wczoraj po długich poszukiwaniach. Od momentu sprzedaży e36 szukałem słupka w promocyjnej cenie, udało się ustrzelić m20b25 w cenie złomu dopiero teraz.
Dostępność m20 jest praktycznie żadna, w porównaniu do m50.

Przez weekend chcę ściągnąć głowicę, zrobić tam mały remont a przy okazji pospawać kanały wodne. W tym momencie nie mam jak sprawdzić kompresji, żeby zobaczyć w jakim stanie jest też dół silnika,
ale i tak pewnie rozbiorę i profilaktycznie wymienię to co będzie źle wyglądało.
Zawrotnego tempa nie będzie, auto cały czas jest na chodzie więc silnik można sobie poskładać w wolnej chwili. Bez ciśnienia. Większe wtryski leżą na półce, jeszcze z e36.
Także jak silnik zostanie poskładany, to wtedy zrobimy szybką weekendową podmiankę i zobaczymy jak to chodzi.

-
- User
- Posty: 124
- Rejestracja: 19 gru 2010, o 21:37
- Imię: marek
- lokalizacja: czestochowa
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
m20b25 czasem nie mialo seryjnie przystawki do chlodnicy oleju???
- ecru
- Turbo-Team
- Posty: 73
- Rejestracja: 27 paź 2009, o 19:43
- Imię: David
- lokalizacja: Wilanów
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
Nie we wszystkich modelach. Na pewno w E34 nie było przystawki. E34 nie posiadały chłodnicy oleju przy tych silnikach. Ja musiałem sobie dołożyć z E30 325.
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
dokładnie, nie wszystkie miały.
w e30 jest założona chłodnica oleju, także na pewno trafi do słupka z b25.
w e30 jest założona chłodnica oleju, także na pewno trafi do słupka z b25.
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
Tylko 325i miało podstawkę
ps.cholera chciał bym zobaczyć w końcu jakieś M20B30 turbo
ps.cholera chciał bym zobaczyć w końcu jakieś M20B30 turbo

-chałturnik-
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
na razie nie będę kombinował ze strokerami.
jednak jak wyciągnę b20, to zostanie dokupić blok od ety i można coś pomyśleć (na bloku b20 jest już głowica z b25).
wszystko kwestia finansów, ewentualnie wygranej w totka
jednak jak wyciągnę b20, to zostanie dokupić blok od ety i można coś pomyśleć (na bloku b20 jest już głowica z b25).
wszystko kwestia finansów, ewentualnie wygranej w totka

-
- Turbo-Team
- Posty: 543
- Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Nams
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
Pokaż dźwięk. W końcu zmieniłeś z brzydkiego na ładny to co sie nie pochwalisz? Gdzie będziesz kanały wodne w głowicy spawał? U kogo? Przypuszczalny koszt.
E30 325
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
bij zabij, ale nie mam żadnego videło z dźwiękiem.
postaram się coś nagrać jak będę ruszał e30stkę.
głowicę pospawa mi ten sam człowiek, który spawał wydech. dobry znajomy, a przy okazji dobry spawacz.
jak ktoś zainteresowany jest jego pracami to można go znaleźć przez fejsa: http://www.facebook.com/fatpl?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
postaram się coś nagrać jak będę ruszał e30stkę.
głowicę pospawa mi ten sam człowiek, który spawał wydech. dobry znajomy, a przy okazji dobry spawacz.
jak ktoś zainteresowany jest jego pracami to można go znaleźć przez fejsa: http://www.facebook.com/fatpl?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 193
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
no, no. czekam na dalsze info odnośnie prac
ja mam e30 m20b25 i mam podstawkę oleju i chłodnicę

ja mam e30 m20b25 i mam podstawkę oleju i chłodnicę
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
-
- Forumowicz
- Posty: 467
- Rejestracja: 28 wrz 2010, o 23:02
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Brok
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
Jak w białej rozwiazany jest montaż kolektora wydechowego do głowicy i turbiny do kolektora?