BMW E36 sedan 93r 320i -> 2.5L TDS Turbo BW s200sx -> EFR 7163 TS
-
- User
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 22:30
- Imię: Adam
- lokalizacja: Bielsko-Biała
BMW E36 sedan 93r 320i -> 2.5L TDS Turbo BW s200sx -> EFR 7163 TS
Witam, postanowiłem opisać swoje auto, które dzięki pomocy moich braci jeździ z turbosprężarką i daje dużo frajdy
Forum czytam od około 10 lat, pierwszy raz kiedy na nie trafiłem, miałem jakieś 16 lat i po przeczytaniu kilku projektów, stwierdziłem ze bardzo chciałbym kiedyś mieć auto Turbodoładowane. Tak więc po ponad 10 latach udało nam sie coś poskładać.
Silnik: m50tub20 ( żeliwo z vanosem ) Układ korbowo tlokowy z e34 525tds tłoki stoczone Cr 8.5, głowica seria. Sterowanie turbo MBC PROperfect
Układ dolotowy: Intercooler fmic 550x230x65mm, kolektor seryjny, przepustnica seryjna, brak przepławki, średnica 2.5" stal nierdzewna, Blowoff properfect.
Układ wydechowy: kolektor równoodległościowy na wzór Kamil64, stal nierdzewna 2mm, flansza 12mm, owinięty bandażem, turbosprezarka borgwarner s200sx(nie sx-e) ar gorące aktualnie 0.83, na początku 1.22. Od turbo do końca wydech ze stali nierdzewnej 3" przelot z tłumikiem końcowym.
Układ paliwowy / wtryskowy: Wtryski bosch 630cc na adapterach aluminiowych, przewody paliwa seryjne, regulator 3bar, pompa paliwa Aeromotive 340LPH Stealth (przy 2,8bara potrafi podac 340L/h) w seryjnym koszyku.
Elektronika / wskaźniki:wiązka silnika m52 czyli ms41+ Det 3 w trybie fit.
Wskaźniki ori Defi EGT, temp i ciśnienie oleju. Doładowanie manometr glicerynowy -1 do 3bar z podświetleniem.
Układ chłodzenia: Chłodnica wody 2.5tds NRF, Chłodnica oleju chińska 25 rzędów. wiatrak wiskotyczny Lublin 2.5turbo borgwarner
Układ napędowy: Sprzęgło Dwutarczowe KBcustoms, skrzynia biegów 5 e46 330i, wał napedowy duzy e36 328i/325tds, dyferencjał 3.07 ze sprzerą KOMOT SPORT 8kg spięcia (podobno 13płytek), półosie 328i bądź 320d e46 lewe.
Zawieszenie: HSD MONOPRO, Wszysktie gumy zawieszenia poliuretan Odlewany na życzenie 90sha
BODY KIT i wnętrze:2x Kubełki Mirco ST, hydrołapa wykonana przez Brata z ALuminium
Auto kupiłem pod koniec 2019r do zabawy w zimę, zaraz po niej zabraliśmy się za modyfikacje. Pierwsze co to wzmocnienie tylnego wózka
(standard lekko pęknięte pod śrubami i porwane u góry) oraz wsadzenie poliuretanów. Po ściągnięciu tylnego zawieszenia stwierdziłem ze skoro mamy w Bielsku Firme, która odlewa poliuretany dla lotnictwa może spróbujemy zrobić sami poliuretany. Brat zrobił na wzór starych tulei foremki, które następnie zalaliśmy. Oto efekty :
Następnie rozebraliśmy silnik 2.0 i kupiłem blok z e34 525tds za 400zł. Jeden tłok z silnika 2.5 TDS okazał się pęknięty na ściance bocznej dlatego zmuszony zostałem kupić inny tłok na Internecie, niestety okazało się ze jest z cięższej partii.
Cały dół pojechaliśmy sprawdzić, Wał z TDS okazał się igła stan, prosty pod panewki na 1 Montaż, korbowody ok, tłoki TDS okazało się że będą trochę luźne w bloku benzyny, wyszło pasowanie 10-12setek. Bloku nie chcieliśmy Honować bo pasowanie byłoby jeszcze luźniejsze. Brat doważył tłoki co do grama, panewki główne z Diesla były w bardzo dobrym stanie, ale niestety jedna miała duża rysę, więc postanowiłem kupić nowe panewki Kolbenschmidta. Panewki korbowodowe zostały stare (bardzo dobry stan). Tłoki dostały nowe piersćienie Goetze.
Jak wiemy zestaw wał korbowy, korbowody i tłoki z silnika 2.5TDS pasują bez problemów do bloku silnika m50b20, jednak tłok po takim zabiegu wystaje kilka mm ponad blok benzyny, tak więc poszedł kalkulator CR w ruch i Brat stoczył tłoki o 5.54mm na środku i po bokach mniej bo 3.6mm aby Boki tłoka były wytrzymalsze. Według obliczeń po splanowaniu bloku i głowicy stopień sprężania wynosi 8.5.
wysokość od dołu tłoka gdzie zaczyna się materiał (może komuś sie przyda podczas toczenia)
Tłok gotowy przeciety (zobrazowanie kanałow olejowych tłoka i grubość denka )
Gotowy tłok po obróbce
Różnica po odprężeniu i oem
Blok oraz głowica został przerobiony pod Śruby z VW 3.0 V6 TDI m12, śruby zostały docięte na zimno na odpowiedni wymiar ( Dziękuję Kubie z tego forum za podzielenie się wiedzą )
Złota rączka podjęła się również przywrócenia głowicy odpowiednich parametrów : kompletne czyszczenie, wymiana uszczelniaczy, szlifowanie gniazd zaworów.
Wał korbowy wymaga zrobienia drugiego rowku na klin do zębatki rozrządu. TDS ma jedną, benzyna potrzebuje 2 klinów.
Uszczelka głowicy 2.05
Rozrząd został stary bo wyglądał dobrze, porównaliśmy do rozłożonego m54b30 który był znacznie bardziej styrany
Reszta uszczelek i uszczelniaczy nowe.
Mompa oleju z m52
Regeneracja vanosa
planowana na szybie pokrywa zaworów
świece stopień zimniejsze
Brat również dołożył natrysk oleju na denko tłoka (skierowane do komory tłoka ) z m54. Trochę strach czy silnik ogarnie ciśnienie na 12 dysz ponieważ m50 posiada jeszcze seryjne dysze, które tryskają na bok cylindra.
