Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
-
guzbmw30
- Turbo-Team
- Posty: 114
- Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
- Imię: sebastian
- lokalizacja: SZO
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
o to super
czyli juz nie długo gwizd pisk swąd palonej gumy
pozdro 
-
Pajzon
- Nowy na forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 lip 2012, o 12:46
- Imię: Damian
- lokalizacja: Zielona Góra
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
I jak projekt? Posuwa się jakoś do przodu czy ciągle brak czasu?
Wrzuć jakieś foty z wnętrza samochodu, jestem ciekaw jak wygląda Twoje centrum dowodzenia
Wrzuć jakieś foty z wnętrza samochodu, jestem ciekaw jak wygląda Twoje centrum dowodzenia
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Silnik w budzie, wydech w trakcie. Jak w tym roku auto odpali i bedzie w stanie przemieszczać się o własnych siłach to i tak będzie to sukces. Przekombinowałem
, tam gdzie szło coś zrobic łatwo i szybko ja postanowiłem zrobić to tak jak trzeba, tak jak zawsze chciałem - i stąd teraz problem z ukończeniem. Ale powoli już widać światełko w tunelu
Sprzęgło to sprawdzony zestaw: przerobiony jednomas + docisk M57n + przerobiona tarcza 240 ze sprężynkami pod skrzynię ZF z M3. Koło waży ok 6,5 kg w stosunku do 12,5 seryjnego



Pod tak przygotowane sprzęgło trzeba przerobić łapę wysprzęglika lub przedłużyć trzpień - ja wybieram zawsze to pierwsze, wielokrotnie przerabiałem łapę i najłatwiej jest zrobić nową z dwóch seryjnych

Sprzęgło działa, silnik w aucie. Komora przyjmowała już tyle nowych silników że lakier tego nie wytrzymał, zatem wszystko zostało polakierowane na nowo lakierem półmatowym specjalnie namieszanym pod kolor samochodu. Wyszło świetnie.



Pod muszlą turbosprężarki jest osłona z blachy aluminiowej, a strona gorąca która wchodzi w kielich cała będzie w kocu żaroodpornym

Kolektor wydechowy w moim aucie zasługuje na osobny temat. Dziesiątki godzin przymiarek, spawania, szlifowania. Ale jest idealnie taki jak zawsze miał być, nic bym nie poprawił. Tu już w bandażu, przed owinięciem zabezpieczony farbą odporną na wys. temp. Flansza wydechu przed przykręceniem do samochodu została porozcinana całkowicie na 6 osobnych runnerów - kolektor był wcześniej obrabiany termicznie w piecu w celu usunięcia naprężeń po spawaniu - po przecięciu flansz żadna z nich nie przesunęła się nawet o 1 mm !!
pięknie !

Jak widać dotychcczas nie były ukończone wyjścia na WG - zawsze chciałem mieć WG na górze i tak też zrobiłem. Podwójne orurowanie WG jest przykręcane do kolektora i w razie potrzeby demontowane by np. umożliwić demontaż kolektora z samochodu. Oba runnery przechodzą pod łapą silnika i łączą się na górze w jednym wspólnym zaworze WG 60mm, jednak aż do samego grzybka zaworu są oddzielone i w ten sposób układ pracuje jako pełny twin-scroll z dwoma oddzielnymi zaworami WG. Poniżej kolektor z wyjściem WG i nie ukończonym down-pipe






Gotowe wyjście WG i down-pipe, wszystko oprócz kolektora wykonane będzie z nierdzewki


I wreszcie przykręcony na stałe w samochodzie. Jak widać WG jest w miejscu gdzie wcześniej usunieto kawał blachy, na razie będzie pionowo w dół szła screem-pipe, pojeździmy, zobaczymy.





Teoretycznie można już odpalać silnik, i to nawet bez kolektora ssącego. Po ukończeniu wydechu auto stanie na kołach i miejmy nadzieję zacznie się poruszać; kolektor ssący i resztę osprzętu mogę montować przez zimę, byle tego kloca w końcu ruszyć z miejsca
Sprzęgło to sprawdzony zestaw: przerobiony jednomas + docisk M57n + przerobiona tarcza 240 ze sprężynkami pod skrzynię ZF z M3. Koło waży ok 6,5 kg w stosunku do 12,5 seryjnego



Pod tak przygotowane sprzęgło trzeba przerobić łapę wysprzęglika lub przedłużyć trzpień - ja wybieram zawsze to pierwsze, wielokrotnie przerabiałem łapę i najłatwiej jest zrobić nową z dwóch seryjnych

Sprzęgło działa, silnik w aucie. Komora przyjmowała już tyle nowych silników że lakier tego nie wytrzymał, zatem wszystko zostało polakierowane na nowo lakierem półmatowym specjalnie namieszanym pod kolor samochodu. Wyszło świetnie.



