E36 M50B29+ GT3071r ar63 1.3bar 502KM/618Nm
-
- User
- Posty: 35
- Rejestracja: 1 gru 2018, o 21:22
- Imię: Sylwester
- lokalizacja: Konin
E36 M50B29+ GT3071r ar63 1.3bar 502KM/618Nm
Witam jest to mój drift projekcik modyfikowany jakoś od 2015, generalnie jest to pierwszy mój silnik poskładany od gołego bloku i za razem pierwszy uturbiony. Szczęśliwie obyło się bez fuck upów
Silnik:
blok m50b25 rozwiercony pod tłoki m44 i wyrównany
wał m52b28
korby m50nv
tłoki m44b19
głowica po pełnym remoncie z m50b25 vanos
wałek ssący m54b30, wydechowy seria m52b28
uszczelka głowicy 1.75 reinz+ śruby elring skręcona na 100nm
Dolot:
Kolektor M50
FMIC 600x300x76 3'
BOV ssqv3 fmic
rury 2.5 cala
Wydech:
kolektor wydechowy turboworks dedykowany pod e36 T3
GT3071r fmic
wg turbosmart compgate 40
wydech od turbo do końca 3 cale z tłumikiem środkowym turboworks
Paliwo:
seryjny bak paliwa+ dołożony swirlpot i zewnętrzna pompa walbro gsl392
wtryski 440cc/3 bar
Elektronika:
strojenie siemens ms41 Racemode ( silnik pracuje super w każdej temperaturze i warunkach, brak szarpania itp) polecam
det 3 dołożony tylko dla sterowania ebc i konwersja maf-map
UKP+ tablet (doładowanie, temp. spalin, temp. oleju, ciśnienie oleju, temp. wody, napięcie )
Układ chłodzenia:
chłodnica e36 325 tds+ wentylator spal z tunelem
chłodnica oleju 14 rzędowa fmic
Napęd:
sprzęgło dwutarcz
skrzynia zf
dyfer, półosie duża głowa
Zawias:
ISC drift
adaptery skrętu
wahacze +4cm seryjne przedłużone
poliuretany na całym aucie
BODY KIT i wnętrze:
Felony stolar works
Gt class
Fotele sparco sprint
kiera sparco
pasy rrs
klatka nascar Trela motorsport zrobiona w 2019
na wolnossaku już to auto dawało mnóstwo frajdy przez 3 sezony z m52b28
https://www.youtube.com/watch?v=I5JaTI2vbTQ" onclick="window.open(this.href);return false;
lekki make up
tak to wygląda pod maską jeśli jest ktoś ciekawy to trochę zdjęc/filmików z budowy wrzucałem na insta
https://www.instagram.com/sylwester_andrzejewski/?hl=pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wydeszek z podłogi nie było przyjemnie ale udało się
no i kreski ( trochę się cykałem że będzie słabo wstawać po przeczytaniu na tym forum że wychodzi za niski CR itd ale jest super auto jedzie z dołu jak diesel i przy około 3-3.2 tys obr zrywa trakcję na słabych kapciach)
( ciekaw jestem opini)
AR wydaje mi się że ciut za małe i zdycha góra troszkę ale zamysł był taki żeby wstawało wcześnie żeby nie kopać sprzęta za dużo, moim zdaniem powerband do driftu dobry wyszedł
a tak to brzmi telefon oczywiście nie oddaje ale ja się jaram o taki dźwiek chodziło
https://www.youtube.com/watch?v=YaRPy3FpyGg" onclick="window.open(this.href);return false;
aaa i jeszcze gdyby ktoś się zastanawiał co daje vanos. pomiar on vs off
Silnik:
blok m50b25 rozwiercony pod tłoki m44 i wyrównany
wał m52b28
korby m50nv
tłoki m44b19
głowica po pełnym remoncie z m50b25 vanos
wałek ssący m54b30, wydechowy seria m52b28
uszczelka głowicy 1.75 reinz+ śruby elring skręcona na 100nm
Dolot:
Kolektor M50
FMIC 600x300x76 3'
BOV ssqv3 fmic
rury 2.5 cala
Wydech:
kolektor wydechowy turboworks dedykowany pod e36 T3
GT3071r fmic
wg turbosmart compgate 40
wydech od turbo do końca 3 cale z tłumikiem środkowym turboworks
Paliwo:
seryjny bak paliwa+ dołożony swirlpot i zewnętrzna pompa walbro gsl392
wtryski 440cc/3 bar
Elektronika:
strojenie siemens ms41 Racemode ( silnik pracuje super w każdej temperaturze i warunkach, brak szarpania itp) polecam
