BMW e36 m50 stroker kucizna stage3 484km i 571 nm 1 bar

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW e36 zakute m50/m52 garrett gt3582r

Post autor: tdserek »

DOHC pisze:ile dałeś za ten sterownik do nitro ? nie myślałeś o standalonie ? jakie możliwości ma ten sterownik , da się ustawić normalnie mape DUTY CYCLE ? w funkcji obrotów czy np ustawiasz ze zaczyna dawkowac od 3000 i np 20% podstawowego strzału a przestaje przy 5000 i tam jest 100% ? (zakładam że nitro jest do rozbujania turbiny . )

pozdrawiam

Kupilem zestaw. myslalem o stand alone ale michal malecki powiedzial ze wysterujemy silnik na det3 , nie sprawdzalem jakie mozliwosci ma sterownik ale jest podobno najbardziej prosty ze wszystkich ktore sa dostepne na necie np na stronie wizard of nos. mam nadzieje ze nitro nie bedziem usialo rozbujac turbiny:D i rozbuja sie sama:D a jak nie to sie cos pomysliD:
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW e36 zakute m50/m52 garrett gt3582r

Post autor: DOHC »

nie myslales o tym zeby sterować detem nitro ? czy mape ignition wykorzystujecie do kontrolowania turbiny ?
pozdrawiam
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW e36 zakute m50/m52 garrett gt3582r

Post autor: tdserek »

to pytanie juz to michala rowniez bo ja nie wiem co bedzie a co nie bedzie:D a na dodatek powiem ze nie wiem czy to nitro bedzie wtryskiwane dodatkowo czy nie bedzie natrysku nitro na cooler a wtryskiwana bedzie woda z methanolem:D
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW e36 zakute m50/m52 garrett gt3582r

Post autor: DOHC »

No to przemyślane zakupy :D:D:D:D:D , zamiast marnować n2o na natrysk lepiej zainwestuj w porządny intercooler .
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW e36 zakute m50/m52 garrett gt3582r

Post autor: tdserek »

cooler jest bardzo porzadny:D
nitro wpadlo dodatkowo wiec nie wiem co i jak z nim bedzie narazie ogarniamy kolektor wydechowy tzn otwor na wastegate i dzwigamy temat wydechu:D
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW e36 zakute m50/m52 garrett gt3582r

Post autor: Wąski »

widzę idziesz na gruuuuboo!
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW e36 zakute m50/m52 garrett gt3582r

Post autor: tdserek »

narazie to stoje w miejscu gdyz nadmiar pracy nie pozwala mi pogrzebac przy aucie:/ tylko kolektor treadstone obecnie bedzie zdejmowany a jego miejsce zajmie kolektor spa ktory jest obecnie w obrobce:/ mam nadzieje ze na przyszly sezon bedzie wszystko oki:D
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW e36 zakute m50/m52 garrett gt3582r

Post autor: Wąski »

dawaj więcej fot i powodzonka :)
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 zakute m50/m52 garrett gt3582r

Post autor: k64 »

napisales:

"silnik posiadac bedzie:

kute korby - mam rozumiec kupisz/masz lub już są w aucie hmm (140/135mm)
kute tłoki - mam rozumiec masz juz teraz tloki w srodku kute (po zdjęciach z 1 strony)
sruby arp glowicy i korb
uszczelke odprezajaca cometica - hmmmmm
panewki typu sputter
wał z 2.8 "

na zdjęciach widać że w silniku masz kucizne odprężająca - wiesz napewno co tam siedzi?
Bo jeśli to 2,5 vanos (323i) to pewnie są tam korby 140mm i tłoki do tego wału - mają 32,70mm.

a napisałeś że wchodzi na sezon 2012 wał z 2,8 - a więc te tłoki to tak nie bardzo - teoretycznie beda troszke za wysoko.
no chyba że masz inny plan :heh: albo twój silnik to nie m52 :heh: albo ma wał z m50 :devill2:
aa sedno sprawy - moj kolektor spa tzn już twój, wpożądku?
kiedy rozkrecasz silnik :devill2:
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW e36 zakute m50/m52 garrett gt3582r

Post autor: tdserek »

Siemka .kurde jak na zlosc na koniec roku w moim zawodzie jest duzy ruch i nie mam czasu nic porobic przy aucie.. silnika osobiscie nie bede rozbieral zrobi to za mnie ktos kto sie zna :D
tak tloki sa odprezajace na 9.0 wiseco obecnie nie iwem jakie sa korby domyslalm sie ze 135mm i wal z m50 uszczelka cometica jest 3.2mm wiec ogolnie wg tego co Małecki wyliczyl jest w okolicahc 8 cos odprezenie:D

nie wiem co i jak :D wiem ze wchodzi wal z 2.8 mam korby eagle 135mm i tłoki jezeli beda w ok stanie to zostaja co są obecnie. jak to zlozyc jaka bedzie uszczelka nie wiem:D chce cometica ale nie wiem na jakie odprezenie sie zdecydujemy:D

kolektor lezy obecnie u kolegi ktory robi rozwiert pod wastegate bo seryjnie jest 32mm a ma byc min 40mm potem ogarniecie bedzie spawania ale juz wszystko wiem co i jak nie spieszy mi sie bo i tak zima:D jak bedzie progress z kolektorem to dam info i foto:D

jak cos zle mysle to piszcie ja obecnie dalej raczkuje w tematach robienia strokerow:D
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW e36 zakute m50/m52 garrett gt3582r

