Czytałeś ogłoszenie ? W cenie jest kompletny silnik wraz z oczujnikowaniem, komputer sterujący, wiązka ms41, det3 z gotowym programem, sprzęgło dwutarcz, kolektor wydechowy T4 twinscroll wysokiego przepływu z wyjściem na zewnętrzny wg, wszystkie kanały równe. Wtryskiwacze Bosch 630cc, kompletny dolot prawa i lewa strona razem z intercoolerem. Chłodnica oleju, pompa oleju. Pokaż mi kogoś, kto sprzedaje podobny setup, tak aby przełożyć wszystko w weekend na spokojnie bez pierdolenia się, że coś nie pasuje.
Pokaż mi jakieś m50 zakute i poskładane z głową w tej okolicy. Wiem że m50nv jest lepszym motorem pod względem zaworów, podwójnych sprężyn, lepszym przepływie. Blok żeliwny itp.
Widzę, że też nie przeczytałeś opisu, jeśli chodzi o dodatkowy natrysk oleju. Ciekawe czy czytasz opisy tych zakutych m50xx w tej okolicy cenowej.
Drugi natrysk jest równolegle do cylindra, ponieważ taki też ruch wykonuje tłok (ruch posuwisto-zwrotny), który posiada w sobie komorę ( zaraz pod swoim denkiem w kształcie pierścienia) oraz 2 dziurki. Jedna dziurką wtryskiwany jest olej, który przechodząc przez tłok odbiera temperaturę z komory spalania, drugą dziurką ciepły olej wypływa. Jak pewnie zauważyłeś, seryjny natrysk m50 nie byłby w stanie wykonać tego zadania poprawnie.
BMW E36 sedan 93r 320i -> 2.5L TDS Turbo BW s200sx -> EFR 7163 TS
-
- User
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 22:30
- Imię: Adam
- lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: BMW E36 sedan 93r 320i Turbo BorgWarner s200sx -> 2.5L TDS
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- User
- Posty: 70
- Rejestracja: 22 mar 2021, o 18:59
- Imię: Dominik
- lokalizacja: Sanok
Re: BMW E36 sedan 93r 320i Turbo BorgWarner s200sx -> 2.5L TDS
Jak wygląda ciśnienie oleju w przypadku dwóch natrysków na denko?
Temat ciekawy ponieważ nie widziałem by ktoś więcej stosował tego typu rozwiązania przy dużo mocniejszych silnikach bmw, chyba, że to rozwiazanie typowo przy użyciu tłoków z 2.5tds które mają grubsze pierścienie = więcej ciepła z tarcia.
Co do opisu silnika to zgadza się, nie czytałem opisu, zwracam honor.
Temat ciekawy ponieważ nie widziałem by ktoś więcej stosował tego typu rozwiązania przy dużo mocniejszych silnikach bmw, chyba, że to rozwiazanie typowo przy użyciu tłoków z 2.5tds które mają grubsze pierścienie = więcej ciepła z tarcia.
Co do opisu silnika to zgadza się, nie czytałem opisu, zwracam honor.
-
- User
- Posty: 112
- Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
- Imię: Jakub
- lokalizacja: Rzeszów/Bielsko
Re: BMW E36 sedan 93r 320i Turbo BorgWarner s200sx -> 2.5L TDS
Silniki bardziej wysilone termicznie miewają takie galerie olejowe do chłodzenia tłoka. Zwykle diesle, ale np seryjny tłok z EVO7/8/9 też ma takie kanały wokół płaszcza wraz z wejściem/wyjściem oleju z natrysku.
Miś tez dokładał do swojego M50 natryski z M52/54 żeby właśnie pożenić je z tłokami z EVO i skierować dyszę żeby w DMP olej omywał cały tłok od środka. Nie pamiętam czy zaślepiał natryski z głównych panewek na płaszcz cylindra.
Pompa M52 ma sporo zapasu, nie mówiąc o M54. Można podnieść wolne na 900rpm dla pewności.
Miś tez dokładał do swojego M50 natryski z M52/54 żeby właśnie pożenić je z tłokami z EVO i skierować dyszę żeby w DMP olej omywał cały tłok od środka. Nie pamiętam czy zaślepiał natryski z głównych panewek na płaszcz cylindra.
Pompa M52 ma sporo zapasu, nie mówiąc o M54. Można podnieść wolne na 900rpm dla pewności.
