Alek Projekt E36 V8 4.0 1UzFe TT HX40 1000HP E85 Nitrous
- Alek22
- User
- Posty: 99
- Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
- Imię: Aleksander
- lokalizacja: bilgoraj
Alek Projekt E36 V8 4.0 1UzFe TT HX40 1000HP E85 Nitrous
Up Aktualizacja
viewtopic.php?p=59280#p59280
Siiiieeeemmma po długiej przerwie , E36 zmieniło definitywnie oblicze (new engine) wpadło japońskie v8 mianowicie TOYOTA 1UZFE
Przez przejedzenie się rzędowymi 6garami wpadł pomysł na twin turbo v8, oczywiście plan był taki że zajmie to max 4-5miesięcy i auto jeździ.
Ale jak zwykle zderzyło się to z rzeczywistością i auto budowałem prawie 11 miesięcy ps. tylko wieczorami
Jest to moje pierwsze v8 twin turbo mega dużo czasu zajęło robienie customowych części które trzeba było wymyślić i poustawiać w takich miejscach żeby się udało wszystko zmieścić .
Maska się zamyka
Auto podaje fest czuć NM obecnie śmiga na 1,5bara na E85 na hamowni EMU wyszło ok 750km/950nm na rolki udam się po wymianie wałków rozrządu większy wznios więcej obrotów yeeeaa .
SPEC AUTA :
Silnik :
- Silnik Toyota 1UZ FE V8 4.0, silnik seryjny odprężony miseczkami w tłokach
- Uszczelki pod głowice stalowe Cometic
- Gniazda zaworowe frezowane na 3 kąty / zawory przeszlifowane
- Panewki ACl
- Śruby głowicy M12 12,9
- Miska olejowa / smok custom by Alek
- Łapy silnika by Alek
Turbo / Dolot
- 2x Turboworks GT30 58mm ar0.63
- Intercooler Custom By Alek
- Kolektor ssący oem przerobiony pod przepustnice elektroniczną vdo z bmw v8 m62b44
- Dolot 2x60m do ic / 76mm do silnika
- Kolektory wydechowe Custom By Alek
- 2x Wg 60mm
- 2x scream pipe 50mm
- Wydech 2x2,75cala to 3,5cala
- Bov 44mm
Paliwo
- pompy 3x 044
- wtryski 8x deki 875 short
- listwy paliwowe 2x custom 20mm by Alek
- Zasilanie teflon AN10
- Zbiornik paliwa ALU 50l plus swirl pot 2,5l
Naped
- Sprzęgło dwutarczowe spiekowe na kole zamachowym Alu od Poweride Dt i docisku z TDIka
- Skrzynia 5b z m57b30
- Wał E36 2.8 skrócony
- Dyfer 2,56 tds połośki duża głowa rwie je jak hu....
Zawias / Układ kierowniczy
- Przeniesiona kolumna kierownicza
- Drążek kolumny kierowniczy Toyota Celica
- Pompa wspomagania Elektryczna Opel magiel oem Bmw e36
- Wahacze przedłużone / piasty przód custom / drążki custom
- Zawias przód podróba xyz / tył Koni z regulacja
- Wszystkie gumy zmienione na poliuretan i alu
Elektronika / Sterowanie
- Ecu Ecumaster Emu silver strojenie by Alek
- Cewki Akt. Denso / Honda K20
- Przepustnica Elektroniczna
- Trigery seryjne z 1uzfe
Wnętrze
- Klatka z załącznikiem J. od Ireco zestaw do samodzielnego montażu
- Zegary Oem E36 działają
- Tablet skonfigurowany z Emu
- Fotele Mirco
- Wyłącznik zasilania główny
- Panel ( przełączniki: ALS / LAUNCH / MAP / FUEL / POW. STER )
Filmik z drugiego treningu 1,5Bara
>>>>>>>>>>>> https://youtu.be/vvVD_JqVRTc" onclick="window.open(this.href);return false; <<<<<<<<<<<<<<
I trochę fotek auta i z budowy :
viewtopic.php?p=59280#p59280
Siiiieeeemmma po długiej przerwie , E36 zmieniło definitywnie oblicze (new engine) wpadło japońskie v8 mianowicie TOYOTA 1UZFE
Przez przejedzenie się rzędowymi 6garami wpadł pomysł na twin turbo v8, oczywiście plan był taki że zajmie to max 4-5miesięcy i auto jeździ.