Post autor: tdserek »

Siemka

a wiec tak:D kolektor spa brazil:D

otwor wastegate rozwiercony z 33mm na 40mm powinien starczyc wastegate bedzie 50mm i tak samo rurki do niego.W otworze juz widac jak nascieralem sie z frezowaniem ori muszli wydechowej garreta by spasowac scianki na 1:1 z kolektorem.pozatym duzo frezoswania przy kolektorze otworow zeby byly git oraz planowanie powierzchni

Obrazek
tutaj widac caly zestaw i dospawany elemnet:D jest ok choc nie bedzie to juz ori wyglad:/
w tle redukcja 100 na 76 dolot fmic.pl ale jak sie uda to bedzie dolot caly fi 100mm
na dole jeszcze wtryski new:D od sida 630 siemens deka
Obrazek

Obrazek

wkrotce relacja ze spawania wydechu oraz pierwszych przymiarek na aucie:D
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 zakute m50/m52 garrett gt3582r

Post autor: k64 »

ciesze sie ze udalo ci sie dospawac / obrobic moj (twoj) kolektor, oby sluzyl :piwo: napisz jeszcze ile cie to kosztowalo jak mozesz, malo kiedy ktps zeliwo spawa ...
100 dolot to troche przegiecie chyba ze przepustnice tez zmieniasz.
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW e36 zakute m50/m52 garrett gt3582r

Post autor: DOHC »

Pewnie chodzi o wlot do turbiny .
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW e36 zakute m50/m52 garrett gt3582r

Post autor: tdserek »

Siemka koszty obrobki kolektora czesciowo trudno mi powiedziec jakie sa bo robilem to samemu zajelo mi to z 4-5 godzin (obrobka kanalow + rozwiert wastegate itp)+ planowanie i spawanie (kosztowalo mnie to 250zl:D)

dolot 100mm chce zrobic wlasnie ze wzgledu na wlot turbo mozliwe ze sie nie zmiesci ze wzgledu na lape silnika ale jak sie uda to bedzie przerobiona i najprawdopodobniej jak bedzie ok to zrobi sie kilka szt na przyszlosc bo pewnie sie na pewno przydadza:D
przepustnica ma byc 80mm zobaczymy co wyjdzie narazie trzeba ogarnac nowy kolektor ssacy a na to nie ma jeszcze pomyslu:D

kolektor wyglada na duzo bardziej dopracowany niz ten treadstone(taki tez posiadam) lepiej uksztaltowane kanaly i wykonanie w srodku. natomiast przy zakupie nie obedzie sie bez obrobki gdyz nie jest doskonaly:D

jezeli uda sie zrobic dolot fi100 to filtr bedzie itg z wlotem 100 jak nei to robimy dolot na 3 calach i rowniez bedzie itg chyba najwieksze jakie jest:D
. pisze:napisales:

"silnik posiadac bedzie:

kute korby - mam rozumiec kupisz/masz lub już są w aucie hmm (140/135mm)
kute tłoki - mam rozumiec masz juz teraz tloki w srodku kute (po zdjęciach z 1 strony)
sruby arp glowicy i korb
uszczelke odprezajaca cometica - hmmmmm
panewki typu sputter
wał z 2.8 "

na zdjęciach widać że w silniku masz kucizne odprężająca - wiesz napewno co tam siedzi?
Bo jeśli to 2,5 vanos (323i) to pewnie są tam korby 140mm i tłoki do tego wału - mają 32,70mm.

a napisałeś że wchodzi na sezon 2012 wał z 2,8 - a więc te tłoki to tak nie bardzo - teoretycznie beda troszke za wysoko.



no chyba że masz inny plan :heh: albo twój silnik to nie m52 :heh: albo ma wał z m50 :devill2:
aa sedno sprawy - moj kolektor spa tzn już twój, wpożądku?
kiedy rozkrecasz silnik :devill2:
siemka. odnosnie tego co zapytales to tak moj silnik to m52 tyle ze dol silnika czyli wal i korby pochodza z m50
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW e36 zakute m50/m52 garrett gt3582r

Post autor: tdserek »

wal nominal 2.8
korby kute 135mm
sruby arp 2000
Obrazek
ODPOWIEDZ