m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: korona »

. pisze:..... szkoda tylko ze glowica m50 ktora ma swoj ograniczony flow.
Zawsze jest gdzieś ograniczenie, ale alternatywy lepszej dla tego silnika nie ma
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

Felgi czekają na budę...
Obrazek

Dzisiaj dostałem zaworek. Jutro jak przyjdą króćce od Michała to go przetestuję
Obrazek

Podziękowania dla kolegi Aquaza z forum za pomoc w zakupie Gtecha RR
Obrazek

Niedawno zakupiłem również emulator EPROM Moates Ostrich 2.0 oraz programator BURN2 oraz kilka tuzinów kości 27C256 oraz 27C512 kasowanych elektrycznie. Już nie będzie trzeba bawić się ultrafioletem, żeby zaprogramować kość na nowo.
Obrazek
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: k64 »

jak tam temat?
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

Na razie zimujemy. Zabieram się do roboty jak będzie +10 :piwo:
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: k64 »

dobra no to tutaj zeby ci nie smiecic


1. Tłoki z silnika n54b30 - zrozumiale
2. korbowody z silnika m50b25, - pisales ze lepsze sa z n54, ale inaczej wyglada mocowanie na czop? - musiales wlozyc z m50 gdyz tyko te wchodza normalnie na wał M54 ktory dales
3. wał m54b30 dlaczegonie nie z N54? - (pkt nr 2 ? chciales dac korby z m50? a tylko te maja /22/ 48 czop?)

ogolnie nie musisz zdradzac wszystkiego spoko rozumiem kazdy ma swoje tajemnice :cool2: , podaj mi wymiary n54/m54 jak mozesz i tyle -
dzieki, na bemowo bedziesz?
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

Przede wszystkim n54 to zupełnie inny silnik i nic nie jest w nim podobne oprócz liczby cylindrów, średnicy tłoka i sworznia.
Wał n54 to w ogóle jakiś niezły wynalazek, inne średnice podpór wału, odległości pomiędzy cylindrami, więcej nie sprawdzałem.
Korbowody mają większą średnicę czopów, jaką, już dokładnie nie pamiętam, ale mogę to sprawdzić, bo wał jeszcze pasie się u mnie w garażu tak samo jak głowica i blok. Korbowodów n54 niestety już nie mam.

Dobrym patentem byłoby ożenić tłoki 86mm z wałem m54b30!
. pisze:dobra no to tutaj zeby ci nie smiecic


1. Tłoki z silnika n54b30 - ok fajnie , mocny
2. korbowody z silnika m50b25, - pisales ze lepsze sa z n54, ale musiales wlozyc z m50 gdyz tyko te wchodza normalnie na wał M54?
3. wał m54b30 dlaczegonie z N54? - (pkt nr 2 ? chciales dac korby z m50? a tylko te maja /22/ 48 czop?)
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: k64 »

g-rad pisze:Przede wszystkim n54 to zupełnie inny silnik i nic nie jest w nim podobne oprócz liczby cylindrów, średnicy tłoka i sworznia.
Wał n54 to w ogóle jakiś niezły wynalazek, inne średnice podpór wału, odległości pomiędzy cylindrami, więcej nie sprawdzałem.
Korbowody mają większą średnicę czopów, jaką, już dokładnie nie pamiętam, ale mogę to sprawdzić, bo wał jeszcze pasie się u mnie w garażu. Korbowodów n54 niestety już nie mam.

Dobrym patentem byłoby ożenić tłoki 86mm z wałem m54b30!
. pisze:dobra no to tutaj zeby ci nie smiecic


1. Tłoki z silnika n54b30 - ok fajnie , mocny
2. korbowody z silnika m50b25, - pisales ze lepsze sa z n54, ale musiales wlozyc z m50 gdyz tyko te wchodza normalnie na wał M54?
3. wał m54b30 dlaczegonie z N54? - (pkt nr 2 ? chciales dac korby z m50? a tylko te maja /22/ 48 czop?)
no wlasnie o tym myslalem, czemu by nie zrobic 3200cc :śmiech: na kuciznie ba nawet na 86,50 , :śmiech:
a ze tak zapytam , seryjna korba m50 przy wale m54 - jak sie domyslam walila o blok gdzies tam ? :rolleyes2:
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

Czy masz już jakieś info jakie seryjne tłoki mm, by pasowały pod ten setup ? Wiadomo kucizna to nie problem, tylko trzeba trochę posmarować :frusty:
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: k64 »

g-rad pisze:Czy masz już jakieś info jakie seryjne tłoki mm, by pasowały pod ten setup ? Wiadomo kucizna to nie problem, tylko trzeba trochę posmarować :frusty:
ano jest tego cala masa, tylko nie wiem czy jests w stanie poswiecic dume marki dla tlokow innej "gorszej" marki? :wink2: :śmiech: ja to tak srednio :wink2:
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

Można by coś zmajstrować, bo jestem w posiadaniu drugiego wału m54b30 :ok:
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: k64 »

g-rad pisze:Można by coś zmajstrować, bo jestem w posiadaniu drugiego wału m54b30 :ok:
no to np. 86 ma oplowski c20let . kute tloki w seri 500znosza (sprawdzone) , 30,7mm swozen->denko, tak na szybko jutro poszepram.

chevrolet
86mm 26,75mm: Z 22 SE

MERCEDES
85,3mm 30,1mm: M 111

Toyota 3S-GTE
86.00mm nad wymiar 86.50mm 87.00mm
Pablo01
User
Posty: 194
Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
Imię: Pawel
lokalizacja: Katowice

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: Pablo01 »

Masz jakies zdjecie tych tłokow z chevroleta ? chevrolet 86mm 26,75mm: ?
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: k64 »

Pablo01 pisze:Masz jakies zdjecie tych tłokow z chevroleta ? chevrolet 86mm 26,75mm: ?
google.pl grafika
Pablo01
User
Posty: 194
Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
Imię: Pawel
lokalizacja: Katowice

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: Pablo01 »

. pisze:
g-rad pisze:Można by coś zmajstrować, bo jestem w posiadaniu drugiego wału m54b30 :ok:
no to np. 86 ma oplowski c20let . kute tloki w seri 500znosza (sprawdzone) , 30,7mm swozen->denko, tak na szybko jutro poszepram.

Wymiar tłoka zc20let srednica 86 sworzen->enko 30.4mm , wiec ten tłok dobrze by sie nadawal ale do walu z m52 ktory ma wykorbienie 84mm ( do walu m54 troche za wysoki) w przypadku montazu takiego tłoka w m52b28 silnik zostalby odprezony.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: k64 »

Pablo01 pisze:
. pisze:
g-rad pisze:Można by coś zmajstrować, bo jestem w posiadaniu drugiego wału m54b30 :ok:
no to np. 86 ma oplowski c20let . kute tloki w seri 500znosza (sprawdzone) , 30,7mm swozen->denko, tak na szybko jutro poszepram.

Wymiar tłoka zc20let srednica 86 sworzen->enko 30.4mm , wiec ten tłok dobrze by sie nadawal ale do walu z m52 ktory ma wykorbienie 84mm ( do walu m54 troche za wysoki) w przypadku montazu takiego tłoka w m52b28 silnik zostalby odprezony.
to wiemy , dlatego podalem tak niskie wymiary tlokow zeby bylo od razu odprezone, a ty znasz wysokosc tloka n54? N54 nie M54. Moze grad sie pochwali :heh: nie zasmiecajac mu tematu.
ODPOWIEDZ