det 3 dołożony tylko dla sterowania ebc i konwersja maf-map
UKP+ tablet (doładowanie, temp. spalin, temp. oleju, ciśnienie oleju, temp. wody, napięcie )
Układ chłodzenia:
chłodnica e36 325 tds+ wentylator spal z tunelem
chłodnica oleju 14 rzędowa fmic
Napęd:
sprzęgło dwutarcz
skrzynia zf
dyfer, półosie duża głowa
Zawias:
ISC drift
adaptery skrętu
wahacze +4cm seryjne przedłużone
poliuretany na całym aucie
BODY KIT i wnętrze:
Felony stolar works
Gt class
Fotele sparco sprint
kiera sparco
pasy rrs
klatka nascar Trela motorsport zrobiona w 2019
na wolnossaku już to auto dawało mnóstwo frajdy przez 3 sezony z m52b28
https://www.youtube.com/watch?v=I5JaTI2vbTQ" onclick="window.open(this.href);return false;
lekki make up
tak to wygląda pod maską jeśli jest ktoś ciekawy to trochę zdjęc/filmików z budowy wrzucałem na insta
https://www.instagram.com/sylwester_andrzejewski/?hl=pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wydeszek z podłogi nie było przyjemnie ale udało się
no i kreski ( trochę się cykałem że będzie słabo wstawać po przeczytaniu na tym forum że wychodzi za niski CR itd ale jest super auto jedzie z dołu jak diesel i przy około 3-3.2 tys obr zrywa trakcję na słabych kapciach)
( ciekaw jestem opini)
AR wydaje mi się że ciut za małe i zdycha góra troszkę ale zamysł był taki żeby wstawało wcześnie żeby nie kopać sprzęta za dużo, moim zdaniem powerband do driftu dobry wyszedł
a tak to brzmi telefon oczywiście nie oddaje ale ja się jaram o taki dźwiek chodziło
https://www.youtube.com/watch?v=YaRPy3FpyGg" onclick="window.open(this.href);return false;
aaa i jeszcze gdyby ktoś się zastanawiał co daje vanos. pomiar on vs off
- whatdefak
- User
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 gru 2015, o 04:01
- Imię: Damian
- lokalizacja: podkarpacie
Re: E36 M50B29+ GT3071r ar63 442KM/580NM 0.9 bar
fajny projekt, podoba mi się wynik jak i power band który jest od prawie 3 tyś jedynie szkoda że tak szybko moc leci na łeb mimo wałka m54b30
co do dźwięku to odcinka brzmi genialnie, no i fajnie usłyszeć coś innego niż fuel cut det3-jki
co do dźwięku to odcinka brzmi genialnie, no i fajnie usłyszeć coś innego niż fuel cut det3-jki
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E36 M50B29+ GT3071r ar63 442KM/580NM 0.9 bar
GT3071r ma to do siebie właśnie że pięknie z dołu wstaje, jeździłem na takiej 2.8 i była kosa, ale podejrzewam że wiele więcej już z niej nie wyciśniesz
-
- User
- Posty: 35
- Rejestracja: 1 gru 2018, o 21:22
- Imię: Sylwester
- lokalizacja: Konin
Re: E36 M50B29+ GT3071r ar63 442KM/580NM 0.9 bar ms41 tune
mały upgrade i poprawki
-dolot w zderzaku+ siatka K&N wreszcie nie ssie żaru z pod maski
-osłona aluminiowa od DP ( na kielcach plastikowa pokrywa troszkę się przytopiła )
-wentylator chłodnicy oleju
-dołożony tablet i mocowanie
-wymiana przewodów poliuretanowych na sylikonowe zbrojone fmic
+ krótkie filmiki z jazdy
https://youtu.be/7l_VfyuRuUo?t=94" onclick="window.open(this.href);return false; (westlake 245/17 1,5 bar ) 3 bieg dyfer 2.93
https://www.youtube.com/watch?v=ZyWmODRO0z4" onclick="window.open(this.href);return false;
Generalnie 1 trening na torze kielce i pierwszy po uturbieniu ciesze się że silnik przeżył mimo przeładowania na 1,3 bar peak (uszkodzony wężyk poliuretanowy) i egt 980 może jednak te tłoki m44 nie są takie papierowe tylko kwestia strojenia?
i korzystając z okazji zawias ustawiony na wagach waga auta bez kierowcy z 30l paliwa 1265 kg
-
- User
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 kwie 2020, o 12:52
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: Polska
Re: E36 M50B29+ GT3071r ar63 442KM/580NM 0.9 bar
Kusy6 pisze:GT3071r ma to do siebie właśnie że pięknie z dołu wstaje, jeździłem na takiej 2.8 i była kosa, ale podejrzewam że wiele więcej już z niej nie wyciśniesz
Do m54b30 na street/tor jest sens ją pakować czy lepiej gtx3582r? Przypuszczam że gtx później wstanie ale o ile? Ktoś wie?
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E36 M50B29+ GT3071r ar63 442KM/580NM 0.9 bar
Zależy jakie doładowanie planujesz, do soft Turbo albo 0.9b myślę że gt3071 jak najbardziej, ale może lepiej delikatnie większą np gt3530? Niech ktoś podpowie kto miał z 3.0 doczynienia bo gt3582r u kumpla w m54b30 wstaje dopiero od 3 tys więc tak trochę słabo jak ktoś nie lubi Turbo dziury, a gt3071 już ciągnie w 2.8 od półtora tyśRing4life pisze:Kusy6 pisze:GT3071r ma to do siebie właśnie że pięknie z dołu wstaje, jeździłem na takiej 2.8 i była kosa, ale podejrzewam że wiele więcej już z niej nie wyciśniesz
Do m54b30 na street/tor jest sens ją pakować czy lepiej gtx3582r? Przypuszczam że gtx później wstanie ale o ile? Ktoś wie?
-
- User
- Posty: 35
- Rejestracja: 1 gru 2018, o 21:22
- Imię: Sylwester
- lokalizacja: Konin
Re: E36 M50B29+ GT3071r ar63 442KM/580NM 0.9 bar ms41 tune
ostatnio trochę poganiane na torze jastrząb za Pawłem Trelą, ja na jakiś 245/17 z 2003 roku xd a Opel na nalewach 285 globgum :P
miałem zmieniać żeliwo z 63 na 82 ze względu na zdychającą górę na kreskach z hamowni ale olewam silnik wstaje super, mało kopania ogólnie i na 3 biegu z dyfrem 2.93 odpala westlake 245/17 więc więcej mi nie potrzeba :P
https://www.youtube.com/watch?v=hQgwCPhj_xQ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=YrV1Lms1HGI" onclick="window.open(this.href);return false;
miałem zmieniać żeliwo z 63 na 82 ze względu na zdychającą górę na kreskach z hamowni ale olewam silnik wstaje super, mało kopania ogólnie i na 3 biegu z dyfrem 2.93 odpala westlake 245/17 więc więcej mi nie potrzeba :P
https://www.youtube.com/watch?v=hQgwCPhj_xQ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=YrV1Lms1HGI" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- User
- Posty: 35
- Rejestracja: 1 gru 2018, o 21:22
- Imię: Sylwester
- lokalizacja: Konin
Re: E36 M50B29+ GT3071r ar63 442KM/580NM 0.9 bar ms41 tune
Pierwszy wypad na tor Białystok, bardzo fajny obiekt do driftu
3 bieg, dyfer 3,15, 245/17 na 1bar ciśnienia.
Reasumując silnik przeżył sezon w drifcie (5wyjadów i nadal ma się dobrze, na przyszły rok wrzucam tylko większą chłodnice oleju i może domieszka alko+większe wtrychy jeśli znajdę pewne źródły wódy )
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=wt5oBX6 ... drzejewski
3 bieg, dyfer 3,15, 245/17 na 1bar ciśnienia.
Reasumując silnik przeżył sezon w drifcie (5wyjadów i nadal ma się dobrze, na przyszły rok wrzucam tylko większą chłodnice oleju i może domieszka alko+większe wtrychy jeśli znajdę pewne źródły wódy )
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=wt5oBX6 ... drzejewski
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E36 M50B29+ GT3071r ar63 442KM/580NM 0.9 bar ms41 tune
No to pięknie, ale czemu nie podpompujesz maxa z tej turbiny, grzeje już bardzo powietrze czy to jest max a może chcesz oszczędzić silnikowi?
