BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)
Poprzecinaj pomiędzy cylindrami przed frezowaniem(ja tak robiłem w swoim po sugestiach Adama i Kamila). Może troche drżeć przy frezowaniu.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
-
- Forumowicz
- Posty: 217
- Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
- Imię: arek
- lokalizacja: Jaworzno
Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)
Dzisiaj odebralem nowy zawor WG 60mm ( stary nie wytrzymal strojenia :/ ) we wtorek znowu strojenie i koncem tygodnia hamownia ( mam nadzieje ze juz sie nic nie wysypie )


-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)
co sie posypało w starym ?
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)
dołaczam się do pytania .DOHC pisze:co sie posypało w starym ?
stary to ten z zeberkami rozumiem?
mam ten drugi , podobno nieawaryjny

-
- Forumowicz
- Posty: 217
- Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
- Imię: arek
- lokalizacja: Jaworzno
Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)
Tak stary to ten z zeberkami , wykonczyl sie podczas strojenie ( zostal w pozycji zamknietej ) Po rozebraniu zawor jak i tulejka strasznie zrysowana i troche krzywa . Wydaje mi sie ze temperatura go zabila ( nie dosc ze bardzo blisko kolektora to jeszcze zostal owiniety bandazem izolacyjnym ) .
-
- Forumowicz
- Posty: 217
- Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
- Imię: arek
- lokalizacja: Jaworzno
Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)
Problemy podczas strojenia ciag dalszy :/
Najpierw problem z paliwem ( zjebany chinski regulator )
Jak juz zostal wymieniony regulator i bylo wystarczajaco paliwa zjebal sie wastegate :/
Po wymianie wastegata i przy probach wystrojenia na 1.2-1.3bara szybko okazalo sie ze sprzeglo nie daje rady :/ Sprzeglo dosc duzo kosztowalo a nawet nie przezylo strojenia , wiec albo za duzo mocy
albo sprzeglo marne
Teraz pytanie do znawcow co dalej ? Obecnie sprzeglo podobno jest z diesla 3.0.
Mysle o zalozeniu nowej tarczy ( bo teraz byla podobno uzywana w idealnym stanie ) i o nowym zacisku z 3.0 diesel + wzmocnienie go ( jesli jest taka mozliwosc ).
Chyba ze ktos ma jakis inny pomysl co mozna zalozyc mocnego do jednomasy z m50 ?
Najpierw problem z paliwem ( zjebany chinski regulator )
Jak juz zostal wymieniony regulator i bylo wystarczajaco paliwa zjebal sie wastegate :/
Po wymianie wastegata i przy probach wystrojenia na 1.2-1.3bara szybko okazalo sie ze sprzeglo nie daje rady :/ Sprzeglo dosc duzo kosztowalo a nawet nie przezylo strojenia , wiec albo za duzo mocy


Mysle o zalozeniu nowej tarczy ( bo teraz byla podobno uzywana w idealnym stanie ) i o nowym zacisku z 3.0 diesel + wzmocnienie go ( jesli jest taka mozliwosc ).
Chyba ze ktos ma jakis inny pomysl co mozna zalozyc mocnego do jednomasy z m50 ?
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)
sprzeglo na nowej tarczy musi dac rade do 400 jak drut.
choc na 1,2 powinno byc spokojnie co nie?
byles dzis AFRowac?
choc na 1,2 powinno byc spokojnie co nie?

byles dzis AFRowac?

-
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
- Imię: SEREK
- lokalizacja: wrocław
Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)
mam spieka w dobrej cenie(komplet)...jak cos to priv
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)
No bez jaj, nie wiem chyba jakaś klątwa nad cabrio wisi, przecież w moim samochodzie do końca sprzęgło nie robiło problemów (przypomnę że sprzęgło było razem z silnikiem swapowane ode mnie). Nigdy nie było najmniejszego uślizgu, na 3 biegu ślicznie szło samochody wyprzedzać ze ślizgającym non-stop tyłem
. Tarcza ma ok 8,5-9mm (miała jak silnik wyjmowałem), docisk używany będzie miał z 50tys km więc też mu nic nie brakuje. Takie zestawy wytrzymują 700Nm. Arek mówiłeś że rozkręcałeś sprzęgło, może śruby popuściły? Właściwy dystans między dociskiem i kołem, a więc pośrednio i siła docisku tarczy, regulowane były specjalnymi podkładkami o ściśle określonej grubości - na pewno włożyłeś dokładnie te i dokładnie na swoje miejsca?

www.turboBMW.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 217
- Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
- Imię: arek
- lokalizacja: Jaworzno
Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)
korona pisze:No bez jaj, nie wiem chyba jakaś klątwa nad cabrio wisi, przecież w moim samochodzie do końca sprzęgło nie robiło problemów (przypomnę że sprzęgło było razem z silnikiem swapowane ode mnie). Nigdy nie było najmniejszego uślizgu, na 3 biegu ślicznie szło samochody wyprzedzać ze ślizgającym non-stop tyłem. Tarcza ma ok 8,5-9mm (miała jak silnik wyjmowałem), docisk używany będzie miał z 50tys km więc też mu nic nie brakuje. Takie zestawy wytrzymują 700Nm. Arek mówiłeś że rozkręcałeś sprzęgło, może śruby popuściły? Właściwy dystans między dociskiem i kołem, a więc pośrednio i siła docisku tarczy, regulowane były specjalnymi podkładkami o ściśle określonej grubości - na pewno włożyłeś dokładnie te i dokładnie na swoje miejsca?
Nowe moze tyle wytrzyma

