BMW E36 2.8 Biturbo 2xTD04 dla Bartka 316KM 453NM

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Fixel
Nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 31 paź 2010, o 12:50
Imię: Marcin
lokalizacja: Zamość

Re: BMW E36 2.8 Biturbo 2xTD04 dla Bartka

Post autor: Fixel »

Ale te turbiny puchną powyżej 4,8k, moment spada strasznie mocno. :dry: Mam pytanie jak przy obecnym setupie sama zmiana turbin na TD04-13T wpłynie na lag. :?:
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 2.8 Biturbo 2xTD04 dla Bartka

Post autor: Michał_Małecki »

Fixel pisze:Ale te turbiny puchną powyżej 4,8k, moment spada strasznie mocno. :dry: Mam pytanie jak przy obecnym setupie sama zmiana turbin na TD04-13T wpłynie na lag. :?:
Biorąc pod uwagę charakterystykę silnika M50 (moment spadający powyżej 4-5 tys. RPM), spadające doładowanie z 1.2bar na 0.9bar, kończącą się tak naprawdę wydajność turbin, to spadek momentu o ~100NM wcale nie jest tak straszny. Nawet przy Holsetach HX35, których wydajność jest sporo większa niż osiągane 300-350KM, moment spada od peaku do odcięcia o dobre 70-100NM. Nawet u Kamila . na wielkim GT35 moment spadał także o 100NM. Nie ma jednak się co oszukiwać. Na TD04-13T wykres na pewno wyglądałby okazalej. Lag tutaj nie występuje, na 2xTD04-13T też nie wystąpi. Pogorszyć się może jednak delikatnie spool. Inną sprawą jest to, czy komuś uda się zmieścić 2xTD04-13T :heh: .
Maleckis Motorsport
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E36 2.8 Biturbo 2xTD04 dla Bartka

Post autor: DOHC »

Mam nadzieje ze mi sie uda tyle ze u mnie to zagra z 325. Michal , wspominales o wodzie w 13t czy odnosisz sie do turbiny ktora mial pat325 w swojej bmw? Te z tdsa chyba nie maja chlodzenia woda .

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 2.8 Biturbo 2xTD04 dla Bartka

Post autor: Michał_Małecki »

DOHC pisze:Mam nadzieje ze mi sie uda tyle ze u mnie to zagra z 325. Michal , wspominales o wodzie w 13t czy odnosisz sie do turbiny ktora mial pat325 w swojej bmw? Te z tdsa chyba nie maja chlodzenia woda .

Pozdrawiam
Nie siedzę aż tak bardzo w turbosprężarkach z serii TD04. Niektóre 13T nie mają chłodzenia wodą? Myślę, że teraz podeszlibyśmy trochę inaczej do montażu biturbo w E36 z silnikiem R6. Przede wszystkim przerobilibyśmy łapę silnika tak, aby była jak najniżej i najbliżej belki silnika. Sporo miejsca można byłoby tym zyskać. Pozdr.
Maleckis Motorsport
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E36 2.8 Biturbo 2xTD04 dla Bartka

Post autor: DOHC »

No z łapą silnika mam dokładnie taki plan , do tego maksymalnie krótkie i przytulone do silnika kolektory . Co do 13t to wybrana losowo aukcja i jak widać turbo nie ma chłodzenia wodą.
http://allegro.pl/bmw-e39-2-5-tds-turbo ... 19811.html" onclick="window.open(this.href);return false;

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 2.8 Biturbo 2xTD04 dla Bartka

Post autor: Michał_Małecki »

DOHC pisze:No z łapą silnika mam dokładnie taki plan , do tego maksymalnie krótkie i przytulone do silnika kolektory . Co do 13t to wybrana losowo aukcja i jak widać turbo nie ma chłodzenia wodą.
http://allegro.pl/bmw-e39-2-5-tds-turbo ... 19811.html" onclick="window.open(this.href);return false;

pozdrawiam
No to igła, te szpilki na flansze downpipe się troche trudno wykręca :śmiech:
Maleckis Motorsport
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E36 2.8 Biturbo 2xTD04 dla Bartka

Post autor: DOHC »

to zapytam jeszcze czy ten śmieszny pierścień plecionkowy da się usunąć i normalną flanszę zapodać ?

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 2.8 Biturbo 2xTD04 dla Bartka

Post autor: Michał_Małecki »

Nie mieliśmy tego elementu, ale pewnie da się go jakoś wyjąć. Jak nie, to zeszlifujesz szlifierką na równo i będzie OK. Powodzenia!
Maleckis Motorsport
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: BMW E36 2.8 Biturbo 2xTD04 dla Bartka

Post autor: filip »

zdejmij gorącą stronę i oddaj do planowania. powinno wydać.
ODPOWIEDZ