MówiłemProxRox pisze:Robię wiązkę pod EMU.
[DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 832
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
- ProxRox
- User
- Posty: 75
- Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Olsztyn
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
Chwilę minęło, ale projekt nadal żyje. Niestety własne auto nie jest najważniejsze, stąd też wymiana uszczelki przeciągnęła się w czasie.
Od razu (przyszłościowo) zawiozłem dwie głowice na obróbkę. Planuje budowę następnego słupka, kiedy aktualny wybuchnie (chce sprawdzić granice).
Oczyszczony blok silnika przy pomocy papier wodnego 600/800 na bloczku.
Uszczelka MLS od m42, pokryta Loctite 3020 (po wczytaniu się w temat, nie wiem czy drugi raz bym to zrobił).
Głowica po skręceniu. Aktualnie już zaczynam się zastanawiać nad "ostrzejszym" wałkiem, ale decyzja zapadnie po strojeniu i zobaczeniu cyferek.
Dorobiłem na zamówienie uszczelkę pod kolektor wydechowy. Orientuje się ktoś jak są wykonywanie okucia w praktyce ? Wiem, że na prasach, ale interesuje mnie aspekt produkcji takiej uszczelki krok po kroku, niestety co raz mniej zakładów, które oferują taką usługę.
Pierwszy raz projektowałem i wykonałem wiązkę silnika od zera. Wiązka wykonana została na stole, po uprzednim pomiarze tras czujników, węzłów dla przewodów zasilających oraz mas. W celu wykonania wiązki skorzystałem z zestawu od Ecumasters (następnym razem już z niego nie skorzystam) oraz kupiłem nowe wtyczki wraz z pinami. W wiązce jest parę "nieprofesjonalnych" rozwiązań jak taśma izolacyjna - niestety kupiłem złe rurki termokurczliwe. Nie ukrywam, że jestem z siebie dumny, ponieważ po podłączeniu wiązki do silnika wraz z zasilaniem i sprawdzeniu wszystkich czujników, cewek, wtryskiwaczy wszystko działa i auto odpala. Napewno następna wiązka będzie reprezentować jeszcze wyższy poziom (już zamówiłem brakujące elementy pasywne).
Aktualnie auto wygląda tak pod maską. Wiadomo, wygląda to lepiej, ale jeszcze jest wiele do zrobienia.
Aktualnie auto czeka na strojenie.
Od razu (przyszłościowo) zawiozłem dwie głowice na obróbkę. Planuje budowę następnego słupka, kiedy aktualny wybuchnie (chce sprawdzić granice).
Oczyszczony blok silnika przy pomocy papier wodnego 600/800 na bloczku.
Uszczelka MLS od m42, pokryta Loctite 3020 (po wczytaniu się w temat, nie wiem czy drugi raz bym to zrobił).
Głowica po skręceniu. Aktualnie już zaczynam się zastanawiać nad "ostrzejszym" wałkiem, ale decyzja zapadnie po strojeniu i zobaczeniu cyferek.
Dorobiłem na zamówienie uszczelkę pod kolektor wydechowy. Orientuje się ktoś jak są wykonywanie okucia w praktyce ? Wiem, że na prasach, ale interesuje mnie aspekt produkcji takiej uszczelki krok po kroku, niestety co raz mniej zakładów, które oferują taką usługę.
Pierwszy raz projektowałem i wykonałem wiązkę silnika od zera. Wiązka wykonana została na stole, po uprzednim pomiarze tras czujników, węzłów dla przewodów zasilających oraz mas. W celu wykonania wiązki skorzystałem z zestawu od Ecumasters (następnym razem już z niego nie skorzystam) oraz kupiłem nowe wtyczki wraz z pinami. W wiązce jest parę "nieprofesjonalnych" rozwiązań jak taśma izolacyjna - niestety kupiłem złe rurki termokurczliwe. Nie ukrywam, że jestem z siebie dumny, ponieważ po podłączeniu wiązki do silnika wraz z zasilaniem i sprawdzeniu wszystkich czujników, cewek, wtryskiwaczy wszystko działa i auto odpala. Napewno następna wiązka będzie reprezentować jeszcze wyższy poziom (już zamówiłem brakujące elementy pasywne).
Aktualnie auto wygląda tak pod maską. Wiadomo, wygląda to lepiej, ale jeszcze jest wiele do zrobienia.