Po tych pracach mogliśmy składać silnik.
Sprzegło miało być jedno tarczowe, jednak jakiś problem ze sprzęgłem na docisku z diesla 3.0 ( docisk pracował w sposób zero jedynkowy nie szło normalnie ruszyć, nagłe wysprzęglanie) po konsultacji z Karolem skończyło się na sprzęgle dwutarczowym.
Skrzynia 330i, wał duży 2.8, dyferencjał szpera KOMOT SPORT 3.07 8kg spięcia (podobno 13 płytek, nie zaglądałem )
Po poskładaniu silnika i wsadzeniu do auta zleciłem bratu spawanie kolektora równoodległościowego T4 na wzór . pod turbo sprężarkę Borg warner s200sx ar 1.22, nie mała muszla wydechowa utrudniała prace, podobnie jak sam w sobie długi kolektor. Finalnie udało się zrobić kolektor wraz z wyjściem na zewnętrzny WG. Wydech od turbo do końca 3" przelot z tłumikiem końcowym. Splanowane flansze.
Chłodnica wody 2.5 tds NRF
oleju Chinol
intercooler fmic z dołożoną kierownicą powietrza na górę intercoolera.
Pompa oleju zewnętrzna z jakiegoś opla(węże są zakute, na zdjęciach normalne węże), ciągnie olej z dołu miski olejowej, powrót nad lustro oleju. Podczas treningu na torze Kielce, 30stopni upału podczas załączenia pompy temperatura w boju nie przekraczała 100 stopni.
Nie zalecam spawania miski olejowej ! najlepiej zrobić to na skręcanie, miska jest zanieczyszczona olejami przez lata i ciężko się ją spawa przez co wychodzą nieszczelności (pocenie się)
Wg fmic 50mm (chujnia, nie trzyma stabilnego doładowania)
odma oil catch tank
wiatrak wiskotyczny z Borgwarner z Lublina 2.5 Turbo
wyrzucony filt par powietrza, musze zrobić jakieś odpowietrzenia baku
Hamulce przód 330i z tarczami Rotinger nacinane nawiercane + przewody w oplocie Donocik Bielsko.
tył e46 328i 294mm wentylowane również rotinger nacinane nawiercane 2 zaciski.
Szukam rozwiązania na miękki nie do wyczucia pedał hamulca. Chce wyrzucić pompę abs, jeśli będzie bez zmian to mysle nad wrzuceniem serwa z e46 330i.
Rozporka przód tył Staffa
Zawienie HSD Monopro
Wnętrze:
- dwa fotele kubełkowe mirco ST
- hydrołapa produkcji brata z aluminium
- Zegary ori defi : EGT, Temp. i ciśnienie Oleju, wskaźnik doładowania mechaniczny ze wskazówka zanurzona w cieczy.
Po 1 odpaleniu okazało się ze nie ma ciśnienia oleju, po wyciagnięciu silnika i ściągnięciu miski oleju okazało się ze jest wszystko okej, mocno zdziwieni nie wiedzieliśmy o co chodzi, ale podczas chyba zalewania oleju 3 raz od góry przez filtr oleju i głowice, w końcu pompa zassała olej( problem był jakby z zapowietrzeniem pompy oleju). Gdy silnik juz odpalił coś zaczęło w nim pukać, wkurwieni na maxa wyciągamy silnik i sprawdzamy panewki, wszystko gra , nagle brat dostrzega ze blacha osłonowa z miski jest przerysowana przez śruby korbowodu. Poprzez większe wykorbienie śruby korbowodów lekko dotykały tej osłony powodując ciągle stuki.
Po odpaleniu i 1 zmianie oleju trochę pojeździliśmy, wyszły problemy ze sprzęgłem, silnik dziwnie pracował, problem z komunikacja do sterownika (diagnostyka)
Ogolnie dramat, sprzęgło ogarnięte, inne dwutarczowe. Silnik dziwnie pracował bo okazało się ze czujnik wału korbowego nie ten, potem czujnik walka nowy, okazało się ze nowy jest zjebany(ASO), potem okazało się ze nie mogę sie skomunikować ze sterownikiem żeby podejrzeć parametry silnika. Kupiłem inny sterownik, udało się, ale nie pracował vanos (okazało sie ze sterownik silnika jest zjebany)3 albo 4 sterownik dopiero działał poprawnie.
W tym miejscu Chciałem podziękować Misiowi z forum, który dużo mi pomógł (sprawdzanie czujników, podmiana komputerów, itp) poprzez rozmowę pisemna na FB.
Po niecałych 2 tys km pojechałem na strojenie ( Speduinio ). Specjalnie przyjechałem do Tunera kilko tygodni wcześniej żeby pokazać auto, niech sobie posprawdza żeby szybko zrobić w innym terminie strojenie, mowi fajnie lux torpeda pod maska i elektronicznie tez. Po czym po odstawieniu auta we wskazanym terminie, auto odebrałem po 3 miesiącach niewystrojone do końca. Jako tako się dogadałem ze stroicielem, ale czas stracony.
Potem nieudana próba z Panem z Lędzin( w dzień strojenia Pan mówi ze sory, ale jednak dzisiaj tego nie wystroi)
Minęło znowu kilka tygodni, tuner ode mnie z Bielska powiedział ze nie stroi auta w zimę wiec szukałem dalej, Trafiłem na firmę PowerMakers obok Krakowa i tam w kilka dni auto miałem Wystrojone na paliwie 98 i doładowaniu 1.4 bar.
AR 1.22
https://fb.watch/a-M2Furo_i/
Ogolnie jeden trening na torze Kielce za mną, silnik podaje bardzo dobrze, nie grzeje się, woda pion, olej nie przekraczał 106stopni.
Egt na dwupasie nie przekracza 930stopni.
Jak to w projektach dużo rzeczy do sprawdzenia/ poprawienia :
Mimo zmiany strony gorącej z 1.22 na 0.83 zmiany nie ma zadowalającej, boost wchodzi późno i nagle, agresywnie. musiałem kopać na pełnych obrotach żeby wstał silnik na 3 biegu w zakręcie. Dlatego turbo sprężarka na pewno do zmiany, myślałem nad BW s200G, turbo systems HTX3057B3, bądź turbina z amg 3.0 r6, co sądzicie ? ma być około 400 i dobrze wstawać. tak max myślę 4kzł , może być używka.
