E36 S50B30 Turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: PMN »

Dziś zrobiłem pierwszy pomiar Racelogiciem. 1bar, Pb98, streetsetup. Kręciłem dość nisko bo 7800. Next time spróbuję jak na wyścigach do 9k, wtedy odpadnie mi jedna zmiana biegu. Teraz 100-200 w 5.9s.
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: k64 »

heh jeszcze tego brakuje zeby byl street rekord w polsce :heh:
turbo schowane calkiem?
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: PMN »

No właśnie turbo jeszcze nie schowane.
Myślę, że jak to zacznie dawać objawy zużycia, pomyślę nad innym, a wtedy nad nowym kolektorem.

Tymczasem zrobiłem pomiar Race Logiciem. Na aktualnym 1bar setupie, z dwiema osobami na pokładzie 100-200km/h w 5.9s.
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: k64 »

PMN pisze:No właśnie turbo jeszcze nie schowane.
Myślę, że jak to zacznie dawać objawy zużycia, pomyślę nad innym, a wtedy nad nowym kolektorem.

Tymczasem zrobiłem pomiar Race Logiciem. Na aktualnym 1bar setupie, z dwiema osobami na pokładzie 100-200km/h w 5.9s.
no to mega przeciag, kiedy turbo wstaje? i ile ladowaliscie na maksa? :heh:
marcin_os
User
Posty: 35
Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:57
Imię: Marcin
lokalizacja: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: marcin_os »

Kurde, 5,9 - wow.
Ja zrobiłem 8,9 czyli 2 sekundy - dużo, tak być nie może :(
M3 3.0T 425KM/572Nm
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: tdserek »

marcin_os pisze:Kurde, 5,9 - wow.
Ja zrobiłem 8,9 czyli 2 sekundy - dużo, tak być nie może :(
3 sekundy wiec 1/3 dłuzej:D
ale i tak pieknie:D
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: PMN »

@. - tak jak już pisałem :) - 1bar

Wstaje dość późno, tzn. pełne doładowanie mam przy ok.4500. Na ulicy nie kręcę wyżej niż 8000RPM.


@Os_ - dawaj, dawaj bo potrzebuję motywacji! :D
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: korona »

Hej Piotr. Może po prostu zacznij iść w drugą stronę i trochę "ucywilnij" auto, załóż normalną szperę, jakiś body kit. Oby tylko nie skończyć jak pewna Supra :heh: . Jak mało emocji za kółkiem, można pomyśleć nad przeszczepem jakiegoś 4x4 do tej budy, albo silnik przenieść do innej np Audi Quattro. Pewnie znane ci są projekty Dahlback Racing, coś takiego mam na myśli - kilkuset konną zabawkę 4x4
www.turboBMW.pl
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: DOHC »

r6 ze skrzynia audi quattro to by trzeba dołożyć z przodu z metr nawisu :D:D . W audi cały silnik leży przed osią
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: Grzesi(E30)k »

Było 525ix z M50 pod maską więc teoretycznie jest szansa zrobić to na ori częściach bez jakiś mega rzeźb....z tym że E36 nie było IX w porównaniu do np. E30 :/


Wtedy inna miska + przedni dyfer i pół osie wychodzą mniej więcej w połowie miski. A z kolei mniej więcej tam gdzie E36 ma belkę silnika.
No i nie wiadomo jak z trwałością napędów
-chałturnik-
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: PMN »

No właśnie w kierunku ucywilniania idę :)

Pierwszym krokiem było podłączenie szyb elektrycznych. Ze szperą jeszcze pomyślę. Przez coś ponad pół roku jeździłem swoją 540i z zaspawanym dyfrem bez żadnych problemów. Raz, nie wiedząc o 100% szperze, moja Mama pożyczyła auto i pojechała w dłuższą (ok.400km) trasę. Kiedy wróciła powiedziała tylko, że dziwne dźwięki pojawiły się przy zawracaniu :)

Tak więc szpera 100% nie przeszkadza. W zasadzie jedyne co bym zmienił, by auto jak dla mnie było praktycznie w pełni cywilne, to wystające turbo. W tym roku, jeździłem M3T wszędzie i codzień, nawet na zakupy do marketu :)

4x4 przemawia do mnie jakoś tylko w terenówkach :) Ja wiem, że z mocnym też jest sporo zabawy, jednak... RWD.
Narazie najbliższy mi jest plan, by z M3T zrobić możliwie najszybszą "drogówkę". Tzn. teoretycznie użyteczne na codzień (choć i tak to n-te auto w rodzinie), ale w warunkach ulicznych masakrujące większość tego co porusza się po drogach. Aktualnie chyba tylko z Porsche Karola by się nie udało. Wydaje mi się to do zrobienia.