-
- User
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 22:30
- Imię: Adam
- lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: BMW E36 sedan 93r 320i Turbo BorgWarner s200sx -> 2.5L TDS
Jeśli chodzi o rozgrzany olej to 1,2 bar przy 950obr/min. 1,1 po bardzo mocnym rozgrzaniu 100-105 stopni. Olej 5w50 Mobil 1, na oleju valvoline miałem ciśnienie mniejsze o 0.2 Bara na Jałowych. Oba natryski mają wbudowane zawory kulkowe sprężynowe, które dbają o to aby na wolnych obrotach zamknąć wyjście. Nie wiem przy jakim ciśnieniu się otwierają, podejrzewam około 2-2,1bara. Ciśnienie na wyższych obrotach to jakoś 3.5 3,8 bara, potem chyba otwiera się zawór bezpieczeństwa w pompie.gryff pisze: ↑25 sty 2024, o 15:27 Jak wygląda ciśnienie oleju w przypadku dwóch natrysków na denko?
Temat ciekawy ponieważ nie widziałem by ktoś więcej stosował tego typu rozwiązania przy dużo mocniejszych silnikach bmw, chyba, że to rozwiazanie typowo przy użyciu tłoków z 2.5tds które mają grubsze pierścienie = więcej ciepła z tarcia.
Co do opisu silnika to zgadza się, nie czytałem opisu, zwracam honor.
Przy kutych tłokach w m50, nie stosują tego typu natrysku, ponieważ seryjny natrysk jest wystarczający, a kute tłoki nie posiadają komory olejowej. m52b25/b28,m54b30 posiada seryjnie natrysk równoległy do tulei cylindra. m52tu20/m50b20 nie posiada natrysków równoległych.
Drugi temat. Tu nie chodzi o ciepło z tarcia pierścieni, tylko o ciepło z komory spalania. Większe doładowanie = większa moc = Większa temperatura. Tłok jest wtedy podatny na zwiększanie swojego wymiaru co może doprowadzić do zacierania w tuleji. Podlewając tłok z dołu olejem, odbieramy nadmiar jego temperatury.
Dokladnie. jak mnie pamięć nie myli 2JZ-GTE, również posiada komorę olejową."Kuba_Aero pisze: ↑26 sty 2024, o 06:45 Silniki bardziej wysilone termicznie miewają takie galerie olejowe do chłodzenia tłoka. Zwykle diesle, ale np seryjny tłok z EVO7/8/9 też ma takie kanały wokół płaszcza wraz z wejściem/wyjściem oleju z natrysku.
Miś tez dokładał do swojego M50 natryski z M52/54 żeby właśnie pożenić je z tłokami z EVO i skierować dyszę żeby w DMP olej omywał cały tłok od środka. Nie pamiętam czy zaślepiał natryski z głównych panewek na płaszcz cylindra.
Pompa M52 ma sporo zapasu, nie mówiąc o M54. Można podnieść wolne na 900rpm dla pewności.
Zastanawia mnie temat pękających osiek pomp oleju m52tu/m54, ktoś może miał okazje bardziej zbadać temat ?
z tego co zauważyłem w Internecie, ludzie skarżą się tylko na pompy z konstrukcji 2 Vanosów m52tu oraz m54. Wczoraj porównywałem zębatkę pompy oleju m50 do tej z m54b30, zębatki z m52tu/m54 posiadają 26 zębów, natomiast m50, 25zębów. niestety łańcuch jest za luźny, aby założyć tą zębatkę do pompy m54. Pompa m50 jest niżej osadzona mając mniejszą zębatkę, musi w takim razie być wyżej wyfrezowana powierzchnia montażowa pompy w żeliwnym bloku m50.
wałek pompy oleju m50 jest dłuższy o 2,6mm względem m54.
-
- Nowy na forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 kwie 2019, o 11:27
- Imię: Siroń
- lokalizacja: Rzeszow
Re: BMW E36 sedan 93r 320i -> 2.5L TDS Turbo BW s200sx -> EFR 7163 TS
Czym wycinaliście kanał pod klin?
-
- User
- Posty: 112
- Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
- Imię: Jakub
- lokalizacja: Rzeszów/Bielsko
Re: BMW E36 sedan 93r 320i -> 2.5L TDS Turbo BW s200sx -> EFR 7163 TS
Bazujesz się na tylnym klinie np. ostrzem noża to tapet, znaczysz obszar i jedziesz dremelem.
Cierpliwie, bez pośpiechu, precyzyjnie i bez problemu dołączysz do grona osób które tak ogarnęły temat i jeżdżą.
Cierpliwie, bez pośpiechu, precyzyjnie i bez problemu dołączysz do grona osób które tak ogarnęły temat i jeżdżą.