Hamulce zwihrowane po paru przejazdach na mieście
wastegate chinski żyje swoim zyciem, na zimno przeładowuje, na ciepło nie doładowuje albo skacze. pomysł wrzucić WG z AUDI 2.2 Turbo.
Wkrótce wstawie jakieś filmiki jak to lata.
Dziekuje moim Braciom, Którzy wsadzili w projekt dużo czasu i serca, dzięki którym udało się zbudować to auto i spełnić moje małe marzenie.
Forum czytam od około 10 lat, pierwszy raz kiedy na nie trafiłem, miałem jakieś 16 lat i po przeczytaniu kilku projektów, stwierdziłem ze bardzo chciałbym kiedyś mieć auto Turbodoładowane. Tak więc po ponad 10 latach udało nam sie coś poskładać.
Silnik: m50tub20 ( żeliwo z vanosem ) Układ korbowo tlokowy z e34 525tds tłoki stoczone Cr 8.5, głowica seria. Sterowanie turbo MBC PROperfect
Układ dolotowy: Intercooler fmic 550x230x65mm, kolektor seryjny, przepustnica seryjna, brak przepławki, średnica 2.5" stal nierdzewna, Blowoff properfect.
Układ wydechowy: kolektor równoodległościowy na wzór Kamil64, stal nierdzewna 2mm, flansza 12mm, owinięty bandażem, turbosprezarka borgwarner s200sx(nie sx-e) ar gorące aktualnie 0.83, na początku 1.22. Od turbo do końca wydech ze stali nierdzewnej 3" przelot z tłumikiem końcowym.
Układ paliwowy / wtryskowy: Wtryski bosch 630cc na adapterach aluminiowych, przewody paliwa seryjne, regulator 3bar, pompa paliwa Aeromotive 340LPH Stealth (przy 2,8bara potrafi podac 340L/h) w seryjnym koszyku.
Elektronika / wskaźniki:wiązka silnika m52 czyli ms41+ Det 3 w trybie fit.
Wskaźniki ori Defi EGT, temp i ciśnienie oleju. Doładowanie manometr glicerynowy -1 do 3bar z podświetleniem.
Układ chłodzenia: Chłodnica wody 2.5tds NRF, Chłodnica oleju chińska 25 rzędów. wiatrak wiskotyczny Lublin 2.5turbo borgwarner
Układ napędowy: Sprzęgło Dwutarczowe KBcustoms, skrzynia biegów 5 e46 330i, wał napedowy duzy e36 328i/325tds, dyferencjał 3.07 ze sprzerą KOMOT SPORT 8kg spięcia (podobno 13płytek), półosie 328i bądź 320d e46 lewe.
Zawieszenie: HSD MONOPRO, Wszysktie gumy zawieszenia poliuretan Odlewany na życzenie 90sha
BODY KIT i wnętrze:2x Kubełki Mirco ST, hydrołapa wykonana przez Brata z ALuminium
Auto kupiłem pod koniec 2019r do zabawy w zimę, zaraz po niej zabraliśmy się za modyfikacje. Pierwsze co to wzmocnienie tylnego wózka
(standard lekko pęknięte pod śrubami i porwane u góry) oraz wsadzenie poliuretanów. Po ściągnięciu tylnego zawieszenia stwierdziłem ze skoro mamy w Bielsku Firme, która odlewa poliuretany dla lotnictwa może spróbujemy zrobić sami poliuretany. Brat zrobił na wzór starych tulei foremki, które następnie zalaliśmy. Oto efekty :
Następnie rozebraliśmy silnik 2.0 i kupiłem blok z e34 525tds za 400zł. Jeden tłok z silnika 2.5 TDS okazał się pęknięty na ściance bocznej dlatego zmuszony zostałem kupić inny tłok na Internecie, niestety okazało się ze jest z cięższej partii.
Cały dół pojechaliśmy sprawdzić, Wał z TDS okazał się igła stan, prosty pod panewki na 1 Montaż, korbowody ok, tłoki TDS okazało się że będą trochę luźne w bloku benzyny, wyszło pasowanie 10-12setek. Bloku nie chcieliśmy Honować bo pasowanie byłoby jeszcze luźniejsze. Brat doważył tłoki co do grama, panewki główne z Diesla były w bardzo dobrym stanie, ale niestety jedna miała duża rysę, więc postanowiłem kupić nowe panewki Kolbenschmidta. Panewki korbowodowe zostały stare (bardzo dobry stan). Tłoki dostały nowe piersćienie Goetze.
Jak wiemy zestaw wał korbowy, korbowody i tłoki z silnika 2.5TDS pasują bez problemów do bloku silnika m50b20, jednak tłok po takim zabiegu wystaje kilka mm ponad blok benzyny, tak więc poszedł kalkulator CR w ruch i Brat stoczył tłoki o 5.54mm na środku i po bokach mniej bo 3.6mm aby Boki tłoka były wytrzymalsze. Według obliczeń po splanowaniu bloku i głowicy stopień sprężania wynosi 8.5.
wysokość od dołu tłoka gdzie zaczyna się materiał (może komuś sie przyda podczas toczenia)
Tłok gotowy przeciety (zobrazowanie kanałow olejowych tłoka i grubość denka )
Gotowy tłok po obróbce
Różnica po odprężeniu i oem
Blok oraz głowica został przerobiony pod Śruby z VW 3.0 V6 TDI m12, śruby zostały docięte na zimno na odpowiedni wymiar ( Dziękuję Kubie z tego forum za podzielenie się wiedzą )
Złota rączka podjęła się również przywrócenia głowicy odpowiednich parametrów : kompletne czyszczenie, wymiana uszczelniaczy, szlifowanie gniazd zaworów.
Wał korbowy wymaga zrobienia drugiego rowku na klin do zębatki rozrządu. TDS ma jedną, benzyna potrzebuje 2 klinów.
Uszczelka głowicy 2.05
Rozrząd został stary bo wyglądał dobrze, porównaliśmy do rozłożonego m54b30 który był znacznie bardziej styrany
Reszta uszczelek i uszczelniaczy nowe.
Mompa oleju z m52
Regeneracja vanosa
planowana na szybie pokrywa zaworów
świece stopień zimniejsze
Brat również dołożył natrysk oleju na denko tłoka (skierowane do komory tłoka ) z m54. Trochę strach czy silnik ogarnie ciśnienie na 12 dysz ponieważ m50 posiada jeszcze seryjne dysze, które tryskają na bok cylindra.
