Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Guta
User
Posty: 44
Rejestracja: 21 lut 2010, o 19:33
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Biłgoraj

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: Guta »

Michał_Małecki pisze:Witam wszystkich.

Cały zestaw sprzęgła oparliśmy na zmodyfikowanym jednomasowym kole zamachowym z M50 2.0 oraz docisku sprzęgła z X5 3.0d. Do tego oczywiście spiekowa tarcza sprzęgła na 4 łopatkach.
Jak przykręciliście docisk 240mm do koła m50?
Tarcza ze sprężynkami?
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: Michał_Małecki »

Guta pisze:
Michał_Małecki pisze:Witam wszystkich.

Cały zestaw sprzęgła oparliśmy na zmodyfikowanym jednomasowym kole zamachowym z M50 2.0 oraz docisku sprzęgła z X5 3.0d. Do tego oczywiście spiekowa tarcza sprzęgła na 4 łopatkach.
Jak przykręciliście docisk 240mm do koła m50?
Tarcza ze sprężynkami?
Normalnie, docisk od X5 3.0d pasuje śrubka w śrubkę do jednomasu od M50, tarcza ze sprężynkami na 4-łopatkowym spieku. Pozdr.
Maleckis Motorsport
wajczen
User
Posty: 19
Rejestracja: 14 wrz 2011, o 20:34
Imię: Marcin
lokalizacja: poznań

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: wajczen »

Niestety, na ostatnim treningu pojawil sie problem. Po przejechaniu 3 okrazen olej zapikowal mi az do 150stopni , a woda mimo ze wyciagnelismy termostat zapikowala do 100stopni. Przerwalismy z tego powodu trening i padla decyzja rozebrania silnka w celu znalezienia przyczyny grzania sie jednostki. Pierwszym pomyslem na grzanie sie wody byla pompa wody, niestety po ogledzinach okazala sie ok . Przyszlo wiec do glebszych ogledzin, wyciagnelismy silnik i zabralismy sie za zdjecie glowicy. Gora odrazu nic nam nie mogla powiedziec dopiero zaprzyjazniony warsztat regeneracyjny glowic Hamelka, uswiadomil nas ze glowica wymaga zmiany wszystkich uszczelniaczy, doszlifowania gniazd i zaworow, planu o 0,5mm , regulacji plytek. W ekspesowym tempie otrzymalismy glowice gotowa do zalozenia.
Obrazek
Dalszym etapem bylo rozebranie dolu, odkrecajac kolejno mostki panewek glownych, bylo mozna dostrzec na panewkach zarysowania. Przy odkrecaniu korb te same slady, ale nic nie wskazywalo na to ze to byla przyczyna grzania.
Obrazek

Dopiero odkrecajac jako ostani 4 korbowod, po zdjeciu mostka zrobilem taka mine ;o
Obrazek

Panewka tyle co zaczela sie okrecac, zerwany byl zamek jednej ze stron, przez to zamknela kanal olejowy.
Blok jak i wal pojechal do zwymiarowania. Okazalo sie naszczescie ze przez panewke nie dostal wal, Jedynie glowne domagaly sie pierwszego szlifu, korbowodowe tylko przepolerwane. Blok nie potrzebowal szlifu, pierscienie, tloki w idealnym stanie. Blok przeszedl mycie ultra dzwiekami oraz plan. Udalo sie w ekspresowym tepie dostac panewki z ACL Race Series i wszystko skladac do kupy.
Dol na ta chile zlozony na gotowo, czekamy teraz za szpilkami do glowicy ARP.
Obrazek
Obrazek

Wszystko wskazuje na to ze musialem miec ogromnego pecha i kupilem juz JZ'ta z okrecona panewa, problem z olejem pojawil sie od pierwszego wyjazdu, mimo ze na dworze temp okolo max 5 stopni olej wjezdzal wysoko, dlatego tez na ostatnim treningu przez mega wysoka temp. oleju poszla uszczela pod glowca i zaczela pikowac woda. Padaly podejrzenia na pompe oleju, badz niewydajna chlodnice oleju, jednak wszystko z nimi jest ok. Pzdr Marcin
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: Grzesi(E30)k »

Dla czego temat nie aktualizowany na bieżąco skoro ten samochód robi taki przeciąg ze urywa głowę przy tyłku! :D


coś tam z sieci:
http://www.digart.pl/zoom/7085533/Wittchen.html" onclick="window.open(this.href);return false;


film:
http://www.youtube.com/watch?v=hy-MLuN7 ... ture=share" onclick="window.open(this.href);return false;



ps.bardzo fajnie oklejona zabawka :devill2:
-chałturnik-
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: Michał_Małecki »

