Dzisiaj chciałbym przedstawić wam mój projekt. Większość prac wykonałem w nim sam, w oparciu o wiedzę braci Lamików, którzy to wciągnęli mnie w uturbianie starych wysłużonych aut . Auto powstało głównie z myślą o zawodach na 1/4 mili w klasie street RWD, czasami oczywiście może trafić się jakiś wyjazd po bułki... Z autem walczę już ponad 1.5 roku i nadal końca tak naprawdę nie widać.
Model:
BMW e30 1.6 1990r.
Stage 1 (stage 2 na 5 stronie)
Modyfikacje:
- silnik: M50B28 2xVanos wał+tłoki z 2.8 kute korby PPM, śruby głowicy m12x1.5,
- odprężony kanapką na 8.4,
- zmienione wałki z 228/9 na 240/9.7 i 244/9
- zawory i sprężyny z m50 nv
- pompa oleju z M52B28 (wirnik jest o 20% wyższy niż m50)
Układ napędowy:
- skrzynia biegów ZF z 2.8
- wał napędowy z 2.8
- sprzęgło wzmocnione na podwójnym docisku 240mm z VW, jednomas 6.5 kg- tarcza m30
- przełożenie: dyfer ze szperą 20% 3.45 typ 210 z e32, półosie, piasty, przeguby również z e32.
Układ wydechowy:
- turbina replika gt35 ar70 1.0 TWIN SCROOL jak u . polecam
- kolektor wydechowy równo odległości owy 6-2 TWIN SCROOL
- wastegate 50mm
- wydech: rura 90mm + dwa tłumiki przelotowe
Układ dolotowy:
- krótki aluminiowy kolektor ssący 2 komorowy + przekładka bakelitowa między głowicą
- intercooler z renoult midlum
- blow off 50mm
- czujnik temp powietrza z forda...
- całe o rurowanie 70mm
Układ paliwowy:
- wtryski 850cc
- jakieś dwie zewnętrzne pompy paliwa z audi
- regulator paliwa vr6 4 bary
Elektronika Megasquirt III Łukasz Lamik
- sekwencyjny wtrysk paliwa
- płynne sterowanie Vanosem
- procedura startu, flat shift,
- 2x EGT konfigurowane z Megasquirtem
- Sonda Lambda konfigurowana z Megascuirtem
- solenoid turbiny od Jadzwina
Zawieszenie:
- przód seria z 2.5 po regeneracji
- tył poliuretan, regulacja kątów i zbieżności
- hamulce: BMW E46 3.0 przód tył E36 2.5 (pod 15cali felgi), pompa i serwo z golfa 4 4motion.
Doładowanie: 1.2b 467km 579nm (obecnie 1.4 bara)
Masa samochodu: 1250 kg
W planach dalsze modyfikacje.... Poniżej trochę zdjęć
pierwsze zdjęcie jest zaraz po zakupie:













