BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)

Post autor: elmo0104 »

Poprzecinaj pomiędzy cylindrami przed frezowaniem(ja tak robiłem w swoim po sugestiach Adama i Kamila). Może troche drżeć przy frezowaniu.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
noname
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
Imię: arek
lokalizacja: Jaworzno

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)

Post autor: noname »

Dzisiaj odebralem nowy zawor WG 60mm ( stary nie wytrzymal strojenia :/ ) we wtorek znowu strojenie i koncem tygodnia hamownia ( mam nadzieje ze juz sie nic nie wysypie )

Obrazek
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)

Post autor: DOHC »

co sie posypało w starym ?
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)

Post autor: mcgiver »

DOHC pisze:co sie posypało w starym ?
dołaczam się do pytania .
stary to ten z zeberkami rozumiem?
mam ten drugi , podobno nieawaryjny :ph34r:
noname
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
Imię: arek
lokalizacja: Jaworzno

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)

Post autor: noname »

Tak stary to ten z zeberkami , wykonczyl sie podczas strojenie ( zostal w pozycji zamknietej ) Po rozebraniu zawor jak i tulejka strasznie zrysowana i troche krzywa . Wydaje mi sie ze temperatura go zabila ( nie dosc ze bardzo blisko kolektora to jeszcze zostal owiniety bandazem izolacyjnym ) .
noname
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
Imię: arek
lokalizacja: Jaworzno

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)

Post autor: noname »

Problemy podczas strojenia ciag dalszy :/

Najpierw problem z paliwem ( zjebany chinski regulator )
Jak juz zostal wymieniony regulator i bylo wystarczajaco paliwa zjebal sie wastegate :/
Po wymianie wastegata i przy probach wystrojenia na 1.2-1.3bara szybko okazalo sie ze sprzeglo nie daje rady :/ Sprzeglo dosc duzo kosztowalo a nawet nie przezylo strojenia , wiec albo za duzo mocy :śmiech: albo sprzeglo marne :) Teraz pytanie do znawcow co dalej ? Obecnie sprzeglo podobno jest z diesla 3.0.
Mysle o zalozeniu nowej tarczy ( bo teraz byla podobno uzywana w idealnym stanie ) i o nowym zacisku z 3.0 diesel + wzmocnienie go ( jesli jest taka mozliwosc ).

Chyba ze ktos ma jakis inny pomysl co mozna zalozyc mocnego do jednomasy z m50 ?
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)

Post autor: k64 »

sprzeglo na nowej tarczy musi dac rade do 400 jak drut.
choc na 1,2 powinno byc spokojnie co nie? :wink2:
byles dzis AFRowac? :heh:
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)

Post autor: tdserek »

mam spieka w dobrej cenie(komplet)...jak cos to priv
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)

Post autor: korona »

No bez jaj, nie wiem chyba jakaś klątwa nad cabrio wisi, przecież w moim samochodzie do końca sprzęgło nie robiło problemów (przypomnę że sprzęgło było razem z silnikiem swapowane ode mnie). Nigdy nie było najmniejszego uślizgu, na 3 biegu ślicznie szło samochody wyprzedzać ze ślizgającym non-stop tyłem :heh:. Tarcza ma ok 8,5-9mm (miała jak silnik wyjmowałem), docisk używany będzie miał z 50tys km więc też mu nic nie brakuje. Takie zestawy wytrzymują 700Nm. Arek mówiłeś że rozkręcałeś sprzęgło, może śruby popuściły? Właściwy dystans między dociskiem i kołem, a więc pośrednio i siła docisku tarczy, regulowane były specjalnymi podkładkami o ściśle określonej grubości - na pewno włożyłeś dokładnie te i dokładnie na swoje miejsca?
www.turboBMW.pl
noname
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
Imię: arek
lokalizacja: Jaworzno

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)

Post autor: noname »

korona pisze:No bez jaj, nie wiem chyba jakaś klątwa nad cabrio wisi, przecież w moim samochodzie do końca sprzęgło nie robiło problemów (przypomnę że sprzęgło było razem z silnikiem swapowane ode mnie). Nigdy nie było najmniejszego uślizgu, na 3 biegu ślicznie szło samochody wyprzedzać ze ślizgającym non-stop tyłem :heh:. Tarcza ma ok 8,5-9mm (miała jak silnik wyjmowałem), docisk używany będzie miał z 50tys km więc też mu nic nie brakuje. Takie zestawy wytrzymują 700Nm. Arek mówiłeś że rozkręcałeś sprzęgło, może śruby popuściły? Właściwy dystans między dociskiem i kołem, a więc pośrednio i siła docisku tarczy, regulowane były specjalnymi podkładkami o ściśle określonej grubości - na pewno włożyłeś dokładnie te i dokładnie na swoje miejsca?

Nowe moze tyle wytrzyma :) Nie wiem ile jest teraz mocy i momentu ale nie ma takiej mozliwosci zeby wystroic 1.2-1.5b na tym sprzegle .
Adam zlozone dokladnie tak samo jak bylo u ciebie :) Napisz mi na PW z czego dokladnie jest tarcza sprzegla .

