Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: Michał_Małecki »

Zyski znacznie większe, lecz ryzyko nieporównywalne. To już nie jest zabawa z zapłonem - nawet jak zastuka, to jak szybko zareagujesz, nic się nie stanie. Tutaj jak popełnisz błąd, to jest po silniku. Wyobraź sobie koszt zakucia S50 i potem jego zniszczenie przez błąd w strojeniu Vanosa. Tak we Wrocławiu zabili jeden motor PMN - dodam, że zabili go na wolnych obrotach. Regulowane kółka rozrządu to pikuś. Zmieniasz ustawienie, kręcisz 2 razy wałem, jak nie ma spotkania, to chłostasz na hamownii. Z płynnie regulowanym położeniem wałka/ów w S50 jest taki problem, że nawet w Autronicu nie ma tak, że w mapie dla Vanosa +2st oznacza +2st wałka. Rozmawiałem z tunerem z Australii o tym kiedyś i wspominał, że do około 5st soft poprawnie przestawia wałki, powyżej 5st już 1 stopień nie oznacza 1 stopnia. Nie sądze, aby MS był w stanie sterować tym lepiej. Pierwsze wersje EMU będą na nowy rok, kontrola Vanosa niekoniecznie w tym samym terminie.
Maleckis Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: k64 »

nie wiem w jakim stopniu na + bedzie sterowanie vanosem skoro i tak polowanie bedzie przy doladowaniu alee mam kontakt ze znajomym ktory wlasnie to ogarnia bez problemowo na MS3 lecz w silniku r32 , jest tam cos wlasnie podobnego jak vanos x 2 (?). osobiscie bym to olal .
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

. pisze:nie wiem w jakim stopniu na + bedzie sterowanie vanosem skoro i tak polowanie bedzie przy doladowaniu
Po to żeby w dolnym zakresie, tam gdzie nie ma jeszcze doładowania lub jest małe, silnik miał lepsze napełnianie i po prostu lepiej jeździł. Robiłem próby w M50V Turbo, gdzie po odłączeniu elektrozaworu vanosa silnik tracił cały swój wigor w dolnym zakresie. Przypomnę że odłączenie sterowania powoduje iż wałek jest cały czas w swoim wyjściowym położeniu i ma czasy otwarcia jak zwykły silnik M50 bez vanosa. Jeszcze kiedyś indziej przekładałem do innego silnika z vanosem wałek ssący z silnika NV. W obu przypadkach różnica była ogromna, nie pomogło 2,8l pojemności i turbosprężarka, do 3,5tys czyli mniej więcej 1bar auto jeździło wyraźnie gorzej.
I zgadzam się z Michałem, stopień skomplikowania układu i jego strojenia jest na tyle wysoki, że nie będę ryzykował, jak pisałem nie widzę potrzeby płynnego sterowania.
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

Wg mnie wyszło kapitalnie, łapa zostaje seryjna, łatwy dostęp do wszystkich śrub. Wszystkie runnery mają identyczną długość +/- 1cm.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: Karolo »

Czy na kolektor przyjdzie bandaż i kocyk na gorącą strone turbo?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: forti »

No niezle Adam wiem ile Cie musialo to kosztowac czasu gratuluje !!!
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: sierRKA »

owijanie kolektora bandażem proponuje zlecić w chinach heh, oni mają małe rączki.
a poważnie to bardzo mi się podoba kolektor, aż tak ważne jest zachowanie równych długości runnerów? jaki to ma wpływ praktyczny na wstawanie turbiny?
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

sierRKA pisze:owijanie kolektora bandażem proponuje zlecić w chinach heh, oni mają małe rączki.
a poważnie to bardzo mi się podoba kolektor, aż tak ważne jest zachowanie równych długości runnerów? jaki to ma wpływ praktyczny na wstawanie turbiny?
Równe runnery są ważniejsze niż twin-scroll, zapewniają idealnie równe odstępy między kolejnymi "dmuchnięciami" w wirnik.


forti pisze:No niezle Adam wiem ile Cie musialo to kosztowac czasu gratuluje !!!
Kto robił wie co to za praca, drugi raz do E36 prędko się takiego nie podejmę... To nie 5 czy 10 godzin, roboty było ok. 35-40 godzin ! Jeszcze tylko wspawanie dwóch końcówek v-band dla WG - jego rury będą odłączane, a WG przy ścianie grodziowej.
Oczywiście będzie bandaż i kocyk, z takim orurowaniem pod maską pożar jest więcej niż pewny.
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: k64 »

korona pisze:
sierRKA pisze:owijanie kolektora bandażem proponuje zlecić w chinach heh, oni mają małe rączki.
a poważnie to bardzo mi się podoba kolektor, aż tak ważne jest zachowanie równych długości runnerów? jaki to ma wpływ praktyczny na wstawanie turbiny?
Równe runnery są ważniejsze niż twin-scroll, zapewniają idealnie równe odstępy między kolejnymi "dmuchnięciami" w wirnik.


forti pisze:No niezle Adam wiem ile Cie musialo to kosztowac czasu gratuluje !!!
Kto robił wie co to za praca, drugi raz do E36 prędko się takiego nie podejmę... To nie 5 czy 10 godzin, roboty było ok. 35-40 godzin ! Jeszcze tylko wspawanie dwóch końcówek v-band dla WG - jego rury będą odłączane, a WG przy ścianie grodziowej.
Oczywiście będzie bandaż i kocyk, z takim orurowaniem pod maską pożar jest więcej niż pewny.
widzialem na zywo, same wyjscia z flanszy mega profi ! niechcialem zapeszac predzej ale kurde bele mega dobra robota, ile poszlo tarcz do katowki? :heh:

Jedno mam ALE :devill2: zeby nie bylo bo zawsze mam :wink2: (wcale sie nie dopierdzielam)
widze ze 3cyl lacza sie w 1 rure predzej przed twin scroolem (tak jak u mnie) i kolejne 3 tak samo, oczywiscie i tak by sie zlaczyly i tak ALE no wlasnie - Teoretycznie wiemy obaj ze robiac tak a nie inaczej mocniejsza bedzie w ten sposob gora silnika (idealny kolektor na moc), przeplyw saplin rowny z kazdych 3 cylindrow... ,
zastanawiam sie dlaczego nie chciales zrobic laczenia runerow (zaraz przy TS) (dokladnie tak jak ma forti lub pmn - oni znow nie maja zachowanych rownych runerow) aby poprawic jeszce bardziej wstawanie turbiny (niby tak jest najlepiej).
- pewnie chodziło o miejsce , teraz widze jak go tam masz mało ... albo jednak uwazasz ze tak jest najlepiej? bo jak juz tak daleko byles to nie wierze ze nie pomyslales o tym :piwo:

jeszce raz Piekna robota, wole rozebrac 3 razy silnik i poskladac niz zrobic takiego pająka , sprzedaj mi go za tysiak :śmiech:
guzbmw30
Turbo-Team
Posty: 114
Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
Imię: sebastian
lokalizacja: SZO

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: guzbmw30 »

no niezłe zawijasy ci Adam wyszły ,szacun , 35-40 godzin pracy a ile nerwów? super sprawa! :ok:
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

. pisze:Jedno mam ALE :devill2: zeby nie bylo bo zawsze mam :wink2: (wcale sie nie dopierdzielam)
widze ze 3cyl lacza sie w 1 rure predzej przed twin scroolem (tak jak u mnie) i kolejne 3 tak samo, oczywiscie i tak by sie zlaczyly i tak ALE no wlasnie - Teoretycznie wiemy obaj ze robiac tak a nie inaczej mocniejsza bedzie w ten sposob gora silnika (idealny kolektor na moc), przeplyw saplin rowny z kazdych 3 cylindrow... ,
zastanawiam sie dlaczego nie chciales zrobic laczenia runerow (zaraz przy TS) (dokladnie tak jak ma forti lub pmn - oni znow nie maja zachowanych rownych runerow) aby poprawic jeszce bardziej wstawanie turbiny (niby tak jest najlepiej).
- pewnie chodziło o miejsce , teraz widze jak go tam masz mało ... albo jednak uwazasz ze tak jest najlepiej? bo jak juz tak daleko byles to nie wierze ze nie pomyslales o tym :piwo:

jeszce raz Piekna robota, wole rozebrac 3 razy silnik i poskladac niz zrobic takiego pająka , sprzedaj mi go za tysiak :śmiech:
Tak jak napisałeś, takie a nie inne rozwiązanie podyktowane jest ilością miejsca - zobaczysz jak zrobię zdjęcie na aucie. Turbina ma być jak najniżej, i dostęp do wszystkich śrub miał być łatwy, a jak jeszcze sprawdziłem ile będzie trzeba miejsca by podłączyć 2 wyjścia WG i potem te rury jeszcze gdzieś poprowadzić to już wybór był tylko jeden. Rury 3w1 mają trochę większą średnicę niż runnery, obie mają oczywiście idealnie taką samą długość, i traktuję je jako przedłużenie muszli twin-scroll. Ale nie zaprzeczam, jakbym miał miejsce na pewno było by trochę inaczej.
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

Ostatnia przymiarka, jest OK, kolektor da się założyć bez większych problemów i jest dostęp do wszystkich śrub. Po przeróbkach muszli turbosprężarka waży tylko 12,5kg (kkk K29 18kg), a kolektor 11,8kg

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
www.turboBMW.pl
wojtek
User
Posty: 37
Rejestracja: 7 lis 2010, o 12:51
Imię: Wojtek
lokalizacja: Krosno

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: wojtek »

Projekt fajny ... ale powodzenia z tym kielichem... juz sie ktos tak bawil na jedym forum i skonczylo sie na szybkiej sprzedazy auta...
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: tdserek »

Wyglada perfekt:D mnie tez martwi troche ten kielich. bedziesz robil zastrzaly jakies zeby go wzmocnic? bo rozumiem ze rozporka to na bank bedzie gorna i xbrace. pozatym pelen podziwu jestem za wlozenie takiej lochy pod mache i ze wszystko sie zamyka:D graty jeszcze raz
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

tdserek pisze:Wyglada perfekt:D mnie tez martwi troche ten kielich. bedziesz robil zastrzaly jakies zeby go wzmocnic? bo rozumiem ze rozporka to na bank bedzie gorna i xbrace. pozatym pelen podziwu jestem za wlozenie takiej lochy pod mache i ze wszystko sie zamyka:D graty jeszcze raz
Wstawki w kielich są z wyprofilowanej, grubej blachy 2mm więc całość jest sztywna, co innego jak by to była zwykła 1-1,2mm. Poza tym będzie solidna stalowa rozpórka własnej roboty, wystarczy na pewno.
Tyle miejsca zyskałem
Obrazek
www.turboBMW.pl
ODPOWIEDZ