E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W Wykres str.12
-
- User
- Posty: 81
- Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
- Imię: Jacek
- lokalizacja: Opolskie
E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W Wykres str.12
Witam, po długich przemyśleniach za i przeciw zdecydowałem się wyposażyć moje E36 coupe w turbo.
Decyzja padła na Airesearch TB03 z Volvo, z racji tego że auto ma służyć jako daily i turbo ma wstawać przy możliwie niskich obrotach. Docelowo chciałem dmuchać 0.5 bara i puki co tak zostało. Silnik postawiony i wystrojony na ms41. Przy normalnej jeździe pracuje bez problemu na LPG. Przy turbo trochę ciasno z racji klimy ale udało się to upchać.
Link do Galerii:
https://www.galerieallegro.pl/zdjecia2/ ... 996/1#zdj3
Silnik: M50B20 vanos
Układ dolotowy: IC Renault Master 2.8dti
Układ wydechowy: 2.5'' + 2 przeloty
Układ paliwowy / wtryskowy: Wtryski B25 reduktor 4bary + KME Gold Wtryski Magic Jet FX
Elektronika / wskaźniki: Boost a w plachach EGT i AFR
Układ chłodzenia: Seryjny
Układ napędowy: Dyfer S3.07
Zawieszenie: Gwint MTS
BODY KIT i wnętrze: Seryjne
Decyzja padła na Airesearch TB03 z Volvo, z racji tego że auto ma służyć jako daily i turbo ma wstawać przy możliwie niskich obrotach. Docelowo chciałem dmuchać 0.5 bara i puki co tak zostało. Silnik postawiony i wystrojony na ms41. Przy normalnej jeździe pracuje bez problemu na LPG. Przy turbo trochę ciasno z racji klimy ale udało się to upchać.
Link do Galerii:
https://www.galerieallegro.pl/zdjecia2/ ... 996/1#zdj3
Silnik: M50B20 vanos
Układ dolotowy: IC Renault Master 2.8dti
Układ wydechowy: 2.5'' + 2 przeloty
Układ paliwowy / wtryskowy: Wtryski B25 reduktor 4bary + KME Gold Wtryski Magic Jet FX
Elektronika / wskaźniki: Boost a w plachach EGT i AFR
Układ chłodzenia: Seryjny
Układ napędowy: Dyfer S3.07
Zawieszenie: Gwint MTS
BODY KIT i wnętrze: Seryjne
-
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
- Imię: rafał
- lokalizacja: Przemyśl
Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03
ciekawie rozwiązany temat downpipe
-
- Forumowicz
- Posty: 264
- Rejestracja: 1 cze 2016, o 21:52
- Imię: Sebastian
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03
J/w downpipe ciekawy. Zastanawiam sie jak przeplyw spalin. Gdyby to byla jakakolwiek fura z grillem o wiekszej powierzchni (w e36 to bida) moze dalo by sie obnizyc temperaturę w komorze po zastosowaniu wylotu powietrza (przeciwnie do kierunku jazdy) nad dp i kolektorem.
-
- User
- Posty: 81
- Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
- Imię: Jacek
- lokalizacja: Opolskie
Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03
A dziękuję downpipe jak i dolot jest tymczasowy, wydech muszę przebudować bo w okolicach skrzyni wchodzi w seryjny środkowy i praktycznie z tyłu nic nie słychać
Zamówiłem dzisiaj wskaźnik EGT bo troszkę strach o temp. Na LPG. Autko uturbione w 4 dni budżetowo więc teraz systematycznie będą wpadać sylikony na dolot itd.
Zamówiłem dzisiaj wskaźnik EGT bo troszkę strach o temp. Na LPG. Autko uturbione w 4 dni budżetowo więc teraz systematycznie będą wpadać sylikony na dolot itd.