Pod muszlą turbosprężarki jest osłona z blachy aluminiowej, a strona gorąca która wchodzi w kielich cała będzie w kocu żaroodpornym

Kolektor wydechowy w moim aucie zasługuje na osobny temat. Dziesiątki godzin przymiarek, spawania, szlifowania. Ale jest idealnie taki jak zawsze miał być, nic bym nie poprawił. Tu już w bandażu, przed owinięciem zabezpieczony farbą odporną na wys. temp. Flansza wydechu przed przykręceniem do samochodu została porozcinana całkowicie na 6 osobnych runnerów - kolektor był wcześniej obrabiany termicznie w piecu w celu usunięcia naprężeń po spawaniu - po przecięciu flansz żadna z nich nie przesunęła się nawet o 1 mm !!

Jak widać dotychcczas nie były ukończone wyjścia na WG - zawsze chciałem mieć WG na górze i tak też zrobiłem. Podwójne orurowanie WG jest przykręcane do kolektora i w razie potrzeby demontowane by np. umożliwić demontaż kolektora z samochodu. Oba runnery przechodzą pod łapą silnika i łączą się na górze w jednym wspólnym zaworze WG 60mm, jednak aż do samego grzybka zaworu są oddzielone i w ten sposób układ pracuje jako pełny twin-scroll z dwoma oddzielnymi zaworami WG. Poniżej kolektor z wyjściem WG i nie ukończonym down-pipe






Gotowe wyjście WG i down-pipe, wszystko oprócz kolektora wykonane będzie z nierdzewki


I wreszcie przykręcony na stałe w samochodzie. Jak widać WG jest w miejscu gdzie wcześniej usunieto kawał blachy, na razie będzie pionowo w dół szła screem-pipe, pojeździmy, zobaczymy.





Teoretycznie można już odpalać silnik, i to nawet bez kolektora ssącego. Po ukończeniu wydechu auto stanie na kołach i miejmy nadzieję zacznie się poruszać; kolektor ssący i resztę osprzętu mogę montować przez zimę, byle tego kloca w końcu ruszyć z miejsca
www.turboBMW.pl
-
Pablo01
- User
- Posty: 194
- Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
- Imię: Pawel
- lokalizacja: Katowice
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Czy z takim długimi rurami do WG nie będzie problemów z utrzymaniem stałego doładowania?
Możesz mi napisać do jakich wymiarów zebrałęs docisk ? Łape mam przedłożona podobnie jak u ciebie i niestety jest pół sprzegło :/ chyba mam za dużo zebrany zamach i będę musiał kombinować z jakimiś podkładkami pod docisk.
Kolektor robi niezłe wrazenie
Możesz mi napisać do jakich wymiarów zebrałęs docisk ? Łape mam przedłożona podobnie jak u ciebie i niestety jest pół sprzegło :/ chyba mam za dużo zebrany zamach i będę musiał kombinować z jakimiś podkładkami pod docisk.
Kolektor robi niezłe wrazenie
-
k64
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
ales rury pociagnal dlugie do wg
nie myslales o tym ze mega duzo spalin ciagle bedzie bilo tak daleka droge (zanim wg sie nie otworzy) na daremno i kotlowalo sie tam hen daleko? miejsce fajne to jest fakt.
wydech 3 cale? maly wyglada jakos ale chyba zludzenie optyczne.
w gt42 masz 1.15ar bo tez jakos male wyglada?
no i sprzeglo, przeca na starcie przy 1 barze bedziesz miec na gt42 +- 500psow , i juz ciezko z nim bedzie bez wzmocnienia docisku, poprostu seria m57 slabo dociska wiem ze sa mocne 330D ale predzej czy pozniej konczy zywot ... a napewno z 1,5 bara zarąbiesz .
stary moj tak zjarany od slizgania przy 1 barze

aaa te kolo pasowe na kole glownym pasowym to do klimy? wkladasz?
powodzenia
.
nie myslales o tym ze mega duzo spalin ciagle bedzie bilo tak daleka droge (zanim wg sie nie otworzy) na daremno i kotlowalo sie tam hen daleko? miejsce fajne to jest fakt.
wydech 3 cale? maly wyglada jakos ale chyba zludzenie optyczne.
w gt42 masz 1.15ar bo tez jakos male wyglada?
no i sprzeglo, przeca na starcie przy 1 barze bedziesz miec na gt42 +- 500psow , i juz ciezko z nim bedzie bez wzmocnienia docisku, poprostu seria m57 slabo dociska wiem ze sa mocne 330D ale predzej czy pozniej konczy zywot ... a napewno z 1,5 bara zarąbiesz .
stary moj tak zjarany od slizgania przy 1 barze