Aktualnie auto czeka na strojenie.
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
Czekamy na wyniki
-
- Nowy na forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 kwie 2020, o 14:58
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Krakow
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
Chcę, żeby już wszystko poszło
ProxRox pisze:Chwilę minęło, ale projekt nadal żyje. Niestety własne auto nie jest najważniejsze, stąd też wymiana uszczelki przeciągnęła się w czasie.
Od razu (przyszłościowo) zawiozłem dwie głowice na obróbkę. Planuje budowę następnego słupka, kiedy aktualny wybuchnie (chce sprawdzić granice).
Oczyszczony blok silnika przy pomocy papier wodnego 600/800 na bloczku.
Uszczelka MLS od m42, pokryta Loctite 3020 (po wczytaniu się w temat, nie wiem czy drugi raz bym to zrobił).
Głowica po skręceniu. Aktualnie już zaczynam się zastanawiać nad "ostrzejszym" wałkiem, ale decyzja zapadnie po strojeniu i zobaczeniu cyferek.
Dorobiłem na zamówienie uszczelkę pod kolektor wydechowy. Orientuje się ktoś jak są wykonywanie okucia w praktyce ? Wiem, że na prasach, ale interesuje mnie aspekt produkcji takiej uszczelki krok po kroku, niestety co raz mniej zakładów, które oferują taką usługę.
Pierwszy raz projektowałem i wykonałem wiązkę silnika od zera. Wiązka wykonana została na stole, po uprzednim pomiarze tras czujników, węzłów dla przewodów zasilających oraz mas. W celu wykonania wiązki skorzystałem z zestawu od Ecumasters (następnym razem już z niego nie skorzystam) oraz kupiłem nowe wtyczki wraz z pinami. W wiązce jest parę "nieprofesjonalnych" rozwiązań jak taśma izolacyjna - niestety kupiłem złe rurki termokurczliwe. Nie ukrywam, że jestem z siebie dumny, ponieważ po podłączeniu wiązki do silnika wraz z zasilaniem i sprawdzeniu wszystkich czujników, cewek, wtryskiwaczy wszystko działa i auto odpala. Napewno następna wiązka będzie reprezentować jeszcze wyższy poziom (już zamówiłem brakujące elementy pasywne).
Aktualnie auto wygląda tak pod maską. Wiadomo, wygląda to lepiej, ale jeszcze jest wiele do zrobienia.
Aktualnie auto czeka na strojenie.
-
- Forumowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
- Imię: Marek
- lokalizacja: Swinde
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
Jakieś postępy?
Nie ukrywam że zżera mnie ciekawość .
Nie ukrywam że zżera mnie ciekawość .
- ProxRox
- User
- Posty: 75
- Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Olsztyn
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
Auto wystrojone na 1.4b, ale nie generuje mocy górą. Został zamówiony ostry wałek, w wolnej chwili zaadoptuje kolektor ssący z m40b18 i będę zobaczymy czym się skończy.Jeeet pisze:Jakieś postępy?
Nie ukrywam że zżera mnie ciekawość .
-
- Forumowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
- Imię: Marek
- lokalizacja: Swinde
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
1.4 b brzmi dobrze wałek na pewno pomoże,ale z innej beczki ostatnio by na forum stroker z tds 2.5 ale był też r4 tds , tak tylko zostawie ten pomysł.
Jakby co wrzucaj postepy robisz taką inną droge
Jakby co wrzucaj postepy robisz taką inną droge
- ProxRox
- User
- Posty: 75
- Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Olsztyn
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
Ostry wałek i kolektor ssący to ostatnie mody i skupiam się na budowie innych silników (które lubią klienci).Jeeet pisze:1.4 b brzmi dobrze wałek na pewno pomoże,ale z innej beczki ostatnio by na forum stroker z tds 2.5 ale był też r4 tds , tak tylko zostawie ten pomysł.
Jakby co wrzucaj postepy robisz taką inną droge
-
- User
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 sie 2018, o 21:37
- Imię: Adam
- lokalizacja: Leszno
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
Do customs mówiłem Ci z e z m43 nie ugrasz góry . Ale szacun za wytrwałość
- ProxRox
- User
- Posty: 75
- Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Olsztyn
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
Fajnie, że forum znów działa! Czas na mały update.