Po tych pracach mogliśmy składać silnik.
Sprzegło miało być jedno tarczowe, jednak jakiś problem ze sprzęgłem na docisku z diesla 3.0 ( docisk pracował w sposób zero jedynkowy nie szło normalnie ruszyć, nagłe wysprzęglanie) po konsultacji z Karolem skończyło się na sprzęgle dwutarczowym.
Skrzynia 330i, wał duży 2.8, dyferencjał szpera KOMOT SPORT 3.07 8kg spięcia (podobno 13 płytek, nie zaglądałem )
Po poskładaniu silnika i wsadzeniu do auta zleciłem bratu spawanie kolektora równoodległościowego T4 na wzór . pod turbo sprężarkę Borg warner s200sx ar 1.22, nie mała muszla wydechowa utrudniała prace, podobnie jak sam w sobie długi kolektor. Finalnie udało się zrobić kolektor wraz z wyjściem na zewnętrzny WG. Wydech od turbo do końca 3" przelot z tłumikiem końcowym. Splanowane flansze.
Chłodnica wody 2.5 tds NRF
oleju Chinol
intercooler fmic z dołożoną kierownicą powietrza na górę intercoolera.
Pompa oleju zewnętrzna z jakiegoś opla(węże są zakute, na zdjęciach normalne węże), ciągnie olej z dołu miski olejowej, powrót nad lustro oleju. Podczas treningu na torze Kielce, 30stopni upału podczas załączenia pompy temperatura w boju nie przekraczała 100 stopni.
Nie zalecam spawania miski olejowej ! najlepiej zrobić to na skręcanie, miska jest zanieczyszczona olejami przez lata i ciężko się ją spawa przez co wychodzą nieszczelności (pocenie się)
Wg fmic 50mm (chujnia, nie trzyma stabilnego doładowania)
odma oil catch tank
wiatrak wiskotyczny z Borgwarner z Lublina 2.5 Turbo
wyrzucony filt par powietrza, musze zrobić jakieś odpowietrzenia baku
Hamulce przód 330i z tarczami Rotinger nacinane nawiercane + przewody w oplocie Donocik Bielsko.
tył e46 328i 294mm wentylowane również rotinger nacinane nawiercane 2 zaciski.
Szukam rozwiązania na miękki nie do wyczucia pedał hamulca. Chce wyrzucić pompę abs, jeśli będzie bez zmian to mysle nad wrzuceniem serwa z e46 330i.
Rozporka przód tył Staffa
Zawienie HSD Monopro
Wnętrze:
- dwa fotele kubełkowe mirco ST
- hydrołapa produkcji brata z aluminium
- Zegary ori defi : EGT, Temp. i ciśnienie Oleju, wskaźnik doładowania mechaniczny ze wskazówka zanurzona w cieczy.
Po 1 odpaleniu okazało się ze nie ma ciśnienia oleju, po wyciagnięciu silnika i ściągnięciu miski oleju okazało się ze jest wszystko okej, mocno zdziwieni nie wiedzieliśmy o co chodzi, ale podczas chyba zalewania oleju 3 raz od góry przez filtr oleju i głowice, w końcu pompa zassała olej( problem był jakby z zapowietrzeniem pompy oleju). Gdy silnik juz odpalił coś zaczęło w nim pukać, wkurwieni na maxa wyciągamy silnik i sprawdzamy panewki, wszystko gra , nagle brat dostrzega ze blacha osłonowa z miski jest przerysowana przez śruby korbowodu. Poprzez większe wykorbienie śruby korbowodów lekko dotykały tej osłony powodując ciągle stuki.
Po odpaleniu i 1 zmianie oleju trochę pojeździliśmy, wyszły problemy ze sprzęgłem, silnik dziwnie pracował, problem z komunikacja do sterownika (diagnostyka)
Ogolnie dramat, sprzęgło ogarnięte, inne dwutarczowe. Silnik dziwnie pracował bo okazało się ze czujnik wału korbowego nie ten, potem czujnik walka nowy, okazało się ze nowy jest zjebany(ASO), potem okazało się ze nie mogę sie skomunikować ze sterownikiem żeby podejrzeć parametry silnika. Kupiłem inny sterownik, udało się, ale nie pracował vanos (okazało sie ze sterownik silnika jest zjebany)3 albo 4 sterownik dopiero działał poprawnie.
W tym miejscu Chciałem podziękować Misiowi z forum, który dużo mi pomógł (sprawdzanie czujników, podmiana komputerów, itp) poprzez rozmowę pisemna na FB.
Po niecałych 2 tys km pojechałem na strojenie ( Speduinio ). Specjalnie przyjechałem do Tunera kilko tygodni wcześniej żeby pokazać auto, niech sobie posprawdza żeby szybko zrobić w innym terminie strojenie, mowi fajnie lux torpeda pod maska i elektronicznie tez. Po czym po odstawieniu auta we wskazanym terminie, auto odebrałem po 3 miesiącach niewystrojone do końca. Jako tako się dogadałem ze stroicielem, ale czas stracony.
Potem nieudana próba z Panem z Lędzin( w dzień strojenia Pan mówi ze sory, ale jednak dzisiaj tego nie wystroi)
Minęło znowu kilka tygodni, tuner ode mnie z Bielska powiedział ze nie stroi auta w zimę wiec szukałem dalej, Trafiłem na firmę PowerMakers obok Krakowa i tam w kilka dni auto miałem Wystrojone na paliwie 98 i doładowaniu 1.4 bar.
AR 1.22
https://fb.watch/a-M2Furo_i/
Ogolnie jeden trening na torze Kielce za mną, silnik podaje bardzo dobrze, nie grzeje się, woda pion, olej nie przekraczał 106stopni.
Egt na dwupasie nie przekracza 930stopni.
Jak to w projektach dużo rzeczy do sprawdzenia/ poprawienia :
Mimo zmiany strony gorącej z 1.22 na 0.83 zmiany nie ma zadowalającej, boost wchodzi późno i nagle, agresywnie. musiałem kopać na pełnych obrotach żeby wstał silnik na 3 biegu w zakręcie. Dlatego turbo sprężarka na pewno do zmiany, myślałem nad BW s200G, turbo systems HTX3057B3, bądź turbina z amg 3.0 r6, co sądzicie ? ma być około 400 i dobrze wstawać. tak max myślę 4kzł , może być używka.
Hamulce zwihrowane po paru przejazdach na mieście
wastegate chinski żyje swoim zyciem, na zimno przeładowuje, na ciepło nie doładowuje albo skacze. pomysł wrzucić WG z AUDI 2.2 Turbo.
Wkrótce wstawie jakieś filmiki jak to lata.
Dziekuje moim Braciom, Którzy wsadzili w projekt dużo czasu i serca, dzięki którym udało się zbudować to auto i spełnić moje małe marzenie.
- Pan. B
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Biały Kościół
Re: BMW E36 sedan 93r 320i Turbo BorgWarner s200sx -> 2.5L TDS
Kompleksowe podejście do tematu. Podoba mi się.
Jeśli chodzi o zapowietrzona pompę oleju to stary patent który działał to nabicie smoka towotem. Ja przy rewizji pompy oleju zalewam Millersem do składania silników, jest na tyle gesty że odpowietrza się bez problemu.
Chińskie wastegate to się nadają żeby rzucić za psem. Szkoda kasy i nerwów przy strojeniu. Lepiej dołożyć i kupić org. Tiala czy cos markowego co napewno działa.
Jeśli chodzi o zapowietrzona pompę oleju to stary patent który działał to nabicie smoka towotem. Ja przy rewizji pompy oleju zalewam Millersem do składania silników, jest na tyle gesty że odpowietrza się bez problemu.
Chińskie wastegate to się nadają żeby rzucić za psem. Szkoda kasy i nerwów przy strojeniu. Lepiej dołożyć i kupić org. Tiala czy cos markowego co napewno działa.
-
- Nowy na forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 kwie 2019, o 11:27
- Imię: Siroń
- lokalizacja: Rzeszow
Re: BMW E36 sedan 93r 320i Turbo BorgWarner s200sx -> 2.5L TDS
Jak rozwiązaliście podpięcie chłodnicy oleju? Ile tłoki stoczone? Od czego nakretki do szpilek głowicy?
-
- User
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 22:30
- Imię: Adam
- lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: BMW E36 sedan 93r 320i Turbo BorgWarner s200sx -> 2.5L TDS
Patent z Towotem muszę zapamiętać, albo zaleje coś mega gęstego, jak ty.Pan. B pisze: ↑6 lut 2022, o 20:58 Kompleksowe podejście do tematu. Podoba mi się.
Jeśli chodzi o zapowietrzona pompę oleju to stary patent który działał to nabicie smoka towotem. Ja przy rewizji pompy oleju zalewam Millersem do składania silników, jest na tyle gesty że odpowietrza się bez problemu.
Chińskie wastegate to się nadają żeby rzucić za psem. Szkoda kasy i nerwów przy strojeniu. Lepiej dołożyć i kupić org. Tiala czy cos markowego co napewno działa.
Co do WG to zastanawiam się właśnie, kupić nowy markowy czy może jednak WG z Audi 2.2 Turbo.
Jeśli doczytasz, jest odpowiedz na 2 pierwsze pytania. Pompa oleju jest elektryczna zewnętrzna 12V, zamontowana do bloku, włączanie odbywa przy się za pomocą czujnika temperatury cieczy przy 87 stopniach( zamontowany z tyłu miski olejowej).
Jeśli chodzi o nakrętki to coś takiego : https://sklep.metalmedia.pl/pl/p/Nakret ... lsQAvD_BwE
tylko ja kupowałem u siebie chyba po 12zł. Niestety kołnierz, który jest na nakrętce trzeba było lekko stoczyć, aby się nie klinował w głowicy, do tego góra nakrętki rownież jest stoczona aby zostawić jakiś luz do obracających się wałków.
-
- User
- Posty: 112
- Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
- Imię: Jakub
- lokalizacja: Rzeszów/Bielsko
Re: BMW E36 sedan 93r 320i Turbo BorgWarner s200sx -> 2.5L TDS
Gratki projektu!
Nakrętki to DIN 6331, nie ma problemu z dostępnością.
Przy 2.5l nie ma co liczyć na wstawanie. M50 znane jest z tego że bimba sobie z doładowania w dolocie przed 3000rpm. Ot, taki urok.
Nakrętki to DIN 6331, nie ma problemu z dostępnością.
Przy 2.5l nie ma co liczyć na wstawanie. M50 znane jest z tego że bimba sobie z doładowania w dolocie przed 3000rpm. Ot, taki urok.
-
- User
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 22:30
- Imię: Adam
- lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: BMW E36 sedan 93r 320i Turbo BorgWarner s200sx -> 2.5L TDS
Dziękuję
Najlepsze jest to, ze podczas składania tego silnika udało mi się kupić słupek bez wałka m54b30 za śmieszne pieniądze, ale postanowiliśmy dokończyć 2.0 z większą pojemnością.
Mam w planach pojechać na hamownie na tej i mniejszej turbosprężarce, więc ocenicie jak to wstaje.
Ogólnie teraz tak patrząc, układ korbowo tłokowy z TDS jest bardzo ciężki, jak widzicie na jednym ze zdjęć, tłok sworzeń i korbowód warzy 1300gram ! Do tego ciężkie sprzęgło dwutarczowe, słaba głowica 2.0 i mamy średnie wstawanie.
Ktoś z was może zważyć dla porównania zestaw z m50 ? tłok korba sworzeń ?
Najlepsze jest to, ze podczas składania tego silnika udało mi się kupić słupek bez wałka m54b30 za śmieszne pieniądze, ale postanowiliśmy dokończyć 2.0 z większą pojemnością.
Mam w planach pojechać na hamownie na tej i mniejszej turbosprężarce, więc ocenicie jak to wstaje.
Ogólnie teraz tak patrząc, układ korbowo tłokowy z TDS jest bardzo ciężki, jak widzicie na jednym ze zdjęć, tłok sworzeń i korbowód warzy 1300gram ! Do tego ciężkie sprzęgło dwutarczowe, słaba głowica 2.0 i mamy średnie wstawanie.
Ktoś z was może zważyć dla porównania zestaw z m50 ? tłok korba sworzeń ?