Adam zlozone dokladnie tak samo jak bylo u ciebie

Dzisiaj zrzucam skrzynie i zobaczymy co i jak wyglada .
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)
Mocniejszy docisk z e60 3.0d powinien dać radę.
-
- Forumowicz
- Posty: 217
- Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
- Imię: arek
- lokalizacja: Jaworzno
Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)
Kod: Zaznacz cały
Arek mówiłeś że rozkręcałeś sprzęgło, może śruby popuściły? Właściwy dystans między dociskiem i kołem, a więc pośrednio i siła docisku tarczy, regulowane były specjalnymi podkładkami o ściśle określonej grubości - na pewno włożyłeś dokładnie te i dokładnie na swoje miejsca?
Sprzeglo mialo wytrzymac :/ A tu dupa nie wytrzymalo normalnej jazdy nie mowiac o palowaniu .
Dziwna sprawa ze u ciebie podobno 1.5 bara bylo i dawalo rade

Sa plany na zalozenie docisku z vw ktory wytrzyma duzo ponad 800nm
Tak wlasnie mysle czy docisk z e60 e90 3.0d da rade ( w serii 500-520Nm ) .
Tak na marginesie moze mi ktos powiedziec z czego dokladnie jest docisk o numerze 21 21 7 503 501 ?
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)
Koledze z forum docisk z e60 wytrzymuje około 700 nm.
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)
No jest jak piszę, jeździłem na doładowaniu do 1,5bar i sprzęgło nigdy nie ślizgnęło ani odrobinę. Sprzęgło z M57 ma mechanizm samoregulacji w docisku, który niby niweluje zużycie tarczy. W tym sprzęgle nie był ten mechanizm wykorzystany, może po prostu na skutek normalnej eksploatacji (jak zresztą w każdym aucie) tarcza zmniejszyła swoją grubość od momentu jak sprzęgło założyłem po raz pierwszy, i jak mu teraz doj...eś na konkretnych oponach z tyłu zaczęło ślizgać. Jak już raz tarcza się przypaliła to już teraz cały czas ślizga. Może w moim aucie "bezpiecznikiem" były właśnie opony, na drodze te uślizgi dawały sporo frajdy, ale sprzęgło trzymało zawsze; mówiłem i pisałem ci wiele razy że sprzęgło nie jest do sprzedania bo zostawiam je do nowego silnika, tak się upierałeś że w końcu je zostawiłem - to chyba o czymś świadczy - czy jeśli kiedykolwiek by mnie zawiodło chciałbym je do jeszcze mocniejszego silnika? Arek obij tę tarczę która jest spiekami u Radzikowskiego (chyba "corey" z forum z tego co pamiętam też robi) i złóż to z powrotem.noname pisze:Skrzynia zrzucona , sruby dokrecone dobrze , podkladki twoje w tych samych miejscach a sprzelgo pomimo tego nie dawalo rady przy strojeniu ( doladowanie 1.2bara )
Sprzeglo mialo wytrzymac :/ A tu dupa nie wytrzymalo normalnej jazdy nie mowiac o palowaniu .
Dziwna sprawa ze u ciebie podobno 1.5 bara bylo i dawalo rade
www.turboBMW.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 217
- Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
- Imię: arek
- lokalizacja: Jaworzno
Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)
Opony 225/45r17 z bierznikiem 4mmkorona pisze:No jest jak piszę, jeździłem na doładowaniu do 1,5bar i sprzęgło nigdy nie ślizgnęło ani odrobinę. Sprzęgło z M57 ma mechanizm samoregulacji w docisku, który niby niweluje zużycie tarczy. W tym sprzęgle nie był ten mechanizm wykorzystany, może po prostu na skutek normalnej eksploatacji (jak zresztą w każdym aucie) tarcza zmniejszyła swoją grubość od momentu jak sprzęgło założyłem po raz pierwszy, i jak mu teraz doj...eś na konkretnych oponach z tyłu zaczęło ślizgać. Jak już raz tarcza się przypaliła to już teraz cały czas ślizga. Może w moim aucie "bezpiecznikiem" były właśnie opony, na drodze te uślizgi dawały sporo frajdy, ale sprzęgło trzymało zawsze; mówiłem i pisałem ci wiele razy że sprzęgło nie jest do sprzedania bo zostawiam je do nowego silnika, tak się upierałeś że w końcu je zostawiłem - czy jeśli kiedykolwiek by mnie zawiodło chciałbym je do jeszcze mocniejszego silnika? Arek obij tę tarczę która jest spiekami u Radzikowskiego (chyba "corey" z forum z tego co pamiętam też robi) i złóż to z powrotem.noname pisze:Skrzynia zrzucona , sruby dokrecone dobrze , podkladki twoje w tych samych miejscach a sprzelgo pomimo tego nie dawalo rady przy strojeniu ( doladowanie 1.2bara )
Sprzeglo kosztowalo duzo kasy i mialo spokojnie wytrzymac :/ A tu dupa nie wytrzymalo normalnej jazdy nie mowiac o palowaniu .
Dziwna sprawa ze u ciebie podobno 1.5 bara bylo i dawalo rade

Adam chcialem bo powiedziales ze wytrzyma ta moc


Twoj zestaw raczej pojdzie na sprzedaz a zagosci cos innego co wytrzywa wieksze doladowanie .
P.s Moze chcesz go odkupic i zalozyc do m3 turbo :] :P ?