Auto zostało wystrojone. Wykresy po koleji na 0.5, 1b i 1.2b. - testowo było też 1.4b, ale różnica marna między 1.2b a 1.4b. Więcej nie chciało wygenerować.
Analizując ten biedny silnik w celu uzyskania lepszego rezultatu wjechał kolektor ssący pospawany przez kolegę, z braku czasu, aby zrealizować temat kolektora, który jest zaprojektowany.
Jak widać po wykresie, zmiana kolektora ssącego mocno poprawiła przepływy w kierunku zaworów ssących, doładowanie to samo czyli 1.2b
W końcu po pół roku przyszedł do mnie wałek custom od Świątka czas wzniosu 264st (stary 228st) oraz list 12mm (stary 10mm). postanowiłem iść za ciosem i zamówiłem podwójne sprężynki do m43 od dbilas. A druga głowica pojechała to Proto Sleeves na ponowną obróbkę oraz porting CNC kanałów ssących oraz wydechowych .
Możliwe, że jeszcze zbuduje kuty dół z customową pompą oleju - tylko jeszcze nie wiem z jaką pojemnością czy 1.6, a może 2.0.
Auto zostało wystrojone. Wykresy po koleji na 0.5, 1b i 1.2b. - testowo było też 1.4b, ale różnica marna między 1.2b a 1.4b. Więcej nie chciało wygenerować.
Analizując ten biedny silnik w celu uzyskania lepszego rezultatu wjechał kolektor ssący pospawany przez kolegę, z braku czasu, aby zrealizować temat kolektora, który jest zaprojektowany.
Jak widać po wykresie, zmiana kolektora ssącego mocno poprawiła przepływy w kierunku zaworów ssących, doładowanie to samo czyli 1.2b
W końcu po pół roku przyszedł do mnie wałek custom od Świątka czas wzniosu 264st (stary 228st) oraz list 12mm (stary 10mm). postanowiłem iść za ciosem i zamówiłem podwójne sprężynki do m43 od dbilas. A druga głowica pojechała to Proto Sleeves na ponowną obróbkę oraz porting CNC kanałów ssących oraz wydechowych .
Możliwe, że jeszcze zbuduje kuty dół z customową pompą oleju - tylko jeszcze nie wiem z jaką pojemnością czy 1.6, a może 2.0.
-
- Nowy na forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 6 wrz 2017, o 22:30
- Imię: Przemek
- lokalizacja: Poznań
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
czy m43b18 ma jakoś zdecydowanie lepszą głowicę? Bo Junkbuilds w kombiaku tez na customowym ssącym zrobilo z palca na chińczyku 2871 300whp a teraz podeszli pod 350 waląc tam jakieś chore 2 bary I ten motor to zjada. Fakt faktem pewnie mają zupelnie inny zaplon na e85 w porównaniu do tego co Ty robisz, ale tak czy siak widać, że ten motor chce współpracować.
- ProxRox
- User
- Posty: 75
- Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Olsztyn
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
Głowice są takie same, nawet wałki. W przypadku m43b18 przy doładowaniu 1.2b miałbym jakieś 40-50Nm więcej, co przełożyłoby się na wynik 260-270HP. Jeżeli chodzi o whp, a bhp to nie da się tego porównywać, nie jest to relacja liniowa i zależna od innych czynników (bieg na którzym mierzysz, opory napędu etc.), pomiar, który widzisz wyżej to jest 200whp na 3 biegu z dyfrem 3,38.
Może dziś podniosę doładowanie
Może dziś podniosę doładowanie
-
- Forumowicz
- Posty: 466
- Rejestracja: 28 wrz 2010, o 23:02
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Brok
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
Ruszyłeś z tymi kolektorami ssacymi z drukarek 3d ? Taki mi trzeba tyle ze z flanszą pod głowice m42.
- ProxRox
- User
- Posty: 75
- Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Olsztyn
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
Nie, temat odpuściłem, bo w końcu nie kupiłem tej drukarki. Zrobiony custom, ale pewnie w niedalekiej przyszłości będziemy robić frezowany na CNC, materiał już czeka.
-
- User
- Posty: 78
- Rejestracja: 28 lut 2012, o 19:57
- Imię: Mateusz
- lokalizacja: Zakopane
Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR
z jakiego materiału musi być taki kolektor z 3d?