-
- User
- Posty: 112
- Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
- Imię: Jakub
- lokalizacja: Rzeszów/Bielsko
Re: BMW E36 sedan 93r 320i Turbo BorgWarner s200sx -> 2.5L TDS
Tłok ze sworzniem i C-ring:
M50B25 NV - 489g
M54B30 - 403g
AMP44 84.5mm - 385g
korbowód z panewkami:
M50B25 NV 135mm - 636g
M54B30 - 616g
Szybki rachunek zestawu rotującego:
M50B25 NV - 1125g
M54B30 - 1020g
zakucie M54B30: AMP44 + korba NV - 1022g
M50B25 NV - 489g
M54B30 - 403g
AMP44 84.5mm - 385g
korbowód z panewkami:
M50B25 NV 135mm - 636g
M54B30 - 616g
Szybki rachunek zestawu rotującego:
M50B25 NV - 1125g
M54B30 - 1020g
zakucie M54B30: AMP44 + korba NV - 1022g
-
- Forumowicz
- Posty: 466
- Rejestracja: 28 wrz 2010, o 23:02
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Brok
Re: BMW E36 sedan 93r 320i Turbo BorgWarner s200sx -> 2.5L TDS
Faktycznie uklad korbowo tlokowy jest mega ciezki ale co do wstawania to sie nie zgodze że to jego wina. Wykorbienie jest duże a to plus a minus to turbina z duzą dupą. U mnie ten sam motor ale na t04e i wstaje kozak. Widać ogrom pracy włożonej w projekt -bardzo fajna robota.
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: BMW E36 sedan 93r 320i Turbo BorgWarner s200sx -> 2.5L TDS
taką turbinę to ja mam przy 3.0 i nie jestem zadowolony ze wstawania zbytnio
Do 400KM+ polecam gt28 ar .60
Do 400KM+ polecam gt28 ar .60
-
- Nowy na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 sty 2021, o 07:35
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Jawor
Re: BMW E36 sedan 93r 320i Turbo BorgWarner s200sx -> 2.5L TDS
Witam jak na dzień dzisiejszy wygląda sprawa z waszym m50b20tds ? Czy silnik nadal żyje? Jakieś kreski? Coś się zmieniło w projekcie?
-
- User
- Posty: 70
- Rejestracja: 22 mar 2021, o 18:59
- Imię: Dominik
- lokalizacja: Sanok
-
- User
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 22:30
- Imię: Adam
- lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: BMW E36 sedan 93r 320i Turbo BorgWarner s200sx -> 2.5L TDS
Witam po dłuższej przerwie. Tak, silnik dalej żyje, ale dwa razy ściągałem głowice
zaczynając chronologicznie to tak:
Wykres starej turbosprężarki Borg S200sx 1gen Ślizg, ar 0.83. Nie pamiętam który bieg, ale chyba 4. Doładowanie 1.1Bar. Pan z Hamowni coś mówił że nie może bardziej obciążyć auta. Sterowanie Mbc.
Posypała się łapa Silnika więc wrzuciłem poduszki na silnik i skrzynie od Swagrów. W dyferencjale wygieło mi 2 razy śrube przednią m12, wiec postanowiłem wsadzić poliuretany ze strongFlexa, śrube wymieniłem na taką z głowicy tds, Narazie działa
Auto ponad rok temu dostało używaną w bardzo dobrym stanie turbosprężarkę Borg Warner EFR 7163. Muszla wydechowa Twinscroll ar 0.8. Udało mi się kupić w Holandi za za około 670euro. dostałęm jeszcze gratis drugą muszlę single scrool, bodajże ar 0.7 na montaż Vband. Do tego kupiłem Aktuator TurboSystems
Następnie pojechałem do Dominika z PowerMakers (Nawojowa Góra) na przestrojenie wozu.
Stroiliśmy na drodze i już po wstępnym przeklikaniu Map poczułem że turbo ma znacznie lepszą reakcje na gaz. Jeździ się lepiej, moc jest dostępna w szerszym zakresie obrotowym, jedynie czego nie ma, to nagłego ciosu Momentu obrotowego, który wcześniej był przy około 4100obrotów.
Zmiana na Duuży Plus !
Tutaj mały filmik jak to jedzie zaraz po wystrojeniu 1.6 opadające na 1.35. ( Seryjny Wastegate)
Temperatury przy pełnym bucie na dwupasie, 4 Bieg (dyfer 2.93) 930 EGT. Tłoki z Tds dopiero się rozgrzewają przy takiej temperaturze
https://drive.google.com/file/d/1r1uR9B ... sp=sharing
Potem pojechałem na trening Tor Jastrząb
https://drive.google.com/file/d/1JWL6QZ ... drive_link
https://photos.app.goo.gl/Zv8noBnT9MnQnGj17
Góra Żar :
Luty 2023
https://photos.app.goo.gl/YXtf15cMdpGUekBH8
Po Tesco wysypał się łącznik elastyczny wału :
Co ciekawe, łącznik elastyczny z E36 m3 jest inny ! Mocniejszy ! kupiłem ze Swaga i prawdopodobnie to oryginał bo miał zeszlifowane znaki.
Drift day Bilgoraj.
https://drive.google.com/file/d/1pxUE0o ... sp=sharing
Bracia : Po prawej spawacz, po lewej złota rączka !
Po tym wypadzie postanowiłem zamontować klatkę, ponieważ coraz więcej osób o to pytało. Pół godzinki od Bielska- Białej Mieści się Firma Ireco motorsport. Zamówiłem klatke podstawową do samodzielnego montażu, za 2 dni była gotowa. Bracia spawali, ja przeszkadzałem
Potem byla druga edycja 1-2 lipiec, niestety 1 dnia przed południem poddała się uszczelka głowicy.
Kolektor Mały banan, brat naprostował
brak jednoznacznej przyczyny wydmuchania.
Cylindry bajka, zawory całe, uszczelniacze całe, rozrząd ok, no to do splanowania Głowa. Ta się okazuje prosta, 0.02mm zdjął szlifież bo mu jakieś zadziorki się nie podobały. Był Erling, wsadziłem Victora.
Po poskładaniu wszystko działało jak wcześniej, więc pojechaliśmy na Czechy potestować
https://drive.google.com/file/d/1r3BTX9 ... sp=sharing
Auto zaczeło przerywać, brak błędów, jakoś przejeździliśmy. potem trochę jeździłem autem normalnie ale nic się nie działo, wiec stwierdziłem że się naprawiło
Pojechaliśmy na Toruń i auto od samego rana przerywa po nagrzaniu wchodząc w doładowanie, brak błędów na seryjnym komputerze. Pierwsze podejrzenie to układ zapłonowy, jednak ms41 pokazałby co kolwiek gdyby to była jego wina.
Świece nowe, latam za cewkami, dalej to samo.
ebc zamieniam na MBC, brak zmian.
Sprawdzamy pompe, sika jak należy.