Ale jak zwykle zderzyło się to z rzeczywistością i auto budowałem prawie 11 miesięcy ps. tylko wieczorami
Jest to moje pierwsze v8 twin turbo mega dużo czasu zajęło robienie customowych części które trzeba było wymyślić i poustawiać w takich miejscach żeby się udało wszystko zmieścić .
Maska się zamyka
Auto podaje fest czuć NM obecnie śmiga na 1,5bara na E85 na hamowni EMU wyszło ok 750km/950nm na rolki udam się po wymianie wałków rozrządu większy wznios więcej obrotów yeeeaa .
SPEC AUTA :
Silnik :
- Silnik Toyota 1UZ FE V8 4.0, silnik seryjny odprężony miseczkami w tłokach
- Uszczelki pod głowice stalowe Cometic
- Gniazda zaworowe frezowane na 3 kąty / zawory przeszlifowane
- Panewki ACl
- Śruby głowicy M12 12,9
- Miska olejowa / smok custom by Alek
- Łapy silnika by Alek
Turbo / Dolot
- 2x Turboworks GT30 58mm ar0.63
- Intercooler Custom By Alek
- Kolektor ssący oem przerobiony pod przepustnice elektroniczną vdo z bmw v8 m62b44
- Dolot 2x60m do ic / 76mm do silnika
- Kolektory wydechowe Custom By Alek
- 2x Wg 60mm
- 2x scream pipe 50mm
- Wydech 2x2,75cala to 3,5cala
- Bov 44mm
Paliwo
- pompy 3x 044
- wtryski 8x deki 875 short
- listwy paliwowe 2x custom 20mm by Alek
- Zasilanie teflon AN10
- Zbiornik paliwa ALU 50l plus swirl pot 2,5l
Naped
- Sprzęgło dwutarczowe spiekowe na kole zamachowym Alu od Poweride Dt i docisku z TDIka
- Skrzynia 5b z m57b30
- Wał E36 2.8 skrócony
- Dyfer 2,56 tds połośki duża głowa rwie je jak hu....
Zawias / Układ kierowniczy
- Przeniesiona kolumna kierownicza
- Drążek kolumny kierowniczy Toyota Celica
- Pompa wspomagania Elektryczna Opel magiel oem Bmw e36
- Wahacze przedłużone / piasty przód custom / drążki custom
- Zawias przód podróba xyz / tył Koni z regulacja
- Wszystkie gumy zmienione na poliuretan i alu
Elektronika / Sterowanie
- Ecu Ecumaster Emu silver strojenie by Alek
- Cewki Akt. Denso / Honda K20
- Przepustnica Elektroniczna
- Trigery seryjne z 1uzfe
Wnętrze
- Klatka z załącznikiem J. od Ireco zestaw do samodzielnego montażu
- Zegary Oem E36 działają
- Tablet skonfigurowany z Emu
- Fotele Mirco
- Wyłącznik zasilania główny
- Panel ( przełączniki: ALS / LAUNCH / MAP / FUEL / POW. STER )
Filmik z drugiego treningu 1,5Bara
>>>>>>>>>>>> https://youtu.be/vvVD_JqVRTc" onclick="window.open(this.href);return false; <<<<<<<<<<<<<<
I trochę fotek auta i z budowy :
-
- Forumowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Łódź
Re: Alek Projekt E36 V8 4.0 1Uzfe twin turbo GT30 E85 1.5ba
Pokażesz kreskę? Bo strasznie jestem ciekaw, w sumie takie gt30 Z dwóch litrów w teorii nie powinno wstać ale w V8 pewnie jest inaczej:D
Fajny wóz
Fajny wóz
-
- Forumowicz
- Posty: 537
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wlkp
-
- Forumowicz
- Posty: 264
- Rejestracja: 1 cze 2016, o 21:52
- Imię: Sebastian
- lokalizacja: Warszawa
Re: Alek Projekt E36 V8 4.0 1Uzfe twin turbo GT30 E85 1.5ba
Alek orientujesz sie ile by bezpiecznie przyjely tak przerobione tloki boostu na pb98?