-
- User
- Posty: 35
- Rejestracja: 1 gru 2018, o 21:22
- Imię: Sylwester
- lokalizacja: Konin
Re: E36 M50B29+ GT3071r ar63 442KM/580NM 0.9 bar ms41 tune
wolę mniej a bezpieczniej, seryjne tłoki więc nie szaleje. Poza tym maksymalnie westlake 245/17 używam więc wystarcza w zupełności i nadal jest całkiem ekonomiczne pod względem zużycia opon jeśli nie smażę kapci tylko staram się zapierr mniejszymi kątami
-
- Nowy na forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 6 wrz 2017, o 22:30
- Imię: Przemek
- lokalizacja: Poznań
Re: E36 M50B29+ GT3071r ar63 442KM/580NM 0.9 bar
moim zdaniem to 'spadanie na leb' nazywasz trochę nad wyraz, bo jednak caly setup robi 450KM Nie jest to spadanie na łeb robiąc 100KM więcej od serii :P Według mnie mega dobrana turbina na polskie warunki. Trzeba mierzyć efekt na zamiary - jesli Sylwek nie startuje tym typowo w cyklu zawodów, a jeździ for fun, to jest to fajny kompromis między performancem w drifcie, a kosztami jego uprawiania To podnosi West'a 245 na trojce ,jak gadałem z Sylwkiem nie raz, także nic więcej do driftu for fun potrzebne nie jest. A i zapewne w zawodach typu DO czy DMP nie wyglądałoby to biednie.
-
- User
- Posty: 35
- Rejestracja: 1 gru 2018, o 21:22
- Imię: Sylwester
- lokalizacja: Konin
Re: E36 M50B29+ GT3071r ar63 442KM/580NM 0.9 bar
Fawor pisze: ↑14 gru 2020, o 11:24moc leci na łeb głównie ze względu na najmniejsze żeliwo i zdychanie powzyej 6k to częsty przypadek na seryjnych głowicach bmw serii M5x i małych sprężarkach, ale za to wstawanie jest super jak na najtańsze dostępne gt30 na ślizgu Olać kreski iż jestem zadowolony z tego jak jedzie, bardzo mało kopie i 5 wyjazdów bez żadnej awarii napędu jedynie półoś z 328 ale już mam pancerne rozwiązanie i spokój z półosiami
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E36 M50B29+ GT3071r ar63 442KM/580NM 0.9 bar ms41 tune
Pochwalisz się półosiami? Przerobiłem 2.0d, 3.0 automat, 3.0 manual a teraz kminie nad touaregiem bo tylko adaptery od strony dyfra trzeba wsadzić
-
- User
- Posty: 78
- Rejestracja: 28 lut 2012, o 19:57
- Imię: Mateusz
- lokalizacja: Zakopane
Re: E36 M50B29+ GT3071r ar63 442KM/580NM 0.9 bar ms41 tune
Dobrze zrozumiałem że to jest sprężarka na ślizgu co na FMICu kosztuje+/- 1600zł?
Ktoś ma doświadczenie o ile lepiej wstałaby kulka/kulka ceramiczna którą też mają w ofercie?
Ktoś ma doświadczenie o ile lepiej wstałaby kulka/kulka ceramiczna którą też mają w ofercie?
-
- Forumowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Łódź
Re: E36 M50B29+ GT3071r ar63 442KM/580NM 0.9 bar ms41 tune
Chińskie kulki nie wstają jakoś super lepiej, mają trochę lepszy spool ale co pokazał coobcio GT35 na kulce a na ślizgu to naprawdę kosmetyczne różnice a niestety o czym należy pamiętać - chińska kulka potrafi dużo szybciej się zepsuć (co pokazał produkt pod nazwą jakieś "połer spiryt" gdzie ludzie męczyli się z reklamacją tego i tak dalej. Jak zachowują się te od innych chińskich dystrybutorów nie wiem, coś tam kiedyś słyszałem ale ludzie nie zawsze chcą o tym pisać (bo wiadomo, zamyka to drogę na rabaty lol) A i chińskiej kulki nie chce nikt regenerować, zresztą nie wiadomo nawet czym to naprawić bo zestawów do tego nie ma. Z własnych doświadczeń mogę powiedzieć, że ori GT3076r czyli turbo na kulce wstaje pięknie w tuningowych projektach, miałem okazję jeździć dwoma wozami z taką sprężarką - jedno na krótkim kolektorze, drugie na długim i generalnie oba miały piekny spool i bardzo szybko i agresywnie wchodziły w doładowanie bez wysyłania zaproszeń.