Ciśnienie na listwie OK.
Brat wyrzucił Blow Off. jest 15 minut do Końca treningu. Auto jakby ożyło, Jadę napalony jak 17-latek, jedno kółko ok, jednak drugie troszkę przerywa. Myślę sobie Chuj, jeżdze jak jest, Nie ma co narzekać, Pod koniec ta decyzja się na mnie zemściła i temperatura skoczyła gdzieś na 1060stopni EGT. Buch woda na szybe, pojeżdzone, znowu uszczelka ! Testując auto przez cały dzień nie zwróciłem uwagi na paliwo, które wyjeździłem na mocną rezerwę ( seryjny Bak).
Głowica znowu robi wylot, tym razem idzie szybciej
Niestety temperatura była tak duża, że jeden tłok spuchnął i zostawił małe rysy. Reszta Igła, nie wzruszona. Ale nie ma co się przejmować, przecież to nie kucizna za 5K zakładam głowę i jeździmy dalej
Kompresja odziwo równa jak stół po 9 bar na każdym powinno być więcej, ale chyba manometr sie przeskalował.
W miedzyczasie poluzował się napinacz od paska klinowego i scieło pasek na pompie wody:
Miałem pod ręką m52Tu więc wziąłem sobie zepsute koło pasowe pompy, które okazało się być mniejsze o 1cm na średnicy. Paski idą te same. Napinacze INA dostępne od ręki w InterCarsie.
Jakie wyniosłem wnioski ?
Paliwo i EGT jest Ultra ważne ! Pilnujcie go, Albo wasz komputer! NIe będe już jeździł na mniej niż pół baku ! Może wpadnie swirlPOT
Auto przerywało na Toruniu ponieważ padał czujnik Wału bądź wałka rozrządu. Niestety ms41 m52 single vanos posiada czujnik wałka rozrządu o zmiennej częstotliwości i nie da się go sprawdzić na oscyloskopie, dlatego będę musiał kupić Oba czujniki i testować, który się zepsuł.
w zasadzie zwerifikowało się to samo jak mi zgasło auto na dwupasie. potem odpaliło po 5 minutach.
Jakie plany ?
- Kupiłem używane Stand ALone LinkEcu, spróbuje się pouczyć razem z Bratem strojenia, skoro silnik nie chce się poddać, zobaczymy co powie na nasze strojenie xD
Auto odpaliło na mapie bazowej.
https://drive.google.com/file/d/1r5-K22 ... sp=sharing
Co chciałbym zrobić ?
- Obniżyć tył
- Wsadzić twardsze Stabilizatory
- wachacze + drążki ( większy skręt ) Narazie są adaptery
- zmiana napędu na większy ( kończy się łozysko w skrzynia )
Przepraszam że tak długo się nie odzywałem, postaram częściej aktualizować zmiany.
Pozdro !
zaczynając chronologicznie to tak:
Wykres starej turbosprężarki Borg S200sx 1gen Ślizg, ar 0.83. Nie pamiętam który bieg, ale chyba 4. Doładowanie 1.1Bar. Pan z Hamowni coś mówił że nie może bardziej obciążyć auta. Sterowanie Mbc.
Posypała się łapa Silnika więc wrzuciłem poduszki na silnik i skrzynie od Swagrów. W dyferencjale wygieło mi 2 razy śrube przednią m12, wiec postanowiłem wsadzić poliuretany ze strongFlexa, śrube wymieniłem na taką z głowicy tds, Narazie działa
Auto ponad rok temu dostało używaną w bardzo dobrym stanie turbosprężarkę Borg Warner EFR 7163. Muszla wydechowa Twinscroll ar 0.8. Udało mi się kupić w Holandi za za około 670euro. dostałęm jeszcze gratis drugą muszlę single scrool, bodajże ar 0.7 na montaż Vband. Do tego kupiłem Aktuator TurboSystems
Następnie pojechałem do Dominika z PowerMakers (Nawojowa Góra) na przestrojenie wozu.
Stroiliśmy na drodze i już po wstępnym przeklikaniu Map poczułem że turbo ma znacznie lepszą reakcje na gaz. Jeździ się lepiej, moc jest dostępna w szerszym zakresie obrotowym, jedynie czego nie ma, to nagłego ciosu Momentu obrotowego, który wcześniej był przy około 4100obrotów.
Zmiana na Duuży Plus !
Tutaj mały filmik jak to jedzie zaraz po wystrojeniu 1.6 opadające na 1.35. ( Seryjny Wastegate)
Temperatury przy pełnym bucie na dwupasie, 4 Bieg (dyfer 2.93) 930 EGT. Tłoki z Tds dopiero się rozgrzewają przy takiej temperaturze
https://drive.google.com/file/d/1r1uR9B ... sp=sharing
Potem pojechałem na trening Tor Jastrząb
https://drive.google.com/file/d/1JWL6QZ ... drive_link
https://photos.app.goo.gl/Zv8noBnT9MnQnGj17
Góra Żar :
Luty 2023
https://photos.app.goo.gl/YXtf15cMdpGUekBH8
Po Tesco wysypał się łącznik elastyczny wału :
Co ciekawe, łącznik elastyczny z E36 m3 jest inny ! Mocniejszy ! kupiłem ze Swaga i prawdopodobnie to oryginał bo miał zeszlifowane znaki.
Drift day Bilgoraj.
https://drive.google.com/file/d/1pxUE0o ... sp=sharing
Bracia : Po prawej spawacz, po lewej złota rączka !
Po tym wypadzie postanowiłem zamontować klatkę, ponieważ coraz więcej osób o to pytało. Pół godzinki od Bielska- Białej Mieści się Firma Ireco motorsport. Zamówiłem klatke podstawową do samodzielnego montażu, za 2 dni była gotowa. Bracia spawali, ja przeszkadzałem
Potem byla druga edycja 1-2 lipiec, niestety 1 dnia przed południem poddała się uszczelka głowicy.
Kolektor Mały banan, brat naprostował
brak jednoznacznej przyczyny wydmuchania.
Cylindry bajka, zawory całe, uszczelniacze całe, rozrząd ok, no to do splanowania Głowa. Ta się okazuje prosta, 0.02mm zdjął szlifież bo mu jakieś zadziorki się nie podobały. Był Erling, wsadziłem Victora.