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: Alek Projekt E36 V8 4.0 1Uzfe twin turbo GT30 E85 1.5ba
Jesteś moim mentorem, bo też mi się marzy jakieś mocne v8 w E46 bo z r6 brakuje mi dołu, ale jak widzę ile pracy to wymaga to mi się trochę odechciało
1. Dlaczego akurat twin turbo a nie jedno duże?
2. Dlaczego akurat 1UZ a nie m113 które ma większą pojemność, a więc i mocowo powinno lepiej wyjść?
3. Miskę trzeba było przerobić bo oryginalna wadziła o sanki/magiel?
4. Dlaczego listwy paliwowe przerabiałeś, ori miały za mały przelot?
5. Dlaczego taki długi dyfer, dobrze ci się tak jeździ? Kumpel ma 3,55 około w maździe 1000KM prawie i dobrze mu się na takim jeździ.
6. Zapala ci 4 i 5 z gazu na prostej drodze na zwykłych oponach 17/18"?
7. Kolumnę kierowniczą trzeba było przenieść żeby upchać ten silnik?
Albo V-power 100??Nando-e28 pisze:Alek orientujesz sie ile by bezpiecznie przyjely tak przerobione tloki boostu na pb98?
1. Dlaczego akurat twin turbo a nie jedno duże?
2. Dlaczego akurat 1UZ a nie m113 które ma większą pojemność, a więc i mocowo powinno lepiej wyjść?
3. Miskę trzeba było przerobić bo oryginalna wadziła o sanki/magiel?
4. Dlaczego listwy paliwowe przerabiałeś, ori miały za mały przelot?
5. Dlaczego taki długi dyfer, dobrze ci się tak jeździ? Kumpel ma 3,55 około w maździe 1000KM prawie i dobrze mu się na takim jeździ.
6. Zapala ci 4 i 5 z gazu na prostej drodze na zwykłych oponach 17/18"?
7. Kolumnę kierowniczą trzeba było przenieść żeby upchać ten silnik?
-
- User
- Posty: 35
- Rejestracja: 1 gru 2018, o 21:22
- Imię: Sylwester
- lokalizacja: Konin
Re: Alek Projekt E36 V8 4.0 1Uzfe twin turbo GT30 E85 1.5ba
Szacun za wykonaną pracę i wiedzę
-
- Forumowicz
- Posty: 306
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Lublin
Re: Alek Projekt E36 V8 4.0 1Uzfe twin turbo GT30 E85 1.5ba
Super projekt. Widac ile to pracy kosztowalo.
Do tego kierownik umie tym jezdzic.
M113 chyba jest troche do dupy przy takim zastosowaniu. Ma alu tuleje, jeszcze do tego mokre open deck. I te dwie swiece na cylinder. Ciekawa opcja jest jeszcze abz z audi.
Do tego kierownik umie tym jezdzic.
M113 chyba jest troche do dupy przy takim zastosowaniu. Ma alu tuleje, jeszcze do tego mokre open deck. I te dwie swiece na cylinder. Ciekawa opcja jest jeszcze abz z audi.