aaa te kolo pasowe na kole glownym pasowym to do klimy? wkladasz?
powodzenia
.
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Nam zestaw sprzęgła jednomas M50 + docisk M57 w 2JZ na GT3582R na 1.15bar (około 550-600NM) na bardziej przyczepnych oponach zaczął się już ślizgać.
.
W S50 to jest jeden element, Kamilu, więc nie można tego tak ot odkręcić sobie jak w M50. pisze:aaa te kolo pasowe na kole glownym pasowym to do klimy? wkladasz?![]()
Maleckis Motorsport
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Kolektor na prawdę syty, robi wrażenie.
Docisk w m57n przednosi w praktyce 500-600Nm stosunkowo nisko zawieszonych wiec może wytrzymać, ale nie musi
Co do WG to masz go na 2 grzybach że jest pełen TS?
Docisk w m57n przednosi w praktyce 500-600Nm stosunkowo nisko zawieszonych wiec może wytrzymać, ale nie musi
Co do WG to masz go na 2 grzybach że jest pełen TS?
BMWexpert Motorsport
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Tak jak pisze Michał, nie da się tego koła oddzielić i wolę by zostało niż ciąć.
Moja GT40 ma AR 1.06

Wiem że sprzęgło jak na taki setup może być słabe. Ale nie mam juz sił, na razie musi wystarczyć, a jak już będzie jeździło i go braknie to kupię coś mocniejszego. Chciałem zrobić samemu sprzęgło dwutarczowe, mam cały know-how i dostęp do materiałów, ale boję się o trwałość no i brak czasu na kolejne eksperymenty.
O utrzymanie boostu i długość runnerów WG się nie obawiam, mają odpowiednią średnicę, całość jest zaprojektowana z głową, nie będzie problemów. To jest tylko 80cm, przy np. 1 bar i otwarciu WG gazy przemieszą się w ćwierć sekundy.
Wydech od turbiny do końcówki wydechu będzie miał minimum 76,1mm czyli 3" rzeczywiste a nie 3" nominalne; do tego jeden bardzo duży tłumik końcowy bez środkowego. Całość jest tak dobrana by obsłużyła te 700KM, więcej tu nigdy nie będzie.
Moja GT40 ma AR 1.06

Wiem że sprzęgło jak na taki setup może być słabe. Ale nie mam juz sił, na razie musi wystarczyć, a jak już będzie jeździło i go braknie to kupię coś mocniejszego. Chciałem zrobić samemu sprzęgło dwutarczowe, mam cały know-how i dostęp do materiałów, ale boję się o trwałość no i brak czasu na kolejne eksperymenty.
O utrzymanie boostu i długość runnerów WG się nie obawiam, mają odpowiednią średnicę, całość jest zaprojektowana z głową, nie będzie problemów. To jest tylko 80cm, przy np. 1 bar i otwarciu WG gazy przemieszą się w ćwierć sekundy.
Wydech od turbiny do końcówki wydechu będzie miał minimum 76,1mm czyli 3" rzeczywiste a nie 3" nominalne; do tego jeden bardzo duży tłumik końcowy bez środkowego. Całość jest tak dobrana by obsłużyła te 700KM, więcej tu nigdy nie będzie.
www.turboBMW.pl
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
JAkie Adam planujesz doładowanie ?
ps: fajny bandaż
ps: fajny bandaż
Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl
-
filip
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
bandaż chyba grafitowy
??
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Żadne doladowanie mi nie straszne, dmuchnie sie tak duzo jak bedzie to konieczne by osiągnąć założoną moc.Wąski pisze:JAkie Adam planujesz doładowanie ?
ps: fajny bandaż
Bandaz jest niebieski, kolor kolorem grunt ze sie nie bedzie brudzil jak te białe.
www.turboBMW.pl
-
s52turbo
- Nowy na forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 1 lis 2012, o 12:31
- Imię: tomek
- lokalizacja: bydgoszcz
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
witam, mam doladowane s52 juz jakis czas, sterowanie det 3 bedzie? w sumie podobny projekt do mojego z tym ze u mnie inne turbo. 
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
No rzeczywiście podobne, szkoda tylko, że silniki o 180* różne:D
Gratulacje Adamie, wszystko wygląda bardzo imponująco
Gratulacje Adamie, wszystko wygląda bardzo imponująco
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
s52turbo
- Nowy na forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 1 lis 2012, o 12:31
- Imię: tomek
- lokalizacja: bydgoszcz
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
a tak a jakie to wielkie roznice sa miedzy s50 a s52 ? moj tez zakuty , 200cm3 wiecej.Karolo pisze:No rzeczywiście podobne, szkoda tylko, że silniki o 180* różne:D
Gratulacje Adamie, wszystko wygląda bardzo imponująco
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
S50B30 - 286ps, S50B32-321ps - na rynki EU
S52B32- 240PS - rynek USA - silnik to takie podrasowane M50 i nawet obok S50 nie stało
S52B32- 240PS - rynek USA - silnik to takie podrasowane M50 i nawet obok S50 nie stało
-chałturnik-