Dzisiaj zrzucam skrzynie i zobaczymy co i jak wyglada .
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)

Post autor: g-rad »

Mocniejszy docisk z e60 3.0d powinien dać radę.
noname
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
Imię: arek
lokalizacja: Jaworzno

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)

Post autor: noname »

Kod: Zaznacz cały

 Arek mówiłeś że rozkręcałeś sprzęgło, może śruby popuściły? Właściwy dystans między dociskiem i kołem, a więc pośrednio i siła docisku tarczy, regulowane były specjalnymi podkładkami o ściśle określonej grubości - na pewno włożyłeś dokładnie te i dokładnie na swoje miejsca?
Skrzynia zrzucona , sruby dokrecone dobrze , podkladki twoje w tych samych miejscach a sprzelgo pomimo tego nie dawalo rady przy strojeniu ( doladowanie 1.2bara )
Sprzeglo mialo wytrzymac :/ A tu dupa nie wytrzymalo normalnej jazdy nie mowiac o palowaniu .
Dziwna sprawa ze u ciebie podobno 1.5 bara bylo i dawalo rade :)

Sa plany na zalozenie docisku z vw ktory wytrzyma duzo ponad 800nm


Tak wlasnie mysle czy docisk z e60 e90 3.0d da rade ( w serii 500-520Nm ) .

Tak na marginesie moze mi ktos powiedziec z czego dokladnie jest docisk o numerze 21 21 7 503 501 ?
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)

Post autor: g-rad »

Koledze z forum docisk z e60 wytrzymuje około 700 nm.
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)

Post autor: korona »

noname pisze:Skrzynia zrzucona , sruby dokrecone dobrze , podkladki twoje w tych samych miejscach a sprzelgo pomimo tego nie dawalo rady przy strojeniu ( doladowanie 1.2bara )
Sprzeglo mialo wytrzymac :/ A tu dupa nie wytrzymalo normalnej jazdy nie mowiac o palowaniu .
Dziwna sprawa ze u ciebie podobno 1.5 bara bylo i dawalo rade
No jest jak piszę, jeździłem na doładowaniu do 1,5bar i sprzęgło nigdy nie ślizgnęło ani odrobinę. Sprzęgło z M57 ma mechanizm samoregulacji w docisku, który niby niweluje zużycie tarczy. W tym sprzęgle nie był ten mechanizm wykorzystany, może po prostu na skutek normalnej eksploatacji (jak zresztą w każdym aucie) tarcza zmniejszyła swoją grubość od momentu jak sprzęgło założyłem po raz pierwszy, i jak mu teraz doj...eś na konkretnych oponach z tyłu zaczęło ślizgać. Jak już raz tarcza się przypaliła to już teraz cały czas ślizga. Może w moim aucie "bezpiecznikiem" były właśnie opony, na drodze te uślizgi dawały sporo frajdy, ale sprzęgło trzymało zawsze; mówiłem i pisałem ci wiele razy że sprzęgło nie jest do sprzedania bo zostawiam je do nowego silnika, tak się upierałeś że w końcu je zostawiłem - to chyba o czymś świadczy - czy jeśli kiedykolwiek by mnie zawiodło chciałbym je do jeszcze mocniejszego silnika? Arek obij tę tarczę która jest spiekami u Radzikowskiego (chyba "corey" z forum z tego co pamiętam też robi) i złóż to z powrotem.
www.turboBMW.pl
noname
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
Imię: arek
lokalizacja: Jaworzno

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)

Post autor: noname »

korona pisze:
noname pisze:Skrzynia zrzucona , sruby dokrecone dobrze , podkladki twoje w tych samych miejscach a sprzelgo pomimo tego nie dawalo rady przy strojeniu ( doladowanie 1.2bara )
Sprzeglo kosztowalo duzo kasy i mialo spokojnie wytrzymac :/ A tu dupa nie wytrzymalo normalnej jazdy nie mowiac o palowaniu .
Dziwna sprawa ze u ciebie podobno 1.5 bara bylo i dawalo rade
No jest jak piszę, jeździłem na doładowaniu do 1,5bar i sprzęgło nigdy nie ślizgnęło ani odrobinę. Sprzęgło z M57 ma mechanizm samoregulacji w docisku, który niby niweluje zużycie tarczy. W tym sprzęgle nie był ten mechanizm wykorzystany, może po prostu na skutek normalnej eksploatacji (jak zresztą w każdym aucie) tarcza zmniejszyła swoją grubość od momentu jak sprzęgło założyłem po raz pierwszy, i jak mu teraz doj...eś na konkretnych oponach z tyłu zaczęło ślizgać. Jak już raz tarcza się przypaliła to już teraz cały czas ślizga. Może w moim aucie "bezpiecznikiem" były właśnie opony, na drodze te uślizgi dawały sporo frajdy, ale sprzęgło trzymało zawsze; mówiłem i pisałem ci wiele razy że sprzęgło nie jest do sprzedania bo zostawiam je do nowego silnika, tak się upierałeś że w końcu je zostawiłem - czy jeśli kiedykolwiek by mnie zawiodło chciałbym je do jeszcze mocniejszego silnika? Arek obij tę tarczę która jest spiekami u Radzikowskiego (chyba "corey" z forum z tego co pamiętam też robi) i złóż to z powrotem.
Opony 225/45r17 z bierznikiem 4mm :)

Adam chcialem bo powiedziales ze wytrzyma ta moc :) uwierz mi ze nie wydawalbym 1000zl na sprzeglo ktore nie wytrzyma nawet strojenie :)

Twoj zestaw raczej pojdzie na sprzedaz a zagosci cos innego co wytrzywa wieksze doladowanie .

P.s Moze chcesz go odkupic i zalozyc do m3 turbo :] :P ?
ODPOWIEDZ