- Aguirre
- Turbo-Team
- Posty: 345
- Rejestracja: 12 lut 2011, o 15:09
- Imię: Bogusław
- lokalizacja: Łowicz
- Alek22
- User
- Posty: 99
- Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
- Imię: Aleksander
- lokalizacja: bilgoraj
Re: Alek Projekt E36 V8 4.0 1Uzfe twin turbo GT30 E85 1.5ba
Na start dzięki wszystkim za pozytywy
Zmotywowałeś mnie szybko do zrobienia kolejnych logów i wrzucenia tego wykresu na forum ( mimo że wykresy z emu mają straszny wygląd i tolerancja dokładności jest dużym znakiem zapytania heh były wyniki i z jedynką z przodu ) jednak przez opony drogowe 245/45/17 nie było możliwości złapania trakcji , muszę ponarzucać jakieś slicki bo wszystko powypalałem i zmotam jakiś wykres .
Ale tak wyglądały próby zrobienia logów : 4 bieg / dyfer tds / 2,56 Opona Bridgestone Potenza 245/45/17 . Asfalt oczywiście suchy .
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> https://youtu.be/i9Ko5fPtdpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale sadzę że powinny wytrzymać podobne doładowanie co na e85 oczywiście z bezpiecznym zapłonem i na bogato z lambdą
Dzięki
1. Więcej Nm większa rozpiętość użytkowych obr
2. 1uz był tak naprawdę pomysłem przy kawie , myślę że jest bardziej pancerny od m113
3. Tak
4. Dokładnie za małą przepustowość
5. Dyfer dobiera się indywidualnie do setupu ,mi na diff 2.56 wypada oczekiwany prze zemnie stosunek obr silnika do prędkości na kołach na poszczególnych biegach .
6. Zapala
7. Tak
deejeys pisze:Pokażesz kreskę?
Zmotywowałeś mnie szybko do zrobienia kolejnych logów i wrzucenia tego wykresu na forum ( mimo że wykresy z emu mają straszny wygląd i tolerancja dokładności jest dużym znakiem zapytania heh były wyniki i z jedynką z przodu ) jednak przez opony drogowe 245/45/17 nie było możliwości złapania trakcji , muszę ponarzucać jakieś slicki bo wszystko powypalałem i zmotam jakiś wykres .
Ale tak wyglądały próby zrobienia logów : 4 bieg / dyfer tds / 2,56 Opona Bridgestone Potenza 245/45/17 . Asfalt oczywiście suchy .
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> https://youtu.be/i9Ko5fPtdpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ciężko to określić jednoznacznie, za dużo zależności ( tor czy ulica / kontrolowanie egt czy pałowanie na maxa / zapłon hardkorowy czy delikatny / kontrola stuków czy nie ) sam przecieram szlak uzeta na razie nie mam problemów 700l bio już przepalone .Nando-e28 pisze:Alek orientujesz sie ile by bezpiecznie przyjely tak przerobione tloki boostu na pb98?
Ale sadzę że powinny wytrzymać podobne doładowanie co na e85 oczywiście z bezpiecznym zapłonem i na bogato z lambdą
Kusy6 pisze:Jesteś moim mentorem, bo też mi się marzy jakieś mocne v8 w E46 bo z r6 brakuje mi dołu, ale jak widzę ile pracy to wymaga to mi się trochę odechciało
Dzięki
1. Więcej Nm większa rozpiętość użytkowych obr
2. 1uz był tak naprawdę pomysłem przy kawie , myślę że jest bardziej pancerny od m113
3. Tak
4. Dokładnie za małą przepustowość
5. Dyfer dobiera się indywidualnie do setupu ,mi na diff 2.56 wypada oczekiwany prze zemnie stosunek obr silnika do prędkości na kołach na poszczególnych biegach .
6. Zapala
7. Tak
-
- User
- Posty: 27
- Rejestracja: 16 mar 2016, o 21:11
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Końskie
Re: Alek Projekt E36 V8 4.0 1Uzfe twin turbo GT30 E85 1.5ba
Zacny Projekt Jakie plany na półosie ?