-
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
- Imię: rafał
- lokalizacja: Przemyśl
Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03
Jak dla mnie stworzyłeś nowy rozdział dla tematu downpipe w e36, oglądam to zdjecie już 30 raz i to jest innowatorskie podejście, które dla mnie jest ciekawym rozwiązaniem. Shamuj wózek, wtedy dowiemy się czy to droga strat czy też zysków
-
- User
- Posty: 81
- Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
- Imię: Jacek
- lokalizacja: Opolskie
Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03
Na dniach robię wydech za downpipem i umawiam się na hamownię , zbudowany tak nie inaczej z powodu klimy która musiała zostać
Jeszcze się okaże co na to sprzęgło bo powoli wraz z dostrajaniem zaczyna się buntować. Na 100% muszę przebudować dolot bo na seryjnym sterowaniu wastegate'a z muszli w kolektorze powyżej 5k rpm miałem 0.3 bara po przepięciu sterowania w kolektor trzyma 0.5 do odciny przy temp w kolektorze w okolicy 33°C.
Zastanawiam się jeszcze co z vanosem po wyłączeniu go w ecu turbo wstaje sporo wcześniej...
Jeszcze się okaże co na to sprzęgło bo powoli wraz z dostrajaniem zaczyna się buntować. Na 100% muszę przebudować dolot bo na seryjnym sterowaniu wastegate'a z muszli w kolektorze powyżej 5k rpm miałem 0.3 bara po przepięciu sterowania w kolektor trzyma 0.5 do odciny przy temp w kolektorze w okolicy 33°C.
Zastanawiam się jeszcze co z vanosem po wyłączeniu go w ecu turbo wstaje sporo wcześniej...
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03
doplyw oleju i splyw masz skaszaniony, bedzie po turbo.
-
- User
- Posty: 81
- Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
- Imię: Jacek
- lokalizacja: Opolskie
Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03
Masz na myśli to, że za bardzo odbiega od pionu ?. pisze:doplyw oleju i splyw masz skaszaniony, bedzie po turbo.
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03
Tak, zasilanie pionowo z góry, a spływ na dole powinien być, kilka stopni jest tylko dopuszczalne, ale im mniej tym lepiejJack95 pisze:Masz na myśli to, że za bardzo odbiega od pionu ?. pisze:doplyw oleju i splyw masz skaszaniony, bedzie po turbo.
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1816
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03
Kilkanaście stopni też działa, ale kilkadziesiąt to nieporozumienie.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- User
- Posty: 81
- Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
- Imię: Jacek
- lokalizacja: Opolskie
Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03
Jutro ustawie turbo do pinu i wrzucę spływ oleju w osłonę rozrządu.
Zastanawiam się nad replliką garretta t3 z ali bo powyżej 6k troszeczkę puchnie, rzeczywiście te repliki tak słabo wstają ?
Zastanawiam się nad replliką garretta t3 z ali bo powyżej 6k troszeczkę puchnie, rzeczywiście te repliki tak słabo wstają ?
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03
Kumpel ma GT2871 z Chin na zwykłym kolektorze i lepiej wstaje niż mój ori BW S200SXE Twinscrool na kolektorze TW, pojemność mamy tą samąJack95 pisze:Jutro ustawie turbo do pinu i wrzucę spływ oleju w osłonę rozrządu.
Zastanawiam się nad replliką garretta t3 z ali bo powyżej 6k troszeczkę puchnie, rzeczywiście te repliki tak słabo wstają ?
-
- User
- Posty: 81
- Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
- Imię: Jacek
- lokalizacja: Opolskie
Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03
W takim razie będzie zamawiane
Wrzuciłem EGT i na LPG mam max 880°C
A na benzynie mimo tego że podlany do afr 12
Przekracza 930°C
Wtryski wrzucone 234cc
Wrzuciłem EGT i na LPG mam max 880°C
A na benzynie mimo tego że podlany do afr 12
Przekracza 930°C
Wtryski wrzucone 234cc
-
- Forumowicz
- Posty: 537
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wlkp
Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03
To raczej złe strojenie jest. Przy 950 podobno potrafią płynąć tłoki. Albo EGT oszukuje, albo zapłony zbyt późn, albo moc tego silnika osiągnęła już maximum. Ile masz kucyków?
-
- User
- Posty: 81
- Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
- Imię: Jacek
- lokalizacja: Opolskie
Re: E36 Coupe M50B20v + Garrett TB03
Zapłon przy wysokich obciążeniach mam w okolicach 22° stuków brak. Moc jeszcze nie znana , dmucham 0.5bara w nieodprężone b20 vanos.