Po poskładaniu wszystko działało jak wcześniej, więc pojechaliśmy na Czechy potestować
https://drive.google.com/file/d/1r3BTX9 ... sp=sharing
Auto zaczeło przerywać, brak błędów, jakoś przejeździliśmy. potem trochę jeździłem autem normalnie ale nic się nie działo, wiec stwierdziłem że się naprawiło
Pojechaliśmy na Toruń i auto od samego rana przerywa po nagrzaniu wchodząc w doładowanie, brak błędów na seryjnym komputerze. Pierwsze podejrzenie to układ zapłonowy, jednak ms41 pokazałby co kolwiek gdyby to była jego wina.
Świece nowe, latam za cewkami, dalej to samo.
ebc zamieniam na MBC, brak zmian.
Sprawdzamy pompe, sika jak należy.
Ciśnienie na listwie OK.
Brat wyrzucił Blow Off. jest 15 minut do Końca treningu. Auto jakby ożyło, Jadę napalony jak 17-latek, jedno kółko ok, jednak drugie troszkę przerywa. Myślę sobie Chuj, jeżdze jak jest, Nie ma co narzekać, Pod koniec ta decyzja się na mnie zemściła i temperatura skoczyła gdzieś na 1060stopni EGT. Buch woda na szybe, pojeżdzone, znowu uszczelka ! Testując auto przez cały dzień nie zwróciłem uwagi na paliwo, które wyjeździłem na mocną rezerwę ( seryjny Bak).
Głowica znowu robi wylot, tym razem idzie szybciej
Niestety temperatura była tak duża, że jeden tłok spuchnął i zostawił małe rysy. Reszta Igła, nie wzruszona. Ale nie ma co się przejmować, przecież to nie kucizna za 5K zakładam głowę i jeździmy dalej
Kompresja odziwo równa jak stół po 9 bar na każdym powinno być więcej, ale chyba manometr sie przeskalował.
W miedzyczasie poluzował się napinacz od paska klinowego i scieło pasek na pompie wody:
Miałem pod ręką m52Tu więc wziąłem sobie zepsute koło pasowe pompy, które okazało się być mniejsze o 1cm na średnicy. Paski idą te same. Napinacze INA dostępne od ręki w InterCarsie.
Jakie wyniosłem wnioski ?
Paliwo i EGT jest Ultra ważne ! Pilnujcie go, Albo wasz komputer! NIe będe już jeździł na mniej niż pół baku ! Może wpadnie swirlPOT
Auto przerywało na Toruniu ponieważ padał czujnik Wału bądź wałka rozrządu. Niestety ms41 m52 single vanos posiada czujnik wałka rozrządu o zmiennej częstotliwości i nie da się go sprawdzić na oscyloskopie, dlatego będę musiał kupić Oba czujniki i testować, który się zepsuł.
w zasadzie zwerifikowało się to samo jak mi zgasło auto na dwupasie. potem odpaliło po 5 minutach.
Jakie plany ?
- Kupiłem używane Stand ALone LinkEcu, spróbuje się pouczyć razem z Bratem strojenia, skoro silnik nie chce się poddać, zobaczymy co powie na nasze strojenie xD
Auto odpaliło na mapie bazowej.
https://drive.google.com/file/d/1r5-K22 ... sp=sharing
Co chciałbym zrobić ?
- Obniżyć tył
- Wsadzić twardsze Stabilizatory
- wachacze + drążki ( większy skręt ) Narazie są adaptery
- zmiana napędu na większy ( kończy się łozysko w skrzynia )
Przepraszam że tak długo się nie odzywałem, postaram częściej aktualizować zmiany.
Pozdro !
-
- User
- Posty: 16
- Rejestracja: 7 wrz 2013, o 08:12
- Imię: Mateusz
- lokalizacja: Łomża
Re: BMW E36 sedan 93r 320i Turbo BorgWarner s200sx -> 2.5L TDS
Jak strojenie na Link? Jakieś porównanie do emu black/classic ?
-
- User
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 22:30
- Imię: Adam
- lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: BMW E36 sedan 93r 320i Turbo BorgWarner s200sx -> 2.5L TDS
Trochę pojeździłem z bratem próbując stroić, ale muszę stwierdzić że jest to ciężki orzech do zgryzienia. Nigdy Wcześniej tego nie robiłem, więc interfejs linka trochę nas przygniótł. Afr inaczej się zachowuje podczas jazdy z pełnym butem, inaczej np. na TPS 30%, z tego co zdążyliśmy ogarnąć to równolegle do strojenia mapy paliwa na pełnym obciążeniu, trzeba korygować mapy wzbogacenia/korekcji właśnie w stosunku do uchylenia przepustnicy/ ciśnienia doładowania. jedna nowa sonda padła przez zbyt bogatą mieszankę (poniżej 9 afr).
Sezon się skończył, czasu trochę mało więc auto stało.
Nie mam porównania do Black/classic, w zasadzie żadnego innego standalone, ponieważ nigdy innego nie miałem w ręku, nie jeździłem nawet samochodem, który posiada sterownik niezależny.
Na tą chwilę silnik jest na sprzedaż, kompletny bez turbo i wydechu za 14 tys zł. Jest jeszcze w budzie jak co.
https://www.olx.pl/d/oferta/swap-bmw-tu ... XOz3n.html
Aktualnie składam m54b30, powoli będę aktualizował postępy.
Sezon się skończył, czasu trochę mało więc auto stało.
Nie mam porównania do Black/classic, w zasadzie żadnego innego standalone, ponieważ nigdy innego nie miałem w ręku, nie jeździłem nawet samochodem, który posiada sterownik niezależny.
Na tą chwilę silnik jest na sprzedaż, kompletny bez turbo i wydechu za 14 tys zł. Jest jeszcze w budzie jak co.
https://www.olx.pl/d/oferta/swap-bmw-tu ... XOz3n.html
Aktualnie składam m54b30, powoli będę aktualizował postępy.
-
- User
- Posty: 70
- Rejestracja: 22 mar 2021, o 18:59
- Imię: Dominik
- lokalizacja: Sanok
Re: BMW E36 sedan 93r 320i Turbo BorgWarner s200sx -> 2.5L TDS
Za sam silnik z pojemnością której już nikt nie chce, restrykcyjnej głowicy b20 chcesz dostać 14k? Drogo cenisz, poza sezonem w tej cenie zakute m50bxx idzie kupić ale trzymam kciuki by sprzedał się jak najdrożej
ps w jakim celu 2x natrysk na denko tłoka?
ps w jakim celu 2x natrysk na denko tłoka?