Rzeczywiście, nic nie aktualizowaliśmy od dłuższego czasu. Głównie za sprawą tego, że go wolnego niezbyt dużo mamy. Niestety złożony silnik nie wytrzymał wiele. Na treningu przed King of Europe zaczął świszczeć, potem klepać, więc od razu wiedzieliśmy, że znów mamy problem. Szlifierz się nie popisał i w efekcie pękł wał korbowy. Nie zastanawialiśmy się z Marcinem długo i tego samego dnia, którego rozebraliśmy silnik, pojechaliśmy kupić następnego 2JZ ? tym razem w wersji wolnossącej. Rozebraliśmy go co do śrubki. Wzięliśmy z niego wał korbowy, korbowody i panewki. Cały zestaw wsadziliśmy do bloku z Marcina 2JZ-GTE. Wzięliśmy się także za zbicie temperatury oleju w dół. Chłodnica oleju dostała swój elektryczny wiatrak, a miska uległa znacznemu powiększeniu. W efekcie do miski wchodzi 10 litrów oleju i dzięki temu temperatura oleju jest już stabilna nawet przy mega chłostaniu.

Nowa pompa oleju

Obrazek

Nasza powiększona miska oleju

Obrazek

Wolnossący wał w turbodoładowanym bloku :)

Obrazek

Czyste pompy oleju i wody

Obrazek

Doszły korby z tłokami

Obrazek

Potem elementy pompy i miski

Obrazek

Obrazek

? i prawie na gotowo

Obrazek

Obrazek

Obecnie silnik od paru treningów oraz wielu ulicznych chłost nie sprawia już problemów. Bezproblemowo służył także na I rundzie Mistrzostw Polski w Płocku, z których Grzegorz udostępnił powyżej krótki filmik z Marcina przejazdów. Silnik ostatecznie wystroiliśmy na 1.15bar i ewidentnie go to ożywiło. Natomiast w Płocku, aby być w stanie utrzymać się za pozostałymi kierowcami, jężdżącymi głównie na semi slikach Federalach 595 RSR, zmniejszyliśmy boost do 0.8bar. Na tą trasę takie doładowanie było w pełni wystarczające i pozwoliło Marcinowi gonić na równi rywali na naszych genialnych używanych oponach haha. W Płocku udało się zakwalifikować do TOP32 na 22. pozycji z wynikiem 83 punktów. W pierwszej parze Marcin zmierzył się z Szymonem Budzyńskim jeżdżącym świeżo zbudowanym Z4 z zakutym silnikiem S50B30 i kompresorem ASA (jak mnie pamięć nie myli). Udało się przejść dalej. Niestety w TOP16 porażka w pojedynku z Maćkiem Bochenkiem, Mistrzem Polski z 2010 roku. W lipcu ruszamy na kolejną uliczną rundę w Sopocie. Trzymajcie kciuki!

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiamy,

Wittchen Marcin & Małecki Michał.

PS. Taki tam przejazd http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... kK_yqz4xH4" onclick="window.open(this.href);return false; :heh:
Maleckis Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: k64 »

koszty masakryczne, z taka latwoscia piszecie o nowym silniku i bebechac z 2jz , jestescie mocno zdesperowani najwidoczniej ! a i dobrze ! ogien musi byc za wszelka cene :heh: powodzenia
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: Pat-325 »

też mnie kieszeń zabolała jak o tym przeczytałem :D
ale dobrze, że do przodu i się nie poddajecie. trzymam kciuki, bo e30stka grubo podaje i pięknie świszcze.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: Michał_Małecki »

Nie przesadzajmy już tak. Wolnossący silnik 2JZ (2JZ-GE) jest tańszy niż M50B25 i jest ich mnóstwo na Allegro. Gdybyśmy kupili kolejnego 2JZ-GTE, to można byłoby mówić o masakrycznych kosztach. Sam planuje kupić słupek od wolnossącego 2JZ, aby mieć bazę pod stroker na 3.0l u siebie - coś zimą trzeba modzić :ok: .
Maleckis Motorsport
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: Pat-325 »

brzmi jak choroba - jakby nie można było zostawić tak jak jest ;)
ale rozumiem. też planuję już strokery, kolektory i inne cuda.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: Michał_Małecki »

Właśnie wróciliśmy z II rundy DMP w Sopocie. Ponownie udało się dojść do TOP16. Gratulacje dla Marcina i JZ'eta :heh:

Wrzuciłbym parę zdjęć, ale ciągle wyskakuje błąd. Zostaje więc tylko film - krótka relacja z wyjazdu:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... redirect=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozdrawiamy,

Marcin i Michał.
Maleckis Motorsport
ODPOWIEDZ