Postanowiłem, że nie będę tego auta sprzedawał. Nie ma sensu. Niech sobie stoi i daje czasem fun. Mi linia E36 coupe bardzo się podoba. Nie wliczając M3E46, bardziej podoba mi się E36 coupe od E46 coupe. Poczekam jeszcze z 10lat i stanie się klasyczną pięknością :)

Myślałem przez chwilę o drifcie, ale myślę, że do tego lepiej mieć możliwie mocną seryjną jednostkę, a najlepiej z dwie na półce.

Pójście w ślady Supry raczej mi nie grozi, gdyż:

a) pojechałem więcej niż raz 10s i to niskie,
b) nigdy nie twierdziłem, że mam 1250KM (na seryjnej przepustnicy supry),
c) nie założę car audio,
d) de gustibus non est disputandum, ale...

Jeśli się zbiorę, to w przyszłym sezonie pojadę gdzieś i spróbuję trzasnąć 9s ulicznym autem. To powinno mi dać jeszcze trochę satysfakcji :D

Korona, patrząc na Twój projekt, myślę, że będę miał co robić, kiedy go skończysz ;) :)
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: Grzesi(E30)k »

A masz wykres auta w jak by top ująć...w maksymalnym setupie jaki dotąd był ? :D
-chałturnik-
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: PMN »

No niestety nie mam...
Szkoda, bo sam jestem bardzo ciekaw ile było.
Wiem tyle, że przeskok z 550 na 660KM poczułem i skwitowałem czymś w stylu "jest lepiej".
Mojej reakcji na przeskok z 660KM na tyle ile było w ostatecznym wydaniu tutaj nie przytoczę ;) Była to meeeeega większa różnica niż pomiędzy 550, a 660...

Maksymalny setup jaki miałem to chyba 1.7- 1.8bara i megadowalony zapłon na C16. Na tym setupie urwał się wał. Nie pojechałem więc żadnego czasu...
Niestety, strojone podczas zawodów zagramanico. Po przyjeździe do PL już nie było hamowane, tylko detune na 1.0b i Pb98.
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: PMN »

Znalazłem na tel. film z ostatniego przyspieszania 100-200km/h.
Wartość prawie żadna, bo nic nie widać, ale chociaż dowód jest, że jeździ :D

Przyspieszanie 3-4bieg. Jak już chyba wcześniej pisałem, Gdybym nie zmieniał na 4kę, byłby znacznie lepszy czas.
http://www.youtube.com/watch?v=lGfiRgztRXA" onclick="window.open(this.href);return false;
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: PMN »

Kolejny mały update odn. zastosowań mojego M3T.

Dziś, całkowicie przypadkiem, znalazłem się nim na torze Kielce.
Opony transportowe, auto do dragu, w ustawieniach do dragu, skręcać nie chciało, ja -mistrz prostej, nie było innej możliwości... trzeba było jechać bokiem.

Bak paliwa wyjeżdżony na torze Kielce w zasadzie bez łapania przyczepności, mega tam jest ślisko. Zabawa świetna. Zastanawiam się czy nie zmienić zawiasu i nie poupalać w przyszłym sezonie trochę driftem.

Śmiesznie, bo było np. jakieś Porsche na slickach, w zakrętach ja jechałem bokiem, on cisnął na czas, ale po wyjściu na prostą fajnie się go mijało rysując ślady na asfalcie :)

Wziąłem na fotel pasażera, na jedno okrążenie kogoś z teamu wyścigowego, który testował wcześniej full profi Evo. Pakowali właśnie auto na lawetę. Nie znam się specjalnie na tych wszystkich grupach, ale powiedział coś takiego, że jazda jego H grupowym 600KM Lancerem Evo nie robi takiego wrażenia, a już na pewno z przyspieszeń :) Miłe :)

Tak więc, podsumowując - do bezawaryjnego upalania na 1/4 w sezonie 2010, bezproblemowego jeżdżenia na codzień po ulicach w 2011, mogę dodać udany mini debiut driftowy :)
Czekam na 2012.

P.S. Nie nagrywałem i nie robiłem zdjęć, ale podobno ktoś coś ma. Jak tylko uda mi się zdobyć - wrzucę.
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
ODPOWIEDZ