- JONDEK
- User
- Posty: 189
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
- Imię: Kacper
- lokalizacja: Chojnice
Re: Alek Projekt E36 V8 4.0 1Uzfe twin turbo GT30 E85 1.5ba
jak zawitalem na forum pierwszy raz to pierwszy projekt ktory utknal mi w glowie- Alka... teraz znowu chlop modzi mocno... podoba mi sie to widac w tym jaja
a ja myslalem ze mi moje m50 wystarczy na pol bara
a ja myslalem ze mi moje m50 wystarczy na pol bara
-
- Forumowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
- Imię: Marek
- lokalizacja: Swinde
Re: Alek Projekt E36 V8 4.0 1Uzfe twin turbo GT30 E85 1.5ba
Nie no powiedzieć matko boska to chyba mało a religijny nie jestem.
Ale turbawki kurde ciut nie za duże nie za brutalnie ożywają ?
Ale turbawki kurde ciut nie za duże nie za brutalnie ożywają ?
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: Alek Projekt E36 V8 4.0 1Uzfe twin turbo GT30 E85 1.5ba
Też mam wrażenie że za duże patrząc po tym jak to jedzie, u kumpla w ls turbo, lag jest niezauważalny i zapala Achillesa z gazu na 4 biegu od samego dodania gazu przy 2tyś obr.Jeeet pisze:Nie no powiedzieć matko boska to chyba mało a religijny nie jestem.
Ale turbawki kurde ciut nie za duże nie za brutalnie ożywają ?
- Alek22
- User
- Posty: 99
- Rejestracja: 26 gru 2012, o 17:54
- Imię: Aleksander
- lokalizacja: bilgoraj
Re: Alek Projekt E36 V8 4.0 1Uzfe twin turbo GT30 E85 1.5ba
No i w końcu napęd doczekał się modów , a mianowicie co zostało zmienione :
- Dyferencjał BMW E61 535D 2.56ratio
- Wał custom E34/E61
- Półośki E39 3.0D Prawa Oem Lewa - 35mm
- Wózek Custom na bazie E36
- Wahacze z E46 330D
IMG_20200113_223608
A tak przebiegały pierwsze testy na Extremach 265.
https://vimeo.com/384620226" onclick="window.open(this.href);return false;
Testy przebiegły pomyślnie nic się nie urwało zobaczmy jak będzie po 10tym treningu .
Uzet nadal podaje bezawaryjnie ponad 1000l bio pękło . Kolejnym modem będzie wymiana wałków rozrządu czekam już z niecierpliwością na tel od pana Świątka czy gotowe .
Dokładne parametry podam po odbiorze cel jest ok. 4x290deg/9,4mm wzniosu .
Przy wałkach dodatkowo zostaną wymienione sprężyny zaworowe na twardsze , oraz popychacze zaworowe na ( shim under bucket )
- Dyferencjał BMW E61 535D 2.56ratio
- Wał custom E34/E61
- Półośki E39 3.0D Prawa Oem Lewa - 35mm
- Wózek Custom na bazie E36
- Wahacze z E46 330D
IMG_20200113_223608
A tak przebiegały pierwsze testy na Extremach 265.
https://vimeo.com/384620226" onclick="window.open(this.href);return false;
Testy przebiegły pomyślnie nic się nie urwało zobaczmy jak będzie po 10tym treningu .
Uzet nadal podaje bezawaryjnie ponad 1000l bio pękło . Kolejnym modem będzie wymiana wałków rozrządu czekam już z niecierpliwością na tel od pana Świątka czy gotowe .
Dokładne parametry podam po odbiorze cel jest ok. 4x290deg/9,4mm wzniosu .
Przy wałkach dodatkowo zostaną wymienione sprężyny zaworowe na twardsze , oraz popychacze zaworowe na ( shim under bucket )
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: Alek Projekt E36 V8 4.0 1Uzfe twin turbo GT30 E85 1.5ba
Pięknie. Jak skróciłeś półoś? Nie myślałeś prościej półosie lewe np z E46 3.0d?